فضای دوم شیائومی

فضای دوم شیائومی چیست؟     فضای دوم شیائومی   

شیائومی و قابلیت های منحصر به فردش باعث شدند تا یکی از محبوب ترین فضا های کاربری را بین کاربران داشته باشد. فضای دوم شیائومی، قابلیتیست که همه ی کاربران شیائومی را کنجکاو برای استفاده از آن میکند. گوشی های شیائومی که از رابط کاربریMIUI بهره میبرند از مزیت فضای دوم نیز بهره میبرند . اما مزایا و معایب این قابلیت چیست؟ نحوه ی فعالسازی و غیر فعالسازی فضا چگونه است؟در ادامه همراه ما باشید.

در دهه ی اخیر گوشی تلفن همراه عضوی جدا نشدنی از زندگی شخصی و کاری شده است. تمامی مشاغل نیازمند یک خط کاری و برنامه های ارتباط با مشتریان مخصوص به خود میباشد و در مقابل در زندگی شخصی گوشی موبایل جایگاه تلویزیون ،دستگاه پخش موزیک،تلفن،دوربین عکاسی و فیلمبرداری ، آلبوم های کاغذی، نامه ،کامپیوتر و نهایتا تمامی اجسام حتی چراغ قوه را هم گرفته است. اگر به گوشی ها از این دید نگاه کنیم میبینیم که جدا سازی فضای کاری از فضای زندگی شخصی یکی از واجبات زندگی امروزی است که اکثر ما را واردار به خرید گوشی دوم میکند تا از احتمال ارسال ناخواسته اطلاعات خصوصی به افراد محیط کاری یا برعکس جلوگیری کنیم.

از مشکلات دیگر میتوان به زمانی اشاره کنیم که گوشی تلفن همراهتان را به کودکان میسپارید و وقتی تحویل میگیرید اطلاعاتی پاک شده یا در فضای مجازی آپلود شده که قطعا شما تمایلی برای انجام این کار ها با اطلاعاتتان نداشتید. برای جلوگیری از این کار همه ی ما به این فکر میافتیم که یک تلفن همراه جداگانه برای کودکانمان تهیه کنیم که برای سلامتیشان اصلا مناسب نیست و زمان استفاده از وسایل الکترونیکی شان را نامحدود میکند و دسترسیشان به اطلاعات فضای مجازی را آزاد. تمامی این راه ها برای ما هزینه بر و اشتباه است.

حال شیائومی برای گوشی های خود شرایطی را در نظر گرفته است که این مشکلات را برای شما حل میکند.با فعالسازی فضای دوم یا second space  شما میتوانید دو گوشی را همزمان در یک تلفن همراه داشته باشید

با فعالسازی فضای دوم در گوشی های شیائومی شما با یک فضای جدید مواجه میشوید انگار گوشی موبایلتان را به تازگی خریداری کردید. در فضای جدید فقط برنامه های اصلی گوشی نصب است و برنامه هایی که در فضای اول نصب بوده در این فضا قابل مشاهده نیست. لازم به ذکر است که میتوانید برنامه هایتان را از فضای اول به فضای دوم یا بالعکس کپی کنید اما برنامه به صورت خام کپی میشود و برای استفاده نیاز است که وارد حساب کاربری خود بشوید. البته که شیائومی این فضا را صرفا برای داشتن دو نسخه از یک برنامه نساخته است زیرا برای چک کردن هر کدام باید در بین دو فضا جابه جا شوید اما برای کسانی که میخواهند اکانت های کاریشان را از شخصی جدا کنند این موضوع کاربردی است.

فضای دوم شیائومی

فضای دوم برای کدام گوشی های شیائومی فعال است؟

برای تمامی گوشی های شیائومی و پوکو که از رابط کاربری  MIUI8  پشتیبانی کنند شامل این فضا هستند.

روش فعالسازی فضای دوم

برای فعالسازی فضای دوم گوشی های شیائومی از روش زیر اقدام کنید.

1.ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه ی  ADVANCED FEATURES را انتخاب کنید

2.فضای دوم یا second space را انتخاب کنید .

3.گزینه ی فعالسازی را انتخاب کنید .

4.در این مرحله باید روش فعالسازی فضای دوم را انتخاب کنید.

فعال سازی فضای دوم شیائومی

فعال سازی فضای دوم شیائومی

با انتخاب روش شورتکات یک شورتکات روی صفحه ی زمینه ایجاد میشود که از آن طریق میتوانید وارد فضای دوم شوید یا با انتخاب رمز میتوانید در هنگام باز کردن قفل صفحه با وارد کردن رمز فضای دوم یک سره وارد فضای دوم شوید. پیشنهاد ما به شما انتخاب روش دوم یعنی رمز عبور است زیرا هم مخفی تر و هم امن تر است و دسترسی به آن راحت تر و سریع تر است.

اگر گوشی خود را به فضای دوم ببریم کسی متوجه این موضوع میشود؟

در نوار اعلان بالای صفحه یک علامت کوچک نشان دهنده ی حضور در فضای دوم ظاهر میشود که اگر با فضای دوم آشنایی داشته باشید متوجه آن میشوید . راه حلی برای پنهان کردن این اعلان وجود ندارد و فرد میتواند متوجه شود که دارد از فضای دوم استفاده میکند اما کاری در این خصوص نمیتواند انجام بدهد.

فضای دوم شیائومی

آیا اعلان های فضای اول در نوار اعلان فضای دوم نمایش داده میشود؟

بله. اما از مزایای فضای دوم میتوان به این اشاره کرد که میتوان نوتیفیکیشن ها را از هم جدا کنیم. به این معنا که اگر در فضای دوم باشید و از فضای اول یک نوتیفیکیشن دریافت کنید، در فضای دوم نمایش داده نمیشود. برای انجام این کاردر فضای دوم  از مسیر زیر بروید و گزینه ی زیر  را غیر فعال کنید:

Settings >second space >show notification from first space

فضای دوم شیائومی

حافظه ی مصرفی فضای دوم

حافظه ی مورد استفاده در فضای دوم ،نیمی از فضای داخلی فضای اول رو شامل میشه برای مثال اگر شما 4 گیگ فضای قابل استفاده داشته باشید دو گیگ برای فضای اول و دو گیگ برای فضای دوم اختصاص میابد.

فضای دوم شیائومی

زمانی که فضای دوم را فعال کردید میتوانید برنامه ها و عکس های فضای اول را از روش زیر به فضای دوم انتقال بدهید. همچنین این روش برای انتقال از فضای دوم به اول هم قابل استفاده است اما موضوعی که قابل ذکر است این است که در این حالت یک کپی از برنامه یا فایل مورد نظر شما با حجم برابر با نسخه ی اول برای شما در فضای مقابل ایجاد میشه. همچنین اگر یکی از نسخه ها را پاک کنید نسخه ی دیگر محفوظ باقی  میماند  و پاک نمیشود.

چگونه فایل ها را از یک فضا به فضای دیگر کپی کنیم؟

به طور کلی تاریخچه ی تماس و برنامه های از پیش نصب شده بر روی گوشی بین دو فضا مشترک میباشد اما فایل های گالری، برنامه های دانلود و نصب شده و کش آنها و مخاطبین  مشترک نمیباشند.

فضای دوم قابلیت به اشتراک گذاری دو فضارا میدهد یعنی شما میتوانید از فضای اول به فضای دوم یا بالعکس فایل هارا کپی کنید. دقت کنید برای برنامه ها صرفا فایل نصبی کپی میشود و تمامی اطلاعات لوگین را باید مجدد وارد کنید.

برای انتقال از فضای اول به دوم باید از مسیر زیر اقدام کنید :

1.وارد تنظیمات شوید و گزینه ی فضای دوم یا  second space را انتخاب کنید و روی move data بزنید.

2.رمز عبور را وارد کنید.

  1. فایل های مورد نظر را انتخاب کنید ،برای انتقال عکس import photos را بزنید و همچنین برای کپی کردن مخاطبین یا فایل های دیگر import files را بزنید.

فضای دوم شیائومی

از همین طریق میتوان برنامه ها را هم به فضای دوم انتقال دهید

تماس ها:تماس های ورودی در دو فضا چگونه خواهد بود؟

تصور کنید در فضای شماره ی یک  شماره تماس یک شخص را شماره یک و در فضای دوم  او را شماره سه ذخیره کرده باشید.

اگر شما در حال استفاده از فضای یک باشید و آن شخص تماس بگیرد با اسم شماره یک روی صفحه ظاهر میشود و اگر وقتی در فضای دوم هستید تماس بگیرد با نام شخص شماره سه برای شما نمایش داده میشود. در نتیجه تماس ها در هر دو فضا دریافت میشود اما تنها تفاوت در این است که شما شخصی را در هر فضا به چه اسمی در مخاطبین ذخیره کرده باشید. در مورد پیامک هم همین مسئله صدق میکند هر پیامکی که برای گوشی شما ارسال شود در هر دو فضا دریافت میشود.

اما اگر بخواهیم یک سری تماس ها را در یکی از فضا ها دریافت نکنیم چه کاری انجام دهیم؟

متاسفانه شیائومی برای این مسئله راه حلی ارائه نداده است. اگر در یک فضا شخصی را بلاک کنید در فضای دیگر هم بلاک میشود و اگر سیم کارتی را در یک فضا از دسترس ارج کنید در فضای دیگر هم از دسترس  خارج میشود.و بیشتر از همه به نظر میرسد شیائومی از مسئله را برای برنامه ها و شبکه های اجتماعی و گالری در نظر گرفته است تا خدمات شبکه ی سیم کارتی و تماس ها. اا شما میتوانید با داشتن دو نسخه از یک شبکه ی احتماعی پیام های کاری را در یک فضا و پیام های شخصی را در یک فضا چک کنید و یا در محل کار از بخش کاری گوشی خود استفاده کنید تا از فضای خصوصیتان محافظت کنید.

رمز عبور فضای دوم را فراموش کردید؟ از این روش استفاده کنید

برای ریست کردن رمز عبور کافیست گزینه ی forget password یا فراموشی رمز عبور را انتخاب  کنید و بعد از زدن گزینه ی continue یا ادامه را بزنید و با وارد کردن رمز  حساب کاربری MI را وارد کنید و ok را بزنید.

چگونه فضای دوم شیائومی را غیر فعال کنیم؟

در صورتی که تمایلی به استفاده از فضای دوم را نداشته باشید میتوانید از مسیر زیر برای غیر فعال کردن فضای دوم اقدام کنید

  1. به تنظیمات یا settings بروید
  2. گزینه ی special features را بزنید و second space را انتخاب کنید
  3. حال گزینه ی delete second space را انتخاب کنید
  4. گزینه ی continue را بزنید و با وارد کردن رمز فضای دوم غیر فعال سازی را تایید کنید.

فضای دوم شیائومی

به این صورت فضای دوم شیائومی خود را غیر فعال کنید

مزایا و معایب استفاده از فضای دوم شیائومی در چیست؟

در ابتدای مقاله از مزایای استفاده از این فضا گفتیم و تمامی آموزش های مربوطه را توضیح دادیم. دلیل و روش استفاده از این فضا کاملا بستگی به خودتان دارد اما در ادامه معایب استفاده از فضای دوم را هم به شما میگوییم که طی آن میتوانید تصمیم بگیرید که استفاد از این فضا به نفع یا به ضرر شماست.

معایب فضای دوم به حدی زیاد به حساب میاید که میتواند شما را از فعال کردن این قابلیت پشیمان کند. باز کردن فضای دوم به معنی فعال کردن یک گوشی دوم بر روی موبایل است و فعال کردن یک سیستم عامل دوم در موبایل را به همراه دارد و این به طور طبیعی باعث کند شدن سرعت گوشی شما میشود. هر قدر هم قدرت سخت افزای گوشیتان بالا باشد با هم این تفاوت را احساس خواهید کرد و شما را اذیت خواهد کرد.

یک سری مشکلات مختص دو فضا هم وجود دارد که صدای کاربران را تا حدی در آورده است. برای مثال هنگامی که در یک فضا هستید ناگهان به فضای دیگر میپرد و یا عدم کار کردن فضای دوم گوشی . نصب نشدن اپلیکیشن جدید بر روی گوشی و اجرا نشدن برخی از اپلیکیشن ها، انواع باگ های نرم افزاری و بد تر از همه از دست دادن اطلاعات از جمله معایب استفاده از این فضاست.

گاهی سرعت گوشی شما جوری تغییر میکند و پایین میاید که تنها راه حل برای شما ریست فکتوری خواهد بود و اساسا راه حل خاصی وجود ندارد اما باز هم در زیر روش هایی به شما پیشنهاد میدهیم که شاید توسط آنها از ریست فکتوری اجتناب کنید.پ

  1. گوشی خود را ری استارت کنید، یکی از بهترین راه حل ها برای بالا رفتن سرعت لوازم الکترونیکی در زمانی که به قول معروف هنگ میکنند ری استارت کردن است. ری استارت و ریبوت راه حل های موقت رفع مشکل گوشی است.
  2. لانچر گوشیتان را به روز کنید. البته این مورد به لانچری که روی گوشی نصب کرده‌اید نیز بستگی دارد. به صورت پیش‌فرض لانچر MIUI وظیفه مدیریت فضای دوم در ترمینال گوشی را به عهده دارد که ممکن است خطا داشته باشد و ما را با مشکل مواجه کند. برای رفع این مشکل فضای دوم شیائومی باید وارد تنظیمات شوید و در آن به دنبال گزینه‌ای شبیه به “MIUI launcher app” بگردید روی آن بزنید. سپس Storage را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌ی “force to stop” (یا یک گزینه‌ی دیگری با همین مفهوم) را پیدا کنید. روی این گزینه بزنید و علاوه بر آن باید روی گزینه های Clear data و Clear cache کلیک کنید. در صورتی که مشکل از لانچر بوده باشد، پس از انجام این مراحل گوشیتان باید به شما اجازه دهد که دوباره بدون مشکل از قابلیت فضای دوم شیائومی استفاده کنید.
  3. نرم افزار گوشیتان را آپدیت نگه دارید ، آپدیت ها برای رفع باگ ها و پیشرفت سرعت نرم افزار میاید. همیشه آ|دیت باشید

در این مقاله به تفصیل تمامی معایب و مزایای فضای دوم شیائومی را گفتیم حال به خودتان بستگی دارد که از این فضا استفاده کنید و به مزایایش دل ببندید یا از معایبش فرار کنید.