مشکلات باتری گلکسی s20 اولترا و برخی محصولات دیگر سامسونگ

اخیرا گزارشاتی مبنی بر وجود مشکلات باتری خانواده گلکسی s20 منتشر شده که موجب نگرانی کاربران شده است. لازم به ذکر است که این مشکل محصولات پیشین از جمله خانواده اس 10، نوت 10 و نوت 20 را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

مشکلات گزارش شده شامل موارد زیر است:

1-خاموش شدن گوشی هوشمند پیش از رسیدن درصد باتری به یک درصد

2-مصرف سریع شارژ باتری دستگاه بین 5 تا 1 درصد

دو مشکل ذکر شده توسط کاربران زیادی در سایت Reddit عنوان شده است. در زیر گزارش یکی از کاربران در مورد مشکلات باتری گلکسی s20 اولترا نوشته شده است.

این کاربر این چنین نوشته :

من این موضوع را روی گلکسی اس 20 اولترا تأیید می‌کنم. زمانی که درصد شارژ باتری به کمتر از 15 درصد می‌رسد، به صورت یک روند شیب‌دار، شارژ باتری دستگاه به پایان می‌رسد. گوشی من روی درصد شارژ باتری 6 درصد قرار داشت و به محض برداشتن آن و باز کردن قفل صفحه نمایش، به صورت ناخودآگاه خاموش شد. من عادت کرده‌ام که با این حالت زندگی کنم، اگر چه راه و روش درستی نیست. این مشکل به هیچ عنوان روی گلکسی اس 4 و S7 وجود نداشت.

همچنین یکی از کاربران که دارای یک گوشی  s20 اولترا است نوشته که گوشی خود را وقتی شارژ آن کاهش پیدا کرد شارژ کنید و نگذارید میزان شارژ به میزان پایانی خود برسد ولی این راهکار نیز در واقع حذف صورت مساله بوده و  راه خوبی برای حل این مشکل نیست. سامسونگ باید به طور جدی به بررسی و حل این مشکل بپردازد.

گوشی s20  اولترا دارای یک باتری میلی آمپر ساعتی است که قابلیت شارژ سریع 45 واتی دارد ولی باید بدانید که شارژر موجود در جعبه این گوشی 25 واتی می‌باشد. به هرحال باید بررسی شود که مشکلات باتری گلکسی s20 اولترا به چه دلیل به وجود آمده و چگونه حل خواهد شد. همچنین از دیگر محصولات سامسونگ که در آن این مشکل مشاهده شده Galaxy Tab S5e است که از قابلیت شارژ سریع 15 واتی بهره می‌برد. گفته می‌شود علاوه بر خانواده‌ی اس 20 گجت های دیگری نیز با این مشکل روبه رو هستند

به هرحال باید منتظر پاسخ مسئولان سامسونگ درباره این مشکل باشیم. احتمال این موضوع نیز وجود دارد که سامسونگ با ارائه یک آپدیت نرم افزاری در آینده این مشکل بزرگ را حل کند.