ترفندهای گوشی شیائومی

یکی از برندهای مطرح حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند شیائومی است که در تمامی رده‌ها گوشی‌هایی متناسب با نیاز افراد تولید کرده است. اگر قصد خرید گوشی بخصوص خرید گوشی شیائومی را دارید با ما همراه باشید تا ترفندهای گوشی شیائومی را بررسی کنیم. در این مقاله ترفندهای گوشی شیائومی نوت ۸ و نوت ۹ و همچنین ترفندهای عمومی دیگر گوشی‌های این برند را بررسی می‌کنیم.

ترفندهای گوشی شیائومی نوت ۸

ترفندهای گوشی شیائومی نوت ۸

گوشی شیائومی نوت ۸ یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده این برند است که همراه با گوشی شیائومی نوت ۸ پرو تولید و به بازار عرضه شد. پردازنده این گوشی کوالکام اسنپدراگون ۶۶۵ است که ۴ تا ۶ گیگابایت رم دارد. سیستم عامل این گوشی اندروید 9 پای می‌باشد که مبتنی بر MIUI 10.3.1 اجرا می‌شود و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم ترفندهای گوشی شیائومی را با یکدیگر بررسی کنیم.

۱. حالت تاریک

حالت تاریک امروزه بسیار ترند شده است و در حال حاضر بیشتر برنامه‌ها نیز این قابلیت را دارند. بسیاری از افراد منتظرند تا با آپدیت به اندروید ۱۰ بتوانند از حالت تاریک استفاده کنند اما با استفاده از MIUI موجود در گوشی شیائومی نوت ۸ می‌توانید از حالت تاریک استفاده کنید. برای فعال کردن حالت تاریک به قسمت تنظیمات بروید و گزینه Display را انتخاب کنید، سپس حالت تاریک را با ضربه زدن بر روی گزینه Dark Mode فعال کنید.

۲. باز کردن اپلیکیشن‌ها به صورت دوگانه

امروزه ممکن است خیلی از افراد دو حساب کاربری در اپلیکیشن‌ها وشبکه‌های اجتماعی داشته باشند. همچنین ورود و خروج از این حساب‌ها ممکن است آزاردهنده باشد. در نتیجه برای عملکرد بهتر می‌توانید از اپلیکیشن‌های دوگانه استفاده کنید. ویژگی Dual App در شیائومی نوت ۸ به شما این امکان را می‌دهد که دو اپلیکیشن از یک نوع را اجرا کنید. برای فعال کردن قابلیت Dual Apps در این گوشی تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد تنظیمات شوید و گزینه Dual App را انتخاب کنید. سپس می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که می‌خواهید به صورت دوگانه اجرا شوند، انتخاب کنید.

۳. نمایش درصد باتری و سرعت اینترنت

مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار، شیائومی نوت ۸ به صورت پیش فرض درصد باتری و سرعت اینترنت را به شما نشان نمی‌دهد. با این حال، تنها با ایجاد کردن مقدار کمی تغییر در تنظیمات گوشی خود می‌توانید درصد باتری و سرعت اینترنت را مشاهده کنید. برای فعال کردن این قابلیت باید تنظیمات را باز کنید، سپس به قسمت Notifications & Status Bar بروید و در بخش Battery Indicator گزینه Percentage را انتخاب کنید. بعد از آن مجددا در قسمت Notifications & Status Bar گزینه Show Connection Speed را فعال نمایید تا درصد باتری و سرعت اینترنت را در قسمت بالایی گوشی مشاهده کنید.

۴. اپلیکیشن‌های خود را با استفاده از App Lock ایمن کنید

مانند سایر گوشی‌های هوشمند شیائومی موجود، گوشی شیائومی نوت ۸ نیز دارای App Lock داخلی است که به شما کمک می‌کند اپلیکیشن‌های خود را با قفل کردن، ایمن کنید. قابلیت App Locker در این گوشی کاملاً کار می‌کند و می‌توانید با استفاده از اثر انگشت، اسکن چهره، الگو یا رمز عبور، قفل برنامه‌ها را باز کنید. برای فعال کردن و استفاده از این قابلیت باید وارد Security App شوید، سپس در قسمت App Lock بر روی اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید قفل شوند ضربه بزنید و آن‌ها را انتخاب کنید.

۵. ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی (Screen Recording)

دقیقا مثل سایر گوشی‌های شیائومی، مدل نوت ۸ نیز دارای اپلیکیشن ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی است. از استوری‌های اسنپ چت گرفته تا ویدیوهای گیم پلی خود را می‌توانید با صدای پس زمینه ویدیوها با این برنامه، ضبط کنید.

۶. پنهان کردن ناچ

گوشی شیائومی نوت ۸ دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی است که یک ناچ در قسمت جلویی صفحه نمایش دارد. در این ناچ یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی جای داده شده است اما اگر نمی‌خواهید که در صفحه نمایش ظاهر شود می‌توانید به لطف MIUI آن را پنهان کنید. برای مخفی کردن آن کافی است وارد Settings شوید و با انتخاب بخش Full-screen display، گزینه hide notch را فعال نمایید.

۷. حرکات ناوبری به صورت تمام صفحه

استفاده از دکمه‌های ناوبری برای انجام کارها در گوشی‌های هوشمند بسیار رایج است. گوشی شیائومی نوت ۸ پرو با حرکات ناوبری عرضه می‌شود که به شما امکان می‌دهد با استفاده از این حرکات به راحتی از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. استفاده از این قابلیت برای اولین بار ممکن است گیج‌کننده باشد، اما زمانی که به آن عادت کردید، راهی برای بازگشت به دکمه‌های ناوبری ندارید. برای فعال کردن حرکات ناوبری به صورت تمام صفحه، بعد از وارد شدن به Settings و Full-screen display، گزینه Full-screen gestures را فعال نمایید.

ترفندهای گوشی شیائومی نوت ۹

ترفندهای گوشی شیائومی نوت ۹

گوشی شیائومی نوت ۹ مبتنی بر MIUI 11 اجرا می‌شود و دارای اندروید ۱۰ می‌باشد. صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی Full HD+ ( ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل) IPS و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ که همگی در یک پردازنده هشت هسته‌ای MediaTek Helio G85 SoC هستند. گوشی شیائومی نوت ۹ با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، همچنین این گوشی با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه بالاتر و بهتر آن با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شوند. در ادامه برخی از ترفندهای گوشی شیائومی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

۱. برنامه‌ریزی برای فیلتر نور آبی

این فیلتر که حالت خواندن (reading mode) در MIUI نامیده می‌شود، با کم کردن نور آبی صفحه سبب آسیب کم‌تر و خسته شدن کم‌تر چشم در هنگام مطالعه یا کار کردن با گوشی می‌شود. شما می‌توانید این قابلیت را با وارد شدن به settings و بخش display می‌توانید reading mode را فعال نمایید. همچنین می‌توانید شدت رنگ را تغییر دهید و زمان‌بندی برای آن مشخص کنید.

۲. دابل تب برای روشن شدن صفحه نمایش

با دابل تب کردن روی صفحه می‌توانید صفحه نمایش را روشن کنید و از ساعت و اعلان‌های خود با‌خبر شوید. در قسمت تنظیمات و بخش display گزینه‌ای برای دابل تب وجود دارد که می‌توانید آن را فعال نمایید.

۳. دیدن برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند

در این قسمت می‌توانید ببینید چه اپلیکیشن‌هایی بیشتر از باتری استفاده می‌کنند و حتی گزینه‌ای برای حذف نصب اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که فکر می‌کنید مصرف باتری زیادی دارند. برای دیدن این اپلیکشن‌ها ابتدا به settings بروید، سپس بخش battery & performance را باز کنید و در قسمت power usage لیست این اپلیکیشن‌ها را مشاهده نمایید.

۴. از هوش مصنوعی برای بهتر جلوه دادن عکس‌های خود استفاده کنید

این قابلیت به صورت یک گزینه و با ضربه زدن در بالای برنامه دوربین فعال می‌شود. فقط کافی است بر روی گزینه هوش مصنوعی ضربه بزنید تا شروع به کار کند.

۵. فلش LED برای اعلان‌ها

این قابلیت هنگام وجود اعلان بر روی گوشی با خاموش و روشن کردن فلش به شما می‌فهماند که برای گوشی شما اعلانی آماده است و باید آن را چک کنید. شما می‌توانید از settings و قسمت additional settings گزینه‌ای برای فعال یا غیرفعال‌سازی LED جلویی صفحه نمایش پیدا کنید. همچنین می‌توانید برای این مورد فلش دوربین را نیز فعال کنید، مجددا از settings و سپس system apps به قسمت call settings بروید و گزینه incoming call settings را برای تماس‌های ورودی فعال نمایید.

ترفند گوشی شیائومی برای غیرفعال کردن تبلیغات

ترفند گوشی شیائومی برای غیرفعال کردن تبلیغات

یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی که در گوشی‌های شیائومی وجود دارد تبلیغات متعدد است. خوشبختانه شما می‌تواند با ترفندی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم این تبلیغات را غیرفعال کنید. ابتدا وارد قسمت تنظیمات یا همان Settings شوید، سپس به قسمت Additional Settings و Authorization and revocation بروید. در گزینه‌ها به دنبال msa بگردید و بعد از پیدا کردن آن دکمه روبه‌روی آن را بزنید و حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید و بر روی گزینه Revoke کلیک کنید. بعد از ضربه زدن بر روی این گزینه خواهید دید که msa غیرفعال می‌شود. حال باید شناسه تبلیغات را برای کم‌تر شدن حجم تبلیغات غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این مورد بعد از وارد شدن به قسمت تنظیمات به Privacy بروید و گزینه User Experience Program را خاموش کنید.

ترفند گوشی شیائومی برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر با ftp

ترفند گوشی شیائومی برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر با ftp

با استفاده از قابلیت FTP می‌توانید اطلاعات گوشی را به راحتی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود انتقال دهید. برای استفاده از این قابلیت برنامه Explorer را باز کنید و با انتخاب گزینه Categories به قسمت FTP Start server بروید و آن را فعال کنید. حال می‌توانید از کلاینت FTP بر روی سیستم خود استفاده کنید و اطلاعات مورد نظر را منتقل کنید.

حذف فایل های اضافه با Clean Deep

حذف فایل های اضافه با Clean Deep

در گوشی تمامی مردم اپلیکیشن‌های وجود دارد که ممکن است اصلا مورد استفاده قرار نگیرند یا فقط یک بار استفاده شده باشند. پاک کردن چنین اپلیکیشن‌ها و اطلاعاتی می‌تواند فضای زیادی از حافظه شما را خالی کند. برای استفاده از قابلیت Clean Deep وارد قسمت Security شوید، سپس گزینه Cleaner و Deep Clean را انتخاب کنید.

استفاده از حسگر اثر انگشت برای سلفی گرفتن

استفاده از حسگر اثر انگشت برای سلفی گرفتن

برای استفاده از این قابلیت می‌توانید اپلیکیشن Dactyl – Fingerprint Camera را نصب کنید. در صفحه اصلی این اپلیکیشن دوربین گوشی خود را انتخاب کنید و سپس با لمس کردن اثر انگشت اجازه ورود و دسترسی به دوربین را به این اپلیکیشن بدهید.

استفاده از 1 دست برای استفاده از گوشی

استفاده از 1 دست برای استفاده از گوشی

گوشی‌هایی که امروزه تولید و عرضه می‌شوند، به دلیل برآورده کردن نیاز افراد به تصویرهای بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر، صفحه نمایش بزرگی دارند. این امر برای افرادی که قبلا از گوشی‌هایی با صفحه نمایش کوچک استفاده می‌کرده‌اند بسیار آزاردهنده است اما شیائومی برای این مشکل راه‌حلی به نام One-Hand Mode ارائه داده است. با این قابلیت شما می‌توانید به آسانی و با یک دست با گوشی هوشمند خود کار کنید. برای فعال کردن این قابلیت کافی است بعد از باز کردن تنظیمات به Additional Settings بروید و Going to One-handed mode را فعال کنید، در این قسمت می‌توانید به دلخواه سایز پنجره صفحه نمایش را نیز انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با ترفندهای گوشی شیائومی آشنا شدیم. ترفندهای بسیار زیاد مختلفی برای قسمت‌های مختلف گوشی وجود دارد که ما در این مقاله سعی کردیم بهترین و مهم‌ترین آن‌ها را پوشش دهیم. باغ كالا یکی از فروشگاه‌های مورد اعتماد برای خرید گوشی و ساعت‌های هوشمند است. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ و همچنین خرید ساعت هوشمند شیائومی به وب‌سایت باغ کالا مراجعه نمایید.