ترین های لیگ نوزدهم خلیج فارس

لیگ برتر نوزدهم با قهرمانی تیم پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی به پایان رسید. در ادامه به بررسی آمارهای لیگ و همچنین  (ترین‌های لیگ نوزدهم) می‌پردازیم.

طولانی‌ترین لیگ تاریخ

لیگ برتر نوزدهم طولانی‌ترین لیگ تاریخ فوتبال ایران شد. لیگ نوزدهم در 31 مرداد ماه شروع شد و با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بیش از 3 ماهه لیگ سرانجام در تاریخ 30 مرداد ماه به پایان رسید.

 

بیشترین برد

پرسپولیس

تیم پرسپولیس توانست با 21 پیروزی و 4 تساوی برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ شود.

 

بیشترین تساوی

بیشترین تعداد تساوی نیز مربوط به نفت مسجدسلیمان است. شاگردان تارتار در 17 بازی به تساوی دست یافتند.

 

بیشترین شکست

بیشترین تعداد شکست نیز مربوط به دو تیم شاهین و ماشین‌سازی است که به اندازه یک نیم‌فصل در لیگ برتر شکست خوردند.

 

بهترین خط حمله لیگ نوزدهم

 

بهترین خط حمله لیگ برتر

استقلال به کمک مهدی قاعدی و دیاباته توانست عنوان بهترین خط حمله لیگ را کسب کند. استقلال با ۵۱ گل زده و رکورد ۱.۷ گل در هر مسابقه توانست در جایگاه بهترین خط حمله لیگ قرار گیرد.

 

ضعیف‌ترین خط حمله لیگ نوزدهم

عنوان ضعیف ترین خط حمله لیگ نیز به پارس جنوبی جم تعلق دارد که در این فصل فقط 20 گل زده داشت و با میانگین ۰.۶۶ گل در هر مسابقه، دارای ضعیف‌ترین خط حمله مسابقات بود.

 

بهترین خط دفاع لیگ نوزدهم

 

بهترین خط دفاع لیگ برتر

پرسپولیس تنها با 17 گل خورده با استفاده از بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده و … توانست عنوان بهترین خط دفاع لیگ نوزدهم را کسب کند.

 

ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ نوزدهم

شاهین بوشهر با 57 گل خورده ضعیف ترین تیم در خط دفاعی بود.

 

پرگل‌ترین بازی لیگ نوزدهم

پر گل ترین بازی لیگ نیز بازی پیکان مقابل ماشین‌سازی بود که در نهایت با نتیجه ۶ بر ۲ به نفع تیم پیکان به پایان رسید.

 

نیمکت های بی‌تغییر

 

ترین های لیگ نوزدهم خلیج فارس

سه تیم سایپا با ابراهیم صادقی، فولاد با جواد نکونام و نفت مسجدسلیمان با مهدی تارتار، تنها تیم‌هایی بودند که در لیگ نوزدهم از ابتدا تا انتهای لیگ با یکدیگر همکاری کردند. بقیه تیم‌های لیگ برتری بلااستثنا دست به تغییر نیمکت‌های خود زدند.

 

آقای گل لیگ نوزدهم

 

آقای گل لیگ نوزدهم

شیخ دیاباته از استقلال تهران با ثمر رساندن دو گل در بازی آخر لیگ برتر توانست با ۱۵ گل زده آقای گل فوتبال ایران شود. همچنین شهریار مغانلو از پیکان تهران با ۱۳ گل در رتبه دوم و عیسی آل کثیر از صنعت نفت و علی علیپور از پرسپولیس با به ثمر رساندن ۱۲ گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

 

بهترین پاسور لیگ لیگ نوزدهم

 

بهترین پاسور لیگ نوزدهم

میلاد جهانی از صنعت نفت آبادان و مهدی قائدی با دادن ۸ پاس گل به عنوان بهترین پاسور لیگ دست یافتند. مهدی ترابی نیز با 6 پاس گل در رده بعدی قرار گرفت.

 

کارآمدترین بازیکن لیگ نوزدهم

مهدی قائدی با ۸ پاس گل و به ثمر رساندن ۱۰ گل مثمرثمرترین بازیکن لیگ بود. مهدی ترابی نیز با تعداد ۶ پاس گل و ۱۱ گل، در رده دوم قرار گرفت. ترابی در چند بازی با به ثمر رساندن گل‌های سه امتیازی کمک بسیاری به پرسپولیس در راه چهارمین قهرمانی کرد.

 

خشن‌ترین نیمکت

 

خشن ترین نیمکت لیگ

استراماچونی و فرهاد مجیدی هر کدام یک کارت قرمز گرفتند و از روی نیمکت اخراج شدند و عنوان خشن ترین نیکت نیز به این تیم لقب داده شد.

 

بهترین خارجی لیگ نوزدهم

 

بهترین خارجی لیگ

شیخ دیاباته با عنوان آقای گلی عنوان بهترین خارجی لیگ نوزدهم را کسب کرد و بعد از او بشار رسن بود که در اوج آمادگی نقش بسیار مهمی در میانه زمین برای طراحی حملات پرسپولیس داشت.

 

بهترین دروازه بان لیگ

 

بهترین دروازه بان لیگ

پیام نیازمند توانست با بسته نگه داشتن دروازه خود در ۱۷ بازی بهترین گلر لیگ برتر شود. رشید مظاهری و شهاب گردان نیز با ۱۴ کلین شیت در رده دوم قرار گرفتند.

 

بازنده بزرگ

قلعه نویی

امیر قلعه‌نویی برای اولین بار در عمر مربی گری خود لیگ را به پایان نرساند و با توجه به نتایج ضعیفی که سپاهان بدست آورد استعفای خود را نوشت.

 

جنجالی‌ترین کنفرانس‌ها

امیر قلعه‌نویی بدون شک یکی از  پرحاشیه ترین مربی های لیگ نوزدهم بود که بعد از بازی با سایپا درباره توهین‌هایی که در بعضی از ورزشگاه‌ها به او می‌شود، بیان کرد: قبل از مسابقه به من می‌گویند فلان لیدر در فلان جایگاه منتسب به فلان تیم است و از آن‌جا به شما توهین می‌شود و همان اتفاق هم میفتد. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند…..(ادامه صحبت ها به دلیل رعایت ادب و حفظ حرمت ها نوشته نشده است.)

تنها چند هفته بعد امیر قلعه نویی دوباره در مشهد جنجال به پا کرد. او پس از بازی با شهرخودرو با فرزندش و شهروز پاشاکی به کنفرانس خبری رفت. حضور بی مورد همراهان قلعه نویی در کنفرانس، باعث ایجاد تنش میان خبرنگاران مشهدی و قلعه نویی شد.

پس از یک رفت و آمد عجیب دوباره امیر قلعه نویی پشت میز کنفرانس برگشت ولی حاضر نشد به سوالات خبرنگاران پاسخ درستی بدهد. همین موضوع دوباره باعث درگیری کلامی میان طرفین شد.

برای مشاهده بروزترین اخبار و مقالات روی اینجا کلیک کنید.