شارژ اولیه گوشی باید چقدر باشد؟

شارژ اولیه گوشی چقدر است و به چه روشی باید آن را شارژ کرد وقتی صحبت از شارژ گوشی یا باتری جدید می‌شود، بسیاری از مردم درگیر داستان‌های ساختگی هستند. هر بار که گوشی جدیدی خریداری می‌کنم، توصیه‌های زیادی در مورد نحوه شارژ اولبه گوشی، میزان ساعتی که باتری باید شارژ شود و اینکه آیا قبل از استفاده باید آن را شارژ کنم، دریافت می‌کنم.

برخی از این توصیه‌ها احتمالا درست و برخی دیگر نادرست هستند. بسیاری از مردم هر روز گوشی‌های جدیدی خریداری می‌کنند و نمی‌دانند قبل از استفاده از آن چه کنند. با پیشرفت‌های کنونی تکنولوژی، انواع مختلفی از گوشی‌ها مانند گوشی سامسونگ در بازار وجود دارد.

برخی از گوشی‌ها باتری‌های قابل تعویض دارند، در حالی که برخی دیگر دارای باتری غیر قابل تعویض هستند. اما هر دو نوع باتری‌ زمانی که جدید هستند نیاز به مراقبت خاصی دارند. اولین کاری که با باتری خود زمانی که جدید است انجام می‌دهید احتمالا بر عملکرد آن در کل مدت استفاده شما تأثیر بگذارد.

برخی از تولیدکنندگان در دفترچه راهنمای کاربر نشان نمی دهند که قبل از استفاده باید با گوشی جدید چه کار کرد. بنابراین، عاقلانه است که به شما آموزش دهیم، قبل از استفاده یا بعد از اولین شارژ با گوشی جدید خود چه باید بکنید.

باید به همه جزئیات توجه کنید تا بتوانیم این مسئله را حل کنیم. این مقاله برای همه مفید است زیرا همه ما گوشی‌های جدید خریداری می‌کنیم.

آیا باتری گوشی جدید نیاز به شارژ دارد؟

آیا باتری گوشی جدید نیاز به شارژ دارد؟

اکثر گوشی‌ها از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند، بنابراین در صورت شارژ یا عدم شارژ قبل از استفاده، هیچ آسیبی به آن نمی‌رسد. باتری‌های لیتیومی در حال حاضر بهترین نوع باتری در بازار هستند.

چند سال قبل، بیشتر باتری‌ها از نیکل ساخته می‌شدند. بنابراین، کارشناسان توصیه می‌کردند که حدودا برای ۸ تا ۱۲ ساعت شارژ شوند. بنابراین توصیه می‌شود که قبل از استفاده، دفترچه راهنمای کاربر را مطالعه کنید. خواندن دفترچه راهنمای کاربر به شما کمک می‌کند تا نوع باتری گوشی جدید خود را بدانید.

تولید کنندگان اغلب باتری گوشی را قبل از ورود به بازار شارژ می‌کنند. در صورت خرید گوشی یا باتری جدید، مطمئن شوید که از قبل چندین ساعت شارژ شده است.

اما این بدان معنی نیست که نباید قبل از استفاده، باتری خود را شارژ کنید. شارژ مجدد آن قبل از استفاده به دستگاه شما آسیبی نمی‌رساند. همچنین می‌توانید بلافاصله بعد از باز کردن جعبه از گوشی استفاده کنید. این کار هیچ آسیبی به باتری شما نمی‌رساند.

تمام گوشی‌های تولید شده کنونی باتری لیتیوم یون دارند. پس، اگر اخیراً گوشی یا باتری جدیدی خریداری کرده‌اید، نگران نباشید. اگر پس از مدتی باتری شما خراب می‌شود، نباید خود را سرزنش کنید زیرا باتری‌ها پس از یک دوره استفاده خاص، توانایی نگهداری کامل شارژ را از دست می‌دهند.

چگونه گوشی جدید خود را برای اولین بار شارژ کنید؟

چگونه گوشی جدید خود را برای اولین بار شارژ کنید؟

در ابتدا اکثر باتری‌ها دارای مقدار شارژ کمی هستند. اما احتمالا باتری کاملاً شارژ نباشد، پس می‌توانید قبل از استفاده آن را شارژ کنید. اما باید مطمئن باشید که باتری گوشی شما لیتیوم یونی است.

عدم شارژ صحیح گوشی ممکن است به کل آن یا به باتری آسیب برساند. برای اینکه اولین بار گوشی خود را شارژ کنید:

  • دفترچه راهنمای کاربر را بخوانید. خواندن آن به شما کمک می‌کند تا اطلاعات اولیه منحصر به فردی را درباره اولین شارژ گوشی خود دریافت کنید.
  • همانطور که قبلاً گفته شد اکثر شرکت‌های تولید‌کننده گوشی، محصولات خود را تا حدود ۶۰٪ شارژ می‌کنند. بنابراین، قبل از استفاده نیازی به شارژ کردن ندارند.
  • روش شارژ صحیح را انتخاب کنید. برخی از تولیدکنندگان دستورالعمل‌هایی را در مورد روش‌های شارژ گوشی ارائه می‌دهند.
  • گوشی خود را قبل از شارژ کردن خاموش کنید. تولیدکنندگان معمولاً توصیه می‌کنند که قبل از شارژ کردن گوشی خود را خاموش کنید مگر اینکه شرکت تولیدکننده گوشی شما طور دیگری گفته باشد.
  • شارژر را به سوکت گوشی وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که گوشی خود را با منبع تغذیه AC مستقیم شارژ می‌کنید. همچنین، از شارژر مورد تایید تولیدکننده برای جلوگیری از آسیب به گوشی یا باتری خود استفاده کنید.
  • قبل از جدا کردن گوشی از شارژ اطمینان حاصل کنید که ۱۰۰٪ شارژ شده است. اکثر ما این عادت را داریم که گوشی‌های خود را برای چند دقیقه شارژ کنیم
  • باتری‌های لیتیوم یونی برای شارژ کامل معمولا به ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز دارند.

چگونه گوشی جدید خود را برای اولین بار شارژ کنید؟

قبل از اولین استفاده شارژ اولیه گوشی چقدر باید باشد؟

مدت زمان لازم برای شارژ گوشی قبل از اولین استفاده متفاوت است. اگر تصمیم گرفتید گوشی جدید خود را بلافاصله پس از بیرون آوردن از جعبه شارژ کنید، کمتر از یک ساعت طول می‌کشد، زیرا باتری‌ها از قبل مقداری شارژ دارند. این زمان بسته به میزان شارژ موجود در باتری ممکن است طولانی‌تر باشد.

اما اگر تصمیم گرفتید باتری گوشی جدید خود را قبل از شارژ خالی کنید، زمان شارژ طولانی‌تر می‌شود. متداول‌ترین باتری‌های لیتیوم یونی ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد تا به طور کامل شارژ شوند. زمان متفاوت است زیرا برخی از افراد باتری خود را به طور کامل خالی می‌کنند در حالی که دیگران قبل از خاموش شدن گوشی آن را شارژ می‌کنند.

باتری‌های نیکل نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی به مدت زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند. شارژ کامل باتری‌های نیکل ۶ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. اما نکته مهم این است که باتری‌های نیکل در حال حاضر بسیار اندک هستند. اکثر تولیدکنندگان استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی را ترجیح داده‌اند.

نتیجه‌گیری

همانطور که همه می‌دانیم، باتری‌ها نیاز به نگهداری دارند. اگرچه باتری‌های گوشی با گذشت زمان ظرفیت نگهداری شارژ خود را از دست می‌دهند، اما می‌توانند برای مدت طولانی کار کنند. باید اطمینان حاصل کنید که از شارژر مورد تایید تولیدکننده استفاده می‌کنید.

همچنین، قبل از استفاده از گوشی خود باید از کامل شارژ شدن آن اطمینان حاصل کنید. چرخه شارژ کامل برای سلامت باتری شما مفید است. امروزه اکثر گوشی‌ها دارای تنظیم کننده‌هایی هستند که مسئول قطع جریان برق پس از شارژ کامل گوشی هستند.

از باتری‌ گوشی خود به خوبی مراقبت کنید تا نیازی به تعویض باتری پیدا نکنید. اگرچه تولیدکنندگان شرایط گارانتی دارند، اما بهتر است از باتری گوشی خود تا پایان عمر مفید آن نگهداری کنید، زیرا زندگی بدون گوشی در عصر تکنولوژی دشوار است.