اپل واچ سری 8 در رویداد Far Out اپل معرفی شد

اپل در رویدادی که در 16 شهریور ماه با نام «Far Out» برگزار کرد علاوه بر گوشی های آیفون 14 از محصولات دیگری مانند ساعت اپل واچ سری 8 جدید رونمایی کرد. از ویژگی های جدید ساعت های سری 8 جدید اپل میتوان به حسگر دمای بدن و قابلیت تشخیص تصادف و اکسیژن خون اشاره کرد.

 

اپل واچ سری 8

اپل واچ سری8 (Apple Watch Series 8 ) جدیدترین ساعت هوشمند اپل است که در رویداد 2022 اپل معرفی شد. ساعت سری 8 اپل از نظر ابعادی تغییراتی نداشته و در دو نسخه 41 و 45 میلی متری عرضه خواهد شد.

 

قابلیت تشخیص دما اپل واچ سری 8

ساعت سری 8 اپل با بهره گیری از سنسور تشخیص دما به قابلیت تشخیص دما مجهز شده است. این قابلیت به تشخیص حالات فرد و بیماری کمک می کند. اپل مدعی است که بیش از پیش به سلامت بانوان اهمیت خواهد داد و در جهت تحقق این امر قابلیت تشخیص دما ساعت سری 8 هر 5 ثانیه دمای بدن را با دقت 0.1 درجه سانتی گراد اندازه گیری می کند. بانوان میتوانند با این قابلیت عادت ماهانه خود را تحت نظر داشته باشند.

 

قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری 8

 

 

 

قابلیت تشخیص تصادف یا همان Crash Detection قابلیت جدیدی است که به ساعت های سری 8 اپل اضافه شده است. این قابلیت به فرد کمک می کند تا در صورت بروز تصادف آیفون‌ها و اپل واچ‌های جدید بعد از ۱۰ ثانیه، به صورت خودکار به مخاطبین ضروری پیامی همراه با موقعیت مکانی دقیق ارسال کرده و از آنها بخواهند با مراکز اضطراری تماس بگیرند. این قابلیت جدید با بهره گیری از ژیروسکوپ 3 محوره و شتاب سنج نیروی G و افزایش سرعت نرخ الگوبرداری پدید آمده است.

به گفته اپل این ساعت هوشمند دارای عمر باتری 18 ساعته بوده و همچنین حالت کم مصرفی نیز ایجاد شده که با فعال سازی آن عمر باتری به 36 ساعت افزایش پیدا می کند.

اپل واچ جدید از بروزرسانی جدید Watch OS9 پشتیبانی کرده و واچ‌فیس‌های جدیدبه همراه یک برنامه جدید Workout و یک برنامه Medication جدید را به کاربران ارائه می‌کند.

 

قیمت و زمان عرضه اپل واچ سری 8

به گفته اپل ساعت‌های هوشمند سری 8 اپل در دو نسخه GPS و Cellular از تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) وارد بازارهای جهانی خواهند شد. نسخه‌ی GPS اپل واچ 8 با قیمت 399 دلار  و نسخه Cellular این محصول با قیمت 499 عرضه می‌شوند.