راهنمای خرید گوشی اقتصادی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

امروزه با توجه به تنوع در زمینه گوشی های موبایل هوشمند خرید گوشی موبایل به یک مسئله اساسی تبدیل شده است. و اگر کاربری قصد خرید داشته باشد باید مدت زمان زیادی را صرف انتخاب آن بکند. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید گوشی را برای شما بگذاریم تا بتوانید در مدت زمان کوتاه و پایین ترین هزینه بهترین گوشی را تهیه کنید. پس دقت داشته باشیم از گوشی چه انتظاراتی داریم.

اما این نکته را فراموش نکنیم که با توجه به نواسانات بازار، قیمت ها دائما در حال تغییر هستند.

در این فهرست به ترتیب اهمیت در خرید، آن ها را توضیح می‌دهیم :

 

راهنمای خرید گوشی اقتصادی

اندازه یا ابعاد گوشی

ابعاد گوشی اولین نکته ای است که هنگام انتخاب و خرید باید به آن توجه کرد. بدین صورت که شاید برخی کاربران گوشی را با ابعاد بزرگ انتخاب نکنند. و یا شاید کاربر هنگام کار کردن با گوشی‌ای که ابعاد بزرگ داشته باشد با مشکل مواجه شود. اما در مقابل کاربرانی هستند که به دلیل اینکه اهل تماشای ویدئو و بازی با گوشی هستند، به گوشی با ابعاد و نمایشگر بزرگ علاقه دارند. پس در این قسمت نتیجه می‌گیریم انتخاب اندازه گوشی بر حسب سلیقه و نوع کارایی شما با گوشی است. برخی کاربران به خوش دستی گوشی اهمیت می‌دهند، و در مقابل برخی به ابعاد بزرگ برای تماشای فیلم و بازی اهمیت می‌دهند.

راهنمای خرید گوشی اقتصادیجنس بدنه

دومین معیاری که باید هنگام خرید در نظر بگیریم، جنس بدنه گوشی است. اگر جزو افرادی هستیم که گوشی به دفعات زیاد از دستمان رها می‌شود و به زمین می‌افتد؛ باید گوشی با جنس بدنه پلاستیکی تهیه کنیم که در صورت افتادن روی سطوح متلاشی نشود؛ و از کار نیوفتد.

گوشی با بدنه ای از جنس شیشه، زیبایی خاصی را به گوشی می‌بخشد. اما در صورت رها شدن و افتادن روی زمین قاب گوشی شکسته می‌شود. در صورت تمایل به انتخاب گوشی با بدنه شیشه ای، می‌توانید از قاب ژله ای بی رنگ استفاده کرد. و در این صورت با داشتن قاب اگر به زمین یا سطحی بیوفتد، شکسته نمی‌شود.

 

راهنمای خرید گوشی اقتصادی

صفحه نمایش

امروزه نمایشگر های گوشی در مدل های : LCD ، AMOELD ، Super AMOLED ، TFT ، IPS تولید می‌شوند؛ باید توجه داشت که بهترین کیفیت در صفحه نمایش مربوط نوع SUPER AMOELD می‌باشد. و در صورتی که کیفیت خیلی برای کاربری مهم باشد باید گوشی موبایلی را تهیه کند که به این نوع نمایشگر مجهز شده باشد. اما فراموش نشود که قیمت بالاتری دارد و در گوشی های رده بالا بیشتر دیده می‌شود. اما اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را پرداخت کنید می‌توانید از صفحه نمایش هایی با کیفیت پایین تر مانند IPS استفاده کنید. در این مقاله به توضیح کامل انواع صفحه نمایش پرداخته ایم.

راهنمای خرید گوشی اقتصادی

سیستم عامل

همانطور که می‌دانیم سیستم عامل های مختلفی برای گوشی های هوشمند طراحی شده اند. در حال حاضر سیستم عامل اندروید و آی او اس، بیشترین محبوبیت و کارایی را در بین کاربران موبایل دارند. که بر حسب سلیقه کاربران انتخاب می‌کنند که گوشی موبایلشان دارای کدام سیستم عامل باشد. گوشی آیفون تولید شده توسط کمپانی اپل از سیستم عامل IOS و گوشی های تولید شده توسط کمپانی هایی از جمله : گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هوآوی، نوکیا و … از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند. ناگفته نماند که گوشی های آیفون با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

 

راهنمای خرید گوشی اقتصادی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”none”][vc_column][vc_separator color=”juicy_pink” border_width=”4″]

گوشی موبایل
[vc_separator color=”juicy_pink” border_width=”4″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی

سرعت پردازش در موبایل یکی از نکات مهمی است که در زمان انتخاب و خرید باید به آن توجه ویژه ای داشت.

پردازنده های موبایل برای اجرای بازی هایی با گرافیک سنگین و نرم افزار های خاص، نیاز به قدرت بالایی دارند. به همین دلیل اگر می‌خواهید هنگام کار کردن با گوشی دچار افت سرعت و یا هنگ کردن گوشی نشوید، به مدل پردازنده و تعداد هسته های پردازشی و فرکانس پردازنده دقت داشته باشید. در صورتی که از گوشی به عنوان ذخیره اطلاعت استفاده می‌کنید و بازی های زیادی در آن دارید گوشی با حافظه داخلی بالا انتخاب کنید یا آن را توسط کارت حافظه جانبی آن را افزایش داد.

همچنین باید پردازنده های گرافیکی تاثیر بسزایی در اجرای روان تر بازی ها و نرم افزارها دارند. در نهایت مقدار رم در گوشی تاثیر مستقیمی بر سرعت عملکرد گوشی دارد. در صورتی که مقدار رم پایین باشد، هنگام کار کردن با گوشی با افت عملکرد مواجه خواهید شد؛ و برای جلوگیری از آن باید یک گوشی با مقدار رم بالاتری انتخاب کنید.

 

دوربین موبایل

با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی ، کیفیت و تعداد دوربین ها در موبایل افزایش یافته است. همین امر باعث شده است تا کاربران برای خرید موبایل دچار سردرگمی شوند. و دلیل دیگر این که برخی کاربران از دوربین گوشی انتظارات بالایی دارند و ممکن است برای شغل عکاسی از آن بخواهند استفاده کنند؛ که در این صورت از گوشی با دوربین با کیفیت تری استفاده کنند. در مقابل افرادی هستند که از دوربین گوشی انتظار چندانی ندارند و تنها برای عکس های روزمره استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید گوشی اقتصادی

باتری

باتری نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب گوشی دارد. در گوشی های موبایل از دو نوع باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر استفاده می‌کنند. سرعت شارژ شدن باتری های لیتیوم یون تا 80 درصد قابل قبول می‌باشد. اما 20 درصد آخر آن ها معمولا با سرعت کمتری شارژ می‌شود.

همچنین از باتری لیتیوم پلیمری بیشتر در گوشی های پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به علت قیمت بالای آن در گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. البته این نکته را نباید فراموش کنیم که طول عمر باتری به نوع استفاده کاربر از گوشی بستگی دارد.

راهنمای خرید گوشی اقتصادی

سنسور اثر انگشت  (Fingerprint)

بالا بردن میزان امنیت گوشی ها به وسیله سنسور اثر انگشت، یکی از بهترین قابلیت ها به شمار می رود. این قابلیت اجازه نمی‌دهد افراد مختلف از گوشی شما استفاده کنند. علاوه بر آن سرعت استفاده از گوشی را بسیار بالا برده است. جایگاه قرار گیری سنسور اثر انگشت مربوط به سلیقه کاربر است که در پشت گوشی یا روی نمایشگر و یا روی لبه کناری آن باشد.

 

راهنمای خرید گوشی اقتصادی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]