باز كردن قفل گوشی سامسونگ

در حالی که تلفن یا تبلت سامسونگ خود را با یک پین، رمز عبور یا الگو برای محافظت از دستگاه و داده‌های ذخیره شده در آن ایمن کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که آن را فراموش کنید. فراموش کردن رمز عبور، الگو یا پین صفحه قفل واقعاً وحشتناک است زیرا دیگر نمی‌توانید به دستگاه دسترسی پیدا کنید. قبل از خرید گوشی سامسونگ، علاوه بر نکاتی مانند قیمت گوشی موبایل، شکل ظاهری و کارآیی آن، باید تمام روش‌های باز كردن قفل گوشی سامسونگ را نیز بدانید تا در صورت بروز هرگونه مشکل در باز کردن قفل، بتوانید به راحتی به تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید.

خوشبختانه چندین روش برای دسترسی به تلفن هوشمند با دور زدن امنیت قفل صفحه وجود دارد. در زیر، برخی از روش‌های باز كردن قفل گوشی سامسونگ را توضیح خواهیم داد تا بدانید چگونه می‌توانید قفل دستگاه سامسونگ خود را بدون پین، رمز عبور یا الگوی امنیتی صفحه قفل باز کنید.

انواع روش‌های باز کردن رمز گوشی

برای باز کردن قفل تلفن خود از مدیر دستگاه اندروید (Android Device Manager) استفاده کنید

برای باز کردن قفل تلفن خود از مدیر دستگاه اندروید (Android Device Manager) استفاده کنید

یکی از راه‌های باز کردن قفل تلفن همراه، مدیریت دستگاه اندروید (Android Device Manager) است. در کامپیوتر یا تلفن همراه دیگر، باید وارد وب سایت google.com/android/devicemanager شوید. با استفاده از جزئیات ورود به سیستم گوگل که در تلفنِ قفل شده‌ی خود استفاده می‌کنید، وارد سیستم شوید. سپس دستگاهی که می‌خواهید قفل آن را باز کنید انتخاب نمایید و گزینه «قفل» (Lock) را انتخاب کنید. یک رمز عبور موقت وارد کنید و دوباره روی گزینه «قفل» کلیک کنید. در زیر کادر با سه دکمه – Ring، Lock و Erase – تأیید می‌شوید. اکنون، یک قسمت رمز عبور در تلفن خود دریافت خواهید کرد که باید در آن رمز عبور موقت را وارد کنید. این باید قفل تلفن شما را باز کند. بعداً می‌توانید این رمز عبور را تغییر دهید.

برای باز کردن قفل الگوی (پترن) صفحه قفل از ورود به سیستم گوگل استفاده کنید

این روش بر روی دستگاه‌هایی که از Android 4.4 KitKat و پایین‌تر استفاده می‌کنند کار می‌کند. این یک راه سریعتر برای باز کردن قفل تلفن هوشمند شما است. اگر الگوی صفحه قفل خود را به خاطر ندارید، می‌توانید الگوهای اشتباه را برای پنج یا بیشتر بار وارد کنید و گزینه‌ی – الگوی فراموش شده (Forgot Pattern) – را انتخاب کنید. می‌توانید پین پشتیبان یا جزئیات ورود به سیستم گوگل را وارد کنید. با این کار قفل گوشی‌های هوشمند شما باز می شود.

از ابزار Find My Mobile سامسونگ استفاده کنید

از ابزار Find My Mobile سامسونگ استفاده کنید

اگر دستگاه سامسونگ شما قبلاً با حساب سامسونگ ثبت شده است، می‌توانید با ابزار Find My Mobile قفل آن را باز کنید. به ابزار بروید و با استفاده از جزئیات ورود به سامسونگ وارد سیستم شوید. تلفن ثبت شده‌ی خود را در سمت چپ مشاهده می‌کنید و گزینه‌ای تحت عنوان «باز کردن قفل صفحه من» (Unlock my screen) وجود دارد. گزینه‌ی «باز کردن قفل» (Unlock) را انتخاب کنید و چند ثانیه منتظر بمانید تا نوتیفیکیشنی دریافت کنید که قفل صفحه باز شده است.
برای غیرفعال کردن صفحه قفل، بازیابی سفارشی را امتحان کنید

برای امتحان این روش، باید یک کارت SD در گوشی شما وجود داشته باشد. در واقع، این یک روش پیشرفته برای باز کردن قفل دستگاه است. فایل ZIP، Pattern Password Disable را در کامپیوتر خود بارگیری کرده و آن را در کارت SD تلفن خود ذخیره کنید. کارت را در تلفن خود وارد کرده و تلفن را مجدداً راه‌اندازی کنید تا بازیابی شود. فایل ZIP را روی کارت SD فلش کرده و دستگاه را راه‌اندازی مجدد کنید. گوشی شما بدون صفحه قفل شده راه‌اندازی می‌شود. صفحه گوشی یک رمز عبور یا صفحه قفلِ با الگو و ژست دلخواه (gesture lock screen) را نشان می‌دهد و برای باز کردن قفل تلفن فقط باید هر رمز عبور دلخواهی را تایپ کنید یا یک حرکت انجام دهید.

باز كردن قفل گوشي سامسونگ بدون از دست دادن اطلاعات

باز كردن قفل گوشي سامسونگ بدون از دست دادن اطلاعات

نرم‌افزار iMyFone LockWiper Android برای حذف رمز عبور و قفل صفحه‌‎ی گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار شما را قادر می‌سازد تا کد PIN صفحه، پسوردهای معمول، کدهای عددی، رمزهای الگویی، اثر انگشت و یا حتی رمز تشخیص چهره گوشی اندرویدی خود را بدون از دست دادن اطلاعات آن حذف نمایید.

این نرم‌افزار چنان قدرتمند است که حتی به کمک آن می‌توانید قفل ویژه Google Factory Reset Protection را بر روی گوشی‌های سامسونگ حذف کنید. برای حذف رمز عبور تلفن همراه بدون از دست رفتن اطلاعات مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا اطلاعات دستگاه خود را وارد کرده و آنها را تأیید کنید.
  2. سپس اطلاعات مورد نیاز نرم‌افزار را دانلود کرده و سپس دکمه Next را بزنید.
  3. گوشی خود را با یک کابل USB به سیستم متصل کنید.
  4. گوشی خود را در حالت دانلودینگ قرار دهید و دکمه Start to Unlock را فشار دهید.

بازکردن قفل گوشی با جیمیل

گوشی‌های هوشمند سامسونگ از چندین روش برای قفل کردن دستگاه استفاده می‌کنند، از جمله پین عددی، رمز عبور یا الگوی قفل. ایمن‌سازی گوشی به شما در برابر از دست دادن داده یا استفاده‌ی غیر مجاز کمک می‌کند. هر چند، ممکن است رمز عبور، پین یا الگوی قفل خود را فراموش کنید. در این صورت می‌توانید با ورود به حساب گوگل خود قفل را باز کنید. سپس می‌توانید رمز عبور، پین یا الگوی جدیدی ایجاد کرده و چیزی را که فراموش کرده‌اید پاک کنید. در اینجا طریقه باز کردن الگوی قفل گوشی سامسونگ با جیمیل را توضیح می‌دهیم.

مرحله 1: گوشی خود را روشن کنید. اگر تلفن قفل شده باشد، صفحه الگوی قفل را مشاهده خواهید کرد.

مرحله 2: یک الگوی نادرست شامل چهار یا چند نقطه وارد کنید. سپس روی «دوباره امتحان کنید» (Try Again) ضربه بزنید.

مرحله 3: الگوی نادرست را چهار بار دیگر وارد کنید و سپس روی «الگو را فراموش کرده‌اید؟» (Forgot Pattern) ضربه بزنید.

مرحله 4: روی «وارد کردن جزئیات حساب گوگل» (Enter Google Account Details) و سپس «بعدی» (Next) ضربه بزنید.

مرحله 5: آدرس و رمز عبور جیمیل خود را وارد کنید. روی «بعدی» (Next) ضربه بزنید.

مرحله 6: یک الگوی باز کردن قفل جدید ترسیم کنید. الگوی شما باید چهار نقطه یا بیشتر داشته باشد. پس از اتمام کار، روی «ادامه» (Continue) ضربه بزنید.

مرحله 7: الگو را برای بار دوم ترسیم کنید و سپس روی «تأیید» (Confirm) ضربه بزنید.

مرحله 8: یک پین پشتیبان چهار رقمی وارد کنید و سپس روی «ادامه» (Continue) ضربه بزنید. دوباره پین ​​را وارد کرده و «OK» را لمس کنید.

بازکردن قفل گوشی با ریست فکتوری

بازکردن قفل گوشی با ریست فکتوری

اگر قفل تلفن همراه شما با هیچ روشی باز نشد، ریست فکتوری باید آخرین راه‌حل شما برای باز کردن قفل گوشی سامسونگ باشد زیرا داده‌های شما را در دستگاه به طور کامل پاک می‌کند. بنابراین قبل از انجام این گزینه مطمئن شوید که همه چیز پشتیبان‌گیری شده است.

ابتدا باید تلفن خود را از سایت Find My Device ریست کنید یا آن را به صورت دستی ریست کنید. برای ریست دستگاه به صورت دستی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: تلفن خود را خاموش کنید.
  • مرحله 2: دکمه پاور و دکمه کاهش صدا را با هم فشار داده و نگه دارید. منوی بوت لودر اندروید ظاهر می‌شود.
  • مرحله 3: برای رفتن به حالت بازیابی (Recovery Mode) از دکمه صدا استفاده کنید و برای انتخاب گزینه‌ی مناسب، دکمه پاور را فشار دهید.
  • مرحله 4: دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و سپس دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا گوشی در حالت بازیابی قرار گیرد.
  • مرحله 5: با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا، به قسمت Wipe data/Factory Reset بروید.
  • مرحله 6: با فشار دادن دکمه پاور، این گزینه را انتخاب کنید.

تمام شد. دستگاه تلفن همراه شما ریست شده و قفل آن کاملاً باز می‌شود.