معرفی بهترین ساعت هوشمند ورزشی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تمایل انسان‌ها به ماشینی شدن هر چیز، فعالیت ورزشی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. تصور کنید که هر ورزشکار چه حرفه‌ای و چه مبتدی بتواند حین ورزش تنها با داشتن یک گجت، مقدار کالری که سوزانده است را اندازه بگیرد یا اینکه ضربان قلب خود را چک کند. این امر تا چند سال پیش ممکن نبود و امروزه به لطف ساعت هوشمند ورزشی این امر میسر شده است. البته باید بگوییم که تنها کاربرد این ساعت‌ها بررسی فعالیت بدنی فرد نیست. ساعت هوشمند با متصل شدن به گوشی‌های هوشمند، اجازه دسترسی به اعلان‌ها، پیام‌ها، تماس‌ها، لیست مخاطبین و … را به ساعت می‌دهند. جالب است بدانید که برخی از این ساعت‌ها دارای اسلات سیم کارت هستند و حتی می‌توانید با آن‌ها مکالمه نیز انجام دهید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا مشخصات و کاربردهای ساعت هوشمند ورزشی را بررسی کنیم.

بهترین ساعت هوشمند GPS دار

بهترین ساعت هوشمند GPS دار

ساعت‌های هوشمند می‌توانند دارای دو نوع GPS باشند، یکی GPS متصل و دیگری GPS‌ داخلی. اگر ساعت هوشمند ورزشی شما دارای GPS متصل باشد، باید در زمان ورزش کردن برای استفاده از GPS گوشی هوشمندتان را همراه خود ببرید. در نتیجه ورزشکارانی که دوست ندارند هنگام فعالیت ورزشی، گوشی را با خود ببرند بهتر است ساعتی تهیه کنند که GPS داخلی داشته باشد.

ساعت هوشمند دارای GPS داخلی را می‌توان برای پیاده‌روی و دو استفاده کرد و مسافتی که طی کردید را بر روی آن مشاهده کنید. برای افرادی که بر روی تردمیل باشگاه یا خانه تمرین می‌کنند ساعت‌های هوشمند دارای GPS متصل گزینه مناسب‌تری است. در ادامه چند ساعت هوشمند GPS دار را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی انتخاب خود برای خرید ساعت هوشمند ورزشی را انجام دهید.

ساعت Garmin Forerunner 45

ساعت Garmin Forerunner 45

ساعت هوشمند ورزشی Garmin Forerunner 45 برای دوندگان، یوگی‌ها، افرادی که زیاد پیاده‌روی می‌کنند و یا افرادی که در باشگاه به تمرینات خود می‌پردازند، طراحی شده است. ساعت گارمین fitness tracker بهترین نوع ساعت هوشمند برای کنترل فعالیت بدنی و سلامت شماست. این ساعت به گوشی شما متصل می‌شود و مسافتی که پیمودید، میزان کالری سوزانده شده و تعداد قدم‌هایتان را به شما نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که این ساعت سطح انرژی روزانه شما را بررسی می‌کند تا بدانید که وضعیت جسمانی شما برای تمرینات روزانه چگونه است.

اگر در طول روز سطح اضطراب شما زیاد شود این ساعت به شما اعلان می‌دهد تا تمرینات کاهش اضطراب را انجام دهید. باتری ساعت هوشمند ورزشی Garmin Forerunner 45 در حالت ساعت هوشمند تا یک هفته و در حالت GPS تا ۱۴ ساعت پاسخگوی نیاز شماست. این ساعت در دو سایز ۳۵ میلی‌متر و ۴۲ میلی‌متر و در رنگ‌های سفید، قرمز، مشکی و بنفش به بازار عرضه شده است.

ساعت Xiaomi Mi Band 6

ساعت Xiaomi Mi Band 6

ساعت‌ هوشمند شیائومی این روزها به یکی از محبوب‌ترین گجت‌ها تبدیل شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد. شیائومی Mi Band 6، آخرین ساعت هوشمند این کمپانی است که چندین ماه از عرضه آن به بازار می‌گذرد. می‌توان گفت شیائومی Mi Band 6 یکی از کامل‌ترین ساعت‌های هوشمند این کمپانی است که تا کنون فروش خوبی داشته است. ایراداتی که می‌توان به نسل‌های قبل این ساعت هوشمند گرفت در این نسخه به کلی برطرف شده‌اند. شیائومی Mi Band 6 دارای یک صفحه نمایش پر نور با حاشیه بسیار کم است که ۳۰ نوع مختلف از فعالیت‌های ورزشی را ساپورت می‌کند. این ساعت هوشمند ضد آب و گرد و غبار است. علاوه بر این دارای سنسور کنترل اکسیژن خون، سنسور فشار خون، سنسور پایش خواب و نوار قلب ECG می‌باشد.

این ساعت هوشمند وزن بسیار کمی دارد، در واقع این گجت یکی از سبک‌ترین ساعت‌های هوشمند در جهان می‌باشد. همچنین به دلیل طراحی مناسب و زیبایی که دارد جذابیت منحصر بفردی برای دستان شما به ارمغان می‌آورد. این ساعت هوشمند مانند نسل قبلی خود یعنی Mi Band 5 از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۷

ساعت هوشمند سری ۷ کمپانی اپل یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای کاربرانی است که گوشی‌ آیفون دارند. اپل واچ سری ۷ از نظر صفحه نمایش ۷۰٪ روشن‌تر از اپل واچ سری ۶ است. باتری این اپل واچ تا ۱۸ ساعت برای شما دوام دارد. همچنین سرویس +Fitness موجود بر روی این ساعت هوشمند به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین فعالیت ورزشی انجام دهند. این سرویس برنامه‌ای ویژه برای ورزشکاران المپیکی دارد تا بتوانند میزان کالری سوزانده شده و فعالیت خود را اندازه بگیرند. این اپل واچ دارای برنامه Mindfulness یا همان ذهن آگاهی است که با انجام ورزش‌هایی مانند پیلاتس و تای چی به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا تمرین‌های Mindfulness داشته باشند.

ساعت Amazfit Bip Smartwatch

ساعت Amazfit Bip Smartwatch

اگر قصد خرید ساعت هوشمند ورزشی با قیمت کمتری را دارید از برندهای نام آشنا چشم پوشی و به سراغ برندهایی با معروفیت کمتر بروید. برای مثال Amazfit Bip Smartwatch از اکثر مشخصات و ویژگی‌های ساعت‌های گارمین برخوردار است در حالی که قیمت پایین‌تری دارد.

همچنین جی پی اس ساعت Amazfit Bip مبتنی بر تکنولوژی ماهواره‌ای GLONASS است که باعث ردیابی دقیق لوکیشن (به خصوص در صورت سینک شدن با گوشی هوشمند) می‌شود. از قابلیت‌های این ساعت می‌توان به کنترل نوسان ضربان قلب و کنترل تمرین‌های ورزشی اشاره نمود.

برخی از مهم‌ترین مزایای این ساعت طول عمر باتری (۴۵ روز)، مقاومت بالا در برابر گرد و غبار و آب (ضد آب و ضد گرد و غبار) می‌باشند.

از لحاظ ظاهری نیز روی بند این ساعت یک قفل استیل تعبیه شده است که باعث افزایش جذابیت آن شده است. ساعت Amazfit Bip در رنگ‌های متنوعی مانند سبز، سفید، قرمز و مشکی موجود می‌باشد.

ساعت Fitbit Sense

ساعت Fitbit Sense

Fitbit Sense دربردارنده ویژگی‌ها و مشخصات بسیاری در حوزه سلامتی و ورزش است. این ساعت هوشمند دارای موارد هشدار دهنده بسیار زیادی است که وضعیت سلامتی و مشکلات جسمانی‌تان را به شما نشان می‌دهد. در نتیجه به شما این امکان را خواهد داد تا هر چه سریع‌تر با مراجعه به پزشک درمان خود را شروع کنید.

ساعت Galaxy Active 2

ساعت Galaxy Active 2

همانطور که می‌دانید سامسونگ یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی در سراسر دنیا است. ساعت هوشمند سامسونگ نیز یکی از محصولات این کمپانی شناخته شده است. ساعت Galaxy Active 2 یکی از بهترین و محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند تولید شده توسط سامسونگ می‌باشد. اگر تمایل به خرید ساعت هوشمندی با امکاناتی نظیر حسگرهای مختلف، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار، صفحه نمایش با کیفیت، سیستم‌عامل تایزن و در عین حال شیک و جذاب هستید، بدون تردید گلکسی واچ اکتیو ۲ بهترین انتخاب شما خواهد بود.
ساعت Galaxy Active 2 دارای دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و رنگ‌های بسیار متنوع است. ویژگی‌های این دو مدل ساعت کاملا شبیه یکدیگر می‌باشد یعنی جنس بدنه هر دو از استیل ضد زنگ یا آلومینیوم می‌باشد و فقط در اندازه صفحه نمایش با یکدیگر تفاوت دارند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند ورزشی

انتخاب بهترین ساعت هوشمند ورزشی

اکنون که در حال نگارش این مقاله هستیم دو نوع ساعت هوشمند، صفحه لمسی رنگی و ساعت‌های HYBRID (ساعت‌های آنالوگ با قابلیت‌های هوشمند)، در بازار موجود می‌باشند. یکی از موارد مهم هنگام انتخاب ساعت هوشمند ورزشی طول عمر باتری ساعت است که عمر باتری ساعت‌های هیبریدی نسبت به نوع لمسی آن بیشتر است.
نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید قابلیت سازگاری ساعت هوشمند با تلفن همراه و پشتیبانی از گوشی‌های مختلف شما است.
به طور کلی هنگام انتخاب ساعت هوشمند باید این موارد را بررسی نمایید: میزان جزئیات اعلان، ماندگاری و طول عمر باتری، میزان مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، سازگار بودن آن با گوشی هوشمند، پشتیبانی از کدام سیستم عامل، میکروفون، قابلیت پشتیبانی از WiFi و … .

مزایای استفاده از ساعت ورزشی هوشمند

مزایای استفاده از ساعت ورزشی هوشمند

۱. مجهز بودن به GPS

برخی از ساعت‌های ورزشی هوشمند قابلیت اندازه‌گیری مسافت‌های طی شده را دارند. این امر به ورزشکاران کمک می‌کند تا بتوانند مسافتی که دویده‌اند یا پیاده‌روی کرده‌اند را مشاهده کنند. این اندازه‌گیری به وسیله GPS موجود بر روی این ساعت‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

۲. اندازه‌گیری میزان سرعت

اکثر ساعت‌های هوشمند ورزشی می‌توانند متوسط سرعت شما را اندازه‌گیری کنند. همچنین شما می‌توانید با وارد کردن سرعت هدف، در لحظه‌ای که به آن می‌رسید اعلانی دریافت کنید. این ساعت‌های هوشمند برای اندازه‌گیری سرعت از سنسور شتاب سنج استفاده می‌کنند.

۳. سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب

شما می‌توانید با مشاهده میزان ضربان قلب شرایط جسمانی و اثربخشی فعالیت ورزشی را بررسی کنید.

۴. برنامه‌های ورزشی از پیش تعیین شده

برخی از ساعت‌های هوشمند برنامه‌های متفاوت و از پیش تعیین شده‌ای برای فعالیت ورزشی کاربران دارند و علاقه‌مندان می‌توانند با این برنامه‌ها ورزش خود را انجام دهند.

۵. اندازه‌گیری ریتم حرکت:

با این اندازه‌گیری می‌توانید سرعت حرکت خود در فعالیت‌های ورزشی را بررسی و آن را بهبود ببخشید.

۶. دارا بودن حافظه برای پخش موسیقی

بهترین نوع ساعت هوشمند آن‌هایی هستند که حافظه برای پخش موسیقی داشته باشند. زیرا هنگام ورزش کردن با گوش دادن به موسیقی یا پادکست انگیزه فرد بیشتر می‌شود و انرژی بیشتری دریافت می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله چند مورد از بهترین ساعت‌های هوشمند ورزشی نام آشنا و غیر نام آشنای موجود در بازار را به شما معرفی کردیم. همانطور که مشاهده نمودید هریک از این ساعت‌ها ویژگی‌های سخت‌ افزاری و نرم افزاری منحصر به فرد خود را داشتند. از این رو از قیمت‌های مختلفی نیز برخوردارند. برای مقایسه و خرید ساعت هوشمند ورزشی به سایت baghekala.com مراجعه و پس از مقایسه انواع ساعت‌ها مناسب‌ترین ساعت مورد نیاز خود را خریداری نمایید.