احتمال بروز سکته قلبی بر اثر کرونا در هر سنی وجود دارد

طبق صحبت های یکی از اعضای هیات علمی علوم پزشکی بابل کرونا اثرات مختلفی روی قلب می‌ گذارد و ممکن است باعث ایجاد مشکلات متعدد شود. یکی از این مشکلات سکته قلبی بوده و در این باره هشدار می‌دهد که سکته قلبی بر اثر کرونا مربوط به سن خاصی نیست و ممکن است برای هر شخصی با هر سنی اتفاق بیفتد.

به گفته‌ی دکتر سعید ابروتن متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل دلیل سکته قلبی بر اثر کرونا را افزایش انعقادپذیری در عروق ذکر کرد و این نکته را اضافه کرد که التهاب عضله قلب (میوکاردیت) باعث کم شدن پمپاژ قلب شده و این موضوع باعث کاهش عملکرد تمام اعضای بدن می‌شود. دکتر ابروتن به این موضوع اشاره داشت که درگیری های قلبی ناشی از کرونا که به صورت سکته قلبی،آریتمی های قلبی و افت پمپاژ ممکن است در هر سنی رخ دهد.

وی افزود که که تظاهرات بالینی ناشی از ویروس کرونا می‌تواند درگیری های قلبی مثل سکته قلبی، التهاب عضله قلب، درگیری سیستم هدایتی قلب (مربوط به ضربان ساز قلب) و آریتمی‌های قلبی باشد.

طبق گفته های دکتر سعید ابروتن آریتمی های قلبی معمولا با اختلال ضربان سازی قلب نمایان می‌شوند و در بعضی موارد نیاز اورژانسی به تعبیه باطری قلب در بیماران می‌شود.

دکنر ابروتن بر این موضوع تاکید داشت که هیچ عضو بدن در مقابل کرونا مصونیت ندارد و با توجه به اینکه راه درمانی برای این بیماری وجود ندارد باید نکات بهداشتی را رعایت نمود. کرونا ممکن است در هر شخصی به شکلی متفاوت نمایان شود. این بیماری ممکن است به صورت بدون علامت، علائم خفیف و یا بدحال  همراه باشد. بنابراین در صورت مشاهده علائمی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس، سبکی‌سر، سرگیجه، ضعف و بی حالی شدید، تپش قلب، به پزشک مراجعه کنند.

زنگ خطر کرونا در مازندران در تاریخ 30 بهمن ماه سال گذشته با شناسایی 2 بیمار مشکوک در بابل به صدا درآمد. هر دوی این بیماران کسانی بودند که همزمان با شیوع کرونا به قم سفر کرده بودند.

بستری بیماران کرونایی در بابل نیز در یک ماه اخیر افزایش یافته است و برای توقف روند افزایشی بستری بیماران کرونایی محدودیت هایی اعمال شد که نتوانست موجب کاهش روند بستری بیماران می‌باشد.

برای اطلاع از اخبار کرونا اینجا کلیک کنید.