مقایسه دو گوشی میان رده ردمی نوت 9 با ردمی نوت 8 شیائومی

گوشی ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۹ دو گوشی میان رده شیائومی بوده که با توجه به مشخصات فنی خوب و قیمتی مناسب فروش خوبی در بازار داشته اند. در ادامه قصد مقایسه ردمی نوت 9 با ردمی نوت 8 را داریم. با ما همراه باشید.

مقایسه طراحی دو گوشی میان رده ردمی نوت 9 با ردمی نوت 8:

 

مقایسه دو گوشی میان رده ردمی نوت 9 با ردمی نوت 8 شیائومی

 

هر دو گوشی کیفیت ساخت بالایی دارند و پنل های صفحه نمایش آنها از شیشه گوریلاگلس ۵ ساخته شده و فریم دور گوشی پلاستیکی می‌باشد ولی در ردمی نوت 9 قاب پشتی نیز پلاستیکی می‌باشد. در رابطه با ابعاد گوشی نیز ردمی نوت 9 مقداری بزرگتر بوده و صفحه نمایش آن 6.53 اینچی است و نسبت به ردمی نوت 8 که نمایشگری 6.3 اینچی دارد بزرگتر است. هر دو گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کنند و سنسور اثر انگشت آنها نیز در پنل پشتی تعبیه شده است. پنل پشتی نوت ۸ براق بوده و جلوه زیباتری نسبت به نوت ۹ دارد. همچنین نوت 8 کمی خوش‌دست تر و ارگونومی تر طراحی شده است. و یکی دیگر از تفاوت های آن نسبت به ردمی نوت 9 وزن آن است که کمی سبک تر می‌باشد.

 

مقایسه صفحه نمایش  ردمی نوت 9 با ردمی نوت 8:

مقایسه دو گوشی میان رده ردمی نوت 9 با ردمی نوت 8 شیائومی

هردو گوشی ازصفحه نمایش IPS LCD  بهره می‌برند و رزولوشن آنها نیز یکسان می‌باشد. صفحه نمایش ردمی نوت ۸ اندازه‌ای برابر با ۶.۳ اینچ داشته و  نمایشگر ردمی نوت ۹ نیز ۶.۵۳ اینچی است؛ ردمی نوت 8 تراکم پیکسلی بهتری نسبت به ردمی نوت 9 دارد. (۴۰۹ در مقابل ۳۹۵ پیکسل‌بر‌اینچ).

 

مقایسه دوربین ردمی نوت 9 با ردمی نوت 8:

مقایسه دو گوشی میان رده ردمی نوت 9 با ردمی نوت 8 شیائومی

 

لنز های دوربین این دو گوشی یکسان بوده و هر دو از دوربین های چهارگانه که شامل: لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8، لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و همچنین یک لنز ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 می‌باشد. دوربین سلفی هردو گوشی نیز  ۱۳ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0 می‌باشد.

 مقایسه عملکرد دوربین ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۹:

ثبت جزئیات هر دو دوربین بسیار عالی بوده ولی  ردمی نوت ۸ کمی رنگ‌ها را طبیعی‌تر نشان داده؛ اما در نمونه عکس‌های ردمی نوت ۹ رنگ‌ها کمی پررنگ‌تر و سرزنده‌تر ثبت شده‌اند.

در رابطه با قدرت زوم ۱۰ برابری هردو عملکرد خوبی داشتند ولی تصویر ردمی نوت ۹ کمی جزئیات را بیشتر نشان می‌دهد.

کیفیت عکس های گرفته شده در روشنایی معمولی خوب بوده ولی رنگ ردمی نوت ۹ واقعی‌تر بوده و رنگ‌ها در ردمی نوت ۸ پررنگ‌تر هستند.

در مقایسه تصاویر پرتره ثبت شده نیز ردمی نوت 8 مقداری بهتر عمل می‌کند.

در بخش دوربین سلفی نیز ردمی نوت ۹ در ثبت بافت پوست موفق‌تر بوده در حالی که ردمی نوت ۸ بیشتر از نظر نرم‌افزاری روی تصاویر سلفی کار می‌کند.

 

باتری redmi note 9 در مقایسه با redmi note 8

مقایسه دو گوشی میان رده ردمی نوت 9 با ردمی نوت 8 شیائومیباتری ردمی نوت 9 بزرگ‌تر بوده و ظرفیت آن ۵۰۲۰ میلی‌آمپری است. در حالی که باتری ردمی نوت ۸ ظرفیتی برابر با ۴۰۰۰ میلی‌آمپر دارد. با پخش یک ویدئو یکسان به مدت یک ساعت با میزان نور و صدای متوسط بر روی هر دو دستگاه مشاهده شد که ردمی نوت ۹ تنها ۱۲درصد مصرف شارژ داشته، و ردمی نوت ۸ نیز میزان ۱۶ درصد شارژ مصرف کرده است. سرعت شارژ شدن و یا تست قابلیت فست شارژ این دو نیز تفاوت قابل‌توجهی نداشته‌اند. یکی از قابلیت های ردمی نوت ۹ قابلیت شارژ معکوس ۹ واتی است که می‌توان از آن به عنوان پاوربانک استفاده کرد.

 

مقایسه گوشی شیائومی redmi note 9 و redmi note 8 از نظر سخت‌افزار:

تراشه ردمی نوت ۹ از MediaTek Helio G85 است که از تکنولوژی ساخت ۱۲ نانومتری بهره برده و ردمی نوت ۸ از تراشه Qualcomm SDM665 Snapdragon 665  بهره برده است. در یک شرایط کاملا استاندارد، با فشار دادن همزمان دکمه پاور، ردمی نوت ۹ با اختلاف چند ثانیه، زودتر از ردمی نوت ۸ روشن شد.

 

امتیاز بنچمارک redmi note 9 و redmi note 8 :

در نهایت به امتیاز دو گوشی در بنچمارک آنتوتو که به بررسی و امتیاز دهی گوشی ها می‌پردازد نگاهی می‌اندازیم. میانگین امتیاز ردمی نوت ۸ برابر ۱۷۰,۷۱۹ بوده در حالی که امتیاز ردمی نوت ۹ بالاتر بوده و در این بنچمارک امتیاز ۲۰۵,۹۴۶ برای آن ثبت شده است.

برای خرید گوشی های شیائومی با بهترین قیمت روی اینجا کلیک کنید.