مزایا و معایب قانون عدم خرید بازیکن و مربی خارجی

طبق گزارشات منتشر شده و باتوجه به بدهی های انباشته شده تیم های پرسپولیس و استقلال و شکایت های فراوان مربیان و بازیکنان خارجی سازمان وزارت ورزش قانون عدم خرید بازیکن و مربی خارجی را مطرح کرد. هیات رئیسه سازمان لیگ برتر با تصویب این قانون اعلام کرد که این قانون تصویب شده برای تمامی تیم ها بوده و هیچ تیمی مجاز نخواهد بود که از بازیکن یا مربی خارجی استفاده کند. در رابطه با بازیکنان و مربیانی که از فصل گذشته قرارداد دارند مشکلی وجود نداشته و تیم ها مجاز به استفاده از آنها خواهند بود.

بعد از مطرح شدن قانون عدم خرید بازیکن و مربی خارجی توسط وزارت ورزش برای دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران صحبت ها و انتقاداتی در رابطه با تبعیض بین تیم ها شد که دو تیم پایتخت قادر نخواهند بود مانند رقبا به تقویت تیم بپردازند حالا این قانون به این صحبت ها و انتقادات پایان داد.

قانون عدم خرید بازیکن و مربی خارجی علاوه بر مزیت هایی که به همراه خواهد داشت قطعا پیامدهای را برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت. با توجه به این موضوع که تیم هایی که در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کنند نمایندگان کشور ایران بوده و باید از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنند و برای به دست آوردن کسب افتخار و اعتبار تلاش کنند. تصویب این قانون باعث خواهد شد که این تیم ها نتوانند مانند رقبا به تقویت تیم خود بپردازند و ممکن است با مشکل مواجه شده و ضربه بخورند.

گفته شده قانون تصویب شده به دلیل خرید های عجیب و بحث برانگیز و قرارداد های نجومی بسیاری از تیم ها که موجب شده اند شائبه های فساد و دلالی در فوتبال افزایش یابد. البته وجود مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت ارز نیز بیتاثیر نبوده و مزید برعلت شده تا سازمان لیگ به منظور جلوگیری از هدررفتن پول در گردش در فوتبال این تصمیم را گرفته و این قانون را تصویب کرده که ممکن است علاوه بر مزیت هایی مانند اهمیت دادن به بازیکنان و مربیان داخلی که برای فوتبال کشورمان داشته، پیامدهایی ناخوشایند نیز برای نمایندگان کشورمان در رقابت های آسیایی داشته باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ورزشی روی اینجا کلیک کنید.