قابلیت شنود در ایرپاد

 

شنود ایرپاد اپل یا Live listen

ایرپاد

ایرپاد نوعی هدفون‌ بلوتوثی و بی سیم است که این نام را شرکت اپل به آن اختصاص داده است، اولین ایرپاد در سال 2016 در کنار ایفون 7 معرفی شد و تا سال 2018  این محصول جزو پرفروش‌ترین لوازم جانبی اپل شناخته شد. در این مطلب به یکی از ترفندهای جالب یعنی قابلیت شنود ایرپاد اپل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انواع ایرپاد

 

  • ایرپاد نسل اول:

در اپل درباره ی هندزفری بحث های متفاوت و زیادی شد که حرف اصلی آن‌ها حذف یک ویژگی کاربردی از این نسخه آیفون بود،به همین دلیل برای آیفون 7 جک هدفون طراحی نکرد و هندزفری را بصورت لایتنینگ عرضه کرد که با موج عظیمی از نظرات کاربران روبرو شد به همین دلیل شرکت اپل اولین نسل ایرپاد خود را به بازار عرضه کرد. هدفون اپل ایرپاد سری۱ دارای یک طراحی همانند هندزفری های سیم دار ایفون با همان برش روی بدنه و همان رنگ رنگ سفید یخچالی لازم به ذکر است که تنها تفاوت آن با هدفون های نسل قبلی وجود یک محفظه‌ی صدا و دنباله‌ای چندسانتی‌متری فاقد سیم بوده این airpods در گوش ثابت هستند و می‌توان در هنگام راه‌رفتن، دویدن و حرکت‌ های عادی و روزمره بدون اینکه از گوش خارج شوند از آن استفاده کرد. این نسل از ایرپادها از نظر سخت افزاری در طی گذشت زمان در طول عمر خود بهبود آنچنانی نداشت اما از نظر نرم افزاری در فوریه و مارس 2017 آپدیت شد. اپل تولید این نسخه از ایرپاد را در تاریخ 20 مارس 2019 متوقف کرد؛ چرا که نسل دوم و پیشرفته‌تری در راه بود.برای مشاهده ی قابلیت شنود ایرپاد اپل یا Live Listen نسل اول ایرپادها با ما همراه باشید.

قابلیت Live listen یا شنود در ایرپاد اپل

 

 

 

  • ایرپاد نسل دوم :

نام ایرپاد ۲ در واقع  Airpods with Wireless ChargingCase بوده که قابلیت قابلیت شارژ بی‌سیم کیس را دارد. ایرپاد تقریبا تفاوت زیادی با سری 1 نداشت. زیرا از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به هم هستندو در مدل 2 نیز همان کیس با پلاستیک سفید براق کوچک را دارد و جایگاه یکسان چراغ LED که وضعیت شارژ کیس را مشخص می‌کند به گونه ای که وقتی کمی از اتصال شارژر می گذرد LED خاموش می‌شود و برای مشاهده میزان شارژ درب کیس را باز کنید. تا مجددا LED نمایش داده شود ایرپاد ۲ از یک تراشه جدید برای ارتباط بیسیم و ویژگی های آن استفاده میکند چیپ نسل قبلی ایرپاد W1 نام داشت و نسل دوم Airpod از تراشه H1 بهره می برد. که این تراشه این اجازه را به شما می دهد. تا بجای استفاده از حرکات دستی مانند دوبار ضربه زدن روی گوشی هدفون از دستیار صوتی اپل یعنی سیری استفاده کنید. و با گفتن “Hey siri” با آن ارتباط برقرار کنید.در هدفون ها و اسپیکر های بیسیم مقداری تاخیر بین زمان منبع صوت و پخش صدا وجود دارد. مثلا هنگام بازی با تلفن این تاخیر در اسپیکر یا هدفون های بیسیم کاملا محسوس است. یکی دیگر از ویژگی های Airpods 2 تاخیر بسیار کم این هدفون است. به طوری که از سری قبل کمتر شده است. همچنین زمان تعویض دستگاه منبع و اتصال به منبع دیگر نیز کاهش یافته است. این زمان نسبت به نسل اول تقریبا نصف شده و به طور محسوسی قابل مشاهده است.برای مشاهده ی قابلیت شنود ایرپاد اپل یا Live Listen نسل دوم ایرپادها با ما همراه باشید.

 

  • ایرپاد پرو:

هدفون بی‌ سیم اپل ایرپاد پرو AirPods Pro از طراحی داخلی متفاوت تر و جذاب تری برخورداراست. مجهز به دو میکروفون می باشد؛ این دو میکروفون برای آنالیز صداهای درونی و بیرونی در ایرپاد پرو قرار گرفته ‌اند. این هدفون به طور مداوم صدا را مطابق با هندسه گوش کاربر و موقعیت آن تنظیم می کند. برای برقراری تعادل میان فشار، از یک سیستم خاص همانند تهویه استفاده می‌شود. بنابراین هر فردی که از این هدفون بیسیم اپل استفاده می‌کند. هیچ گونه نارضایتی را احساس نخواهد کرد. یکی از خصوصیات دو میکروفون موجود در ایرپاد پرو را می‌توان مربوط به سیستم حذف نویز دانست.میکروفون خارجی روی سر و صدای محیط نظارت کرده و سپس یک سیگنال صوتی معکوس برای از بین بردن آن ایجاد می‌کند. میکروفون داخلی می‌تواند صدای داخل هدفون را نظارت کند. تا بهترین کیفیت صدا را ارائه کند. اپل ایرپاد پرو به لطف IPX4 در برابر آب و عرق مقاوم بوده و شما می‌توانید از آن در سالن ورزشی استفاده کنید. همچنین لازم نیست نگران خراب شدن آن‌ها با عرق ناشی از فعالیت های خود باشید. برای مشاهده ی قابلیت شنود ایر پاد اپل یا Live Listen ایرپادهای پرو با ما همراه باشید.

 

 

 

  • ایرپاد نسل سوم:

AirPods 3 از طراحی تمام سفید و مینیمالیستی برخوردار شده است که شباهت زیادی به ایرپاد پرو دارد ، با این تفاوت که در هدفون بی‌سیم اپل مدل Apple AirPods 3 سری پلاستیکی هدفون حذف شده است و  راحت تر در گوش جای می گیرد. برای برقراری تماس کافیست قسمت ساقه یا Stems هدفون را فشار دهید. از دیگر ویژگی های ایرپاد ۳ می توان به مقاومت در برابر تعریق و نفوذ آب IPX4 اشاره کرد ،بنابراین می توان بدون نگرانی از قطرات عرق یا باران از آن ها استفاده کنید.اپل با استفاده از فناوری Spatial Audio ، محتویات ۵٫۱، ۷٫۱ و Dolby Atmos را گرفته و سپس فیلترهای directional audio را روی آن ها اعمال می کند. این فناوری سبب می شود تا صدا به صورت سه بعدی به گوش کاربر برسد، به این معنی که صدا از هر زاویه ای شنیده می شود. این در حالی است که این ویژگی فقط درAirPods Pro و AirPods Max کار می کرد. این قابلیت به کمک شتاب سنج ها و ژیروسکوپ های داخلی Airpods  عمل می کند. تا موقعیت سر کاربر را ردیابی می کند و اطمینان حاصل کند که صدا از جهت درست به گوش وارد می شود، برای مشاهده ی قابلیت شنود ایرپاد اپل یا Live Listen نسل سوم ایرپادها با ما همراه باشید.

 

 

 

نحوه ی اتصال

 

ایرپادها در واقع نوعی هندزفری شیک و آسان هستند که فقط نحوه ی اتصال متفاوتی دارند یعنی به جای سیم توسط بلوتوث به ایفون متصل میشوند و لازم به ذکر است که اگر بلوتوث شما روشن باشد به محض باز کردن درب کیس ایرپادها یک پنجره در ایفون، ایپد یا مک بوک شما نمایان می‌شود که با انتخاب گزینه‌ی Connect، اتصال برقرار میشود. این تفاوت را باید در نظر گرفت که airpods نیاز به شارژ شدن دارند و این انرژی را از منبع تغذیه ی باتری که در case تعبیه شده بهره می‌برندابتدا درب کیس ایرپادرا در مقابل آیفون باز کنید و بر روی دکمه Connect که بر روی صفحه نمایش گوشی آیفون نمایان می‌شود ضربه بزنید و روی دکمه Pairing که در پشت کیس ایرپاد قرار دارد را نگه دارید تا اتصال ایرپاد برقرار شود.

 

 

 

شنود ایرپاد اپل یا Live listen

 

گاهی شما هم ممکنه دوست داشته باشید بصورت مخفیانه صحبت های کسی را گوش دهید و نخواهید او از این موضوع مطلع شود . ما در این مقاله قصد داریم راهکار هایی به شما آموزش دهیم تا بتوانید به صورت حرفه ای از این قابلیت ویژه ایرپادها استفاده کنید و با خیالی راحت به کنجکاوی خود بپردازید، اپل از سال ۲۰۱۴ به بعد با ارائه قابلیت Live Listen به افرادی که مشکلات شنوایی دارند کمک شایانی کرد تا بتواند مانند افراد عادی از آیفون خود استفاده کنند و از شر سمعک هایشان خلاص شوند و به راحنی بتوانند صداهای اطراف را به صورت واضح بشنوند. اپل با این کار قصد دارد تا با شنود زنده، به کاربران خود کمک کند که در محیط های شلوغ هم بتوانند روند مکالمه را در دست گیرند و حتی صداهای زیر و نا مفهوم را  بشنوند. برای استفاده از این قابلیت و یا به قولی جاسوسی، تنها کافی است که قابلیت Live Listen را فعال کنید و گوشی،اپل واچ ،مک بوک و… محصولات اپل را در مکان مورد نظر قرار دهند و با استفاده از ایرپاد، به استراق سمع خود بپردازید و از گفت و شنود های اون محیط مطلع شوید. علاوه بر این، شما می توانید با ضبط کردن صداهای پخش شده یک نمونه از صدا ها را در اختیار داشته باشید. قابل تآمل است که اگر قابلیت ها Live listen روشن باشد، یک آیکون شبیه به گوش در کنترل کشویی گجت نمایش داده میشود ولی دیگران نمی‌توانند با نگاه کردن به صفحه ی نمایش گوشی از روشن بودن این گجت‌ها و قابلیت آن باخبر شوند. بدین ترتیب کاربران خیلی باید مراقب آیفون‌ دارها باشند چرا که آنها می‌توانند با کمک قابلیت Live Listen به استراق سمع بپردازند و شما حتی روحتان خبر دار نشود.

 

فعال کردن قابلیت شنود ایرپاد اپل یا Live listen

هر ساله این محصولات به روز تر از قبل می‌شوند و قابلیت های بیشتری را در خود جای میدهند که یکی از این قابلیت ها Live listen یا شنود است. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید سیستم عامل iOS خود را به نسخه ی 12 بروز رسانی کنید تا بتوانید از این ساختار فراهم شده ی Live Listen هندزفری AirPods خود که یکی از جالب ترین امکانات این نوع هدفون ها اعلام شده، بطور کامل و هماهنگ استفاده کنید. برای بروز رسانی کردن سیستم عامل دستگاه خود ابتدا باید به بخش setting گوشی موبایل مورد نظر خود بروید و وارد Control Centre شوید، روی آیکون Customise Controls بزنید. اگر در لیست Customise به پایین صفحه بروید گزینه ی (Hearing) را مشاهده خواهید کرد. باید بر روی آیکون سمت چپ (علامت + که با دایره سبز رنگ احاطه شده) ضربه بزنید. با این روش گزینه Hearing به لیست ابزارک های Control Center اضافه میشود. البته لازم به ذکر است که اگر هم از انتخاب ابزارکی پشیمان شدید می توانید روی آیکون سمت چپ (علامت – که با دایره قرمز رنگ احاطه شده ) بزنید و آن ابزارک را حذف کنید. تصویر زیر نحوه ی فعالسازی قابلیت Live listen یا شنود ایرپاد اپل را نشان میدهد.

 

 

 

 شنود (Live Listen) با ایرپاد های اپل

 

 

 

در این مقاله به بررسی نحوه فعالسازی و استفاده از قابلیت Live listen یا شنود پرداختیم امیدواریم مطالعه ی این مطلب برای شما مفید بوده باشد.