تاریخ معرفی آیفون 12 به طور رسمی اعلام شد

بالاخره انتظارها به پایان رسید و تاریخ معرفی آیفون 12 مشخص شد.  کمپانی اپل با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که قصد برگزاری مراسمی آنلاین با نام Hi, Speed در تاریخ 13 اکتبر (22مهر) را دارد که در آن از گوشی های جدید آیفون رونمایی خواهد شد.

با توجه به شرایط همه گیری کرونا امسال معرفی نسل جدید گوشی آیفون که همه ساله در اواخر شهریور معرفی می‌شد با تاخیر مواجه شد و در مراسم Time Flies که 25 شهریور امسال برگزار شد فقط از ساعت های هوشمند اپل واچ و تبلت های سری آیپد رونمایی شد. اپل درباره این تاخیر عرضه گوشی های آیفون نسل جدید صحبتی نکرده ولی به هرحال تاریخ معرفی آیفون 12 در 22 مهر ماه بوده و با برگزاری رویدادی آنلاین با نام Hi, Speed انجام خواهد شد.

گفته می‌شود در این رویداد چهارگوشی سری آیفون 12 معرفی خواهد شد که نسبت به محصولات قبلی این شرکت از نظر طراحی  با بهبود هایی همراه است.  گوشی های سری آیفون 12 برخلاف گوشی های قبلی از لبه هایی تخت بهره می‌برد.

همانطور که گفته شد گوشی آیفون 12 شامل 4 نسخه است که اولین نسخه آن ایفون 12 مینی نام دارد که صفحه‌نمایشی ۵٫۴ اینچی داشته که هنوز مشخص نیست پنل مورد استفاده در آن LCD است یا OLED. نسخه بهتر از نسخه اول آیفون 12 نام دارد که صفحه نمایش به کار رفته در آن 6.1 اینچی می‌باشد. آیفون 12 پرو سومین عضو از سری ایفون 12 است که از دوربین سه گانه بهره مند می‌باشد. بهترین نسخه آیفون 12 نیز آیفون 12 پرومکس است که به صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی مجهز بوده که گفته می‌شود بزرگ ترین ایفون تولید شده کمپانی اپل خواهد بود. در مورد نرخ نوسازی تصویر نیز احتمالا آیفون‌های امسال با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی عرضه خواهند شد.

همچنین یکی از قابلیت های اساسی گوشی های سری ایفون 12 پشتیبانی از شبکه 5G است که یک مزیت به شمار می‌رود.

گفته می‌شود که اپل چند محصول دیگر نیز در دست تولید دارد؛ ازجمله هدفون دورگوشی ایرپادز استودیو و مدل کوچک‌تر و ارزان‌تر هوم‌پاد و نوعی ردیاب هوشمند با نام ایرتگز که قرار است رقیب اصلی ردیا‌ب‌های Tile باشد.

برخی افشاگران می‌گویند با توجه به این موضوع که اپل از پردازنده‌های اینتل در رایانه‌های سری مک استفاده نمی‌کند احتمالا در  رویداد Hi, Speed از نخستین مدل از مک‌های مبتنی‌بر ARM رونمایی شود.

براساس اعلام رسمی، تاریخ معرفی آیفون 12، 13اکتبر مصادف با 22ام مهر ماه، در ساعت ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین اخبار تکنولوژی روی اینجا کلیک کنید.