۱۰ راه برای افزایش قدرت سیگنال گوشی

به دلایل زیادی سیگنال تلفن همراه شما ممکن است ضعیف باشد. اما خوشبختانه روش‌های زیادی نیز وجود دارد که برای افزایش قدرت سیگنال گوشی موبایل خود می‌توانید به آسانی و سرعت بالا انجام دهید. خواه از گوشی‌ آیفون استفاده کنید، خواه از گوشی‌های اندروید یا سایر گوشی‌های هوشمند دیگر، این نکات برای شما مفید خواهد بود. در این مقاله ۱۰ روش برتر برای تقویت سیگنال گوشی و افزایش قدرت سیگنال گوشی را بیان می‌کنیم. در هر کجا که باشید به راحتی می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید.

۱. ببینید آیا ارائه دهنده شما از دسترس خارج است؟

ببینید آیا ارائه دهنده شما از دسترس خارج است؟

اگر هنگام کاهش ناگهانی سرعت اینترنت یا قطع کامل سیگنال، می‌خواهید بدانید چگونه سیگنال گوشی خود را افزایش دهید؛ اولین اقدام لازم بررسی شرکت مخابراتی است که بدانید آیا در ارائه خدمات دچار قطعی یا محدودیت شده‌اند یا خیر. اگرچه این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد اما قطع خدمات می‌تواند به دلیل نقص فنی در شرکت ارائه دهنده خدمات و یا حتی نتیجه حادثه طبیعی باشد که به دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و خطوط تلفن آسیب رسانده باشد. معمولا ارائه دهندگان این قطعی‌های بزرگ و کوچک در خدمات تلفن همراه را در سایت و رسانه‌های اجتماعی‌شان مانند توییتر و فیس بوک اطلاع می‌دهند. اگر هیچ اطلاعیه‌ایی منتشر نشد، می‌توانید از طریق پورتال رسمی پشتیبانی مشتری با پشتیبان در تماس باشید.

نکات مثبت:

  • بررسی از طریق ارائه دهنده باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود.
  • قطع خدمات نشان دهنده این خبر خوب است که گوشی شما به درستی کار می‌کند و فقط نیاز است مدتی منتظر بمانید.

نکات منفی:

  • امکان دارد قطع خدمات در مناطق کوچک روستایی از شبکه‌های اجتماعی اعلام نشود.
  • اگر کاربران دیگر تحت تاثیر قرار بگیرند، زمان انتظار برای پشتیبانی طولانی می‌شود.

۲. از یک مکان دیگر تماس بگیرید.

از یک مکان دیگر تماس بگیرید - افزایش قدرت سیگنال گوشی

احتمالا کمی بچگانه به نظر برسد اما یک روش کاربردی برای تقویت سیگنال گوشی هوشمند شما، تماس گرفتن یا بررسی اپلیکیشن‌ها در مکان‌های مختلف اتاق یا خانه است. برخی از وسایل یا حتی خود خانه نیز می‌توانند باعث مسدود کردن سیگنال گوشی شوند. اگرچه جابجایی خانه ممکن نیست اما حداقل می‌توانید مکان‌های مختلف را امتحان کنید.

نکته: اگر افراد درباره قطع و وصل شدن تماس در مکانی که هستید نظر می‌دهند، جایی که ایستاده‌اید را به خاطر بسپارید و در مکالمات بعدی در این مکان قرار نگیرید.

تنها کاری که باید انجام دهید توجه به قدرت سیگنال گوشی هنگام راه رفتن است. اتاق‌های مختلف در قسمت‌های مختلف ساختمان امتحان کنید و توجه کنید آیا وقتی بیرون می‌روید سیگنال تقویت می‌شود یا خیر.

نکات مثبت:

  • اگر مشکل به دلیل موقعیت مکانی باشد، دیگر نیازی به خرید گوشی جدید ندارید.
  • انجام این کار بسیار آسان است و به مدت زمان کمی نیاز دارد.

نکته منفی:

اگر قسمت‌هایی از خانه یا محل کار شما نقطه کور برای سیگنال باشند، این موضوع بسیار آزار دهنده است.

۳. حالت پرواز گوشی را روشن و خاموش کنید.

حالت پرواز گوشی را روشن و خاموش کنید - افزایش قدرت سیگنال گوشی

همه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ و اکثر رایانه‌های مدرن دارای تنظیمات حالت پرواز هستند. همانطور که حدس می‌زنید این ویژگی سیگنال‌های بی‌سیم را غیرفعال می‌کند تا با خیال راحت از این دستگاه‌ها در پرواز استفاده شود. متاسفانه، ممکن است هنگام تغییر تنظیمات اینترنت حالت پرواز به طور اتفاقی روشن شود.

نکته: حالت اغلب با نماد هواپیما نشان داده می‌شود.

خاموش کردن حالت پرواز در گوشی‌های هوشمند آیفون و اندروید بسیار آسان است. اگر به دلیل تماس‌های تلفنی بی کیفیت یا دانلود کند رسانه‌ها می‌خواهید سیگنال بهتری دریافت کنید، بهتر است آگاهانه حالت پرواز را روشن سپس چند ثانیه صبر کنید و دوباره آن را خاموش نمایید. با این کار اتصال گوشی شما با ارائه دهنده بازنشانی می‌شود. این کار یک روش بسیار کاربردی برای رها شدن از مشکلات سیگنال ضعیف است.

نکات مثبت:

  • خاموش و روشن کردن حالت پرواز بسیار آسان و سریع است.
  • این روشی بسیار معتبر است که بیشتر اوقات کار می‌کند.

نکته منفی:

  • معمولا کودکان با یادگیری این تنظیمات، برای شوخی با والدین خود حالت پرواز را روشن می‌کنند.

۴. برای تقویت سیگنال وای فای و بلوتوث را غیرفعال نمایید.

برای تقویت سیگنال وای فای و بلوتوث را غیرفعال نمایید - افزایش قدرت سیگنال گوشی

می‌خواهید از 3G ،4G یا 5G استفاده کنید، در هر صورت خاموش کردن بلوتوث و وای فای روشی موثر برای تقویت سیگنال‌های گوشی است. اغلب سیگنال‌های وای فای و بلوتوث باعث اختلال بین دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها و حتی باعث لغو آن‌ها می‌شوند. اگرچه ممکن است هدفون بلوتوث جدید شما عالی باشد اما می‌تواند منجر به مشکل نیز شود.

نکته: اگرچه ناسازگاری بلوتوث یا وای فای باعث کند شدن یا متوقف شدن داده‌های شما می شود اما تعداد آنتن‌های گوشی را تغییر نمی‌دهد. بنابراین حتی اگر تعداد آنتن‌ها کامل باشد، هنوز ممکن است سیگنال ضعیف باشد.

برای دانستن اینکه آیا وای فای یا بلوتوث شما بر تقویت قدرت سیگنال گوشی تأثیر دارد، هنگام تماس گرفتن یا دانلود برنامه، هرکدام را به ترتیب خاموش کنید. اگر مشکل از وای فای است، احتمالا باید قدرت سیگنال آن را افزایش دهید. اگر اتصال بلوتوث مشکل ایجاد می‌کند، ببینید آیا برایتان مقدور است از دستگاه هوشمند دیگری برای اتصال بلوتوث خود استفاده کنید.

نکته مثبت:

  • روشن و خاموش کردن وای فای و بلوتوث از منوی تنظیمات اصلی در گوشی‌های آیفون و اندروید بسیار آسان است.

نکته منفی:

  • رفع چنین مشکلاتی در طولانی مدت سخت است و معمولا برای اتصال به دستگاه بلوتوث مشکل ساز باید از گوشی یا تبلت دیگری استفاده کرد.

۵. برای افزایش سرعت داده، سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید.

برای افزایش سرعت داده، سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید - افزایش قدرت سیگنال گوشی

روشی که قطعا قدرت سیگنال گوشی و سرعت داده را در گوشی هوشمند شما افزایش می‌دهد، دانلود و نصب جدیدترین آپدیت‌های سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها است. این آپدیت‌ها علاوه بر پشتیبانی از فناوری‌ها و خدمات شرکت‌های ارائه دهنده، دائما خطاهای اتصال را رفع می‌کنند.

اگرچه به بعد موکول کردن نصب این آپدیت‌ها به دلیل طولانی بودن مدت دانلود، ممکن است وسوسه انگیز باشد اما معمولا برای بهبود عملکرد دستگاه و همچنین افزایش امنیت در برابر بدافزار، ویروس و هک گوشی بسیار مهم هستند.

نکته مثبت:

  • آپدیت سیستم عامل و برنامه‌ها باعث افزایش امنیت می‌شود.

نکته منفی:

  • با توجه به سرعت اینترنت، دانلود و نصب آپدیت‌ها چندین ساعت طول می‌کشد.

۶. برای تقویت سیگنال تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید.

برای تقویت سیگنال تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید - افزایش قدرت سیگنال گوشی

گاهی اوقات برای رفع خطای «کاهش سیگنال گوشی» یا «قطع سیگنال گوشی» می‌توان تنظیمات شبکه گوشی هوشمند یا تبلت خود را بازنشانی کرد.

اگرچه با تنظیم مجدد شبکه، نام کاربری، پسوردهای وای فای و تنظیمات VPN حذف می‌شوند اما پس از بازنشانی، گوشی شما اتوماتیک به ارائه دهنده وصل می‌شود.

نکات مثبت:

  • بازنشانی اتصالات شبکه روشی عالی برای پاکسازی جزئیات ورود بلا استفاده وای فای شما است.
  • همه مراحل فقط چند ثانیه زمان می‌برد.

نکته منفی:

  • پس از بازنشانی باید همه رمزهای عبور اینترنتی خود را دوباره وارد کنید.

۷. ارائه دهنده خود را به طور دستی انتخاب کنید.

ارائه دهنده خود را به طور دستی انتخاب کنید - افزایش قدرت سیگنال گوشی

یک روش تقریبا ناشناخته برای افزایش سیگنال شبکه گوشی در منزل و محل کار، انتخاب دستی شبکه است. این ویژگی فقط در برخی از مدل‌های گوشی‌های هوشمند اندروید وجود دارد. افرادی که این تنظیمات را در اختیار دارند از بین چندین اپراتور شبکه می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

برای اینکه بدانید گوشی شما این گزینه را دارد، روی تنظیمات> شبکه‌های تلفن همراه> اپراتورهای شبکه> جستجوی شبکه‌ها ضربه بزنید. باید تعداد زیادی اپراتور شبکه نشان داده شود. اگر چنین شد، با اپراتورهای مختلف امتحان کنید تا سیگنالی قوی و سریع را بیابید.

نکته مثبت:

  • این ویژگی به برخی از کاربران اندروید برای افزایش سرعت داده آنها، گزینه‌های بیشتری ارائه می‌دهد.

نکته منفی:

  • گزینه انتخاب اپراتورهای شبکه فقط با بعضی از گوشی‌های اندروید سازگاری دارد و در مناطق مختلف دارای محدودیت است.

۸. سیگنال گوشی را با دستگاه تقویت کننده سیگنال افزایش دهید.

سیگنال گوشی را با دستگاه تقویت کننده سیگنال افزایش دهید - افزایش قدرت سیگنال گوشی

تقویت کننده‌های سیگنال گوشی دستگاه‌های بسیار کاربردی می‌باشند که امکان افزایش قدرت اتصال گوشی به 3G ،4G یا 5G را هنگام مسافرت به مناطقی با پوشش ضعیف یا حتی هنگام استفاده در منزل یا محل کار فراهم می‌کند.

آیا تقویت کننده‌های سیگنال گوشی کارایی دارند؟ در اکثر اوقات، بله. این تقویت کننده‌ها عملکردی مانند آنتن‌های تلویزیون دارند. به عبارت دیگر شما آنها را در مکانی (مانند بالکن یا پشت بام) با دسترسی اصلی به سیگنال بی‌سیم قرار می دهید سپس سیگنال قوی‌تری برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های متصل در اختیار خواهید داشت.

تقویت کننده سیگنال گوشی weBoost مدلی بسیار محبوب است اما انواع مختلفی از برندها و طرح‌های تقویت کننده سیگنال وجود دارد که بیشتر برای شبکه‌های اصلی مانند Verizon ،AT&T ،Sprint و T-Mobile مناسب هستند.

نکات مثبت:

  • خرید تقویت کننده سیگنال روشی عالی برای افزایش قدرت سیگنال در مناطق روستایی و بدون پشتیبانی است.
  • اکثر مدل‌ها همه شرکت‌های ارائه دهنده را پشتیبانی می‌کنند.

نکته منفی:

  • معمولا تقویت کننده‌های سیگنال گران هستند و هزینه برخی از آنها بیش از ۱۰۰۰ دلار است.

۹. یک گوشی جدید با قدرت سیگنال بیشتر بخرید.

یک گوشی جدید با قدرت سیگنال بیشتر بخرید - افزایش قدرت سیگنال گوشیاحتمالا شنیدن این حرف را دوست ندارید اما وقت آن شده که گوشی هوشمند جدیدتری بخرید. معمولا گوشی‌های هوشمند جدید اندروید و آیفون دارای سخت افزاری برای آنتن‌های خود هستند که علاوه بر پشتیبانی از اینترنت بی‌سیم سریع‌تر و اتصالات4G ، 5G و در نهایت 6G، سازگارتر نیز هستند.

اگر از دو سال گذشته تا امروز گوشی جدیدی خریدید، باید نکات گفته شده در این مقاله را امتحان کنید تا قدرت سیگنال بهتری داشته باشید. اما اگر گوشی هوشمند شما قدیمی است، مخصوصا اگر گوشی هوشمند نیست، الان زمان خرید گوشی جدید است. خوشبختانه مدل‌های جدید زیادی برای انتخاب وجود دارد.

نکات مثبت:

  • اغلب مدل‌های جدید گوشی دارای ویژگی‌های بهتری هستند که ارزش آپدیت کردن را دارند.
  • برخی از ارائه دهندگان اگر مدتی از خدمات آن‌ها استفاده کنید، ارتقا برای شما رایگان است.

نکات منفی:

  • کنار گذاشتن وسایل مورد علاقه بسیار سخت است.
  • احتمالا آزار دهنده است که فقط برای دریافت سیگنال مجبور به ارتقا باشید.

۱۰. با اپلیکیشن از طریق وای فای تماس بگیرید.

با اپلیکیشن از طریق وای فای تماس بگیرید - افزایش قدرت سیگنال گوشی

اگر نگرانی اصلی شما تاثیر منفی سیگنال ضعیف، روی تماس‌های تلفنی است، بهتر است تماس‌های تلفنی را کنار بگذارید و از طریق اپلیکیشن‌های رایگان با دوستان، خانواده و همکاران خود تماس بگیرید.

اپلیکیشن‌های مانند WhatsApp ،Line ،Skype ،Telegram ،WeChat و حتی Facebook Messenger به شما امکان برقراری تماس صوتی با اتصال اینترنت وای فای را می‌دهند. بنابراین قدرت دریافت 4G یا 5G مهم نیست. بیشتر این اپلیکیشن‌ها برای تماس ویدیویی نیز عالی هستند، به این معنی که شما از طریق وای فای با آنها تماس ویدیویی برقرار می‌کنید.

نکات مثبت:

  • بیشتر مخاطبین شما حداقل از یک اپلیکیشن تماس صوتی استفاده می‌کنند.
  • بسیاری از اپلیکیشن‌های تماس تلفنی رایگان هستند.

نکته منفی:

  • اگر حجم بسته اینترنت شما کم است، باید مراقب استفاده از داده‌های اینترنتی خود باشید.