چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

برای آن که گوشی اندروید و آیفون را به تلویزیون متصل کنیم، روش های گوناگونی از جمله بی سیم و با سیم وجود دارد که به وسیله آن ها می توانید محتوای گوشی مانند فیلم، عکس و… را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون مشاهده کرده و لذت کافی را ببرید. اما این که چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم و آموزش آن ها به چه صورت است، سوالی است که برای بسیاری از شما پیش می آید. پس در ادامه با آموزش این که چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم آشنا خواهیم شد.

آموزش اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

آموزش اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

برای آن که بدانید چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم باید با نوع گوشی اندرویدی خود آشنایی داشته باشید. گوشی ها دارای اندروید متفاوتی هستند که با توجه به اندروید آنها، قيمت گوشی موبایل نیز تغییر می کند. در ادامه به نحوه ی اتصال چند گوشی اندروید می پردازیم.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

گوشی های سامسونگ دارای گزینه ای به نام اسمارت ویو هستند که به شما این اجازه را می دهند تا به تلویزیون متصل شوید. به وسیله این گزینه، اتصال گوشی به تلویزیون به راحتی انجام می گیرد. برای این کار ابتدا باید حالت اتصال به موبایل را در تنظیمات تلویزیون خود فعال نمایید سپس گزینه Smart view را در تنظیمات گوشی یا تبلت سامسونگ روشن کنید. بعد از روشن شدن این دکمه، گوشی برای پیدا کردن شبکه وای فای تلویزیون شروع به جستجو می کند. نکته ای که در هنگام خرید گوشی سامسونگ و اتصال آن به تلویزیون باید به آن توجه شود میزان اندروید آن می باشد.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

برای آن که بتوانید گوشی شیائومی را به تلویزیون متصل کنید ابتدا در تلویزیون هوشمند خود، قابلیت اتصال به گوشی را روشن کرده و در گوشی شیائومی نیز از قسمت بالای صفحه یا تنظیمات اصلی گزینه ی Cast را فعال کنید. گوشی شیائومی به طور خودکار کار جستجو را شروع خواهد کرد.

آموزش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

آموزش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

گوشی آیفون از سیستم عامل ios بهره می برند. آن ها اتصال به تلویزیون های برند های مختلف را از طریق روش های گوناگونی مانند استفاده از اپل TV یا استفاده از آداپتور Lightening Digital AV انجام می دهند.

یکی از آسان ترین روش های اتصال آیفون به تلویزیون، استفاده از کابل HDMI می باشد. گوشی آیفون برای آنکه بتواند این اتصال را به خوبی انجام داد، به یک کابل HDMI احتیاج دارد. نکته مهم این است که باید هر دو طرف کابل اتصال HDMI داشته باشد و بلندی طول کابل به اندازه کافی باشد.

بعد از داشتن کابل، به یک آداپتور دیجیتال لایتنینگ AV احتیاج خواهید داشت که این آداپتور باید دارای حفاظت محتوای دیجیتال با پهنای باند (HDCP) باشد تا کارایی لازم را داشته باشد و در نهایت برای اتصال گوشی به تلویزیون، به تلویزیون با پورت HDMI نیاز خواهید داشت. بعد از آن که این لوازم را تهیه نمودید، مراحل زیر را انجام دهید تا آیفون به تلویزیون متصل شود.

  1. اتصال یک سر کابل HDMI به درگاه HDMI تلویزیون
  2. اتصال طرف دیگر کابل به آداپتور دیجیتال لایتنینگ AV
  3. اتصال کانکتور لایتنینگ به گوشی آیفون
  4. روشن کردن تلویزیون و رفتن به پورت HDMI به وسیله کنترل
  5. نمایش تصویر و صدا در تلویزیون

روش دیگر اتصال آیفون به تلویزیون استفاده از اپل TV می باشد. در صورتی که اپل TV دارید به راحتی می توانید اتصال آن را به گوشی انجام دهید. برای اینکار ابتدا اپل TV را با کابل HDMI متصل کنید سپس به روشن کردن قابلیت Airplay پرداخته و آیفون و اپل TV را به شبکه وای فای متصل کنید. حال کنترل سنتر را در آیفون خود باز کرده و بر روی Screen mirroring کلیک کنید و از لیست، اپل تی وی را انتخاب نمایید. سپس در صفحه تلویزیون، نام دستگاه خود را وارد کرده و به انتخاب جهت صفحه بپردازید. بعد از آن که این مراحل را انجام دادید، محتوای شما در تلویزیون قابل مشاهده خواهد شد.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بی سیم

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بی سیم

برای آن که گوشی اندرویدی به تلویزیون متصل شود و ارتباط بین آن ها برقرار شود، رو‌ش های بی سیم مختلفی وجود دارد که یکی از آنها روش میراکست (Miracast) می باشد. میراکست بین گوشی اندرویدی و تلویزیون، یک شبکه Ad-hoc ایجاد کرده و ارتباط بین دو دستگاه را برقرار می کند. این روش کاملا آفلاین بوده و به اینترنت نیازی ندارد و بدون کابل به دستگاه متصل می شود.

استفاده از میراکست نیازمند شرایط خاصی می باشد بنابراین استفاده از آن زمانی امکان پذیر است که تلویزیون استاندارد یا قابلیت پشتیبانی را داشته باشد. در صورتی که این ویژگی را دارا باشد، برای برقرار کردن ارتباط به هیچ قطعه سخت افزاری نیازی نخواهید داشت. اما اگر تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از میراکست را نداشته باشد باید از طریق خریداری دانگل میراکست، گوشی اندروید خود را به تلویزیون متصل کنید. نکته حائز اهمیت دیگر این است که گوشی شما نیز باید دارای اندروید 4.2 یا نسخه های بالاتر باشد تا بتواند از قابلیت میراکست پشتیبانی کند.

برای آن که متوجه شوید تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از این روش را دارد، باید دفترچه راهنمای تلویزیونی را مطالعه کرده و یا مدل تلویزیون خود را در اینترنت جستجو کنید. در صورتی که گوشی و تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از میراکست را داشته باشد، می توانید مراحل زیر را انجام دهید تا گوشی به تلویزیون متصل شود.

  • فعال سازی قابلیت میراکست (Miracast) در منوی تنظیمات
  • فعال سازی قابلیت میراکست در گوشی

روش دیگر بی سیم مرتبط با دانگل کروم کست گوگل (Google Chromecast) می باشد. کروم کست یک دانگل کوچک می باشد که مانند فلش مموری به تلویزیون متصل شده و ارتباط بین گوشی اندرویدی و تلویزیون را فراهم می کند اما برای استفاده از آن، گوشی شما باید حداقل اندروید 4.4.2 را داشته باشد.
برای اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بی سیم روش دیگری به نام (WiDi (Wireless Display وجود دارد که به معنای نمایش وایرلس است و توسعه شده توسط شرکت اینتل می باشد. این استاندارد مرتبط با قابلیت وای فای دایرکت است. بنابراین برای آن که بتوان گوشی را به تلویزیون متصل کرد، باید تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از WiDi را داشته باشد. در صورتی که فاقد این قابلیت باشد، می توانید اقدام به خریداری دانگل اختصاصی WiDi کنید تا تلویزیون شما از این استاندارد پشتیبانی کند.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

برای اتصال گوشی به تلویزیون اولین و بهترین راه حل، استفاده از کابلی است که بتواند به نشان دادن محتوای موبایل در تلویزیون بپردازد. یکی از کابل هایی که کاربرد بسیاری دارد کابل HDMI می باشد که معمولا هزینه زیادی نداشته و کار تبادل اطلاعات را برعهده دارد. این کابل صدا و تصویر را با کیفیت بسیار بالا انتقال می‌ دهد. هنگامی که گوشی از طریق این کابل به تلویزیون متصل می شود، تمام کارهایی که در موبایل انجام می دهید در تلویزیون قابل مشاهده خواهند بود.
کابل های HDMI اندازه های مختلف داشته و به سه دسته ی HDMI، Mini HDMI، Micro HDMI تقسیم می شوند که گوشی های سامسونگ مجهز به یکی از دو نوع مینی یا میکرو هستند. بنابراین به راحتی به تلویزیون متصل می شوند اما باید توجه شود تا تلویزیون نیز قابلیت پشتیبانی از این کابل را داشته باشد.

سخن آخر

در این مقاله شما را با این موضوع که چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم آشنا کرده ایم همچنین روش های آن را برای شما ذکر کرده ایم، بنابراین اميدواریم از این مطالب استفاده کرده و بتوانید به راحتی گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید. با این کار می توانید اطلاعات خود را بر روی تلویزیون مشاهده کرده و در کنار خانواده به تماشای آن ها بپردازید.