تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ

اگر نمی‌توانید بر روی گوشی سامسونگ خود داده تلفن همراه روشن کنید یا در صورت روشن کردن آن اینترنتی در دسترس ندارید باید تنظیمات گوشی خود را مجددا بررسی کنید. تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ به صورت کلی باید به وسیله‌ی اپراتوری (همراه اول، ایرانسل و رایتل) که از آن استفاده می‌کنید برای گوشی شما فرستاده شود. اما اگر این تنظیمات ارسال نشد جای نگرانی نیست. شما می‌توانید به صورت دستی این کار را انجام دهید. برای تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ باید به صورت دستی APN بسازید، که در این مقاله روش ساخت APN و همچنین درست کردن تنظیمات گوشی سامسونگ را برای شما شرح می‌دهیم. لازم به ذکر است که برای خرید و بررسی قیمت گوشی سامسونگ می‌توانید به وب‌سایت باغ کالا مراجعه و محصولات متنوع این وب‌سایت را بررسی و خریداری کنید.

نحوه فعالسازی اینترنت همراه اول، ایرانسل و رایتل در گوشی سامسونگ به چه شکلی است؟

نحوه فعالسازی اینترنت همراه اول، ایرانسل و رایتل در گوشی سامسونگ به چه شکلی است؟

همانطور که اشاره کردیم برای تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ نیاز به ساخت APN است. APN مخفف Access Point Name می‌باشد که ممکن است در برخی از گوشی‌ها با این اسم وجود داشته باشد. برای ساخت APN ابتدا باید وارد تنظیمات یا همان Settings شوید، سپس به بخش Mobile networks بروید. در لیستی که در این بخش وجود دارد بر روی Access Point Name یا APN ضربه بزنید تا بتوانید وارد تنظیمات ساخت یک APN‌ جدید شوید.

سپس در قسمت بالا بر روی گزینه ADD بزنید. در صورتی که APN‌های دیگری در این لیست وجود داشته باشد، می‌توانید اقدام به ویرایش یا Edit یکی از آن‌ها کنید. اما در صورتی که تمایل ندارید از APN‌های قبلی استفاده کنید می‌توانید یک APN جدید بسازید. بعد از انتخاب گزینه ADD باید تنظیمات مربوط به اپراتور خود را وارد کنید که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. اما باید توجه کنید، مراحلی که برای تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ تا اینجای کار به توضیح آن‌ها پرداختیم برای گوشی‌های سامسونگ با اندروید ۸ به پایین است.

برای گوشی‌های سامسونگ جدیدتر با اندروید ۱۰ و ۱۱، مانند گوشی A12 این مراحل کمی متفاوت است. بعد از وارد شدن به تنظیمات یا Settings باید به قسمت اتصالات یا Connections بروید، سپس بر روی گزینه Mobile networks ضربه بزنید و وارد بخش Access Point Name شوید. در مرحله بعد باید بر روی گزینه ADD کلیک کنید و بقیه مراحل را با توجه به اپراتور خود ادامه دهید.

تنظیمات اینترنت همراه اول سامسونگ

تنظیمات اینترنت همراه اول سامسونگ

برای فعالسازی اینترنت همراه اول بر روی گوشی سامسونگ کافی است بعد از طی کردن مراحل بالا و باز کردن صفحه جدید برای ساخت APN، در قسمت نام یا Name، کلمه MCI-Internet و در قسمت APN، کلمه mcinet را وارد کنید.

تنظیمات اینترنت ایرانسل گوشی سامسونگ

تنظیمات اینترنت ایرانسل گوشی سامسونگ

برای اپراتور ایرانسل نیز بعد از طی مراحل فوق باید در قسمت Name، کلمه Irancell-Internet و در قسمت APN، عبارت mtnirancell را وارد کنید.

تنظیمات اینترنت رایتل

تنظیمات اینترنت رایتل

بعد از طی مراحل ذکر شده برای اپراتور رایتل باید در قسمت نام، عبارت RighTel و در قسمت APN، کلمه RighTel را وارد کنید.

بعد از ساخت APN جدید باید اقدام به ذخیره کردن آن کنید و سپس در لیست APN‌های موجود، APN جدید را انتخاب کنید. در قسمت پایانی و برای استفاده از اینترنت گوشی باید گوشی خود را خاموش و روشن نمایید. پس از انجام این کار می‌توانید اینترنت گوشی را روشن کنید و لذت ببرید.

اگر برای روشن کردن اینترنت خود دچار مشکل هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا طریقه روشن کردن اینترنت گوشی سامسونگ را به شما آموزش دهیم. شما از دو راه می‌توانید اقدام به روشن کردن اینترنت گوشی خود کنید، یکی از طریق تنظیمات و دیگری از طریق نوتیفیکیشن بار.

برای فعال کردن اینترنت از طریق تنظیمات باید گزینه Mobile data را پیدا کنید. این گزینه اصولا پایین‌تر از Wireless & Networks و Networks & Connections قرار دارد. سپس با کلیک بر روی گزینه Mobile data می‌توانید اینترنت گوشی سامسونگ خود را فعال کنید.

برای فعالسازی اینترنت گوشی از طریق نوتیفیکیشن بار، باید با باز کردن آن یعنی از بالا به سمت پایین کشیدن صفحه گوشی، گزینه‌ای که دو فلش به سمت بالا و پایین را دارد فعال کنید. حال اینترنت گوشی شما فعال است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با بررسی راه‌های مختلف برای تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ با شما همراه بودیم و به شما آموختیم که با ساختن یک APN جدید می‌توانید بسیاری از مشکلات اینترنت گوشی خود را حل کنید. شما می‌توانید برای خرید گوشی از برندهای مختلف از جمله سامسونگ به وب‌سایت باغ کالا مراجعه نمایید. گوشی A22 یکی از گوشی‌های خوش قیمت و میان‌رده سامسونگ است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مشخصات این گوشی را در وب‌سایت باغ کالا بررسی کنید و هر چه سریع‌تر برای خرید این مدل پرطرفدار اقدام کنید.