ظرفیت حافظه در دسترس PS5 مشخص شد

با توجه به مشخص شدن زمان رونمایی از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس که قرار است در تاریخ 20 ام تا 29 آبان معرفی شود امروزه علاقه مندان به کنسول های بازی بیشتر از قبل اخبار و اطلاعیه های مربوط به این کنسول ها را دنبال می‌کنند.

ظرفیت حافظه در دسترس PS5 مشخص شد

تصویر منتشر شده در وب سایت ResetEra اطلاعاتی درباره میزان حافظه در دسترس کنسول پلی استیشن 5 را در اختیار کاربران قرار داد.

مدتی قبل در مراسم رونمایی از کنسول ps5 مسئولان کمپانی سونی اعلام کردند حافظه داخلی کنسول جدید سونی دارای حافظه داخلی 825 گیگابایتی SSD می‌باشد. با توجه به عکس منتشر شده نیز مشخص شد که مقداری از حافظه ذکر شده در اختیار سیستم عامل کنسول قرار می‌گیرد و فضای موجود فقط 664 گیگابایت خواهد بود.

در سمت دیگر کنسول ایکس باکس سری ایکس که رقیب بزرگ کنسول PS5 است در بخش حافظه ظرفیتی برابر 1 ترابایت دارد که مقدار 70 گیگ آن در اختیار سیستم عامل دستگاه قرار گرفته و حافظه 930 گیگابایتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. با مقایسه میزان حافظه دو کنسول مشخص شد که ایکس باکس سری ایکس میزان حافظه بیشتری از PS5 در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که این اختلاف در حدود 135 گیگابایت می‌باشد.

در مورد دلیل این اختلاف در بخش حافظه هم باید گفت که یکی از دلایل استفاده سونی سیستم خواندن و نوشتن دقیق‌تر اطلاعات روی حافظه‌های SSD است که هزینه بیشتری را نیز برای آن ها در پی داشته است. حافظه داخلی PS5 در حالت عادی برای خواندن اطلاعاتی که فشرده نشده اند سرعتی حدود 5.5 گیگابایت در ثانیه دارد که در سمت مقابل مایکروسافت برای حافظه داخلی ایکس باکس سری ایکس از تکنولوژی NVMe SSD استفاده کرده که سرعت خواندن اطلاعات فشرده نشده در آن نسبت به PS5 کمتر بوده و حدود 2.4 گیگابایت در ثانیه می‌باشد.

با توجه به اخبار منتشر شده بسیاری از کاربران نگران کمبود حافظه در این دو کنسول شده اند. . با وجود این که هر دو دستگاه امکان ارتقاء ظرفیت حافظه را دارا هستند، اما شرکت‌های مایکروسافت و سونی در این زمینه نیز با رویکرد مختلفی ظاهر شده‌اند.

پلی استیشن 5 یا همان PS5 از هاردهای SSD با تکنولوژی NVMe M.2 پشتیبانی می‌کند، ولی باید توجه داشت که این محصولات باید با سرعتی معادل سرعت هارد داخلی این کنسول داشته باشند. در سمت مقابل مایکروسافت ، از هاردهایی SSD با ظرفیت 1 ترابایت پشتیبانی می‌کند که با همکاری کمپانی Seagate به قیمت 220 دلار طراحی و در دسترس کاربران و گیمرها قرار می‌گیرد.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی روی اینجا کلیک کنید.