گوشی گلکسی A42 5G سامسونگ معرفی شد

گلکسی a42 سامسونگ گوشی میان رده جدید سامسونگ با پشتیبانی از فناوری 5G معرفی شد.

باتوجه به عرضه گوشی های گران قیمت 5G تولید کنندگان گوشی های موبایل تلاش کردند که گوشی هایی میان رده تولید کنند که از فناوری 5G پشتیبانی کند. سامسونگ نیز در این راستا تلاش کرده و جدیدترین گوشی میان رده خود که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند را با نام (Samsung Galaxy A42 5G) معرفی کرد.

گوشی گلکسی A42 5G گوشی سامسونگ به صفحه نمایش 6.6 اینچی سوپرامولد مجهز شده است که وضوح تصویر HD+ دارد. این گوشی هوشمند در رنگ های مشکی (Prism Dot Black) و سفید (Prism Dot White) و خاکستری (Prism Dot Grey) عرضه خواهد شد. در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین چهارگانه هستیم که در یک ماژول مربعی قرار گرفته و در زیر آن یک چراغ LED نیز تعبیه شده است. حسگر اثر انگشت نیز زیر صفحه نمایش قرار دارد.گوشی گلکسی A42 5G سامسونگ معرفی شد

گوشی گلکسی A42 5G در بخش سخت افزاری به تراشه میان‌رده‌ی اسنپدراگون 750G مجهز شده است که بر اساس معماری 8 نانومتری ساخته شده است. این تراشه شامل دو هسته‌ی قدرتمند کورتکس A77 با سرعت کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف کورتکس A55 با سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز می‌باشد. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز ADRENO 610 می‌باشد. گوشی گلکسی A42 5G سامسونگ باحافظه داخلی 128 گیگابایت به همراه 4 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد. در این گوشی هوشمند همچنین قابلیت افزایش حافظه به وسیله کارت حافظه جانبی MicroSD وجود دارد.

دوربین چهارگانه A42 5G شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/1.8، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض f/2.2، دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو f/2.4 و دوربین چهارم پنج مگاپیکسلی عمق‌سنج با لنز f/2.4 به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه می‌باشد. دوربین سلفی این گوشی نیز 20 مگاپیکسلی بوده که در ناچ U شکل پنل جلویی قرار گرفته است.

گوشی گلکسی A42 5G سامسونگ معرفی شد

گوشی گلکسی A42 5G  دارای یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی است که از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. که باتوجه به قیمت این گوشی میزان مناسبی است.

طبق اعلام رسمی گوشی A42 5G دارای قیمت349 پوندی (حدود 450 دلار) است و احتمالا در 6 نوامبر 2020 (16 آبان) در بازار بریتانیا عرضه شود. این گوشی از نظر قیمتی در بازار جهانی جزو گوشی 5G مقرون‌به‌صرفه است. هرچند که ممکن است قیمت این گوشی برای کاربران کشور ایران گران محسوب شود.

برای مشاهده جدیدترین اخبار تکنولوژی روی اینجا کلیک کنید.