وصل كردن آيفون به تلويزيون

حتماً برای شما هم پیش آمده است که خواستید فیلمی را در آیفون یا آیپد خود تماشا کنید اما بعد از مدتی مچ دست شما درد گرفته است. علاوه بر این تماشا کردن فیلم در یک صفحه نمایش کوچک، باعث آسیب دیدن چشم‌های شما خواهد شد. برای حل کردن این مشکل می‌خواهیم در این مطلب یاد بگیریم که نحوه وصل کردن آیفون به تلویزیون چگونه است؟ با این کار شما می‌توانید محتوا و یا فیلمی را که دوست دارید، در صفحه نمایش تلویزیون با کیفیت بالا تماشا کنید. اتصال آیفون به تلویزیون با دو روش بیسیم و با کابل، انجام می‌گیرد. در ادامه نحوه وصل کردن آیفون به تلویزیون را به شما آموزش می‌دهیم.

وصل کردن آیفون به تلویزیون با استفاده از کابل

وصل کردن آیفون به تلویزیون با استفاده از کابل

یکی از راحت‌ترین راه‌های ممکن برای وصل کردن آیفون به تلویزیون، استفاده از کابل است. با استفاده از کابل می‌توانید آیفون و آیپد خود را به آسانی به تلویزیون وصل کنید. با استفاده از کابل می‌توانید تصویر را با همان کیفیتی که در آیفون وجود دارد، در صفحه نمایش بزرگ‌تری مثل تلویزیون به نمایش بگذارید. برای این کار به یک آداپتور لایتنینگ AV یا VGA و یک کابل HDMI نیاز دارید. آداپتور را به پورت شارژر آیفون متصل کنید و سپس کابل HDMI را به آداپتور متصل کنید. طرف دیگر کابل را به جایگاه HDMI در تلویزیون یا مانیتور یا پروژکتور متصل کنید. در نظر داشته باشید که آداپتورهای AV دو مدل سوکت دارند که متناسب با پورت آیفون شما طراحی شده‌اند. آداپتورهای لایتنینگ دارای جایگاه شارژر نیز هستند که می‌توانید آیفون خود را به آن وصل کنید تا هنگام تماشای فیلم شارژتان تمام نشود.

حالا تنها چیزی که نیاز است قرار دادن حالت تلویزیون روی HDMI است تا تصویر آیفون خود را روی تلویزیون ببینید. البته بهتر است بدانید که استفاده از کابل برای همه‌ی بازی‌ها خوب نیست؛ چرا که ممکن است تصاویر و ویدیوها تاخیر داشته باشند. علاوه بر آن دیده می‌شود که بسیاری از بازی‌ها از طریق این کابل‌ها در صفحه نمایش دیده نمی‌شوند و یا اینکه نمی‌توان با آن‌ها بازی کرد.

بیشتر بخوانید:قابلیت های ios 17 فاش شد.

وصل کردن آیفون به تلویزیون با استفاده از اپل تی وی (apple TV)

وصل کردن آیفون به تلویزیون با استفاده از اپل تی وی apple TV

با اپل تی وی و قابلیت Airplay می‌توانید به راحتی آیفون خود را به تلویزیون وصل کنید. از اپل تی وی برای اتصال آیفون به تلویزیون استفاده می‌شود که می‌تواند اتصال سازگاری باشد. اپل تی وی از طرفی با HDMI به تلویزیون وصل می‌شود و از طرف دیگر به‌صورت بیسیم به آیفون وصل می‌شود. اپل تی وی می‌تواند به بیشتر تلویزیون‌ها وصل شود؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که تلویزیون شما برای چه برندی باشد. با استفاده از اپل تی وی می‌توانید گوشی آیفون خود را به تلویزیون وصل کنید و به تماشای عکس‌ها، فیلم‌ها و پاورپوینت‌ها و… بپردازید.

برای اتصال اپل تی وی به تلویزیون ابتدا باید ایرپلی (Airplay) را روشن کرده و اپل تی وی و آیفون را به وای فای مشترک وصل کنید. بعد از آن کنترل سنتر را باز کنید. برای آیفون‌های مدل بالا مثل گوشی آیفون 13 ، به سمت پایین صفحه می‌رویم و برای آیفون‌های مدل قدیمی‌تر، صفحه را به سمت بالا می‌کشیم. بعد از این مرحله روی اسکرین میرورینگ (screen mirroring) کلیک می‌کنید و تلویزیون یا اپل تی وی را انتخاب می‌کنید. بعد از آن، اسم آیفون خود را وارد صفحه تلویزیون کرده؛ جهت امنیت بیشتر یک کد از آیفون به تلویزیون ارسال می‌شود.

روش دیگر

یا می‌توانید برنامۀ apple TV را روی آیفون نصب کنید و ویدیو را در برنامه اپل تی وی باز کنید و سپس به روش زیر عمل کنید:. فقط باید آیفون شما با اپل تی وی سازگار باشد.

مطابق تصویر زیر روی صفحه بزنید تا نوار ویدیو نمایش داده شود، سپس روی آیکون تلویزیون بزنید و گزینۀ اپل تی وی یا تلوزیون هوشمندی که به ایرپلی مجهز است را انتخاب کنید.

وصل کردن آیفون به تلویزیون با استفاده از اپل تی وی (apple TV)

اگر پسوردی روی تلویزیون نمایش داده شد در آیفون خود وارد کنید.

برای اتصال آی پد به تلویزیون و نمایش عکس روی تلویزیون نیز همین مراحل را باید طی کنید. جهت افقی و عمودی تصویر روی تلویزیون مطابق با جهت تصویر روی گوشی است که می‌توانید با افقی و عمودی کردن گوشی تغییرش دهید.

برای اطلاع از قیمت گوشی آیفون و خرید آن می توانید با ما در ارتباط باشید.

وصل کردن آیفون به تلویزیون با استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر DLNA

کسانی که تلویزیون‌هایی با قابلیت اتصال به اینترنت دارند، می‌توانند برای وصل کردن آیفون به تلویزیون از قابلیت DLNA استفاده کنند. DLNA در واقع یک نوع سیستم استریوم یا پخش مدیای منحصر به فرد می‌باشد و کسانی که تلویزیون‌های هوشمند دارند، می‌توانند از قابلیت آن بهره‌مند شوند. علاوه‌بر آیفون، با این روش می‌توان آی پد و لپ تاپ را نیز به تلویزیون وصل کرد. در این زمینه اپلیکیشن‌های بسیاری به وجود آمده‌اند. کافیست که یکی از برنامه‌های DLNA مثلاً TV Assist یا  8player Pro را دانلود کنید، به بخش تنظیمات تلویزیون خود بروید. حال در قسمت تنظیمات تلویزیون DLNA را فعال کنید. پس از وصل کردن آیفون/آی پد/ تبلت و تلویزیون به یک شبکۀ اینترنت مشترک و تشخیص تلویزیون توسط برنامه، به راحتی می‌توانید محتوای موجود در آیفون خود را در تلویزیون تماشا کنید و از کیفیت آن لذت ببرید.

اتصال آیفون به تلویزیون با دانگل گوگل کروم ‌کَست (Chromecast)

وصل کردن آیفون به تلویزیون با دانگل گوگل کروم ‌کَست (Chromecast)

این مورد یکی دیگر از روش‌های مناسب و آسان برای برای وصل کردن آیفون به تلویزیون است. این نوع اتصال بیسیم نیست و با پورت به تلویزیون متصل می‌شود. برای اینکه بتوانید بدون محدودیت مدیای DRM آیفون را در تلویزیون پخش کنید، از بهترین و معتبرترین دانگل یعنی گوگل کروم کست استفاده کنید. کروم کست برمبنای مرورگر کروم کار می‌کند و کارش انتقال داده‌ها از تبلت و موبایل به تلویزیون است و اندازۀ آن درحدود یک فلش USB است. این دانگل نسبت به اپل تی وی ارزان‌تر و کوچک‌تر است.  برای راه‌اندازی گوگل کروم‌کست کافی است برنامۀ Google Home دانلود کنید و گوشی و تلویزیون را به شبکه وای فای مشترک وصل کنید. با کلیک بر روی آیکون کروم کست که در گوشۀ صفحه نمایش داده می‌شود، می‌توان داده‌ها و اپلیکیشن‌ها را روی تلویزیون اجرا کرد. این روش علاوه‌بر آیفون در گوشی‌های اندرویدی نیز کاربرد دارد.

از بابت اتصال کروم کست به تلویزیون نگران نباشید؛ کروم کست دارای یک پورت HDMI و یک پورت USB است که می‌تواند به پورت A/V تلویزیون متصل شود.  شما می‌توانید تمامی محتوایی که در آیفون یا آیپد خود دارید را با استفاده از این دانگل روی تلویزیون تماشا کنید.

اتصال آیفون به تلویزیون با قابلیت میرور کردن (Screen Mirroring)

وصل کردن آیفون به تلویزیون با قابلیت میرور کردن (Screen Mirroring)

کسانی که از گوشی آیفون استفاده می‌کنند، می‌توانند برای نمایش محتوای آیفون خود روی صفحه تلویزیون، علاوه بر روش‌های گفته شده در بالا، از روش دیگری به اسم میرور و یا آینه برای وصل کردن آیفون به تلویزیون استفاده کنند.  برای این کار اول مطمئن شوید که تلویزیون شما از قابلیت airplay پشتیبانی کند. سپس تلویزیون و آیفون را به وای فای مشترک وصل کنید. حالا روی گوشی خود مرکز کنترل (control center) را بیاورید و پس از انتخاب Screen Mirroring روی آیکون تلویزیون کلیک کنید و تلویزیون خود را انتخاب کنید. در این مرحله کد airplay روی صفحه نمایش تلویزیون شما می‌آید که باید این کد را در دستگاه آیفون خود وارد کنید؛ اگر این کد برای شما نیامد یعنی تلویزیونتان از ایرپلی پشتیبانی نمی‌کند. میرور یا آینه کردن یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون است.

اتصال آیفون به تلویزیون از طریق برنامه Nero Streaming Player

اتصال آیفون به تلویزیون از طریق برنامه Nero Streaming Player

Nero Streaming Player اپلیکیشنی است که وصل کردن آیفون به تلویزیون را بیسیم انجام می‌دهد. این اپلیکیشن می‌تواند محتوای تصویر شما را نه‌تنها بر روی تلویزیون، بلکه در دستگاه‌های DLNA مانند گیرنده‌های صوتی Hi F، Pioneer، Yamah، کنسول‌های بازی و حتی کروم کست پخش کند. کافی است اینترنت آیفون و تلویزیون به شبکۀ مشترکی وصل باشند تا محتوا را انتقال دهد. علاوه‌بر این، کنترل داده‌ها را نیز به شما می‌دهد. می‌توانید روی عکس‌ها زوم کنید یا صدای ویدیو را کم و زیاد کنید.

کلام آخر

به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان به تماشای طولانی مدت انواع محتوا، فیلم‌ها و عکس‌ها در گوشی آیفون خود نپردازید؛ بلکه می‌توانید با استفاده از روش‌های گفته شده در بالا، به راحتی آیفون خود را به تلویزیون وصل کنید تا صفحه نمایش بزرگتری داشته باشید. با این کار دیگر چشم‌های شما خسته نشده و ضعیف نمی‌شوند و از طرفی دیگر دست شما برای گرفتن آیفون خسته نخواهد شد. موارد گفته شده در بالا پاسخ سوال بسیاری از افرادی که نیاز به وصل کردن آیفون به تلویزیون دارند می‌باشند و این مطلب می‌تواند مرجعی کامل برای پاسخ سوال‌های شما نیز باشد.