تفاوت هند و ویتنام

تفاوت بین گوشی های سامسونگ هند و ویتنام چیست؟

ابتدا “سامسونگ”را بشناسیم.سامسونگ یک کمپانی قدرتمند تولید لوازم الکترونیکی است که در کره ی جنوبی قرار دارد.سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ ترین کمپانی ها طبیعی است که که برای تسهیل هزینه ها و ارسال لوازم تولیدی خود ، در کشور هایی به جز کره ی جنوبی هم کارخانه داشته باشد.هند،چین،ویتنام و مالزی از جمله کشور هایی هستند که به علت بالا بودن تعداد نیروی کار ارزان قیمت همیشه جزو انتخاب های اولیه ی تمامی کمپانی ها ، برای ساخت کارخانه بوده است.اما شما تصور کنید صاحب کمپانی سامسونگ هستید. آ یا اجازه میدهید کیفیت خطوط تولیدی شما در کشور های مختلف متفاوت باشد؟اجازه میدهید یکی از خطوط تولیدی شما کیفیت کمتری نسبت به خط اصلی داشته باشد؟قطعا خیر.در این مقاله به اجمال به بررسی تفاوت گوشی های هند و ویتنام میپردازیم.با ما همراه باشید

 

علت تفاوت قیمت نسخه های ویتنام و هند گوشی های سامسونگ چیست؟

تفاوت قیمت هند و ویتنام

همانطور که گفته شد سامسونگ تنها کارخانه هایی برای مونتاژ گوشی ها در کشور های متفاوت دارد و این به این معنا هست که تمامی گوشی ها سخت افزار های کاملا یکسان و برابری دارند.

اما علت تفاوت قیمت چیست؟ااولین مورد برای این مسئله ارزان تر بودن نیروی کار در کشور هند است که طبیعتا میزان نیاز کمپانی بابت افزایش قیمت را کاهش داده و موجب کاهش قیمت گوشی های هند سامسونگ می شود.

دلیل بعدی گران تر بودن گوشی های ویتنام افزایش تقاضای این گوشی ها در بازار است،زمانی که این باور در بین مردم شکل گرفت که گوشی های ویتنام از کیفیت بیشتری برخوردارند مردم به سمت خرید از این مدل ها کشیده شدند و همین باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت این دسته از گوشی های سامسونگ شد.

 

آیا تفاوتی در نوع بسته بندی و اقلام همراه نسخه های ویتنام و هند وجود دارد؟

تفاوت هند و ویتنام

تنها تفاوت انها در سری شارژر میباشد که مطابق استاندارد های همان کشور سازنده ،ساخته شده است .

طبق گفته های کمپانی ، تفاوتی در سخت افزار و نرم افزار گوشی ها وجود ندارد و تنها مباحث مطرح شده در مورد بهتر بودن گوشی ها بسته  به کشور مونتاژ تنها شایعاتی از طرف فروشنده های سودجو برای افزایش دادن قیمت گوشی بوده که متاسفانه با بالا بردن تقاضاناخواسته باعث بالا تر رفتن قیمت گوشی ها هم شده است.

در مورد گوشی های ساخت مالزی این کمپانی هم تمامی این موارد صدق میکند.

 

چگونه متوجه شویم گوشی ما برای کدام کشور است؟

در سایت “باغ کالا”تمامی گوشی ها به تفکیک از کشور سازنده در صفحات مختلف قابل مشاهده هستند.اما برای چک کردن گوشی های خود راحت ترین روش چک کردن جعبه گوشی است. بر روی برچسب اطلاعات جعبه اسم کشور سازنده به اختصار نوشته شده است.

 

منظور از گوشی های ODM چیست؟

کمپانی سامسونگ سری گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی ساخته است که توسط کمپانی های چینی ساخت و مونتاژ میشوند.سامسونگ برای رقابت با گوشی های ارزان قیمت بازار چین سری گوشی های ODM  را در چین به تولید رساند.گوشی های A01 , A10 و …از این دسته گوشی های به  صرفه ی سامسونگ هستند.

از نظر کیفیت قطعا به پای تولیدی های اصلی سامسونگ نمیرسد اما به نسبت گوشی های ارزان قیمت هم رده ی چینی قطعا از کیفیت بهتری برخوردارند.

 

منظور از گوشی های ریپک چیست ؟

اخیرا به علت کم شدن اقلام  همراه اصلی در بازار جهانی ،برخی افراد سودجو جعبه های گوشی های اصلی را باز کرده و اقلام اصلی را با اقلام تقلبی جایگزین میکنند ، بسته بندی و روانه بازار میکنند.“فروشگاه باغ کالا “با دارا بودن نماد اعتماد به هیچ عنوان  محصول ریپک در فروشگاه به فروش نمیرساند.