آیفون 12 مینی اپل معرفی شد

آیفون 12 مینی جدیدترین و کوچک ترین گوشی اپل است که به دوربین دوگانه و اولین تراشه 5 نانومتری مجهز شده است.

بالاخره مراسم رونمایی ازسری آیفون 12 با چند هفته تاخیر برگزار شد. در این مراسم که اپل با عنوان hi speed برگزار کرد از گوشی های سری آیفون 12 رونمایی کرد که شامل چهار گوشی آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس بود.

پیشنهاد باغ کالا: مقاله آشنایی با گوشی آیفون ۱۲ پرو را مطالعه نمایید.

گوشی آیفون 12 مینی کوچکترین عضو خانواده آیفون 12 است که از گوشی آیفون se 2020 نیز کوچکتر است. آیفون 12 مینی اپل دکمه هوم ندارد وحاشیه های  پنل جلویی آن بسیار باریک شده است. طبق گفته اپل گوشی آیفون 12 مینی کوچک‌ترین، باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی 5G در دنیا می‌باشد.

آیفون 12 مینی اپل معرفی شدآیفون 12 مینی (iphone 12 mini) دارای نمایشگر 5.4 اینچی از نوع OLED است که استانداردهای دالبی ویژن (Dolby Vision) و HDR 10 و HLG پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 476 پیکسل بر اینچ می‌باشد که با حداکثر روشنایی 1200 نیت این صفحه نمایش را به یکی از بهترین صفحه نمایش های 5.4 اینچی تبدیل کرده است. آیفون 12 در پنل جلویی از یک پوشش محافظ با نام Ceramic Shield که بسیار مقاوم و محکم است. اپل ادعا کرده این محافظ محکم ترین محافظ تاکنون دنیای گوشی های هوشمند است. آیفون 12 مینی همچنین از استاندارد IP68 بهره مند است و در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. لازم به ذکر است این گوشی جدید اپل در رنگ های مشکی و سفید و آبی و قرمز و سبز عرضه می‌شود.

 

آیفون 12 مینی اپل معرفی شد

آیفون 12 مینی در بخش سخت افزار از نخستین تراشه 5 نانومتری A14 Bionic استفاده می‌کند که بسیار قدرتمند بوده و 11.8 میلیارد ترانزیستور در خود جای داده است. این تراشه علاوه بر توان پردازشی میزان مصرف انرژی آن نسبت به نسل قبلی حدود 30 درصد کاهش داشته است. این تراشه پرقدرت به یک پردازنده مرکزی 6 هسته ای مجهز شده است که شامل دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف می‌باشد. پردازنده گرافیکی این گوشی هوشمند نیز به گفته اپل توانایی اجرای بازی های ویدئویی را با کیفیتی فوق العاده و در حد کنسول های بازی دارد. Iphone 12 mini در نسخه های 64، 128 و 256 گیگابایتی به همراه 4 گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

آیفون ۱۲ مینی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند که اپل به سرعت بالای دانلود و آپلود و همچنین افزایش امنیت کاربران اشاره کرد. آیفون های سری 12 از قابلیتی جدید به نام Smart Data Mode  بهره مند هستند که به‌صورت خودکار بر اساس کاری که مشغول انجام دادنش هستید، اتصال به شبکه‌ی 5G یا 4G را تعیین می‌کند.

 

آیفون 12 مینی اپل معرفی شد

آیفون 12 مینی در قاب پشتی دارای دوربین دوگانه است که شامل  سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی می‌باشد. همچنین استفاده از قابلیت هایی مانند دیپ فیوژن ۲، حالت شب و Smart HDR 3 باعث شده تا دوربین iphone 12 mini در شرایط نوری مختلف عملکرد خوبی داشته باشد. اپل در مورد سرعت دیافراگم دوربین اصلی ادعا کرده که این دیافراگم سریع‌ترین دیافراگم در بین تمامی گوشی‌های آیفون تابه‌امروز است.

دوربین سلفی آیفون 12 مینی نیز 12 مگاپیکسلی بوده و از حالت (Night Mode) نیز پشتیبانی می‌کند.

 

آیفون 12 مینی اپل معرفی شد

این گوشی هوشمند از یک باتری 2227 میلی آمپرساعتی استفاده می‌کند که با توجه به ابعاد نمایشگر و پردازنده کم مصرف این باتری عملکرد مطلوبی خواهد داشت. آیفون 12 مینی مانند آیفون 12 از فناوری مگ‌سیف استفاده می‌کند که از فناوری شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی کرده و همچنین تحت پشتیبانی استاندارد شی (Qi) هم قرار دارد. این سیستم همچنین برای اتصال مغناطیسی قاب‌های ویژه و حتی کیف‌های چرمی مخصوص نیز کاربرد دارد.

پیشنهاد باغ کالا: مقاله آشنایی با بهترین گوشی های هواوی ۲۰۲۰ را مطالعه نمایید.

در جعبه آیفون 12 مینی نیز خبری از هدفون و شارژر نیست و به جای آن یک کابل USB-C به لایتنینگ در جعبه قرار گرفته است.

پیش فروش ایفون 12 مینی از تاریخ 16 آبان 99 شروع شده و قیمت پایه آن 729 دلار می‌باشد. تاریخ عرضه این گوشی هم طبق گفته اپل 13 نوامبر 2020 (23 آبان 99( می‌باشد.

ایفون ۱۲ مینی با قیمت پایه‌ی ۷۲۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. پیش‌فروش آیفون ۱۲ مینی از تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹) آغاز می‌شود. اپل تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۲ مینی را ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۳ آبان ۱۳۹۹) اعلام کرد.