گلکسی S21 سامسونگ از دوربین زیر نمایشگر استفاده نمی‌کند

با توجه به پیشرفت گوشی مویایل ها از نظر طراحی، سخت افزار و قابلیت های موجود شاهد تلاش سازندگان گوشی برای به حداکثر رساندن نسبت تصویر نمایشگر های گوشی های هوشمند هستیم. که در پی این تلاش ها الگوهایی برای حذف گزینه های موجود در پنل جلویی ارائه شد که یکی از آنها به قرار گیری دوربین سلفی زیر نمایشگر اشاره دارد که پیشرفتی بزرگ از نظر طراحی صفحه‌نمایش‌های امولد گوشی های موبایل به شمار می‌رود.

پیش بینی می‌شود که در آینده ای نزدیک و در سال آینده شاهد گوشی های هوشمند جدید با دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهیم بود. مدتی قبل شایعاتی مطرح شد در مورد اینکه پرچمدار جدید سامسونگ (گلکسی s21) که قرار است در آینده معرفی شود منتشر شد که گفته می‌شد این گوشی هوشمند قرار است از طراحی دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره مند باشد ولی اکنون  یکی از خبرگزاری های کره جنوبی اظهار داشته که گلکسی s21 سامسونگ هنوز برای استفاده از دوربین زیر نمایشگر آماده نیست.

طبق گفته این خبرگزاری دلیل اصلی اینکه گلکسی s21 به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز نیست را بازده کم این فناوری اعلام کرده و گفته می‌شود انجام این کار اقتصادی نیست. سامسونگ قرار است در سال بعد این فناوری را معرفی کند و احتمالا این فناوری برای اولین بار در گلکسی Z  فولد ۳ قرار گیرد. در مورد زمان عرضه گلکسی z فولد 3 هم باید گفت که این گوشی احتمالا در نیمه دوم 2021 عرضه خواهد شد که اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد.

شرکت های زیادی پیرامون این فناوری فعالیت می‌کنند و تنها گوشی سامسونگ نیست که قصد قرار دادن این فناوری در گوشی های خود را دارد به عنوان مثال شرکت ZTE در گوشی Axon A20 5G از این فناوری استفاده کرده و چینی‌ها می‌توانند با خرید این گوشی این فناوری جدید را مشاهده کنند.

فناوری ذکر شده یک فناوری جدید است که هنوز درباره چگونگی عملکرد آن نمی‌توان به طور دقیق صحبت کرد ولی باید به این نکته توجه داشت که فناوری های جدید برای عملکرد مطلوب نیاز به زمان دارند و باید دید روند پیشرفت این فناوری چگونه خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین اخبار تکنولوژی روی اینجا کلیک کنید.