فیس آیدی آیفون چیست و باز کردن قفل آیفون با فیس آی دی و ماسک

فیس آیدی آیفون چیست و چگونه فیس آیدی به محافظت از اطلاعات شما در آیفون کمک می کند؟ امروزه بیشتر زندگی دیجیتالی ما در گوشی‌ها ذخیره می‌شود. به همین دلیل، محافظت از اطلاعات داخل گوشی بسیار اهمیت دارد. در وهله اول Touch ID احراز هویت با استفاده از اثر انگشت را رونمایی کرد. اما امروزه فیس آیدی جایگزین آن شده که با رونمایی احراز هویت توسط تشخیص چهره دنیای جدیدی را در اختیار مخاطب قرار داد. اما فیس آیدی آیفون چیست و چطور کار می‌کند؟ این تکنولوژی احراز هویت کاملاً ایمن را در دست مخاطبین قرار داد که توسط سیستم دوربین پیشرفته با فناوری های پیشرفته اجرا می شود تا چهره با دقت ترسیم شود.
فیس آیدی با یک نگاه ساده به صورت ایمن شده قفل آیفون را باز می‌کند و علاوه براین می‌توان از آن برای مجوز خرید از فروشگاه‌های Apple store هم استفاده کرد. توسعه دهندگان این مدل قفل کاملا ایمن اجازه می دهند از این تکنولوژی برای ورود به برنامه‌های مختلف استفاده کنید. معمولا برنامه‌هایی که از تاچ‌ آیدی پشتیبانی می‌کنند، به طور خودکار قابل اجرا از طریق فیس آیدی هم هستند.

بیشتر بخوانید:قابلیت های ios 17 فاش شد.

فیس آیدی چگونه کار می‌کند؟

فیس آیدی چگونه کار می‌کند؟

این فناوری به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سخت افزار و نرم افزاری است که تا به حال مشاهده کرده‌ایم که با کمک دوربین TrueDepth به تجزیه و تحلیل هزاران نقطه نامرئی برای تشکیل نقشه عمق چهره شما و گرفتن تصویر مادون قرمز از صورت داده‌های دقیق چهره کار می‌کند. همچنین با کمک برخی از تراشه‌ها به صورت محافظت شده، نقشه عمق و تصویر مادون قرمز تصویر شما را به یک نمایش ریاضی تبدیل می کند. سپس تصویر به نمایش گذاشته شده با تراش مقایسه می‌شود.
جالب است بدانید، فیس آیدی به صورت خودکار با تغییرات ظاهری شما مانند زمانی که آرایش دارید و موهای‌تان رشد می‌کند، سازگار است و در صورت ایجاد تغییر مهم‌تر مانند تراشیدن ریش به صورت کامل فیس آیدی هویت شما را با استفاده از رمز عبور از قبل به روز رسانی شده داده های صورت شما را تایید می‌کند. همچنین این تکنولوژی با دیگر المان‌هایی که برای صورت استفاده می‌شود، مانند کلاه، روسری، لنزهای تماسی، عینک های آفتابی طراحی شده است. علاوه بر این‌ها خارج از منزل و حتی در تاریکی مطلق می تواند پاسخگو باشد.

چه کارهایی با فیس آیدی می‌توان انجام داد؟

چه کارهایی با فیس آیدی می‌توان انجام داد؟

حال که می‌دانید فیس آیدی آیفون چیست، مطمئنا می‎توانید حس بزنید چه کارهایی می‌توان با آن انجام داد. دقیقا همان سنسوری که برای فیس آیدی در دسترس کاربران قرار دارد، قابلیت های جدید و متفاوتی را هم ارائه می‌دهد و باعث استفاده از امکانات دیگری می‌شود. مانند برنامه اسنپ چت که مدتی بعد از ظهور این قابلیت در دسترس قرار گرفت و با کمک این سیستم می تواند ماسک های مختلفی را روی صورت کاربران قرار دهد تا چهره آنها متفاوت تر و جذاب تر به نظر برسد. ماسک‌هایی که از نظر طراحی در انواع مختلف موجود است و با موضوعات مختلف در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همچنین اپل در مراسم معرفی آیفون ایکس از شکلک‌های اموجی متحرک خود رونمایی کرد و این ویژگی به یکی از قابلیت‌های دوربین اپل اضافه که با ۱۲ شکلک مختلف طراحی شده است و کاربران می‌توانند پیام‌های تصویری خود را با این شکلک‌ها به دوستان خود ارسال کنند.

عملکردهای خاص و جذاب شکلک‌ها باعث می‌شود کاربران حرکات‌های متفاوت و دوست داشتنی اجرا کند و از نظر آنها این قابلیت بسیار سرگرم کننده است.
از آنجا که شرکت اپل عملکرد سیستم تشخیص چهره کمپانی خود را بسیار خوب ثابت کرده و به عنوان یک جایگزین عالی تشخیص اثر انگشت شناخته شده است. بی شک این قابلیت با تکنولوژی‌های جدیدتری در آینده آمیخته می‌شود.

چگونه فیس آیدی را در آیفون فعال کنیم؟

چگونه فیس آیدی را در آیفون فعال کنیم؟

برای استفاده از این تکنولوژی ابتدا باید چهره خود را ثبت کنید. این کار را در مراحل اولیه راه اندازی و بعد از خرید گوشی آیفون می‌توان انجام داد. اما می‌توان در زمان دیگری با رفتن به قسمت تنظیمات face ID & Passcode و طی کردن مراحل زیر این قابلیت را راه‌اندازی کرد:

  • ابتدا رمز عبور خود را وارد کنید.
  • روی Enroll Face ضربه بزنید.
  • برای شروع کار ضربه بزنید و اعلان های روی صفحه را دنبال کنید.
  • از شما می‌خواهد چهره خود را در یک قاب قرار دهید.
  • سعی کنید سر خود را به اطراف تکان دهید تا اسکن به درستی انجام شود.

برای بازگشایی قفل توسط فیس آیدی تنها کافی است به آن نگاه کنید. سیستم بازگشایی به گونه ای طراحی شده است که دوربین trueDepth موظف است چهره شما را ببیند خواه گوشی شما در موقعیت طبیعی قرار داشته باشد یا در یک سطح کنار گذاشته باشید. بهترین عملکرد این سیستم زمانی که دستگاه دز اندازه طول بازو و در فاصله‌ای حدود ۲۵ الی ۵۰ سانتیمتر صورت از قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:قابلیت های ios 17 فاش شد.

باز کردن قفل آیفون با فیس آیدی و ماسک چگونه است؟

هر بار که به دوربین TrueDepth نگاه می‌کنید، سیستم دوربین چهره شما را حتی در تاریک‌ترین فضا با یک نورگیر رصد می‌کند و تشخیص می‌دهد. سپس دوربین مادون قرمز تصویری می‌گیرد که پروژکتور بیش از ۳۰ هزار نقطه مادون قرمز را پخش می‌کند. این سیستم از طریق تصویر مادون قرمز و نقاط قرمز شده در تصویر با کمک شبکه های عصبی و ایجاد یک مدل ریاضی از صورت شما به تجزیه و تحلیل می پردازد. اسکن‌ مدل‌های ریاضی صورت شما را در برابر چهره‌ای که از قبل تنظیم کرده‌اید و در دستگاه ذخیره شده است بررسی می کند تا ببیند تصویر با یکدیگر مطابقت دارد یا خیر. در صورت مطابقت قفل گوشی باز می‌شود.

یکی از سوالات رایج که کاربران آیفون در ذهنشان ایجاد می‌شود این است که آیا امکان بازگشایی قفل فیس آیدی با ماسک وجود دارد یا خیر. به خاطر ویروس کرونا همه ما مجبور هستیم از ماسک استفاده کنیم و در مکان عمومی آن را از صورت خود بر نداریم. اما چگونه می‌توان با ماسک قفل گوشی را از طریق فیس آیدی باز کرد؟ شرکت اپل با ارائه نسخه جدید قابلیت جدیدی به اپل یعنی باز شدن فیس آیدی با ماسک اضافه کرد. این قابلیت تحول جالبی برای کاربران ایجاد نمود و آنها از این قابلیت استقبال زیادی کردند. از آنجا که ماسک به یک عضو جدایی‌ناپذیر از زندگی تبدیل شده، با ارتقای تکنولوژی فیس آیدی دیگر نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.

نکات مهم برای باز کردن قفل آیفون با فیس آیدی

نکات مهم برای باز کردن قفل آیفون با فیس آیدی

  • یکی از راهکارهای دیگر برای باز کردن فیس آیدی با ماسک استفاده از روش باز کردن قفل آیفون به کمک اپل واچ است. گوشی‌های آیفون را می‌توان با استفاده از اپل واچ یا همان ساعت هوشمند قفل‌گشایی کرد.
  • از فیس آیدی می‌تواند برای پرداخت هزینه ها از طریق Apple Pay استفاده کرد.
  • به گفته شرکت اپل درصد خطای فیس آیدی یک در یک میلیون است. پس عملکرد این تکنولوژی بسیار کم نقص است.
  • تمام اطلاعات جمع آوری شده در یک محلی از پردازنده که کاملا ایمیل شده است، ذخیره می‌شود و هرگز به سرورهای اپل ارسال نخواهد شد.
  • در برخی موارد مانند خواهر یا برادر دوقلو ممکن است این تکنولوژی دچار اشتباه شود. در این شرایط بهتر است آن را خاموش و از بازگشایی قفل با استفاده از کد استفاده کنید.
  • فیس آیدی ها به راحتی قابل هک شدن نیستند و این روش قابل اطمینان برای محافظت از اطلاعات دستگاه شما شناخته می‌شود.

نتیجه گیری

با روی کار آمدن تکنولوژی فیس آیدی قیمت گوشی آیفون بسیار متفاوت‌تر بیان شد و در پی آن، تکنولوژی‌های جدید و جذاب‌تری رونمایی شدند. این قابلیت استفاده کاربری را بسیار ساده‌تر کرد؛ طوری که در یک چشم بهم زدن کاربر به اطلاعات و برنامه های گوشی دسترسی پیدا می‌کند و همین موضوع باعث شده است که کاربران از قابلیت فیس آیدی استقبال زیادی کنند.