بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای 2021

در باغ کالا پیشتر به معرفی انواع گوشی های موبایل موجود در بازار و نقد و بررسی آنها پرداخته ایم، اگر قصد خرید گوشی موبایل برای عکاسی را دارید، این مقاله را از دست ندهید. در سال های اخیر با توحه به پیشرفت عظیم کمپانی های ساخت گوشی در زمینه های مختلف و همچنین استفاده از دوربین های پر قدرت عکاسی، خرید دوربین عکاسی با افول زیادی مواجه شده است، و بسیاری از افراد رو به خرید گوشی برای عکاسی آورده اند. به این منظور نیاز به شناخت بهترین گوشی برای عکاسی است، به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای با موبایل در سال 2021 بپردازیم. در ادامه این نوشته با باغ کالا همراه باشید.

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

مشخصات

تاریخ عرضه: ژوئن ۲۰۲۱

وزن: ۲۲۷ گرم

ابعاد: ۸.۹ * ۷۵.۶ * ۱۶۵.۱ میلی‌متر

سیستم عامل: اندروید ۱۱ 

اندازه صفحه: ۶.۸ اینچ 

رزولوشن: ۳۲۰۰ * ۱۴۴۰

CPU: اسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۱۰۰

رم: ۱۲ گیگ / ۱۶ گیگ

حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگ/ ۲۵۶ گیگ/ ۵۱۲ گیگ

باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر 

دوربین پشت: ۱۰۸ + ۱۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۴۰ مگاپیکسل

مزایا بهترین بزرگنمایی در دوربین

طراحی جذاب

معایب قیمت بالا

بدون درگاه microSD

 در حالی که دوربین Samsung Galaxy S20 Ultra طبق گفته‌ها و پیش‌بینی‌ها نبود، اما دوربین Samsung Galaxy S21 Ultra بسیار خوب عمل کرد. در S21 Ultra، دوربین اصلی با ۱۰۸ مگاپیکسل و ضریب f/1.8، دوربین اولترا واید با ۱۲ مگاپیکسل و ضریب f/2.2 و (در حرکتی بی‌سابقه در دوربین‌های گوشی) دو دوربین تله فوتو وجود دارد. هر دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی هستند، اما یکی دیافراگم با ضریب f/2.4 را دارد و امکان بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر، در حالی که دیگری دیافراگم با ضریب f/4.9 و امکان بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابری را دارد. این گوشی یکی از بهترین مدل های گوشی سامسونگ برای عکاسی و فیلم برداری است. 

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra بهترین گوشی برای عکاسی

و نتایج به اندازه اعداد تحسین‌برانگیز است. به طوری که ما در بررسی Samsung Galaxy S21 Ultra بهترین بزرگنمایی دوربین را به این گوشی اختصاص دادیم.

عکس‌های بدون بزرگنمایی نیز عالی به نظر می‌رسند، اگرچه گاهی اوقات به اندازه رقبا خوب نیستند. اما حالت‌های مختلف دوربین را دارند، از جمله موارد اضافه شده جدید مانند Director’s View (که به شما امکان فیلمبرداری همزمان با دوربین جلو و پشت را می‌دهد)، همراه با دوربین جلوی ۴۰ مگاپیکسلی با قابلیت بسیار بالا، این موارد برای عکاس‌هایی با گوشی هوشمند مانند رویا است. 

گوشی Huawei Mate 40 Pro

بکیی از بهترین مدلهای گوشی با دوربین حرفه ای که میتوانید بخرید Huawei Mate 40 Pro است که از کیفیت دوربین بسیار خوبی برخوردار است. مشخصات این اسمارت فون در جدول زیر آمده است. 

مشخصات تاریخ عرضه: نوامبر ۲۰۲۰

وزن: ۲۱۲ گرم

ابعاد: ۹.۱ * ۷۵.۵ * ۱۶۲.۹ میلی‌متر

سیستم عامل: اندروید ۱۰ 

اندازه صفحه: ۶.۷۶ اینچ 

رزولوشن: ۳۲۰۰ * ۱۴۴۰

CPU: کرین ۹۰۰۰ 5G

رم: ۸ گیگ

حافظه داخلی: ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگ

باتری: ۴۴۰۰ میلی‌آمپر 

دوربین پشت: ۵۰ + ۱۲ + ۲۰ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۳ مگاپیکسل

مزایا دوربین عالی

طراحی فوق‌العاده

معایب اپلیکیشن‌های محدود

قیمت بالا

شاید از دیدن Huawei Mate 40 Pro در اینجا تعجب کنید زیرا در لیست بهترین گوشی‌های هوشمند ما قرار ندارد. اما دلیل اینکه نمی‌توانیم آن را با دیگر گوشی‌ها مقایسه کنیم، مربوط به اپلیکیشن‌های محدود آن است (به دلیل عدم دسترسی به Google Play Store) و هیچ ارتباطی با دوربین‌های آن ندارد.

در واقع دوربین‌های آن بی‌نظیر هستند. این گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با ضریب f/1.9، یک دوربین پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب f/3.4 (با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر) و یک دوربین اولترا واید ۲۰ مگاپیکسلی با ضریب f/1.8 است.

هرچند که تعداد لنزها به اندازه بعضی رقبا نیست، اما همه ویژگی‌های مهم را دارد و عملکرد همه لنزها بسیار خوب است.

بهترین گوشی هواوی برای عکاسی

از عکس‌های پرتره گرفته تا مناظر واید، عکس‌های بزرگنمایی شده و سوژه‌های کلوزآپ، در بررسی خود دریافتیم که گوشی هواوی Mate 40 Pro می‌تواند تقریباً هر نوع عکسی را ثبت کند. حتی در شرایط کم نور نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

و در حالی که تمرکز ما بر روی دوربین‌های پشت است، Huawei Mate 40 Pro در دوربین جلو نیز تغییراتی را داشته است از جمله اینکه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با ضریب f/2.4 و سنسور مدت پرواز (ToF) برای تشخیص عمق دارد.

در Huawei Mate 40 Pro نیز حالت‌ها و ابزارهای عکاسی زیادی وجود دارد، از حالت نقاشی با نور (light painting) گرفته تا حالت اختصاصی عکاسی از ماه.

گوشی iPhone 12 Pro Max

این گوشی دارای بهترین دوربین گوشی اپل است که تاکنون به بازار معرفی شده است. در جدول زیر میتوانید لیست مشخصات این گوشی را مشخص کنید. 

مشخصات وزن: ۲۲۸ گرم

ابعاد: ۷.۴ * ۷۸.۱ * ۱۶۰.۸ میلی‌متر

سیستم عامل: iOS 14

اندازه صفحه: ۶.۷ اینچ 

رزولوشن: ۲۷۷۸ * ۱۲۸۴

CPU: A14 Bionic

رم: ۶ گیگ

حافظه داخلی:۱۲۸ / ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگ

باتری: نامشخص 

دوربین پشت: ۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

مزایا طول عمر زیاد باتری

دوربین پشت قدرتمند

معایب زیادی بزرگ بودن

قیمت خیلی خیلی بالا

آیفون ۱۲ پرومکس بهترین تلفن هوشمند نیست، اما به گوشی برای عکاسی نزدیک است. این گوشی شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب f/1.6، یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب f/2.2 (با بزرگنمایی اپتیکال ۲.۵ برابر)، یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب f/2.4 و یک اسکنر LiDAR است که با آن پرتره‌های حالت شب گرفته می‌شود.

در واقع شب (و به طور کلی نور کم) موضوعی است که در آیفون ۱۲ پرومکس نسبت به اکثر گوشی‌های هوشمند با مشکل کمتری روبرو است و دلیل آن یک سنسور بزرگ است که می‌تواند نور زیادی را دریافت کند. حالت شب نیز با دوربین اصلی و اولترا واید قابل استفاده است، بنابراین در عکس‌هایی که می‌توانید در شب بگیرید محدود نیستید.

بهترین گوشی آیفون برای عکاسی

در همین حال Smart HDR 3 یک ویژگی جدید در این رده است که چندین نوردهی را برای ایجاد بهترین تصویر ممکن ترکیب می‌کند، حالتی است که می‌تواند به سود عکس‌های شما باشد بدون مهم بودن چگونگی نور.

گزینه‌های ویرایش روی گوشی نیز عالی هستند و با پشتیبانی از Dolby Vision برای فیلم‌ها، آیفون ۱۲ پرومکس فقط در عکاسی برتری ندارد.

در کل این تنظیمات عالی هستند و هر لنز عملکرد خوبی دارد. این دوربین گوشی تنها کمی بهتر از آیفون ۱۲ پرو است، اما همچنان دارای لبه است و آن را به بهترین آیفون برای عکاسی تبدیل کرده است.

گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra

یکی از مدل های مهم بهترین گوشی برای عکاسی با بزرگنمایی فوق‌العاده این مدل است. 

مشخصات تاریخ عرضه: آگوست ۲۰۲۰

وزن: ۲۰۸ گرم

ابعاد: ۸.۱ * ۷۷.۲ * ۱۶۴.۸ میلی‌متر

سیستم عامل: اندروید ۱۰ 

اندازه صفحه: ۶.۹ اینچ 

رزولوشن: ۳۰۸۸ * ۱۴۴۰

CPU: اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس / اگزینوس ۹۹۰

رم: ۱۲ گیگ

حافظه داخلی: ۱۲۸ / ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگ

باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر 

دوربین پشت: ۱۰۸، ۱۲، ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۰ مگاپیکسل

مزایا ویژگی‌های کاربردی S Pen

صفحه نمایش عالی

معایب کند شارژ شدن

قیمت فوق‌العاده بالا

Samsung Galaxy Note 20 Ultra دوربینی با مشخصات ویژه دارد، اما دوربین تله فوتو واقعا جلب توجه کرده است. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب f/3.0، بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری و بزرگنمایی دیجیتال ۵۰ برابری است.

هر دوی این مشخصات تحسین‌برانگیز هستند. در حالی که S20 Ultra بزرگنمایی دیجیتال ‍۱۰۰ برابر را ارائه می‌دهد اما چیزی بیشتر از یک حیله و کلک نیست. با توجه به دیافراگم بیشتر و پیکسل‌های بزرگتر، Note 20 Ultra بهتر است.

گوشی با دوربین حرفه ای

در حالی که دوربین تله‌ فوتو نقطه عطفی است، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی Samsung Galaxy Note 20 Ultra با ضریب f/1.8 و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب f/2.2 نیز عملکرد خوبی دارند.

استفاده از دوربین Note 20 Ultra فوق‌العاده آسان و سرگرم‌کننده است و کاربردهای اضافی مانند ویدئو 8K و حالت Single Take بهره می‌برد که با استفاده از لنزها و حالت‌های مختلف، همزمان چند عکس و فیلم می‌گیرد، تا شانس بیشتری برای ثبت عکس و فیلمی خوب داشته باشید.

عکس‌های کم نور به اندازه برخی از رقبا مانند iPhone 12 Pro Max با جزئیات نیستند، در غیر این صورت، دوربینی تحسین‌برانگیز است.

گوشی Samsung Galaxy S21 / S21 Plus

این مدل هم یکی از مدل های گوشی مناسب عکاسی از کمپانی سامسونگ است. که در جدول زیر میتوانید مشخصات این مدل را مشاهده کنید.

مشخصات تاریخ عرضه: ژوئن ۲۰۲۱

وزن: ۱۶۹ / ۲۰۰ گرم

ابعاد: ۷.۹ * ۷۱.۲ * ۱۵۱.۷ میلی‌متر /  ۷.۸ * ۷۵.۶ * ۱۶۱.۵ میلی‌متر

سیستم عامل: اندروید ۱۱ 

اندازه صفحه: ۶.۲ اینچ / ۶.۷ اینچ

رزولوشن: ۲۴۰۰ * ۱۰۸۰

CPU: اسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۱۰۰

رم: ۸ گیگ

حافظه داخلی: ۱۲۸ / ۲۵۶ گیگ

باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر / ۴۸۰۰ میلی‌آمپر

دوربین پشت: ۱۲ + ۶۴ + ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۰ مگاپیکسل

مزایا دوربین فوق‌العاده و همه‌کاره

ارزان‌تر از Galaxy S20

معایب بدون پشتیبانی از microSD

صفحه نمایش بهترین نیست

سامسونگ Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus پیکربندی دوربین متفاوتی نسبت به S21 Ultra دارند، از این رو این گوشی‌ها در لیست بهترین دوربین گوشی دارای رتبه پایینی هستند، اما هنوز هم در هر گوشی بسیار چشمگیر است.

یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب f/1.8، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با ضریب f/2.2 و یک تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با ضریب f/2.0 وجود دارد که در واقع همان دوربین‌های Samsung Galaxy S20 هستند، اما دوربین‌های آن هنوز مورد توجه قرار می‌گیرند و پیشرفت‌های نرم‌افزاری در اینجا وجود دارد.

بهترین موبایل برای عکاسی

این پیشرفت‌ها شامل مواردی مانند حالت‌های جدید برای Single Take است. این حالت به گوشی اجازه می‌دهد تا با استفاده از هر سه دوربین و با فشار دادن یک دکمه، عکس‌ها و فیلم‌های مختلفی را بگیرد و حالا نیز شامل گزینه slow-mo است.

در حال حاضر حالت Director’s View نیز فعال است که به شما امکان عکاسی همزمان با دوربین‌های جلو و پشت را می‌دهد.

بنابراین شما گزینه‌های بیشتری برای عکاسی در اختیار دارید و فارغ از ویژگی‌های جدید، تجربه دوربین اصلی نیز عالی است، اگرچه بزرگنمایی اپتیکال هیبریدی ۳ برابر در اینجا هیچ تفاوتی با بزرگنمایی ۱۰ برابری ارائه شده در Samsung Galaxy S21 Ultra ندارد.

در این مقاله به معرفی بهترین موبایل برای عکاسی از برندهای مختلف پرداختیم، در وبسایت باغ کالا میتوانید این مدل ها را مشاهده، مقایسه کرده و خریداری کنید.