بهترین گوشی ها از نظر دوربین

خرید گوشی از نظر دوربین (قیمت تا پنج میلیون تومان)

خرید گوشی از نظر دوربین (قیمت پنج میلیون تا ده میلیون تومان)

خرید گوشی از نظر دوربین (قیمت ده میلیون تومان تا 20 میلیون تومان)

 

چگونه یک گوشی با دوربین مناسب برای خود انتخاب کنیم ؟

بهترین گوشی از نظر دوربین :سازندگان مختلف گوشی‌های هوشمند بر روی جنبه‌های مختلف دوربین تمرکز می‌کنند، بنابراین برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین گوشی بر اساس دوربین  برای خود، باید به نقاط قوت دوربین، حالت‌های موجود و تجربه عکاسی دقت کنید.

نقاط قوت دوربین شامل مواردی است که دستگاه روی آن تمرکز می‌کند ، برخی دوربین‌ها زوم با برد طولانی ، اپتیکال، دیجیتال یا ترکیبی از هر دو دارند. در حالی که دیگران ممکن است بر روی اندازه سنسور یا لنزهای ماکرو  تمرکز کنند. اکثر برند ها یک ویژگی خاص در مورد دوربین های خود دارند. سامسونگ دارای Single Take و Food است که هر دو به شما کمک می‌کنند تا با کمی کار عکس‌هایی با ظاهر عالی بگیرید، در حالی که OnePlus و Oppo دارای فیلترهای زیبای ایجاد شده توسط Hasselblad هستند.

در نهایت، تجربه ی عکسبرداری  می تواند بر انتخاب خرید شما تأثیر بگذارد. برخی از تلفن‌ها تجربه  عکاسی آسانی را ارائه می‌کنند، به طوری که با زدن یک دکمه می‌توانید پست‌های آماده برای رسانه‌های اجتماعی بگیرید، در حالی که برخی دیگر فرآیند پیچیده‌تری دارند که انجام تنظیمات مختلف را آسان می‌کند. انتخاب شما در اینجا به سطح ارتباط گیری شما با دوربین ها بستگی دارد.

البته، شما بایدباقی تجربه تلفن را نیز در انتخاب خود در نظر بگیرید. شما یک تلفن دوربین دار انتخاب می کنید، نه فقط یک دوربین، بنابراین می خواهید قدرت پردازش کلی، کیفیت صفحه نمایش، عمر باتری و اندازه گوشی مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید.

در ادامه به معرفی بهترین گوشی از نظر دوربین میپردازیم.

بهترین گوشی ها از نظر دوربین

1. samsung galaxy s23 ultra

اگر فکر می‌کردید دوربین‌های گوشی‌های هوشمند نمی‌توانند بهتر از این شوند، سامسونگ قدم برداشته تا با گوشی باشکوه Samsung Galaxy S23 Ultra و دوربین پرچم‌دار 200 مگاپیکسلی آن ثابت کند که اشتباه می‌کنید .

ترفندهای واقعی در ویژگی‌هایی مانند قرار دادن پیکسل 16 در 1 است که نور و جزئیات را به شدت افزایش می‌دهد و تصاویری با کیفیت عالی حتی در شرایط تاریک ارائه می‌کند. آرایه دوربین چهارگانه در S23 Ultra با زوم اپتیکال 10 برابری که سوژه‌های دور را نزدیک‌تر می‌کند، و همچنین یک ماژول فوق عریض و یک آرایه فوکوس خودکار اختصاصی، به شما انعطاف‌پذیری واقعی در عکاسی می‌دهد.
می‌توانید حالت زوم 100 برابری جذاب را نادیده بگیرید – این بیشتر حقه‌ای است که استفاده از آن در دنیای واقعی تقریباً غیرممکن است، و سامسونگ اخیراً به دلیل افزایش احتمالی عکس‌های «زوم فضایی» خود با برخی از حقه‌های هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفته است. اما این چیزی از اصول اولیه Galaxy S23 Ultra کم نمی کند. این به سادگی بهترین مجموعه دوربین گوشی های هوشمند در حال حاضر در بازار است. به حالت Pro بروید و با فرمت خام .DNG ضبط کنید تا انعطاف‌پذیری و عملکرد عکاسی نهایی را داشته باشید.

 

رم: 8GB, 12GB

حافظه: 256GB, 512GB, 1TB

دوربین اصلی:200MP (wide, f/1.7) + 10MP (periscope, 10x optical zoom, f/4.9) + 10MP (telephoto, 3x optical zoom, f/2.4) + 12MP (ultra-wide, 120-degree, f/2.2)

دوربین سلفی:12MP (wide, f/2.2)

 

علت هایی که باید بخرید:

*عکاسی خیره کننده در هر شرایطی

*عملکرد عالی در نور کم

*صفحه نمایشگر پر زرق و برق

علت هایی که نباید بخرید:

*گفته میشود زوم صد برابری حقیقی نیست

*گران قیمت است

 

 

2.iphone 14 pro و pro max

 

اگر شما کاملاً اپلی هستید،حتما باید این گوشی را در لیست بهترین گوشی از نظر دوربین بشناسید . آخرین آیفون ، پرچمدار یکی از بهترین تلفن های دوربین دار موجود است . آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس نسبت به سری 13 پیشرفت های کافی را ارائه می دهند تا در لیست ما قرار بگیرند، حتی اگر از نظر طراحی متفاوت به نظر نرسند.
پرو و ​​پرو مکس دوربین‌های بسیار بهتری نسبت به آیفون استاندارد دارند و دارای لنز سوم اضافی (تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر)، توانایی‌های ماکرو در حالت فوق عریض و وضوح بالاتر در دوربین اصلی هستند. 14 پرو و ​​14 پرو مکس دارای دوربین های یکسانی هستند و سنسورهای اصلی 48 مگاپیکسلی آن 65 درصد بزرگتر از سنسورهای 13 پرو / پرو مکس هستند. این بدان معناست که آنها نور بیشتری وارد می کنند و عملکرد را در شرایط تاریک بهبود می بخشند. 12 مگاپیکسل فوق عریض همچنین به لطف سنسور جدید و پیکسل های فوکوس بیشتر، عملکرد بهتری در نور کم دارد. ما متوجه شدیم که با دیافراگم f/2.2، اکنون وضوح بیشتری دارد.

رم: 6GB

حافظه:128GB, 256GB, 512GB, 1TB

دوربین اصلی: 48MP (wide, f/1.8) + 12MP (telephoto, 3x optical zoom, f/2.8) + 12MP (ultra-wide, 120-degree, f/2.2)

دوربین سلفی: 12MP (wide, f/1.9)

 

علت هایی که باید بخرید:

*پردازش فوق العاده

*حالت عکاسی ماکرو عالی

*ارتقا رزولوشن در دوربین اصلی

علت هایی که نباید بخرید:

*یکی از گران قیمت ترین گوشی های دوربین دار

*حالت سلفی بی‌نظیر

*هیچ تغییر عمده ای در طراحی نسبت به 13 وجود ندارد

 

 

3.samsung galaxy s22 ultra

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، در حالی که یک نسل از عمرش می گذرد، یکی از بهترین گوشی ها برای افراد خلاق و همچنین یکی از بهترین گوشی های هوشمند به طور کلی است. این صفحه نمایش 6.8 اینچی خیره کننده با رزولوشن 2K دارد و قلم S Pen به این معنی است که می توانید به راحتی طرح و یادداشت برداری کنید. اما وقتی صحبت از عکاسی با موبایل به میان می آید، واقعا می درخشد.
در بررسی S22 Ultra، متوجه شدیم که چه بخواهیم یک عکس عریض از یک نمای بزرگ بگیریم، چه بخواهیم برای یک فروشگاه پرتره به نزدیک بپریم یا بخواهیم برای یک عکس زوم به مسافت‌های دور (و واقعاً دور) سفر کنیم.  عکس‌های گرفته شده با زوم 30 برابری در اینجا بسیار واضح‌تر از آنچه که S21 Ultra می‌توانست تولید کند، هستند و عکاسی در شب رنگ‌های گرم‌تر و کنتراست‌های متعادل‌تری به‌دست می‌دهد.
و اگر به ساخت فیلم با گوشی هوشمند خود علاقه دارید، S22 Ultra حالت فیلمبرداری حرفه ای را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد انتخاب کنید با کدام لنزی می خواهید عکس بگیرید و میکروفون در چه محدوده ای ضبط می کند – به علاوه ترفندهای دیگر مانند تعادل رنگ سفید و همانطور که در حالت عکاسی حرفه ای می بینید، فوکوس کنید. می‌توانید تا 8K ویدیو بگیرید، اما بدانید که باتری را خالی می‌کند و باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می‌شود.

 

رم:6GB, 12GB

حافظه: 128GB, 256GB, 512GB, 1TB

دوربین اصلی: 108MP (wide, f/1.8) + 10MP (periscope, 10x optical zoom, f/4.9) + 10MP (telephoto, 3x optical zoom, f/2.4) + 12MP (ultra-wide, 120-degree, f/2.2)

دوربین سلفی: 40MP (wide, f/2.2)

 

علت هایی که باید بخرید:

*قلم مفید S Pen

*فیلمبرداری 8K

*لنز زوم عالی

علت هایی که نباید بخرید:

*گران قیمت

*عمر باتری با ضبط 8K کاهش می یابد

 

4.google pixle 7 pro

مدت زیادی از معرفی پیکسل 7 پرو توسط گوگل نمی گذرد. مدل قدیمی هنوز به طور گسترده در دسترس است و از آنجایی که قیمت آن پس از جایگزینی آن کاهش یافته است، ما فکر می کنیم که واقعاً ارزش آن را دارد که به عنوان یکی از بهترین تلفن های دوربین دار در نظر گرفته شود.
در واقع، گوگل پیکسل 6 پرو بهترین دوربین سال را در جوایز Creative Bloq 2022 دریافت کرد. این دوربین دارای یک سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی در دوربین اصلی خود است که نور زیادی را می گیرد، همچنین تله فوتو و اولترا قدرتمندی دارد. -دوربین عریض-
ما متوجه شدیم که بهینه سازی صحنه هوش مصنوعی در بهینه سازی تصاویر فوق العاده است. Night Sight برای عکاسی در نور کم نسبتاً خوب است و Magic Eraser در ویرایش اشیاء ناخواسته و حتی افراد در صورتی که عکس به اندازه کافی تمیز باشد خوب است، اگرچه فتوشاپ هنوز نیازی به نگرانی زیادی ندارد. ممکن است داغ شود و عمر باتری در مقایسه با S22 Ultra و iPhone 14 Pro Max ضعیف است، اگرچه بدتر از iPhone 14 Pro نیست.

رم: 12GB

حافظه: 128GB, 256GB, 512GB

دوربین اصلی: 50MP (wide, f/1.9) + 12MP (ultrawide, 114-degree, f/2.2) + 48MP (telephoto, 4x optical zoom, f/3.5)

دوربین سلفی: 11.1MP (wide, f/2.2)

علت هایی که باید بخرید:

*ابزارهای مفید نرم افزار دوربین

*سخت افزار برتر دوربین

 

علت هایی که نباید بخرید:

*لنز اولتراواید فوکوس ثابت دارد

*عمر باتری چشمگیر نیست

 

 

5. sony xperia 1 IV

سونی دوربین‌های فوق‌العاده‌ای را عرضه می‌کند، بنابراین می‌توانید به چیزهای خوبی از دوربین تلفن‌هایش امیدوار باشید، و نسل چهارم Xperia 1 ناامید نمی‌شود. به لطف چند ویژگی کلیدی که بیشتر برای عکاسان حرفه ای از مصرف کنندگان معمولی طراحی شده است، جایگاه خود را در این لیست توجیه می کند.
دوربین زوم در Xperia 1 IV دارای یک لنز متحرک است که زوم اپتیکال پیوسته بین 3.5x تا 5.2x را تسهیل می‌کند و به تلفن یک مزیت رقابتی برای افرادی که به عکاسی زوم علاقه دارند، می‌دهد. این تلفن همچنین دارای یک دکمه شاتر فیزیکی است که می‌تواند برای یافتن فوکوس تا حدی فشار داده شود یا برای گرفتن عکس به‌طور کامل فشار داده شود و تجربه‌ای شبیه به دوربین ارائه دهد.
در همین حال، برای اولین بار در گوشی سونی، می توانید فیلم 4K و 120 فریم بر ثانیه را در هر یک از سه دوربین پشتی و یکی در جلو ضبط کنید که برای فیلمبرداران و وبلاگ نویسان مفید است. ما همچنین برنامه‌های خلاقیت سونی مانند Photography Pro و Cinema Pro را دوست داریم (Audio Pro برای موسیقی نیز وجود دارد). استفاده از اپلیکیشن عکاسی ساده ترین نیست زیرا به جای گوشی های هوشمند از روی دوربین ها الگوبرداری شده است، اما اگر با استفاده از DSLR آشنا هستید، مشکلی با آن نخواهید داشت.

 

حافظه: 256GB, 512GB

رم:12GB

دوربین اصلی: 12MP (wide, f/1.7) + 12MP (telephoto, 3.5x-5.2x optical zoom, f/2.3) + 12MP (ultra-wide, 124-degree, f/2.2) + 0.3MP (3D Time-of-Flight))

دوربین سلفی: 12MP (wide, f/2.0)

 

علت هایی که باید بخرید:

*دکمه شاتر مفید

*انبوهی از برنامه های خلاقانه

علت هایی که نباید بخرید:

*طراحی زاویه ای

*قیمت بالا

 

 

6.Oneplus 10 pro

 

رم: 8GB, 12GB

حافظه: 128GB, 256GB, 512GB

دوربین اصلی: 48MP (wide, f/1.8) + 8MP (telephoto, 3.3x optical zoom, f/2.4) + 50MP (ultra-wide, 150-degree, f/2.2)

دوربین سلفی: 32MP (wide, f/2.2)

 

علت هایی که باید بخرید:


*طراحی شیک

*مقرون به صرفه تر از باقی پرچم داران

*دوربین کم نظیر

علت هایی که نباید بخرید:

*عدم مقاومت در براب راب

*داغ میکند

 

گوشی رده بالای OnePlus از سال 2022 سه دوربین پشتی چشمگیر را ارائه می دهد که همکاری این شرکت با سازنده دوربین حرفه ای Hasselblad دوباره به ثمر نشسته است. ما متوجه شدیم که دوربین‌های اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو، در بسیاری از عکس‌ها، عمق کم عمق بسیار زیبایی را ارائه می‌دهند، اگرچه برخی ممکن است احساس کنند بهینه‌سازی‌های هوش مصنوعی، تصاویر را کمی بیش از حد اشباع می‌کند.
چند حالت منحصر به فرد در دسترس است. XPan، با الهام از دوربین طاقچه Hasselblad به همین نام، تصاویر پانوراما گسترده می گیرد، در حالی که حالت 150 درجه از دوربین فوق عریض برای ایجاد جلوه ای شبیه به چشم ماهی استفاده می کند.
فراتر از دوربین، ما متوجه شدیم که OnePlus 10 Pro یک گوشی اندرویدی خوب با صفحه نمایش زیبا، شارژ سریع و قدرت پردازش فراوان است. مانند همه تلفن‌ها، لبه‌های ناهمواری دارد، و ما متوجه شدیم که در هنگام استفاده شدید داغ می‌شود. OnePlus از آن زمان یک به روز رسانی به نام OnePlus 11 را منتشر کرده است (به این زودی نسخه Pro وجود ندارد) و در حالی که کمی ارزان تر است و دارای برخی ارتقاء دوربین است، فاقد ماژول فوق عریض 150 درجه در 10 Pro است.

 

7.oppo find x5 pro

رم: 8GB / 12GB

حافظه: 256GB / 512GB

دوربین اصلی: 50MP (f/1.7) + 50MP (ultra wide, f 2.2) + 13MP (telephoto, 2x optical zoom, f/2.4)

دوربین سلفی: 32MP (wide, f/2.4)

 

علت هایی که باید بخرید:

*دوربین عالی

*طراحی بینظیر

علت هایی که نباید بخرید:

*زوم ضعیف

 

Oppo Find X5 Pro یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند سال 2022 بود که بیشتر مورد بحث قرار گرفت و بیشتر به خاطر دوربینش، به لطف کمک سازنده دوربین سوئدی Hasselblad. یک سلفی 32 مگابایتی در جلو و سه لنز در پشت وجود دارد که به طور مرتب در یک نوع پلاتو گروه بندی شده اند: یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم فوق سریع f/1.7، یک دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2 و یک لنز 13 مگاپیکسلی تله فوتو. با f/2.4. لنز ماکرو میکروسکوپی اختصاصی Find X3 Pro از بین رفته است.میتوان این گوشی را هم بهترین گوشی از نظر دوربین در نظر گرفت.
دو لنز اصلی فوق‌العاده با رنگ‌های عالی و زنده هستند و دیافراگم‌های کم آن امکان عکس‌برداری سریع را فراهم می‌کنند. لنز تله فوتو کمتر چشمگیر است، تنها با زوم 2X، که از بسیاری از رقبا عقب است. واحد پردازش عصبی جدید Marisilicon X الگوریتم‌های تصویربرداری هوش مصنوعی را دقیقاً روی داده‌های RAW اعمال می‌کند تا کاهش نویز را در نور کم برای عکس‌ها و ویدیوهای 4K بهبود بخشد. در همین حال، فیلترهای هاسلبلاد که می توانند کیفیتی شبیه به فیلم را به پیش پا افتاده ترین تصاویر اضافه کنند.
به غیر از دوربین‌ها، Oppo Find X5 Pro دارای طراحی منحصر به فرد و براقی است – برآمدگی دوربین آن شیب صافی دارد و برآمدگی ناشیانه‌ای دارد. صفحه نمایش نیز بسیار خوب و قابل تنظیم است.

 

8.realme gt 2 pro

 

رم: 8GB, 12GB

حافظه: 128GB, 256GB, 512GB

دوربنی اصلی: 50MP (wide, f/1.8) + 50MP (ultrawide, 150-degree, f/2.2) + 3MP (microscope, 40x magnification, f/3.3)

دوربین سلفی: 32MP (wide, f/2.4)

علت هایی که باید بخرید:

*دوربین میکروسکوپی فوقالعاده

*قیمت مقرون به صرفه

علت هایی که نباید بخرید:

*بدون دوربین تله فوتو

 

ریلمی شرکتی نیست که معمولاً به دلیل نداشتن گوشی‌های هوشمند برتر، اغلب در لیست «بهترین تلفن‌های دوربین» قرار می‌گیرد، اما GT 2 Pro اولین گوشی برتر آن است و ریلمی را در این لیست به دست آورده است. دوربین های اصلی و فوق عریض 50 مگاپیکسلی این گوشی عالی هستند،و باعث میشوند تا در بین بهترین گوشی از نظر دوربین قرار گیرد و  اما دلیل واقعی قرار گرفتن این گوشی در این لیست، دوربین میکروسکوپ بزرگنمایی 40 برابری آن است.
ما موبایل Realme را معجزه‌آسا دیدیم که چگونه ویژگی‌های دوربین چشمگیر را با قیمتی بسیار پایین‌تر از آنچه انتظار داشتید ارائه می‌کند. دوربین اصلی برای عکاسی در نور کم باورنکردنی است و مطمئناً آیفون را برای پول خود به ارمغان می آورد. همچنین مقدار زیادی رنگ و نور را در نور روز یا محیط های با نور خوب به تصویر می کشد.
ما از بازی با دوربین میکروسکوپ بسیار لذت بردیم، و این گوشی به چند دلیل دیگر نیز عالی است. به سرعت شارژ می شود، صفحه نمایش آن عالی به نظر می رسد و بسیار قدرتمند است. به علاوه، یکی از مقرون به صرفه ترین موبایل های این لیست است که آن را به جایگزینی عالی برای گوشی های پر زرق و برق برندهای بزرگ تبدیل می کند.

9.samsung galaxy Zfold 4

رم: 12GB

حافظه: 256GB, 512GB, 1TB

دوربین اصلی : 50MP wide (f/1.8), 12MP ultrawide (f/2.2), 10MP telephoto (f/2.4) with 3x optical zoom

دوربین سلفی: 10MP cover (f/2.2), 4MP under-display (f/1.8)

علت هایی که باید بخرید:

*پشتیبانی از قلم s

*تاشو بودن

علت هایی که نباید بخرید:

*گران تر از گوشی های هم رده

*دوربین سلفی ضعیف

اگر مشتاق روزهایی هستید که تلفن های تاشو استاندارد بودند، سامسونگ گلکسی زد فولد 4 وجود دارد. سامسونگ به اصلاحات درست ادامه داده است تا سبک ترین و باریک ترین گوشی تاشو را تولید کند.
پنج دوربین در اطراف Z Fold 4 پخش شده اند – که بهترین گوشی از نظر دوربین را بسازند و سه دوربین در پشت، یک دوربین سلفی در نمایشگر جلو و سپس یک دوربین دیگر در نمایشگر داخلی. اینها بهترین دوربین های سامسونگ نیستند، اما ارتقای قابل توجهی نسبت به دوربین تاشو قبلی دارند، با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز f/1.8، 12 مگاپیکسل فوق عریض و تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر. دوربین سلفی روی صفحه نمایش کاور نیز 10 مگاپیکسلی است، اما دوربین سلفی زیر صفحه نمایش 4 مگاپیکسلی نسبتا ضعیف است. یکی از ویژگی‌های سرگرم‌کننده این تلفن، نحوه تا شدن آن است که به آن اجازه می‌دهد تا به عنوان سه پایه خودش کار کند. و اگر هنگام گرفتن عکس آن را باز کنید، می توانید با کپی کردن منظره یاب خود در صفحه جلویی، پیش نمایشی به سوژه ها بدهید.
این بدون شک یک گوشی گران قیمت است، بنابراین برخی از کاربران ممکن است بخواهند دیگر گزینه تاشو فعلی سامسونگ، Samsung Galaxy Z Flip4 را در نظر بگیرند. فقط حواستان باشد که به جای تنظیم سه گانه Fold 4، فقط از یک آرایه دو دوربین در پشت استفاده می کند.

 

10.samsung s21 ultra 


رم:
12GB, 16GB

حافظه: 128GB, 256GB, 512GB

دوربین اصلی: 108MP (wide, f/1.8) + 10MP (periscope, 10x optical zoom, f/4.9) + 10MP (telephoto, 3x optical zoom, f/2.4) + 12MP (ultrawide, 120-degree, f/2.2)

دوربین سلفی: 40MP (wide, f/2.2)

علت هایی که باید بخرید:

*فناوری قلم vacom

*زوم دوربین عالی

علت هایی که نباید بخرید:

*بزرگ و حجیم

*نسبتا گران

 

اگر بتوانید یک گوشی مناسب پیدا کنید، سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا همچنان یک انتخاب عالی است. آرایه دوربین آن تا حد زیادی مشابه نمونه ای است که در جانشین S22 Ultra یافت شد که در لیست ما قرار داشت و انعطاف پذیری فوق العاده ای را با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و زوم دیجیتال 100 برابر ارائه می دهد.
S21 Ultra دارای پردازنده درجه یک، بدنه مقاوم در برابر آب و شارژ بی سیم است. این می تواند به یک مانیتور متصل شود و با استفاده از رابط صفحه نمایش بزرگ DeX سامسونگ به عنوان یک تجربه دسکتاپ دو برابر شود و از قلم S سامسونگ برای طراحی و یادداشت برداری پشتیبانی می کند.این گوشی میتواند یکی از بهترین ها برای بهترین گوشی از نظر دوربین باشد.
چیزی که در S21 Ultra دریافت نمی کنید، پشتیبانی از قلم S Pen است که فقط در S22 Plus بعدی معرفی شد. به غیر از این، تنظیم نسبتاً مشابهی است. اگر بتوانید آن را به طور قابل توجهی ارزان تر از S22 بیابید، واقعا ارزش خرید دارد، اما توجه داشته باشید که این معاملات می آیند و می روند.

 

راهنمای خرید گوشی از نظر دوربین بر اساس قیمت

در ادامه برای شما راهنمایی جامع برای خرید یک گوشی مناسب بر اساس بودجه ی مورد نظرتان آماده کردیم . در لیست زیر صرفا دوربین مد نظر بوده و برای خرید دقیق تر پیشنهاد میشود اطلاعات تکمیلی هر محصول را مشاهده کنید.

خرید گوشی از نظر دوربین (قیمت تا پنج میلیون تومان)

samsung GALAXY a04s 

در بین گوشی های سامسونگ سری A  که تاکنون به بازار ارائه شده مدل Galaxy A04s است که جدیدترین محصول این شرکت می باشد این مدل در واقع جایگزینی برای مدل قدیمی تر خود یعنی A03  می‌باشد. طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی، طراحی آشنایی است که پیش از این هم سامسونگ از آن در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده بود که البته بسیار کاربر پسند است. دو دوربین عمودی به عنوان دوربین اصلی در قاب پشتی دیده می شود. یکی از این دوربین ها 16 و دیگری 5 مگاپیکسل است. رزولوشن دوربین سلفی این مدل 50 مگاپیکسل  می باشد. طبق ادعای این کمپانی دوربین سلفی این گوشی جزو بهترین دوربین های استفاده شده در گوشی های میان رده است .

از نظر نرم افزاری و رابط کاربری  گوشی سامسونگ مدل Galaxy A04s  تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ ندارد. عکس‌ های گرفته‌شده در روز از نظر جزئیات، رنگ و گستره داینامیکی وضعیت قابل قبولی دارد. عکاسی در شب با این گوشی قابل قبول است. مانند تمامی گوشی‌ های میان‌رده، مقداری نویز در تصاویر ثبت‌ می‌شود. با روشن کردن حالت Scene Optimizer می‌توانید کنتراست عکس در شبتان را بالا برده و مقدار نویزها را کاهش دهید.

 

 

رم: 32GB 3GB RAM, 32GB 4GB RAM, 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM

دوربین اصلی :50 MP, f/1.8

2 MP, f/2.4
2 MP, f/2.4,

دوربین سلفی :5 MP, f/2.2)

 

 

 

samsung  GALAXY a04

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A04 یکی از ارزان ‌ترین گوشی های سامسونگ به شمار می رود. این گوشی با توجه به قیمتی که دارد امکانات قابل قبولی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سامسونگ از برندهایی است که همه ی رده های قیمتی را پوشش می دهد. البته لازم به ذکر است که این گوشی توانایی انجام بازی ها و اپلیکیشن های سنگین را ندارد. ولی برای کارهای روزمره مناسب است. گوشی  A04 در پنل پشتی خود یک دوربین با کیفیت مناسب جای داده است که شامل دو لنز می ‌شود.

یکی از لنزها که لنز اصلی وwide  محسوب می شود،  50 مگاپیکسل و لنز تشخیص عمق تصویر آن ، 2 مگاپیکسل می باشد. لازم به ذکر است که در پنل جلوی این گوشی نیز دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است که امکان ثبت تصاویر سلفی قابل قبول را به شما می‌ دهد.تصاویر ثبت شده توسط این گوشی، از دقت رنگ بالایی برخوردار هستند و کیفیت خوبی دارند.هم چنین این گوشی در ثبت تصاویر در شب نیز عملکرد قابل قبولی دارد.

 

رم:32GB 3GB RAM, 32GB 4GB RAM, 64GB 4GB RAM, 64GB 6GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 8GB RAM

دوربین اصلی50 MP, f/1.8

. 2 MP, f/2.4,:

دوربین سلفی:5 MP, f/2.2

 

 

 

redmi 12c 

redmi 12c در 4 رنگ خاکستری ، آبی ، سبز و بنفش به بازار عرضه شده است. در طراحی پنل پشت بدنه ی redmi 12C  یک ماژول بیضی شکل بزرگ و جذاب به چشم می‌ خورد. که در مجموع جایگاه دوربین 50 مگاپیکسلی، فلش ال ای دی و اسکنر اثر انگشت و عمق سنج و فوکوس خودکار می باشد. لازم به ذکر است که دوربین سلفی این مدل 5 مگاپیکسل است.

 

رم:32GB 3GB RAM, 64GB 3GB RAM, 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM

دوربین اصلی: 50 MP,

 

دوربین سلفی :: 5 MP

 

خرید گوشی از نظر دوربین (قیمت پنج میلیون تا ده میلیون تومان)

 

redmi note 10 pro

ردمی نوت 10 پرو، دارای ابعاد 8.1 × 76.5 × 164 میلی متراست و وزن آن 193 گرم است . یک فریم آلومینیومی پنل پشت را که از جنس شیشه است ، در برگرفته است . برای محافظت از گوشی ، در هر دو پنل پشت و جلو از گوریلاگلس 5استفاده شده است. این محصول با سه رنگ طوسی ، آبی و برنز به بازارعرضه شده است .نمایشگر 6.67 اینچی مجهز به پنل AMOLED بارزولوشن 2400×1080 و تراکم پیکسلی 395 ppiدارد.

دوربین گوشی دارای 5 لنزاست که لنز اصلی 108 مگاپیکسل است. که با فناوری ترکیب پیکسل ها قابلیت ثبت تصویر های بی نظیری دارد . ثبت انواع حالت های تصویرازجمله،فوق عریض،پرتره وتصاویر ماکرو،نشان دهنده ی حضوریک دوربین بی نقص است . دوربین سلفی گوشی دارای لنز 16 مگاپیکسلی ست . که به فناوری ترکیب پیکسل مجهز است وسلفی های با کیفیت و حرفه ای ارائه می دهد.این گوشی دارای باتری 5020 میلی آمپری است که سبب ضخیم شدن حدودی دستگاه شده است. این باتری از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. ردمی نوت 10 پرو، تراشه ی اسنپ دراگون ساخت شرکت کوالکوم دارد . که در کنار یک پردازشگر گرافیکی Adreno 618 عملیات پردازش داده را در این گوشی انجام می دهد . ردمی نوت 10 پرو،با سه نوع،رم وحافظه داخلی برپایه ی اندروید 11و رابط کاربری اختصاصی MIUI 12واردعرضه بازار شده است.

 

رم:64GB 6GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

دوربین اصلی:
108 MP, f/1.9
8 MP, f/2.2
5 MP, f/2.4
2 MP, f/2.4

 

دوربین سلفی: 16 MP, f/2.5

 

 

poco m5s 

گوشی موبایل شیائومی poco M5S در 3 رنگ خاکستری ، آبی ، سفید به بازار عرضه شده است. در طراحی پنل پشت بدنه ی poco M5S یک ماژول مربع شکل بزرگ و  جذاب به چشم می‌ خورد. که در مجموع جایگاه 4 لنز می باشد.دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسل و لنز ماکرو و تشخیص عمق 2 مگاپیکسل می باشد. هم چنین دارای فلش ال ای دی و اسکنر اثر انگشت و عمق سنج و فوکوس خودکار می باشد. لازم به ذکر است که دوربین سلفی این مدل 13 مگاپیکسل است. ابعاد و وزن این مدل از گوشی های شیائومی 160.5×74.5×8.3 میلی متر 178.8 گرم می باشد و دارای جک ورودی هدفون نیز می باشد.

صفحه نمایش این مدل از نوع AMOLED می باشد. که کیفیت بسیار مناسبی دارد. همچنین برای محافظت از این نمایشگر از گوریلا گلس 3 استفاده کرده تا نیازی به زدن گلس روی صفحه ی نمایش گوشی برای رفع خط و خش نداشته باشیم.این محصول دارای تراشه ی مدیاتک G95 در بخش پردازش می باشد. که باعث بالا بردن سرعت و عملکرد این گوشی شده است.این محصول شیائومی دارای ظرفیت 64 و 128 گیگابایت می باشد .هم چنین اسلات کارت حافظه هم دارد. باتری این گوشی جدید شیائومی 5000 میلی آمپر است و فست شارژر 33 وات را ساپورت می کند.

 

رم : 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM

دوربین اصلی: 64 MP, f/1.8
8 MP, f/2.2
2 MP, f/2.4
2 MP, f/2.4

دوربین سلفی :
13 MP, f/2.4

 

 

redmi note 9 pro 

 

گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro شیائومی یک میان رده ی قدرتمند است. کمپانی شیائومی که در تلاش است بازار میان رده ها را تسخیر کند. فهرست این محصولات خود را هر روز جذاب تر و قدرتمند تر از قبل می کند. نوت 9 پرو هم یکی از اعضای قدرتمند این فهرست است که با ظاهر و امکاناتی چون پرچمداران روانه ی بازار شده است.

گوشی ردمی نوت 9 پرو دوربین چهارگانه دارد. دوربین اصلی یک سنسور 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و از نوع Wide است. این سنسور در حضور نور خورشید، می‌تواند عکس‌هایی با وضوح و جزئیات بالا را به ثبت برساند که از کنتراست خوبی هم برخورداراند. دوربین بعدی یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 از نوع اولتراواید (Ultrawide) است که می‌تواند عکس‌هایی با زاویه 119 درجه را ثبت کند.

حسگر سوم از نوع ماکرو و با کیفیت 5 مگاپیگسل است تا بتوان از سوژه در فاصله ی کم عکس‌ برداری کرد؛ البته این سنسور قادر به ثبت عکس‌هایی با جزئیات بالا نیست. یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان (Deep) با گشودگی دیافراگم f/2.4 هم برای ثبت عکس‌های پرتره تعبیه شده است. این دوربین قابلیت فیلم‌ برداری 4K با سرعت ۳۰ فریم‌ بر‌ثانیه را دارد.

هرچند کیفیت این قابلیت آن طور که باید باشد نیست اما درمجموع کیفیت عملکرد قابل قبولی دارد. قابلیت های پانوراما و HDR هم در دوربین گوشی Redmi Note 9 Pro پشتیبانی می شود. دوربین سلفی فبلت که در هول-پانچ روی صفحه نمایش جای داده شده، دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2f/ است. علاوه‌ بر ‌این، دوربین جلو قابلیت عکس ‌برداری HDR و فیلم‌برداری FULL HD با سرعت 30 فریم‌ بر‌ثانیه را نیز دارد.

 

رم::64GB 6GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM

دوربین اصلی: 64 MP, f/1.9
8 MP, f/2.2,
5 MP, f/2.4
2 MP, f/2.4

 

دوربین سلفی:
16 MP, f/2.5

 

SAMSUNG galaxy  A14

از گوشی A14،  می‌توان به عنوان  گوشی‌ های میان رده سری A  یاد کرد. این مدل جانشین گوشی‌ Galaxy A13 خواهد بود. ابعاد این گوشی سامسونگ 167.7×78×9.1 میلی‌متر بوده و وزنی معادل 202 گرم دارد.

این گوشی میان رده از یک دوربین سه گانه با کیفیت بهره می‌برد.این روزها کمتر از گذشته شاهد طراحی ناچ در گوشی‌ های هوشمند جدید هستیم. اما سامسونگ هنوز هم از این طراحی در گوشی A14 خود استفاده کرده است.از دیگر ویژگی‌ های این دوربین میتوان به لنز واید 50 مگاپیکسلی و سنسورهای ماکرو و سنجش عمق 2 اشاره کرد. همچنین در دوربین این گوشی جدید پر طرفدار، شاهد یک فلش  LED هستیم. همچنین این گوشی مجهز به سنسور سلفی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد. این سنسور سلفی، توانایی قابل قبولی در زمینه ثبت تصاویر خواهد داشت، حالت فیلم‌برداری این دوربین نیز از  کیفیت 1080 پیکسل، با نرخ 30 فریم در ثانیه برخوردار است.

رم: 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM

دوربین اصلی:

50 MP, f/1.8
5 MP, f/2.2
2 MP, f/2.4

 

دوربین سلفی: 13 MP, f/2.0

 

 

SAMSUNG GALAXY A13

از گوشی A13،  می‌توان به عنوان  گوشی‌ های میان رده سری A  یاد کرد. این مدل جانشین گوشی‌ Galaxy A12 خواهد بود. ابعاد این گوشی سامسونگ 8.8×76.4×165.1 میلی‌متر بوده و وزنی معادل 195 گرم دارد.

این گوشی میان رده از یک دوربین چهارگانه با کیفیت بهره می‌برد.این روزها کمتر از گذشته شاهد طراحی ناچ در گوشی‌ های هوشمند جدید هستیم. اما سامسونگ هنوز هم از این طراحی در گوشی A13 خود استفاده کرده است.از دیگر ویژگی‌ های این دوربین میتوان به سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه پوشش 123 درجه، سنسورهای ماکرو و سنجش عمق 2 اشاره کرد. همچنین در پایین ماژول دوربین شاهد یک فلش  LED هستیم. همچنین این گوشی مجهز به سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد. این سنسور سلفی، توانایی قابل قبولی در زمینه ثبت تصاویر خواهد داشت، حالت فیلم‌برداری این دوربین نیز از  کیفیت 1080 پیکسل، با نرخ 30 فریم در ثانیه برخوردار است.

 

رم:32GB 3GB RAM, 32GB 4GB RAM, 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM

دوربین اصلی:
50 MP, f/1.8
5 MP, f/2.2,
2 MP, f/2.4
2 MP, f/2.4

دوربین سلفی:
8 MP, f/2.2

 

SAMSUNG GALAXY A23

سامسونگ یک خوش قیمت پر کاربرد دیگر از این خانواده را معرفی کرد. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23 به عنوان گوشی میان رده و با قیمتی مناسب روانه ی بازار شده است. ظاهری زیبا در کنار عملکردی متوسط و قابل قبول یک اسمارت فون اقتصادی خوب و محبوب را فراهم کرده است.مشخصات دوربین a23 در این رده بسیار رضایت‌بخش است. لنزهای بکار گرفته شده در گوشی a23 به شما امکان ثبت تصاویر و فیلم‌هایی با وضوح بالا را می‌دهد.  A23 از یک دوربین چهار گانه بهره برده است.

دوربین این گوشی از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 5 مگاپیکسلی، یک لنز سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. همچنین دوربین سلفی گوشی a23 نیز 8 مگاپیکسل است که تصاویر مطلوبی را ثبت خواهد کرد. از ویژگی‌های دوربین اصلی a23 سامسونگ می‌توان به زوم دیجیتال، فلاش خودکار و لمس برای فوکوس اشاره کرد.

 

رم : 64GB 4GB RAM, 64GB 6GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM

دوربین اصلی : 50 MP, f/1.8
5 MP, f/2.2
2 MP, f/2.4
2 MP, f/2.4

دوربین سلفی:

8 MP, f/2.2

 

 

 

realme 7

گوشی موبایل ریلمی مدل Realme 7 5G ، دارای ابعاد 9.1 × 75.1 × 162.2 میلیمتر است و وزن آن 195 گرم است. برای محافظت از گوشی از گوریلاگلس استفاده شده است. این محصول با دو رنگ نقره ای و آبی به بازارعرضه شده است .نمایشگر 6.5 اینچی مجهز به پنل  IPS LCD بارزولوشن  (1080 × 2400) و تراکم پیکسلی 405ppi دارد.

این گوشی دارای دوربین چهارگانه است که لنز اصلی 48 مگاپیکسل است. که قابلیت ثبت تصویر های بی نظیری دارد. ثبت انواع حالت های تصویر از جمله اوتراواید، واید و تصاویر ماکرو،نشان دهنده ی حضوریک دوربین بی نقص است. دوربین سلفی گوشی دارای لنز 16 مگاپیکسلی ست. که سلفی های با کیفیت و حرفه ای ارائه می دهد.

این گوشی دارای تراشه ی MediaTek MT6853 Dimensity 800U 5G (7 nm) است.که در کنار یک پردازشگر گرافیکی Mali-G57 MC3 عملیات پردازش داده را در این گوشی انجام می دهد. گوشی موبایل ریلمی مدلRealme 7 5G دارای باتری 5000 میلی آمپری است که سبب ضخیم شدن حدودی دستگاه شده است. این باتری از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند.

 

رم : 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM

دوربین اصلی:
48 MP, f/1.8
8 MP, f/2.3
2 MP, f/2.4
2 MP, f/2.4

دوربین سلفی:

16 MP, f/2.1

 

خرید گوشی از نظر دوربین (قیمت ده میلیون تومان تا 20 میلیون تومان)

SAMSUNG GALAXY A73

گوشی سامسونگ Galaxy A73 در دو ظرفیت 256 و 128 گیگابایتی عرضه شده است.گلکسی A73 سامسونگ دارای دوربین چهارگانه بوده. که شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم F / 1.8 و یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، یک لنز تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی و همچنین یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی می‌ باشد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 5000 میلی‌ آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثر انگشت از دیگر ویژگی‌ های این گوشی می باشد.

رم:
128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

دوربین اصلی:
108 MP, f/1.8,
12 MP, f/2.2
5 MP, f/2.4
5 MP, f/2.4

دوربین سلفی:

32 MP, f/2.2

 

xiaomi 12 lite

قطعا همه شما با کمپانی پیشرفته و پر طرفدار شیائومی آشنا هستید.در ادامه با جدیدترین گوشی تولید شده توسط این کمپانی آشنا می شویم. گوشی Xiaomi 12 Lite (5G) شیائومی جدیدترین گوشی تولید شده توسط این شرکت است و به تازگی به بازار عرضه شده است.این گوشی با کیفیت، از اسمارت فون هایی ست. که از فناوری اینترنت پر سرعت 5G پشتیبانی می کند. این گوشی با ابعاد 159.3×73.7×7.3 میلی‌متر و وزن 173 گرم در رنگ های مشکی،سبز روشن و صورتی روشن طراحی شده است. نمایشگر آن 6.55 اینچ با یک بریدگی ناچ و رزولوشن 2400×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 402 پیکسل بر اینچ است.گوشی شیائومی Xiaomi 12 Lite (5G) دارای یک دوربین 3 گانه با کیفیت است. در بخش سخت افزار شیائومی از Qualcomm SM7325 و پردازشگر گرافیکی Adreno 642L برای ساخت این گوشی موبایل استفاده کرده است.باتری گوشی که قابلیت شارژ سریع را نیز پشتیبانی می کند؛ 4300 میلی آمپر ظرفیت دارد. این گوشی پرطرفدار شیائومی در سه نسخه 8/128 و 8/256 و 128/6 گیگابایت بر پایه اندروید Android 12, MIUI 13 به بازار عرضه شده است.در نهایت اگر قصد خرید گوشی با کیفیت در محدوده قیمت مناسب را دارید، ما این گوشی را به شما کاربران عزیز پیشنهاد می کنیم

رم:
128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

 

دوربین اصلی:
108 MP, f/1.9
8 MP, f/2.2
2 MP, f/2.4

دوربین سلفی:

32 MP, f/2.5

 

 

redmi note 10 pro

ردمی نوت 10 پرو، دارای ابعاد 8.1 × 76.5 × 164 میلی متراست و وزن آن 193 گرم است . یک فریم آلومینیومی پنل پشت را که از جنس شیشه است ، در برگرفته است . برای محافظت از گوشی ، در هر دو پنل پشت و جلو از گوریلاگلس 5استفاده شده است. این محصول با سه رنگ طوسی ، آبی و برنز به بازارعرضه شده است .نمایشگر 6.67 اینچی مجهز به پنل AMOLED بارزولوشن 2400×1080 و تراکم پیکسلی 395 ppiدارد.

دوربین گوشی دارای 5 لنزاست که لنز اصلی 108 مگاپیکسل است. که با فناوری ترکیب پیکسل ها قابلیت ثبت تصویر های بی نظیری دارد . ثبت انواع حالت های تصویرازجمله،فوق عریض،پرتره وتصاویر ماکرو،نشان دهنده ی حضوریک دوربین بی نقص است . دوربین سلفی گوشی دارای لنز 16 مگاپیکسلی ست . که به فناوری ترکیب پیکسل مجهز است وسلفی های با کیفیت و حرفه ای ارائه می دهد.این گوشی دارای باتری 5020 میلی آمپری است که سبب ضخیم شدن حدودی دستگاه شده است. این باتری از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. ردمی نوت 10 پرو، تراشه ی اسنپ دراگون ساخت شرکت کوالکوم دارد . که در کنار یک پردازشگر گرافیکی Adreno 618 عملیات پردازش داده را در این گوشی انجام می دهد . ردمی نوت 10 پرو،با سه نوع،رم وحافظه داخلی برپایه ی اندروید 11و رابط کاربری اختصاصی MIUI 12واردعرضه بازار شده است

 

رم:  64GB 6GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

دوربین اصلی:
108 MP, f/1.9
8 MP, f/2.2
5 MP, f/2.4
2 MP, f/2.4

دوربین سلفی: 16 MP, f/2.5

 

 

 

redmi note 11 pro

ردمی نوت 11 پرو 5G ، دارای ابعاد 164.2 در 76.1 در 8.1 میلی‌متر است و وزن آن 202 گرم است. برای محافظت از گوشی از گوریلاگلس 5 استفاده شده است. این محصول با  سه رنگ سفید، آبی و خاکستری به  بازارعرضه شده است .نمایشگر 6.67 اینچ مجهز به پنل  Super AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 395 ppi دارد.

این گوشی دارای دوربین سه گانه است که لنز اصلی 108 مگاپیکسل است. که با فناوری ترکیب پیکسل ها قابلیت ثبت تصویر های بی نظیری دارد . ثبت انواع حالت های تصویرازجمله،واید، اولترا واید و تصاویر ماکرو، نشان دهنده ی حضور یک دوربین بی نقص است . دوربین سلفی گوشی دارای لنز 16 مگاپیکسلی ست . که به فناوری ترکیب پیکسل مجهز است وسلفی های با کیفیت و حرفه ای ارائه می دهد.این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپری است که سبب ضخیم شدن حدودی دستگاه شده است. این باتری از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. می نوت 11 پرو، دارای تراشه ی Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (شش نانومتر) است.
که در کنار یک پردازشگر گرافیکی Adreno 619 عملیات پردازش داده را در این گوشی انجام می دهد . گوشی شیائومی REDMI Note 11 Pro 5G، با چهار نوع رم وحافظه داخلی برپایه ی اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی MIUI 13 وارد عرضه بازار شده است.

 

رم: 64GB 6GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM

دوربین اصلی:
108 MP, f/1.9
8 MP, f/2.2
2 MP, f/2.4
2 MP, f/2.4

دوربین سلفی: 16 MP, f/2.5

 

redmi note 12 pro 

گوشی شیائومی REDMI Note 12 Pro، دارای ابعاد 164.2×76.1×8.1 میلی متر است و وزن آن 201 گرم است. این محصول با  چهار رنگ سفید، آبی روشن و تیره و مشکی به  بازارعرضه شده است .نمایشگر 6.67 اینچی مجهز به پنل  AMOLED بارزولوشن 2400×1080 و تراکم پیکسلی 395 ppiدارد.

این گوشی دارای دوربین چهارگانه است که لنز اصلی 108 مگاپیکسل است. که با فناوری ترکیب پیکسل ها قابلیت ثبت تصویر های بی نظیری دارد . ثبت انواع حالت های تصویرازجمله اوتراواید، واید و تصاویر ماکرو و تشخیص عمق نشان دهنده ی حضوریک دوربین بی نقص است . دوربین سلفی گوشی دارای لنز 16 مگاپیکسلی ست . که به فناوری ترکیب پیکسل مجهز است وسلفی های با کیفیت و حرفه ای ارائه می دهد.این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپری است که سبب ضخیم شدن حدودی دستگاه شده است. این گوشی دارای تراشه ی Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G (8 nm) است.
که در کنار یک پردازشگر گرافیکی Adreno 618 عملیات پردازش داده را در این گوشی انجام می دهد .گوشی جدید شیائومی،با چند رم وحافظه داخلی برپایه ی اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی MIUI 13 واردعرضه بازار شده است.

رم:
128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

دوربین اصلی: 50 MP, f/1.9
8 MP, f/2.2
2 MP, f/2.4

دوربین سلفی: 16 MP, f/2.5

 

SAMSUNG GALAXY A53

گوشی موبایل Galaxy A53 از دسته گوشی های متوسط رو به بالاست که به تازگی روانه بازار شده است. این محصول دارای صفحه‌ نمایش سوپر آمولد است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این محصول سامسونگ با نسخه 12 از سیستم‌ عامل اندروید روانه بازار شده است.گلکسی a53 سامسونگ دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد است.

این صفحه‌ نمایش در هر اینچ 405 پیکسل را نشان می‌دهد. که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر بسیار عالی است. همچنین سامسونگ برای محافظت نمایشگر از  Corning Gorilla Glass 5 استفاده کرده است. که از خط‌ وخش و ضربه جلوگیری می‌ کند. تراشه به کار برده شده در گوشی سامسونگ Galaxy A53 Exynos 1280 است. که معماری ساخت آن 5 نانومتری است که قدرت پردازشی بالایی دارد.

گوشی سامسونگ Galaxy A53 در دو ظرفیت 256 و 128 گیگابایتی عرضه شده است.گلکسی A53 سامسونگ دارای دوربین چهارگانه بوده. که شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم F / 1.8 و یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، یک لنز تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی و همچنین یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی می‌ باشد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 5000 میلی‌ آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثر انگشت از دیگر ویژگی‌ های این گوشی می باشد.

 

رم: 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 6GB RAM, 256GB 8GB RAM

دوربین اصلی:
64 MP, f/1.8
12 MP, f/2.2
5 MP, f/2.4
5 MP, f/2.4

 

سلفی:

32 MP, f/2.2

 2020 iphone se 

 

اپل در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ اقدام به رونمایی از این گوشی هوشمند جدید خود نمود. این دستگاه که مدل به روز شده از iPhone SE می باشد یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه است. که شرکت اپل از سخت افزاری جدید در ساخت آن استفاده کرده است. وزن این گوشی بسیار کم و در حدود ۱۴۸ گرم می باشد و با توجه به این نکته و ابعاد آن امکان استفاده با یک دست برای کاربر فراهم شده است.

این گوشی هوشمند دارای یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی از نوع Wide با دریچه دیافراگم F/1.8 بوده و فاصله کانونی در این لنز ۲۸ میلی متر می باشد. این دوربین فناوری هایی نظیر لرزشگیر اپتیکال و همچنین فوکوس خودکار به همراه تشخیص فاز مجهز شده است. این دوربین دارای یک فلاش چهارگانه است. که امکان ثبت تصاویر در فضاهای با نور نامناسب را نیز امکان پذیر می کند. همچنین به وسیله فناوری «عمق سنجی یک چشمی» قابلیت ثبت عکس های پرتره را نیز فراهم شده است. فناوری هوش مصنوعی نیز در ثبت تصاویر پرتره به این دوربین کمک می کند. این دوربین توانایی این را دارد که تصاویر ویدیویی را با کیفیت 4k و حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ضبط نمایند.

شرکت اپل دوربین این گوشی را به فناوری Smart HDR نیز مجهز کرده تا امکان ثبت تصاویر پی درپی و در نهایت ادغام آنها با یکدیگر را فراهم می کند. دوربین سلفی این دستگاه نیز یک دوربین ۷ مگاپیکسلی است. این دوربین دارای دریچه دیافراگم F/2.2  بوده و قابلیت تصویربرداری به صورت HDR را دارد. همچنین این دوربین قابلیت این را دارد. که تصاویر ویدیویی را با کیفیت Full HD و حداکثر سرعت ۳۰ فریم درثانیه ضبط کنند.

 

رم: 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 256GB 4GB RAM

دوربین اصلی: 12 MP, f/1.8

 

سلفی:
7 MP, f/2.2

امیدواریم با کمک این مقاله بتوانید بهترین گوشی از نظر دوربین را انتخاب کنید.