روش های افزایش سلامت باتری آیفون

باتری گوشی یکی از اجزای مهم گوشی موبایل به‌حساب می‌آید که سلامت آن بر عملکرد گوشی‌ها کاملاً تأثیرگذار است. گوشی آیفون یکی از برندهای معتبر در دنیا می‌باشد که کیفیت قطعات آن بالاست، اما امکان آسیب رسیدن به باتری آن همچون دیگر برندها وجود دارد. راه‌هایی برای افزایش سلامت باتری آیفون وجود دارد که آشنایی با آن‌ها برای افزایش طول عمر گوشی و باتری لازم است. در این مقاله به طور کامل اطلاعاتی را در خصوص سلامت باتری آیفون ذکر کرده‌ایم پس اگر گوشی آیفون دارید، این مقاله را از دست ندهید.

دلیل توجه با عملکرد باتری گوشی آیفون

گوشی‌های موبایل آیفون و دیگر محصولات این برند در همه جای دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرند و تقریباً به یک برند بی‌رقیب در دنیا تبدیل شده است. خرید گوشی آیفون از استحکام و دوام بالایی برخوردار است و می‌توان با اطمینان گفت که این محصول برای شما سال‌ها دوام خواهد آورد.

اما بازهم امکان خراب‌شدن برخی از قطعات آن وجود دارد. دراین‌بین باتری گوشی آیفون از همه مهم‌تر است زیرا در صورت آسیب رسیدن به آن عملکرد گوشی را کند می‌کند. این امر واقعیت دارد و اگر باتری گوشی سالم نباشد، عملکردهای نرم‌افزاری آن کاهش پیدا می‌کند که این شرکت معتبر بارها از مشتریان خود به‌خاطر بروز این مشکل عذرخواهی کرده است.

در نسخه‌های جدید ios امکاناتی طراحی شده است تا کاربران میزان سلامت باتری را مشاهده کنند که در صورت آسیب‌دیدن باتری، شما با مواردی چون ری استارت‌های مکرر مواجه خواهید شد و این امر برای جلوگیری از افزایش درصد خرابی باتری است.

برای اینکه با نحوه چک کردن میزان سلامت باتری درگوشی‌های اپل آشنا شوید، قسمت‌های بعدی مقاله را دنبال کنید. همچنین برای خرید گوشی آیفون 13 میتوانید به صفحه این محصول مراجعه کنید.

چگونه بفهمیم باتری گوشی آیفون سالم است؟

باتری هر نوع گوشی موبایل پس از چند سال استفاده عملکرد روز اول خود را ندارد و دراین‌بین نیز ممکن است، باتری معیوب شود. معیوب شدن باتری‌های سبب خاموش شدن ناگهانی گوشی، باد کردن باتری، کاهش عملکرد، خالی شدن سریع باتری و … می‌شود که تعمیر آن نیاز به هزینه خواهد داشت.

روش‌هایی برای آگاهی از سلامت باتری وجود دارد که گوشی آیفون برخلاف دیگر گوشی‌های موجود در بازار نیاز به نصب نرم‌افزار برای چک کردن سلامت باتری ندارد و این قابلیت را درگوشی‌های جدید به‌کاررفته است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا به قسمت تنظیمات یا همان settings گوشی آیفون بروید.
  • در مرحله بعد گزینه battery را لمس کنید.
  • با انجام این دو مرحله که بسیار ساده است، اطلاعاتی در خصوص میزان مصرف باتری در ۲۴ ساعت گذشته در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین اطلاعاتی را در خصوص استفاده از باتری در ده روز گذشته در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • حال شما گزینة battery health را انتخاب کنید تا میزان سلامت باتری آیفون به شما نشان داده شود.

با انجام این مراحل عملکرد گوشی خود را همیشه زیر نظر خواهید داشت و از آسیب به آن جلوگیری می‌کنید. در زمان خرید گوشی سامسونگ و دیگر برندها چنین امکاناتی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد و برای بررسی سلامت باتری گوشی نیاز به نصب نرم‌افزارهای خاصی است.

چطور درصد سلامت باتری آیفون را ببینیم؟

چگونه بفهمیم باتری گوشی آیفون سالم است؟

سلامت باتری در گوشی‌های برند اپل بسیار مهم است زیرا در صورت معیوب شدن آن‌ها باید هزینه کنید زیرا این کار باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود پس بهتر است، از گوشی خود به‌خوبی مراقبت کنید زیرا هم قیمت گوشی بالاست و هم خراب‌شدن باتری، عملکرد گوشی و ورود به نرم‌افزارها را دچار مشکل می‌کند.

برای آگاهی از درصد سلامت باتری در گوشی آیفون باید موارد قبلی را به طور دقیق انجام دهید یعنی ابتدا به تنظیمات (settings) گوشی خود بروید و سپس گزینه battery را انتخاب نمایید و در نهایت عبارت battery health را لمس کنید.

با انجام همه این موارد گزینه‌ای به نام maximum capacity در صفحه گوشی آیفون مشاهده خواهید کرد که در مقابل آن درصد سلامت باتری نوشته شده است.
البته این ویژگی درگوشی‌های اپل دارای نسخه ios 11 به بالا وجود دارد و در نسخه‌های قدیمی‌تر چنین امکاناتی تعبیه نشده است و باید نسخه آن را ارتقا دهید.
عددی که به‌صورت درصد بیان می‌شود، بین 0 تا 100 است و عدد 100 بیان‌کننده سلامت کامل باتری گوشی آیفون می‌باشد و این نشان می‌دهد که باتری گوشی در بهترین حالت خود قرار دارد.

معمولاً باتری گوشی اپل تا دو سال کاملاً سالم است و این عدد همان 100 باقی می‌ماند، اما این گوشی‌ها همچون برندهای دیگر پس از سال‌ها استفاده از عملکرد آن‌ها کاسته می‌شود پس اگرچند سالی است که گوشی اپل را خریداری کرده‌اید، طبیعی است که عدد درصد سلامت آن کمتر از 100 باشد.

با تمام این تعاریف و گفته‌ها شما باید از گوشی و باتری آن به‌خوبی استفاده کنید زیرا روش‌های نادرست شارژ کردن، بالا بودن نور صفحه و … همگی بر سلامت باتری تأثیر می‌گذارند و به دنبال آن گوشی و عملکردش بسیار کاهش پیدا می‌کند.

روش‌های تست سلامت باتری آیفون

روش‌های تست سلامت باتری آیفون

تمام محصولات برند اپل از گوشی موبایل گرفته تا اپل‌واچ و دیگر محصولات آن دوام و طول عمر بالایی دارند که یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن کیفیت باتری محصولات این برند می‌باشد پس اگر گوشی خود را مدام شارژ می‌کنید و همیشه کابل آن همراهتان است، نشان از معیوب بودن و کاهش سلامت باتری گوشی دارد.

اگر باتری گوشی آیفون شما زودبه‌زود خالی می‌شود، بهتر است به فکر بررسی و چک کردن سلامت باتری آن باشید. در قسمت‌های قبلی روش‌های آگاهی از سلامت باتری را به شما معرفی کردیم و در این قسمت روش تست سلامت باتری گوشی آیفون را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
برای این کار نیز باید در ابتدا سیستم‌عامل را بررسی کنید که اگر نسخه آن بیش از 11 است، نیاز به نصب نرم‌افزار ندارید و همانند قسمت قبل تنها باید به تنظیمات گوشی خود بروید.

سپس گزینه battery و سپس battery health را انتخاب کنید تا جزئیات باتری و نحوه عملکرد آن به شما نشان داده شود.

نمودارهایی در این بخش به شما نشان داده می‌شوند که نحوه استفاده از باتری را در 10 روز گذشته و همچنین 24 ساعت گذشته در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته می‌توانید از طریق کد تست گوشی آیفون نیز سلامت باتری گوشی خود را بررسی کنید که این کد #12345#3001 می‌باشد که پس از شماره‌گیری آن در صفحه‌کلید و رفتن به field mod اطلاعاتی در خصوص موبایل و میزان سلامت آن در اختیار شما گذاشته می‌شود.

امروزه از کد تست آیفون کمتر استفاده می‌شود زیرا با وجود قابلیت‌هایی که در خود گوشی وجود دارد، دیگر چندان نیازی به واردکردن این کد و استفاده از آن نمی‌باشد. اما اگر بازهم مایلید که از این کد استفاده کنید، کد گفته شده در فوق را وارد نمایید.

با تمامی موارد گفته شده در قسمت قبل بازهم نرم‌افزارهایی وجود دارند که برای تست کردن و بررسی سلامت باتری آیفون مورداستفاده قرار می‌گیرند. برخی از نرم‌افزارهای کاربردی برای تست باتری آیفون در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

1. استفاده از نرم‌افزار coconut battery

این نرم‌افزار برای افرادی قابل‌استفاده است که مک‌بوک دارند و به طور رایگان توانایی بررسی و تست کردن باتری گوشی آیفون را داراست. کار با این نرم‌افزار راحت است و شما باید در ابتدا موبایل آیفون خود را به مک‌بوک وصل کنید که این کار از طریق کابل شارژر انجام می‌شود.

پس از متصل کردن گوشی و مک‌بوک به یکدیگر باید گزینه ios device را انتخاب کنید. با این کار اطلاعاتی کامل را درباره باتری و سلامت آن به دست می‌آورید.

2. نرم‌افزار ibackup bot

این نرم‌افزار هم که مخصوص شرکت اپل است و به طور اختصاصی طراحی شده است، یک روش مطمئن برای تست کردن سلامت باتری گوشی‌های آیفون می‌باشد. اگرچه این نرم‌افزار کاربردی است، اما به طور رایگان در اختیار شما قرار نگرفته و باید برای خرید و استفاده از آن هزینه کنید.

ابتدا باید گوشی آیفون خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل کنید که باید با کابل لایتنینگ این کار را انجام دهید. پس از وصل کامپیوتر و گوشی، حال باید نرم‌افزار را اجرا کنید.
پس از اجرای نرم‌افزار لازم است که گزینه devices را انتخاب و بر روی نام گوشی خود از بین گزینه‌ها کلیک کنید. در صفحه‌ای که به نمایش گذاشته می‌شود، more information را انتخاب کنید تا اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار بگیرد.
ن

رم‌افزارها نیز کاربردی هستند، اما اگر نسخه ios گوشی شما 11 به بالاست به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه نرم‌افزاری می‌توانید به بررسی باتری گوشی خود بپردازید

چگونه سلامت باتری آیفون را افزایش دهیم؟

چگونه سلامت باتری آیفون را افزایش دهیم؟بهتر است، روش‌های افزایش سلامت باتری گوشی را از همان روزهای اول خرید گوشی آیفون انجام دهید تا کیفیت و کارایی گوشی همراه افزایش پیدا کند. اما اگر به‌تازگی قصد انجام روش‌های افزایش سلامت باتری را دارید، حتماً ادامه مطلب را دنبال کنید تا برخی از مهم‌ترین روش‌ها را به شما معرفی کنیم.

  • نور صفحه نمایشگر را از حالت اتوماتیک خارج کنید و آن را به‌صورت دستی تنظیم نمایید. پس خاموش‌کردن Auto brightness را به‌عنوان راهی برای افزایش طول عمر و سلامت باتری در نظر داشته باشید.
  • از داغ شدن گوشی جلوگیری کنید و آن را در محیط‌های خیلی گرم قرار ندهید. برای جلوگیری از داغ شدن گوشی آیفون سعی کنید، از گاردهای مناسب استفاده کنید.
  • از گوشی آیفون که در حال شارژ شدن است، استفاده نکنید زیرا دمای آن را بالا می‌برد.
  • نرم‌افزارهای اضافه و غیرکاربردی روی گوشی خود را حذف کنید.
  • سعی کنید در محیط‌هایی که وای‌فای در اختیار دارید، از وای‌فای به‌جای داده خود استفاده نمایید.
  • زمان خواب‌گوشی را کاهش دهید زیرا مصرف شارژ را افزایش می‌دهد و مدام شارژ کردن گوشی، سلامت باتری را به خطر می‌اندازد.
  • جی‌پی‌اس گوشی را خاموش کنید زیرا نرم‌افزارهای زیادی به جی‌پی‌اس نیاز دارند و مدام باید عمل ردیابی و موقعیت‌یابی شما توسط گوشی انجام شود که مصرف باتری را به‌صورت چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

گوشی آیفون در همه جای دنیا محبوب است و افراد زیادی به دنبال خرید گوشی از این برند هستند. قیمت گوشی یکی از معیارهای مهم در زمان خرید است که باید بدانید، قیمت گوشی‌های اپل نسبت به دیگر برندها بیشتر است اما طبیعتاً دارای کیفیت بالایی نیز می‌باشند. شما می‌توانید خرید گوشی محبوب خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید که حتماً اعتبار سایت و فروشگاه آنلاین را باید در نظر داشته باشید.

اگر این گوشی را خریداری کردید، به‌سلامت باتری آن توجه کنید تا شما را از تعویض باتری بی‌نیاز کند و سال‌ها بدون هیچ عیب و ایرادی از آن استفاده نمایید.

کلام پایانی

باتری گوشی آیفون و سلامت آن بسیار مهم است که باید همیشه با نرم‌افزارها و یا قابلیت‌های این گوشی، سلامت آن را چک کنید. در نسخه‌های ios11 به بالا به‌راحتی می‌توان باتری و سلامت آن را بدون نیاز به نرم‌افزار بررسی و تست کرد. در این مقاله به طور کامل در خصوص سلامت باتری آیفون و راه‌های تست و بررسی آن صحبت کردیم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.