برررسی آیفون ۱۲ پرو

اپل سری جدید از محصولات خود را عرضه کرده است. این غول صنعت گوشی موبایل محصول جدیدی به نام آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲مینی را به بازار عرضه کرده است . در این مقاله سعی شده به بررسی آیفون ۱۲ پرو و ویژگی‌های این سری از محصولات اپل بپردازیم.

همانطور‌که در حال بررسی آیفون ۱۲ هستیم، هنوز مجموعه‌ی کامل آزمایشات باتری آیفون ۱۲ پرو را تکمیل نکرده‌ایم و همانطور‌که بررسی‌های TechRadar تضمین خواهند کرد، تا زمان تکمیل بررسی‌مان هیچ امتیازی را به این گوشی اعطا نمی‌کنیم. با این حال، در پایین مشاهده خواهید کرد که از آیفون ۱۲پرو جدید به طرق مختلفی استفاده کرده‌ایم و وقتی از یافته‌های خود اطمینان پیدا کنیم، به این بررسی امتیاز خواهیم داد.

در این بررسی متوجه خواهید شد که گوشی آیفون ۱۲ پرو چه پیشنهادی ارائه می‌دهد و در آخرین مجموعه از آیفون‌های اپل چه جایگاهی را به خود اختصاص می‌دهد. خوب، طراحی این گوشی تقریباً مشابه با سال گذشته است (اما با لبه‌های تخت و جدید به جای شکل گرد سال‌های گذشته) اما اکنون از اتصال ۵G سریع‌تر و فناوری جالب  MagSafe که کاربرد لوازم جانبی clip-on را امکان‌پذیر می‌کند برخوردار شده است.

قدرت این گوشی به‌روز شده و دوربین ها نیز بهبود یافته‌اند و با سیستم عامل iOS ۱۴ وارد بازار می‌شود – اما آیا به اندازه‌ی کافی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا به جای یک آیفون ۱۲با ظاهری مشابه و ارزان قیمت، آیفون ۱۲پرو را انتخاب کنند؟

برای آشنایی بیشتر با سایر محصولات آیفون می توانید مقاله بررسی آیفون 12 پرومکس را مطالعه نمایید.

 

قیمت و تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو در کنار آیفون ۱۲ ، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس در  اکتبر سال ۲۰۲۰ معرفی شد. در حالی که در ابتدا انتظار داشتیم این تلفن‌های همراه را در Apple Event سپتامبر ببینیم، اما بر اساس برنامه‌ی زمانی معمول راه‌اندازی آیفون، این گوشی‌ها احتمالاً به دلیل تأثیر شیوع ویروس کرونا در برنامه‌های تولید و عرضه، یک ماه بعد رونمایی شدند.

تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۲ پرو ۲۳ اکتبر است و هم اکنون پیش سفارش‌ها به صورت مستقیم در دسترس هستند. شما می‌توانید قبل از پرو مکس که تا ۱۳ نوامبر عرضه نمی‌شود، این تلفن همراه را خریداری کنید.

قیمت آیفون ۱۲ پرو از ۹۹۹دلار / ۹۹۹ پوند / ۱.۶۹۹ دلار استرالیا برای مدل ۱۲۸گیگابایتی شروع می‌شود – این كمترین فضای ذخیره‌سازی بهبودیافته نسبت به آیفون ۱۱ پرو و ​​مدل پایه‌ی آیفون ۱۲ جدید است و حافظه‌ی 512 گیگابایت با افزایش قیمت تا ۱۰۹۹دلار / ۱۰۹۹پوند / ۱،۸۶۹ دلار استرالیا برای ۲۵۶گیگابایت و ۱،۲۹۹ دلار / ۱،۲۹۹ پوند / ۲،۲۱۹ دلار استرالیا به فروش می‌رسد.

 

طراحی

آیفون ۱۲ پرو - طراحی

طراحی آیفون ۱۲ پرو با آیفون ۱۱ پرو سال گذشته متفاوت است. این گوشی مانند تمام گوشی‌های موجود در محدوده‌ی آیفون ۱۲ دارای کناره‌های مسطح با لبه‌های تیز و ۹۰درجه است.

به‌راحتی نمی‌توان گفت که چنین چیزی اساساً کاربردی است در پایین بیشتر در این مورد این ویژگی صحبت خواهیم کرد – یا فقط یک تغییر در زبان طراحی است تا نشان دهد که یک آیفون جدید است و یک نسخه‌ی ارتقا یافته نسبت به مدل سال گذشته می‌باشد.

این نکته در واقع خیلی کلیدی است زیرا در غیر این صورت آیفون ۱۲ پرو از نظر اندازه شبیه آیفون پرو ۲۰۱۹ می‌شد و بسیاری از خریداران چیزی را می‌خواهند که درواقع فریاد بزند «سلام، به من نگاه کن! آیفون جدید هستم!». بنابراین استفاده از طیف وسیعی از آی پد پرو یک حرکت هوشمندانه است.

همچنین تأیید نشده است که آیا طراحی مسطح‌تر قدرت سیگنال ۵G  بهتری را فراهم می‌کند – با توجه به اینکه اپل می‌خواهد دامنه‌ی جدید آیفون را با استاندارد جدید اتصال سریع منطبق کند، علاقه‌ی زیادی به اجرای هر چیزی که در این زمینه کمک کند داشته است.

یکی دیگر از موارد جدید، محافظ سرامیکی در قسمت جلوی آن است که جایگزین شیشه های آیفون ۱۱ می‌شود. اپل با کورنینگ همکاری کرده تا ساختاری ایجاد کند که به گفته‌ی خودش شیشه نیست بلکه یک ساختار «نانو بلوری» است که دارای چهار برابر قدرتِ صفحه نمایش سال گذشته است، بنابراین شکستن آیفون جدید سخت‌تر می‌شود.

و در حالی که قسمت پشت آیفون ۱۲ پرو هنوز همان شیشه‌ای است که در سال ۲۰۱۹ استفاده شد، ظاهراً طراحی جدید لبه‌ی آن باعث شده که در صورت سقوط دو برابر بیشتر از نمونه‌ی قبلی خود مقاومت داشته باشد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که اپل این آیفون‌ها را نشکن نمی‌داند – فقط می گوید که آنها قوی‌تر هستند. رتبه‌ی IP۶۸ بهبود یافته است، در نتیجه به شما اجازه می‌دهد تا آیفون ۱۲ پرو خود را در عمق بیشتری از آب فرو ببرید که در واقع به این معنی است که مقاومت بیشتری در برابر آب دارد (البته ضد آب نیست).

اگر آیفون ۱۲ پرو از زاویه ی غلطی زمین بخورد، باز هم ممکن است شکسته شود اولین موبایل ما پس از افتادن مستقیم بر روی بتن از روی میز دچار شکاف در شیشه‌ی پشتی شد.

بنابراین اگر فکر می‌کنید بدون قاب و / یا محافظ صفحه می‌توانید کاری انجام دهید، بهتر است تجدید‌نظر کنید – آیفون ۱۲ پرو جدید نسبت به آیفون 11 هنوز هم با اشیاء تیز خراشیده یا شکسته می‌شود، حتی اگر از درجه حفاظت بیشتری برخوردار باشد (به خصوص در صفحه جلو).

 

 آیفون ۱۲ پرو - طراحی لبه های تخت

لبه‌های تخت‌ترِ این گوشی با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی باعث شده‌اند که فشار دادن دکمه‌های کناره ها آسان‌تر شود، زیرا کمی برجسته‌تر به نظر می‌رسند. نگهداری این گوشی نسبت به آیفون ۱۱ پرو سال گذشته راحت‌تر نیست، اما استفاده از آن کمی آسان‌تر شده است.

و رنگ‌های جدید آن را فراموش نکنیم: آیفون ۱۲ پرو با رنگ گرافیت، نقره‌ای، طلایی و آبی اقیانوس آرام ارائه می‌شود که نسبت به گزینه‌های جذابی که با آیفون ۱۲ ارائه شده، ملایم‌تر و ظاهری حرفه‌ای‌تر به خود گرفته است.

یکی دیگر از اخبار مهم دیگر در اینجا حذف شارژر و EarPods از جعبه است. اپل ادعا می‌کند که این کار تأثیر زیادی بر محیط زیست خواهد گذاشت (و احتمالاً خواهد داشت) و معتقد است که نیازی به درج شارژر نیست زیرا همه از قبل یک شارژر اپل در خانه دارند.

این درست است – اکثر ما یک کشو پر از این شارژرها داریم و اگر کابل لایتنینگ شما هنوز هم خوب کار می‌کند، دیگر جای نگرانی نیست.

با این حال، اگر به کابل لایتنینگ جدید احتیاج دارید و منتظرید یک آیفون جدید بخرید تا به یک کابل درون آن جعبه دست پیدا کنید یا اگر این اولین آیفون شما است، باید یک شارژ جدید بخرید، زیرا کابل آیفون ۱۲ پرو USB-C به لایتنینگ است که نوع جدیدتری از اتصال را فراهم می‌کند و در حال حاضر افراد نسبتاً کمی احتمالاً شارژر با پورت USB-C دارند.

ما می‌دانیم که اپل سعی دارد اثرات زیست محیطی محصولات خود را کاهش دهد زیرا تعداد زیادی از این شارژها بدون استفاده باقی می‌مانند – اما مطمئناً بعد از فراگیر‌شدن شارژرهای USB-C، آیا این کار برای اپل منطقی‌تر خواهد بود؟ در عوض بیشتر به نظر می‌رسد این نوعی تلاش برای سوق دادن مردم به سوی تجربه ی شارژ سریع‌تر باشد که شارژ USB-C ۲۰ واتی به قیمت ۱۹ دلار / ۱۹پوند / ۲۹ دلار استرالیا این تجربه را ارائه می‌دهد.

 

صفحه نمایش

 آیفون ۱۲ پرو - صفحه نمایش

آیفون ۱۲ پرو اساساً از همان فناوری صفحه‌ی OLED سال گذشته برخوردار است. یک تغییر بزرگ در اندازه‌ی صفحه نمایش صورت گرفته که از ۵.۸ اینچ به ۶.۱ اینچ افزایش می‌یابد بدون اینکه به اندازه‌ی شاسی آیفون ۱۲ پرو در مقایسه با مدل سال گذشته اضافه شود.

صفحه نمایش اکنون هم‌اندازه با نمایشگر آیفون ۱۲ است که جای تعجب دارد. ما انتظار داشتیم که اپل با توجه به اینکه از یک طراحی مشابه برخوردار است برای تمایز بین این دو مدل کارهای بیشتری انجام دهد و یک صفحه نمایش کمی بزرگتر روش خوبی برای انجام این کار خواهد بود.

با استفاده از فناوری OLED در اینجا یکی از بهترین صفحه‌های نمایش را خواهید داشت. این ویژگی می‌تواند رنگ‌های سیاه عمیق، رنگ سفید زنده و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را نشان دهد، به‌ویژه در هنگام تماشای یک فیلم HDR.

می‌دانیم که هر چیزی شبیه یک انفجار همیشه در HDR خوب به نظر می‌رسد، زیرا گلوله‌های آتش روشن و واضح دیده می‌شوند، در حالی که چهره‌ها یا سایر اشیاء تاریک و نزدیک هنوز قابل مشاهده می‌باشند.

با این وجود، ما کاملاً متقاعد نشده‌ایم که HDR واقعاً در تلفن لازم باشد – برخی از محتوای غیر HDR نتفلیکس که مشاهده کردیم بسیار درخشان به نظر می‌رسند، اما برخی از فیلم‌های موجود در iTunes (که به صورت خودکار و رایگان به HDR ارتقاء می یابند) خیلی تاریک به نظر می‌رسند.

اما چه شما در حال تماشای تصاویر با کیفیت بالا در اینستاگرام باشید و چه بخواهید فقط از فیلم های خانگی خود لذت ببرید که با فرمت رده بالای Dolby Vision با کیفیت ۴K ضبط می‌شوند، باید بگوییم که نمایشگر آیفون ۱۲ پرو یکی از بهترین نمایشگرها با سرعت ۶۰فریم در ثانیه است.

خیلی خوب بود اگر اولین تکنولوژی صفحه نمایش ۱۲۰هرتز در آیفون‌های پرو و پرو مکس اعمال می‌شد. این میزان تازه سازی بالاتر باعث می‌شود پیمایش در حاشیه‌های (اطراف) تلفن شما بسیار روان‌تر به نظر برسد و با توجه به اینکه اکنون بسیاری از گوشی‌های پیشرفته ی اندرویدی از این ویژگی برخوردار هستند، مایه‌ی شرمساری است که مدل‌های برتر اپل در سال ۲۰۲۰ فاقد این ویژگی باشند.

 

5G

 آیفون ۱۲ پرو - 5G

۵G یک ویژگی جذاب فریبنده بوده است، زیرا برخی از افراد این ویژگی را بسیار درخشان می‌دانند و بقیه حتی به‌طور کلی نمی‌توانند از آن استفاده‌ی کاملی داشته باشند.

اگر هر یک از آیفون‌های جدید را خریداری کنید، به‌طور استاندارد از اتصال۵G  بهره خواهید برد و این عالی است. اپل، خواه ناخواه، فناوری اتصال نسل بعدی را به تلفن بعدی شما منتقل می‌کند.

وقتی ۵G کار کند واقعأ بازی را تغییر می‌دهد. مثلأ در آزمایشی که انجام دادیم، دانلود یک کتاب صوتی ۱۱۰مگابایتی فقط 30 ثانیه طول کشید و در جایی که تلفن ۴G  ما به لطف تراکم شبکه در وسط شهر نتوانست به Spotify متصل شود، ما قادر به اتصال فوری و پخش جریانی بیش از۵G  در آیفون ۱۲ پرو بودیم (در EE در لندن، انگلستان).

۵G بسیار پر زرق و برق به نظر می‌رسد و باور کردن وعده‌ی سرعت ۲۰۰مگابیت بر ثانیه کار آسانی نیست، اما در واقع یک فناوری بسیار مفید و قوی است. این امکان را برای شما فراهم می کند تا در محیط‌های شلوغ به اینترنت یکپارچه متصل شوید – اگر تا به حال سعی کرده‌اید در یک رویداد ورزشی به وبگردی بپردازید یا هنگام حضور در یک کنسرت عکسی را بارگذاری کنید، از اتصال 5G قدردانی خواهید کرد.

حداقل این یک تئوری است. مسئله در اینجا این است که در حالی که آیفون ۱۲ پرو می‌تواند به شبکه‌های مختلف 5G از جمله mmWave در ایالات متحده با Verizon متصل شود، این شبکه‌ها هنوز در بسیاری از مکان ها کاملاً راه‌اندازی نشده‌اند.

ما مجبور شدیم از شهری به شهر دیگر برویم تا سرعت 5G  را امتحان کنیم و اگرچه دسترسی به آنها بسیار عالی است، اما اگر 5G در خانه یا در حین رفت و آمد ندارید، ارزشی ندارد که یک تلفن همراه 5G را فقط بخاطر این فناوری خریداری کنید. اما روزی تقریباً در همه جا وجود خواهد داشت – و برنامه‌های داده نیز ارزان‌تر خواهند شد.

 

MagSafe

 آیفون ۱۲ پرو - MagSafe

ما بارها مشاهده کرده‌ایم که اپل به ندرت یک فناوری جدید را اختراع می‌کند – اغلب اوقات فقط فناوری موجود را می‌گیرد و مهر خود را بر روی آن می‌زند (و به نظر می‌رسد جهان تصور می‌کند که اپل در واقع آن را اختراع کرده است).

این مسئله در مورد MagSafe صدق می‌کند. MagSafe مجموعه‌ای از آهن رباها در زیر قاب پشت آیفون ۱۲ پرو است. این اسم از آداپتور برق مغناطیسی مجهز به MacBook های نسل قدیمی گرفته شده است.

MagSafe جدید کمی متفاوت عمل می‌کند و پس از اتصال لوازم جانبی از محکم بودن آنها اطمینان حاصل می‌کند. در حال حاضر، این لوازم جانبی محدود به کیس، شارژر و لوازم جانبی کیف پول است. لوازم جانبی MagSafe همچنین می‌تواند لوازم جانبی موجود را به آیفون شما متصل کند که چندین مزیت دارد.

برای مثال، با شارژر MagSafe، آهن رباها تلفن را در مرکز پد شارژ قرار می‌دهند و از آنجا که آیفون ۱۲ پرو می‌داند این یک شارژر سازگار است، با دو برابر قدرت بی سیمِ سال گذشته تلفن شما را شارژ می‌کند.

با بازگشت به نکته‌ی قبلی در مورد اینکه اپل مهر خودش را بر روی فناوری موجود می‌زند، باید بگوییم که بسیاری از طرفداران گوشی‌های هوشمند لوازم جانبی مغناطیسی برای Essential Phone یا محدوده‌ی Moto Mods  را به خاطر می‌آورند. اینها بلیزرهای دنباله‌ای برای لوازم جانبی clip-on بودند و به‌خصوص در مورد Moto Mods که اکنون دیگر متوقف شده است و می‌توانید آن را در وب‌سایت موتورولا مشاهده کنید – ما با ابراز تاسف باید بگوییم که آنها هرگز موفق نبوده‌اند.

در واقع، این ناعادلانه است. برنامه‌ی Moto Mods ایده‌های جالب بسیاری را ارائه داد: بلندگوهای هوشمند clip-on، دوربین‌های سطح بالا، حتی یک پروژکتور. در حالی‌که موتورولا نمی‌توانست این مقیاس را برای دوام آوردن سیستم خود تولید کند، اپل مطمئناً می‌تواند این کار را انجام دهد و در عرض چند ماه آینده می‌توانیم لوازم جانبی MagSafe شخص ثالث را داشته باشیم.

اما همانند 5G، این یک ویژگی برای آینده است، نه یک ویژگی که اکنون باید از آن هیجان زده شوید. در حال حاضر، خرید آیفون ۱۲ پرو برای اینکه بتوانید از مزایای MagSafe بهره‌مند شوید تنها در صورتی منطقی خواهد بود که روی شارژر بی‌سیم نیز سرمایه گذاری کنید که هزینه آن ۳۹دلار / ۵۹ پوند /۸۹  دلار استرالیا است و این شارژر یکی از جدیدترین شارژرها (و کمی گران‌تر) است که دارای Magstafe ‘passthrough’  است بنابراین می‌توانید کاور را روشن کنید که به صورت بی‌سیم شارژ شود.

استفاده از MagSafe وقتی احساس می‌کنید که شارژر در جای خود قرار گرفته بسیار جالب است – این کار مانند این است که اپل واچ ۶ را روی پد شارژ آن قرار دهید، اما دارای آهن‌رباهای بسیار قوی‌تری است. با این حال توصیه می‌کنیم مدتی صبر کنید تا ببینید چه لوازم جانبی جدیدی ظاهر می‌شود – اگر اکوسیستم واقعاً شکوفا شود، دلیل خوبی برای ارتقاء خواهد بود.

 

دوربین ها

 آیفون ۱۲ پرو - دوربین ها

آرایه‌ی دوربین آیفون ۱۲ پرو از سه مشخصه‌ی متمایز تشکیل شده است: یک گزینه‌ی «واید» منظم، یک سنسور فوق‌العاده واید و زوم ۲ برابر تلسکوپی برای نزدیک شدن به سوژه‌های شما وجود دارد (که همچنین باعث می‌شود حالت پرتره‌ی آیفون 12 پرو کارآمدتر باشد).

یک حسگر چهارم در سال ۲۰۲۰ وجود دارد: آیفون ۱۲ پرو و ​​پرو مکس همراه با یک اسکنر  LiDARکه کار با آن را آسان‌تر می کند. اگرچه به نظر می‌رسد شما قادر خواهید بود اتاق‌های کامل را اسکن کنید و آنها را به طور مجازی مجددأ مرتب کنید (و انصافاً، این قابلیت در حال حاضر در دسترس است)، در واقع این حسگر برای تشخیص چهره‌ی افراد در نور کم مفیدتر است که دوربین را قادر می‌سازد تا به‌طور خودکار با سرعت بالایی فوکوس کند.

هنگامی که بتوانیم از آزمایشگرهای بیشتری استفاده کنیم، این ویژگی را بیشتر تست خواهیم کرد، اما متوجه شدیم که سرعت فوکوس دوربین آیفون ۱۲ پرو کمی بهتر از آیفون ۱۲ فاقد LiDAR است.

تغییر بزرگ دیگر آیفون ۱۲ پرو و ​​پرو مکس، از نظر دوربین، معرفی فرمت فایل ProRAW است. اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید، توضیحات عالی مارک ویلسون ادیتور دوربین‌های ما را در این مورد ملاحظه کنید.

در واقع، این فرمت مشابه فرمت خام است که بسیاری از عکاسان از آن استفاده می‌کنند که در واقع تمام اطلاعات تصویرِ گرفته شده توسط سنسور را حفظ می‌کند تا در هنگام ویرایش از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار باشد. با این حال، اگر نمی‌دانید چگونه با پردازش تصاویر خام خود از این اطلاعات اضافی بهره‌مند شوید، این تصاویر ممکن است در مقایسه با JPEG که در دوربین یا تلفن شما قرار دارد، مسطح و کسل‌کننده به نظر برسند.

ProRAW اپل این شکاف را پر می‌کند، زیرا تصاویر توسط نرم‌افزار تلفن از نظر محاسباتی بهبود می‌یابند، اما شما هنوز هم می‌توانید آنها را در برنامه ویرایش عکس مورد علاقه‌ی خود یا به‌طور مستقیم از داخل خود عکس ویرایش کنید و بهبود بخشید.

ما به طور قطعی صحبت نمی‌کنیم چون ProRAW تا اواخر سال شروع به کار نمی‌کند – مانند پیشرفت Deep Fusion سال گذشته که به دلایلی در هنگام راه‌اندازی در دسترس نیست، بنابراین برای آزمایش کامل آن باید منتظر بمانیم.

در حالی که به نظر نمی‌رسد دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو در سال گذشته نسبت به دوربین‌های ۱۱پرو پیشرفت خیلی زیادی داشته باشند زیرا هر سه دارای سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی مشابه هستند، خبر مهم این است که اکنون می‌توانید از حالت شبانه در هر سه استفاده کنید، نه فقط از دوربین اصلی.

حالت شب هنگام در آیفون ۱۱سال گذشته یک ویژگی قابل توجه بود و می‌تواند به طرز چشمگیری هر عکسی را روشن کند – حتی آنهایی که در شرایط سیاه و سفید گرفته شده‌اند، به شرطی که بتوانید تلفن را به مدت ۱ تا ۱۵ثانیه ثابت نگه دارید (به شدت تاریکی آن بستگی دارد).

وقتی نتایج را می‌بینید واقعاً چشمگیر است، زیرا به معنای واقعی کلمه می‌تواند شب را به روز تبدیل کند (روی صفحه تلفن شما). با این حال، اگر در هنگام گرفتن عکس لرزش دست ایجاد شود، می‌تواند به سرعت به یک آشفتگی مبهم تبدیل شود، به ویژه هنگامی که از دوربین‌های زوم یا اولترا واید استفاده می‌کنید.

 

 آیفون ۱۲ پرو - دوربین واید

دوربین واید اولیه در آیفون ۱۲ برای عملکرد بهتر در نور کم به روز شده است – به لطف دیافراگم f / ۱.۶ وایدتر، ​​عکس در فضای داخلی در شب کمی روشن‌تر می‌‌شود و همچنین عملکرد حالت شب روشن‌تر می‌گردد.

حالت شب به دوربین جلو نیز افزوده شده است، بنابراین می‌توانید در شرایط تاریک سلفی‌هایی با ظاهر بهتر بگیرید. همچنین می‌توانید از حالت پرتره در تاریکی استفاده کنید، در حالی که Flash Retina (جایی که صفحه نمایش روشن شدن تا صورت شما را روشن کند) به آرامی کم نور می‌شود تا لحظه را ثبت کند.

به طور کلی، دوربین سلفی نسبت به سال‌های گذشته یک قدم جلوتر رفته است – تقریباً هر ویژگی که سنسورهای پشتی ارائه می‌دهند را شامل می‌شود و مواردی مانند Smart HDR ۳ برای پردازش بهتر تصویر، ضبط ویدئو Dolby Vision و همچنین افزایش تصویر  Deep Fusionدر آن اعمال شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های زرگی که اپل برای آیفون ۱۲ پرو و ​​پرو مکس تبلیغ می‌کند در واقع توانایی ضبط، ویرایش و تماشای محتوای Dobly Vision در۴K  با سرعت ۶۰فریم در ثانیه است، مزیتی که آیفون ۱۲پرو عرضه می‌کند.

از آنجا که ما فیلمبردار فصلی نیستیم، این چیزی است که آزمایشِ دقیق آن کمی سخت است، اما اگر شما فقط دنبال یک تصویر شفاف هستید، این آیفون قطعأ عرضه می‌کند.

 

مشخصات و عملکرد

 آیفون ۱۲ پرو - مشخصات و عملکرد

از آنجایی‌که آیفون مدتی است به یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند در جهان تبدیل شده، تقریباً صحبت در مورد مزایای آیفون ۱۲ پرو کار زائدی است. با این حال، با توجه به اینکه بسیاری از مردم به همین دلیل آن را خریداری می‌کنند، ارزش دارد که در مورد آن صحبت کنیم.

به نظر می‌رسد آیفون ۱۲ پرو با قابلیت چیپست A۱۴  Bionic دارای ۶ گیگابایت رم (طبق تشخیص ما) است که انجام کارهایی مانند ویرایش ویدیو را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

این سرعت بیش از اندازه برای انجام هر کاری کافی است، اگرچه به نظر می‌رسد پردازش عکس برای آیفون ۱۲ کمی طول می‌کشد تا کاملا واضح و زیبا به نظر برسد – این مشکلی است که ما سال گذشته مطرح کردیم و تعجب‌آور است که رفع نشده است.

این ۶ گیگابایت رم باید انجام هر کاری در آیفون ۱۲  پرو کافی باشد و فرد می‌تواند برنامه‌های ویرایش عکس و ویدیو را دانلود کند تا تصاویر را با اشاره‌ی یک انگشت دست‌کاری کند.

فضای ذخیره سازی بهبودیافته ای نیز برای گفتگو وجود دارد: آیفون ۱۲ پرو با حجم ذخیره سازی ۱۲۸گیگابایت شروع می‌شود و تا ۵۱۲ گیگابایت پیش می‌رود که گران‌ترین گزینه است.

این یکی از متقاعد کننده‌ترین دلایل پرداخت مبلغ کمی بیشتر برای خرید آیفون ۱۲پرو است – اگر قیمت آیفون ۱۲ ۷۹۹دلار است / ۷۹۹پوند / ۱۳۴۹دلار استرالیا باشد، این فقط یک نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی از این تلفن همراه می‌باشد – انتقال تا ۱۲۸گیگابایت بسیاری از افراد را راضی خواهد کرد و به خصوص اگر قرار باشد تعداد زیادی فایل ویدیویی با وضوح بالا را ضبط کنید. 

 

عمر باتری

 آیفون ۱۲ پرو - عمر باتریماندگاری باتری آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو کاملاً مبهم است، تا آنجا که گزارش‌هایی را می‌شنویم (فعلاً تأیید نشده است) مبنی بر اینکه آیفون های جدید باتری‌های کوچکتری نسبت به نمونه‌های قبلی خود دارند.

تعجب‌آور است که آیفون ۱۲ پرو در مقایسه با ۱۱پرو از سال ۲۰۱۹، از لحاظ پخش ویدیو یک ساعت کمتر کار می‌کند (باتری یک ساعت کمتر دوام می‌آورد).

از نظر دوام کلی باتری، ما متوجه شدیم که در صورت استفاده‌ی «جزئی» از تلفن همراه (مانند عدم استفاده‌ی زیاد از تلفن در طول روز برای مرور و بازی کردن، و فقط عکاسی و گوش دادن به موسیقی از طریق Spotify) می‌توانیم به‌راحتی تا نیمه‌ی شب برسیم و هنوز نیمی از باتری باقیمانده است و قبل از اینکه به شارژر نیاز پیدا کند می تواند دو روز کامل دوام بیاورد.

با این حال، این تنها درصورتی است که از آن استفاده نکنید – در حالی که ما هنوز تست باتری خود را به پایان نرسانده‌ایم، دیدیم که آیفون ۱۲ نیز در هنگام استفاده‌ی جزئی رفتار مشابه‌ی را نشان داده است، اما هنگام استفاده‌ی منظم‌تر از آن در یک روزِ پرفعالیت، افت شدیدتری در باتری رخ داد.

ما انتظار داریم که آیفون ۱۲ پرو با توان اضافی که کسب کرده عملکردی مشابه داشته باشد، خصوصاً که طراحی و مشخصات آن بسیار شبیه آیفون ۱۲ است.

یک نکته را باید بخاطر بسپارید: اگر کابل لایتنینگ قدیمی و شارژر ندارید، باید بیرون بروید و یک فست شارژر بخرید – زیرا آیفون ۱۲ پرو فاقد شارژر است.

این پایان دنیا نیست، زیرا قیمت آن کاهش یافته است و شما واقعاً تجربه‌ی شارژ سریعتری خواهید داشت. با این حال، نیاز به پرداخت ۱۹دلار / ۱۹پوند / ۲۹دلار استرالیای اضافی کمی سخت است، به‌ویژه هنگامی که هزینه‌ی زیادی برای آیفون ۱۲ پرو پرداخت کرده‌اید.

 

حکم اولیه

 آیفون ۱۲ پرو - حکم اولیه

در نگاه اول، فروش آیفون ۱۲ پرو نسبت به آیفون ۱۲ اصلی سخت است. هر دو یکسان به نظر می‌رسند و نگاهی به صفحه‌ی مشخصات آنها نیز نشان می‌دهد که در آنجا نیز مشابه هستند.

با این حال، برخی از زمینه‌های کلیدی وجود دارد که بیشتر ما را تحت تأثیر قرار داده است: رنگ ‌های آیفون ۱۲ پرو بسیار زیبا هستند، آبی قیانوس آرام یکی از سایه‌های رنگی زیباتری است که در این تلفن همراه دیده‌ایم.

اگر سطح را خراش دهید، در واقع تلفن جذاب‌تری را در آنجا خواهید دید. زوم تله فوتو کاملاً مفید است – مسلماً بیشتر از سنسور اولترا واید. اسکنر LiDAR اگرچه هنوز به عنوان فناوری آیفون در مراحل ابتدایی کار قرار دارد، اما در عکاسی در نور کم در حال پیشرفت است و همچنین مسئله‌ی ذخیره‌سازی نیز وجود دارد شروع حافظه از ۱۲۸گیگابایت برای کاربر مدرن گوشی‌های هوشمند بسیار خوشایندتر از ۶۴گیگابایت است.

اگر به آن رم اضافی نیاز دارید یا فقط می‌خواهید مطمئن شوید بهترین تلفنی است که اپل تولید کرده، پس مبلغ اضافی که باید پرداخت کنید به نظر ارزش آن را دارد.

ما مشتاقانه منتظر هستیم تا آزمایش خود را طی ۲۴ساعت آینده به پایان برسانیم و در اسرع وقت یافته‌های کامل خود را برای شما منتشر خواهیم کرد. البته، آیفون ۱۲ پرو‌مکس باید در مورد عمر باتری (احتمالاً) طولانی‌تر و سنسور دوربین بهتر، تجدید‌نظر کند.

 

بهترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۰

بهترین گوشی های هواوی ۲۰۲۰