آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس در اواخر امسال عرضه می‌شود.

آیفون ۱۲ پرو مکس در کنار آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو رونمایی شد، اما برخلاف آن گوشی‌ها، تا اواخر سال 2020 نمی‌توانید این گوشی جدید را خریداری کنید.

آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی تا ۱۳ نوامبر عرضه نخواهند شد. تمام چیزهایی را که درباره‌ی جدید‌ترین گوشی آیفون با صفحه نمایش بزرگ می‌دانیم گردآوری کرده‌ایم تا همچنان که منتظر هستید مطالعه کنید.

امسال اپل چهار آیفون دارد: آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی پرچمداران سطح پایین‌تر هستند که برای پایین نگه داشتن قیمت چند ویژگی را از دست نداده اند.

در همین حال، آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکسِ بزرگ‌تر پیشرفته‌ترین گوشی‌هایی هستند که اپل تاکنون عرضه کرده است – و شما با قیمتی بالا‌تر نسبت به مدل‌های ارزان ‌تر هزینه‌ی این امتیاز را پرداخت خواهید کرد. همینطور از طریق صفحه گوشی آیفون 13 میتوانید اطلاعات و نقد و بررسی این محصول را مشاهده کنید.

آیفون ۱۲ پرو مکس - عرضه آیفون ۱۲ پرو مکس

برویم سر اصل مطلب

گوشی مورد نظر چیست؟ آیفون بعدی با صفحه نمایش بزرگ

چه موقع عرضه می‌شود؟ ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰

چقدر هزینه دارد؟ از ۱۰۹۹ دلار / ۱۰۹۹ پوند / ۱،۸۴۹ دلار استرالیا

 

قیمت و تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس - قیمت و تاریخ عرضه آیفون ۱۲ پرو مکس

پس از اعلامیه‌ی ۱۳ اکتبر، اپل تأیید کرد که آیفون ۱۲ پرو مکس در تاریخ متداول خود عرضه نخواهد شد. در عوض، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در ۲۳ اکتبر در دسترس هستند و این شرکت تصمیم گرفت که آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس را در تاریخ بعدی عرضه کند.

تاریخ عرضه ی آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۳ نوامبر است و در ۶ نوامبر قادر به پیش خرید گوشی خواهید بود.

قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار / ۱۰۹۹ پوند / ۱.۸۴۹ دلار استرالیا برای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود و برای ۲۵۶ گیگابایت به ۱،۱۹۹ دلار / ۱،۱۹۹ پوند / ۲،۰۱۹ دلار استرالیا و برای ۵۱۲ گیگابایت به ۱،۳۹۹ دلار / ۱،۳۹۹ پوند / ۲،۳۶۹ دلار اس‌ترالیا افزایش می‌یابد.

طراحی و نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس - طراحی و نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرومکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی بزرگ‌تر از مدل قبلی خود است، در حالی که آیفون ۱۱ پرو مکس دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی بود. ابعاد آن ۱۶۰.۸ میلی م‌تر در ۷۸.۱ میلی‌متر در ۷.۴ میلی‌متر است و وزن آن ۲۲۶ گرم است – سنگین‌‌تر از سایر گوشی‌های پرچمدار است، اما تقریباً برای آیفون پرومکس طبیعی است.

این گوشی از نظر ظاهر بیرونی در مقایسه با نسل قبلی کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. اپل یک لبه‌ی صاف را جایگزینِ طرفینِ خمیده کرده است ، که از آیفون ۴ شروع شد و آخرین بار در آیفون  SE اصلی دیده شد.

نسل سوم آیپد پرو (۲۰۱۸) اولین دستگاه اپل بود که این ظاهر را بازگرداند و مطمئناً طرفداران آیفون‌های قدیمی‌را راضی کرده است.

آیفون ۱۲ پرو مکس در چهار رنگ ارائه می‌شود. رنگ نقره‌ای، گرافیتی، طلایی و رنگ جدید آبی اقیانوس آرام. این گزینه‌ها نسبت به گزینه‌های رنگ سری آیفون ۱۲ ملایم‌‌تر هستند و با سایه‌های رنگی آیفون ۱۲ پرو مطابقت دارند.

آیفون ۱۲ پرو مکس مانند آیفون‌های سال گذشته برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب دارای درجه IP۶۸ است. با این حال، گویا این تلفن همراه می‌تواند در صورت غوطه‌ور شدن تا عمق ۶ متری تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد – که این بیش‌تر از محدوده‌ی آیفون ۱۱ یا بیش‌تر گوشی‌های دیگر است.

آیفون پرو مکس دارای یک آرایه‌ی دوربین عقب سه‌گانه است که تا حد زیادی شبیه به تنظیمات موجود در آیفون ۱۱ پرو مکس است، اگرچه از پیشرفت‌های جزئی نیز برخوردار شده است – مثلأ لنز تله فوتو از بزرگنمایی نوری ۳ برابر به ۴ برابر بهبود یافته است (برای مشاهده ی جزئیات به بخش جزئیات دوربین‌هادر پایین مراجعه کنید).

اپل همچنین یک ویژگی Mac مورد علاقه و قدیمی ‌را در جدید‌ترین آیفون‌ها وارد کرده است: MagSafe سیستم جدیدی است که به شما امکان می‌دهد لوازم جانبی مغناطیسی را مانند قاب‌هاو شارژرهای بی‌سیم در پشت تلفن خود قرار دهید.

این ویژگی باید برای کسی که در قرار دادن آیفون خود در جای مناسبِ پد شارژ مشکل دارد کمک کند. شارژرهای رسمی‌ MagSafe حتی به صورت بی‌سیم تا ۱۵ وات شارژ می‌شوند که بسیار تمیز و بی‌نقص است – اما به طور تمیز‌تر و بی‌نقص‌تر، این سیستم با کیس‌هاو سایر لوازم جانبی کار می‌کند تا به طور ایمن آنها را محکم کند.

اپل صفحه نمایش گوشی را با Super Retina XDR یعنی آخرین فناوری نمایشگر خود ارتقاء داده تا به‌ترین دقت در رنگ آیفون را فراهم کند. سپر سرامیکی کاور جلویی در بالای صفحه نمایش دارای «بلورهای نانو سرامیک» است که به گفته ی اپل ۴ برابر محافظت بهتر در برابر قطره را فراهم می‌کند.

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۲۰۰ نیت از حداکثر روشنایی را ارائه می‌دهد و مهم‌تر از همه یکی از بهترین وضوح تصویر در آیفون است. این وضوح ۲۷۷۸ x ۱۲۸۴ است و ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ خواهد بود.

دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس - دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس اصول دوربین نسل گذشته را حفظ می‌کند، اگرچه کمی‌بهبود یافته است و تفاوت‌هایی بین این آیفون ۱۲ پرو وجود دارد.

به گفته ی اپل، لنزهای اصلی ۱۲ مگاپیکسلی هر دو تلفن دیافراگم وسیع ‌تری دارند یعنی دیافراگم f / ۱.۶ در مقایسه با  f / ۱.۸ و آیفون ۱۲ پرو در نور کم ۲۷% عملکرد به‌تری دارد. با این حال، مدل پرو مکس دارای یک سنسور ۴۷٪ بزرگ‌تر (با اندازه پیکسل ۱.۷μm) است که اپل ادعا می‌کند در عملکرد کم نور ۸۷٪ بهبود یافته است.

همانطور که قبلاً ذکر شد، لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون ۱۲ پرو در حالی که لنز تقریبأ ۵۲ میلی م‌تری نسل گذشته ی خود را حفظ کرده است، از ۳x اپتیکال به ۴x اپتیکال ارتقاء یافته است. از طرف دیگر، تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۲ پرو مکس برای شبیه‌سازی یک لنز ۶۵ میلی م‌تری بهبود یافته و به طور موثری یک زوم اپتیکال ۵x را ارائه می‌دهد.

این دو گوشی همچنین دارای یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی f / ۲.۴ ال‌ترا واید هستند که یک دوربین سه لنزی را ایجاد می‌کند.

اما هر دو آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس همچنین دارای یک نقطه ی چهارم جدید در آرایه‌های دوربین عقب خود هستند: یک اسکنر  LiDARکه برای حسگر عمق حتی در شب مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نور کم باعث افزایش فوکوس خودکار تا ۶ برابر می‌شود. اما شاید از همه به‌تر،LiDAR  (همراه با موتور عصبی A۱۴ Bionic) هنگام استفاده از حالت شب، عکس‌های عمقی به سبک پر‌تره را امکانپذیر می‌سازد.

هر دو مدل از گزینه‌های متنوع ‌تر عکس در نور کم برخوردار هستند زیرا حالت شب در دوربین‌های اولترا واید و TrueDepth گس‌ترش یافته است. تایم لپس در حالت شب می‌تواند در مدت زمان طولانی‌تری ضبط شود و فناوری جدید Smart HDR ۳ باید ‌ترکیب رنگ و نور به‌تر در تصاویر را امکان پذیر کند.

هم آیفون ۱۲ پرو و هم ​​پرو مکس می‌توانند ویدیوی HDR و Dolby Vision را تا ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کنند. به گفته ی اپل، ویدیوی Dolby Vision به صورت زنده پردازش می‌شود و در حین ویرایش پایدار می‌ماند، چه در اوایل سال ۲۰۲۰ در برنامه‌های Photos ویرایش کنید، چه در iMovie یا در Final Cut Pro X. کاربران می‌توانند فیلم‌هاتا ۴K  Dolby Visionرا از طریق AirPlay به دستگاه‌های دیگر اشتراک گذاری کنند.

نکته ی جالب توجه برای عکاسان جدی آیفون: اواخر امسال اپل آیفون ۱۲ پرو و ​​پرو مکس را به‌روزرسانی می‌کند تا امکان عکس گرفتن در قالب اختصاصی جدید ProRAW را در آنها درج کند. از نظر اپل،  ProRAW پردازش تصویر چند فریمی‌و عکاسی محاسباتی اپل را با تطبیق پذیریِ یک فرمت RAW ‌ترکیب می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا رنگ، جزئیات و دامنه ی پویایی خود را در آیفون یا با استفاده از سایر برنامه‌های ویرایش عکس تغییر دهند.

همچنین این دو گوشی دارای یک دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی f / ۲.۲ هستند.

عملکرد و با‌تری آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس چیپست A۱۴ Bionic را که به ادعای اپل اولین ‌تراشه ی ۵ نانوم‌تری در بازار است ادغام می‌کند. این یک چیپست ۶ هسته‌ای با ۱۱.۸ میلیارد ‌ترانزیستور (۴۰٪ بیش‌تر از A۱۳) است و موتور عصبی ۱۶ هسته‌ایآن ظاهراً می‌تواند ۱۱ ‌تریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد.

اپل ادعا می‌کند A۱۴ Bionic ۵۰٪ سریع‌تر از ‌تراشه‌های دیگر در بازار است – احتمالاً شامل اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس است که به‌ترین گزینه برای اندروید می‌باشد.

و همانطور که انتظار می‌رفت، این گوشی iOS ۱۴ را خارج از جعبه اجرا می‌کند و ویجت ها، تصویر در ویدیوی تصویری و بهبودهای کلی سیستم عامل را امکانپذیر می‌سازد. اپل در مورد ماندگاری با‌تری ادعا می‌کند که آیفون ۱۲ پرو مکس ۲۰ ساعت کار خواهد کرد.

این شرکت به‌طور دقیق نمی‌گوید که با‌تری چقدر بزرگ است، اما یک خبرگزاری اندازه ی ۳،۶۸۷ میلی آمپر در ساعت را بیان می‌کند که نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس کم‌تر است، حتی اگر اپل ادعا کند دو گوشی به همان اندازه دوام دارند. این خبرگزاری همچنین به ۶ گیگابایت رم اشاره دارد – بیش‌تر از ۴ گیگابایت رم در نسل گذشته.

 

بهترین گوشی های ۲۰۲۰

بهترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۰