راهنمای خرید ساعت هوشمند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

امروزه با پیشرفت چشمگیری در زمینه تکنولوژی مواجه هستیم. علاوه بر گوشی های موبایل هوشمند، ساعت های هوشمند نیز به این دسته اضافه شده اند. با استفاده از ساعت هوشمند می‌توان علاوه بر مکالمه، از آن به عنوان جی پی اس، پخش موزیک، ورزش، و … استفاده کرد. یکی از مهم ترین مشخصه های ساعت این است که دارای سیستم عامل می‌باشند.  ارتباط مستقیمی با گوشی موبایل کاربر دارد. در واقع می‌توان گفت که مکمل گوشی هوشمند کاربر بوده و بسیاری از نیاز های کاربر را با در دست گرفتن و استفاده از گوشی را امکان پذیر می‌کند.

 

راهنمای خرید ساعت هوشمنداولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید سازگاری ساعت با سیستم عامل گوشی هوشمند خود می‌باشد. به عنوان مثال : ساعت های هوشمند تولید شده توسط کمپانی اپل که اپل واچ نام دارند. در سری های مختلف طراحی و تولید شده اند تنها با گوشی آیفون سازگار هستند. اما در مقابل ساعت هایی که توسط سامسونگ تولید شده اند هم با سیستم عامل اندروید و هم با سیستم عامل آی او اس سازگار می‌باشند. ولی تنها در صورتی می‌توان از تمامی قابلیت هایی که در آن موجود است استفاده کرد که با گوشی سامسونگ ست شود.

نکته دیگر این که به طول عمر باتری ساعت هوشمند دقت داشته باشید. بعد از طراحی، سازگاری، سیستم عامل و اپلیکیشن هایی که روی این گجت های هوشمند نصب می‌شوند بسیار مهم هستند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

سازگاری سیستم عامل ساعت

این گزینه را حتما باید در نظر بگیرید که سیستم عامل ساعت با گوشی هوشمندتان سازگار باشد. به عنوان مثال : ساعت های هوشمند شیائومی و سامسونگ با هر برند گوشی هوشمند سازگار بوده و همچنین امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما در مقابل اپل واچ های تولید شده، تنها با گوشی های آیفون سازگار هستند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

نوع صفحه نمایش

هنگام خرید ساعت هوشمند باید به نوع صفحه نمایش از جمله : کیفیت، سایز، و مدل آن که شامل (دایره، مربع، مستطیل و بیضی هستند) توجه کنیم. نمایشگر یا تاچ ال سی دی مهم ترین ویژگی هر اسمارت واچ یا ساعت هوشمند است. اپل با صفحه نمایش OLED و یاقوت کبود کریستالی خود روی اپل واچ حرفه ای عمل کرده است. و یک نمایشگر بسیار با کیفیت و قوی را طراحی کرده است. تاچ ال سی دی های مورد نیاز برای ساعت های هوشمند دقیقا در لبه مرز های تکنولوژی صفحه نمایش ها قرار گرفته اند. آن ها تعیین کننده میزان خوب بودن تصویر روی این ساعت ها هستند. به همین دلیل است که می‌گوییم صفحه نمایش مهم ترین ویژگی هر اسمارت واچ به شمار می‌رود.

صفحه نمایش اپل واچ با صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر با تکنولوژی فوق العاده بالا است.  همچنین با کریستال یاقوت کبود یا شیشه ی تقویت شده Ion-X در مدل های sport پوشیده شده است که در این قسمت پیروز شده است. ضمنا قابل توجه است که آن اولین صفحه نمایش OLED اپل است که ساخت آن نسبت به LCD های قدیمی معمولی دشوارتر است.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”none”][vc_column][vc_separator color=”juicy_pink” border_width=”4″]محصولی برای نمایش وجود ندارد.[vc_separator color=”juicy_pink” border_width=”4″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

باتری

ساعت هوشمند نیز همانند گوشی موبایل برای تامین انرژی خود نیاز به شارژ دارد. پس باید در نظر بگیریم که ساعتی را انتخاب کنیم در عین حالی که مدت زمان زیادی شارژ را نگه می‌دارد، همچنین در مدت زمان کمتری شارژ شود. اما این واقعیت را باید در خاطر داشته باشیم که ساعت های هوشمند باتری های تقریبا ضعیفی دارند. بدین معنی که کاربر نمی‌تواند از ساعت هوشمند خود روز های متوالی استفاده کند بدون آن که شارژ شود. به عنوان مثال : بهترین اسمارت واچ ها که توسط کمپانی های اپل و سامسونگ تولید شده اند، در صورت استفاده مداوم، بیشتر از 2 روز دوام نمی‌آورند. و به شارژ مجدد نیاز دارند.

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند

قیمت

یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید ساعت هوشمند آن را مورد توجه قرار داد، قیمت ساعت هوشمند است. قیمت مشخص می‌کند چه نوع ساعت با چه ویژگی هایی و همچنین چه برندی انتخاب کنید. اما این را هم در نظر داشته باشید که اگر سراغ ساعت های هوشمند ارزان قیمت بروید از امکانات کمتری بهره مند می‌شوید.

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]