اپل ویژن پرو

اپل ویژن پرو

پس از مدت ها انتظار کمپانی اپل ، اپل ویژن پروی  فضایی خود را رونمایی کرد.اپل ویژن پرو، هدست واقعیت مجازی اپل است ، که به طور یکپارچه محتوای دیجیتال را با دنیای واقعی  ترکیب می‌کند و تجربه‌ای منحصر به فرد را برای کاربر به وجود می‌آورد.

 

این محصول از رزولوشن 4k و فناوری Micro OLED استفاده می‌کند و طبق ادعای اپل وضوح بی‌نظیری دارد، و  به کاربران اجازه می‌دهد با یکدیگر در ارتباط باشند.  Vision Pro یک استور بسیار بزرگ برای برنامه ها دارد که فراتر از مرزهای یک استور سنتی است و رابط کاربری کاملاً سه بعدی را معرفی می کند که توسط طبیعی ترین ورودی های ممکن کنترل می شود،توسط  چشم ها، دست ها و صدای کاربر.

 

 

سیستم عامل

Vision Pro  با دارا بودن visionOS، اولین سیستم عامل فضایی جهان،  به کاربران اجازه می دهد تا با محتوای دیجیتال به گونه ای تعامل داشته باشند که احساس کنند به صورت فیزیکی در آن فضا حضور دارند. طراحی بینظیر Vision Pro دارای یک سیستم نمایشگر با وضوح فوق العاده بالاست که 23 میلیون پیکسل را در دو نمایشگر  داراست و سیلیکون سفارشی اپل در طراحی منحصر به فرد بند، و  دو تراشه برای اطمینان از اینکه کاربر هیچ تجربه ای را از دست ندهد.

به گفته مدیرعامل اپل امروز آغاز عصر جدیدی برای تجربیات   است. همانطور که مک ما را با تجربیات شخصی، آیفون ما را با تجربیات موبایلی آشنا کرد، اپل ویژن پرو نیز ما را با تجربیات فضایی آشنا می کند. ویژن پرو که بر اساس دهه‌ها تجربه ی  اپل ساخته شده، سال‌ها جلوتر است و بر خلاف هر چیزی که قبلا ساخته شده بود – با یک سیستم ورودی انقلابی جدید و هزاران نوآوری پیشگامانه، این تجربه‌های باورنکردنی را برای کاربران و فرصت‌های هیجان‌انگیز جدید را برای توسعه‌دهندگان باز می‌کند.

تجربیات جدید فوق العادهApple Vision Pro با تغییر نحوه تعامل کاربران با برنامه‌های مورد علاقه‌شان، ضبط و زنده کردن خاطرات، لذت بردن از نمایش‌ها و فیلم‌های تلویزیونی  به صورت خیره‌کننده و ارتباط با دیگران در FaceTime، بعد جدیدی را به تجربیات شخصی می‌آورد.

 

visionOS دارای یک رابط سه بعدی است که برنامه‌ها را از مرزهای نمایشگر آزاد می‌کند تا بتوانند در هر مقیاسی ظاهر شوند.  Apple Vision Pro با استفاده از صفحه نمایش بی‌نهایتش ، برای کاربران دسترسی به برنامه‌های مورد علاقه‌شان و روش‌های کاملاً جدید برای چندوظیفگی یا مولتی تسک، را فراهم می‌سازد و با پشتیبانی از Magic Keyboard و Magic Trackpad، کاربران می‌توانند فضای کاری عالی را راه‌اندازی کنند یا قابلیت‌های قدرتمند مک خود را به‌صورت بی‌سیم به Vision Pro بیاورند و یک صفحه نمایش 4k عظیم، شخصی و قابل حمل و فوق‌العاده ایجاد کنند.Vision Pro با دو نمایشگر،  با وضوح فوق‌العاده می‌تواند هر فضایی را به یک سینمای شخصی با صفحه‌ای که 100 فوت عرض دارد و با  سیستم صوتی فضایی پیشرفته تبدیل می کند.

کاربران می توانند فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را تماشا کنند یا از فیلم های سه بعدی خیره کننده لذت ببرند. Apple Immersive Video ویدیو ها  را  180 درجه با وضوح بالا را با صدای فضایی ارائه می‌کند و کاربران می‌توانند به مجموعه‌ای از ویدیوهای همه جانبه که او را به مکان‌های کاملاً جدید منتقل می‌کند دسترسی داشته باشند.

محاسبات فضایی انواع جدیدی از بازی‌ها را با عناوینی که می‌توانند طیفی از غوطه‌ور شدن را در بر گیرند و گیمرها را وارد دنیای کاملاً جدیدی کنند، ممکن می‌سازد. کاربران همچنین می توانند بیش از 100 بازی Apple Arcade را بر روی صفحه نمایشی به اندازه دلخواه خود، با صدای فراگیر و باورنکردنی و پشتیبانی از کنترلرهای بازی محبوب، بازی کنند.

 

با محیط‌ها، دنیای کاربر می‌تواند فراتر از ابعاد یک اتاق فیزیکی با مناظر پویا و زیبا رشد کند که می‌تواند به او کمک کند تا در فضاهای شلوغ تمرکز کنند یا درهم ریختگی را کاهش دهد.

با چرخش Digital Crown کاربر این اجازه را دارد  تا میزان حضور یا غوطه ور شدنش در یک محیط سه بعدی  را کنترل کند.

اولین دوربین سه بعدی اپل، Apple Vision Pro به کاربران این امکان را می‌دهد تا با Spatial Audio خاطرات مورد علاقه خود را ثبت کنند، دوباره زنده کنند و در آن غرق شوند. هر عکس و ویدیوی فضایی کاربران را به لحظه‌ای از زمان بازمی‌گرداند، مانند جشنی با دوستان یا یک جمع خانوادگی خاص. کاربران می توانند به کل گالری عکس خود در iCloud دسترسی داشته باشند و عکس ها و فیلم های خود را در مقیاس واقعی با رنگ های درخشان و جزئیات دیدنی مشاهده کنند. هر عکس پانوراما در آیفون گسترده می‌شود و اطراف کاربر می‌پیچد و حسی را ایجاد می‌کند که درست در جایی که گرفته شده ایستاده است.

اپ استور

Apple Vision Pro دارای یک اپ استور  کاملاً جدید می باشد که در آن کاربران می توانند برنامه ها و محتوای توسعه دهندگان را پیدا کنند و به صدها هزار برنامه آشنا برای iPhone و iPad دسترسی داشته باشند، که عالی اجرا می شوند و به طور خودکار با سیستم ورودی جدید Vision Pro هماهنگ کار می کنند. جامعه توسعه‌دهندگان اپل هم می‌توانند حتی فراتر رفته و از قابلیت‌های قدرتمند و منحصربه‌فرد Vision Pro و visionOS برای طراحی تجربیات جدید در اپلیکیشن‌ها استفاده کنند .

visionOS دارای یک رابط سه بعدی کاملاً جدید است که باعث می شود محتوای دیجیتال با  دنیای فیزیکی کاربر یکسان به نظر برسد. با واکنش پویا به نور طبیعی و ایجاد سایه ها، به کاربر کمک می کند مقیاس و فاصله را درک کند.

برای فعال کردن ناوبری کاربر و تعامل با محتوای فضایی، Apple Vision Pro یک سیستم ورودی کاملاً جدید را معرفی می‌کند که توسط چشم‌ها، دست‌ها و صدای افراد کنترل می‌شود. کاربران می‌توانند با نگاه کردن به برنامه‌ها، ضربه زدن به انگشتان خود برای انتخاب، تکان دادن مچ دست برای پیمایش یا استفاده از صدا برای دیکته کردن، در میان برنامه‌ها مرور کنند.Apple Vision Pro همچنین دارای EyeSight است، یک نوآوری خارق العاده که به کاربران کمک می کند با اطرافیان خود در ارتباط باشند، هنگامی که شخصی به شخصی که Vision Pro پوشیده است نزدیک می شود، دستگاه ایجاد شفافی می کند – به کاربر اجازه می دهد او را ببیند و در عین حال چشم های کاربر را نیز نمایش می دهد.

وقتی کاربر در محیطی غوطه ور می شود یا از یک برنامه استفاده می کند، EyeSight نشانه های بصری در مورد آنچه کاربر روی آن تمرکز کرده است به دیگران می دهد.

اپل ویژن پرو  مبتنی بر نوآوری و تجربه اپل در طراحی محصولات با کارایی بالا مانند مک، آیفون، و پوشیدنی‌هایی مانند Apple Watch است که در پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیک شخصی تا کنون به اوج خود می‌رسد. برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه برای عملکرد، تحرک و پوشیدن، اپل از پیشرفته ترین مواد ممکن استفاده کرده است.Apple Vision Pro دارای مقدار شگفت انگیزی از فناوری در یک طراحی فشرده است. تکه‌ای از شیشه‌های سه‌بعدی و چند لایه صیقل داده می‌شود تا یک سطح نوری ایجاد کند که به‌عنوان عدسی برای طیف وسیعی از دوربین‌ها و حسگرهای مورد نیاز برای ترکیب دنیای فیزیکی با محتوای دیجیتال عمل ‌کند. شیشه به داخل قاب آلیاژ آلومینیوم سفارشی جریان پیدا میکند  که به آرامی در اطراف صورت کاربر خمیده می‌شود.

برای منطبق شدن با چهره کاربر و تناسب دقیق، تسمه‌های انعطاف‌پذیر دارد و همچنین مطمئن میشود که پخش کننده ی صدا نزدیک به گوش کاربر قرار بگیرد، در حالی که یک بند سر – که در اندازه‌های مختلف موجود است – به‌صورت سه‌بعدی و با یک تکه بافته شده  تا مانند بالش ، قابلیت تنفس و کشش را فراهم کند.این بند را میتوان با یک مکانیسم ساده به اندازه ی سر تنظیم کرد.

ویژن پرو با استفاده از یک سیستم نمایشگر با وضوح فوق العاده بالا که بر روی تراشه سیلیکونی اپل ساخته شده است، از فناوری میکرو OLED برای جمع آوری 23 میلیون پیکسل در دو نمایشگر، هر کدام به اندازه یک تمبر پستی، با رنگ گسترده و محدوده دینامیکی بالا استفاده می کند. این پیشرفت تکنولوژیکی، همراه با لنزهای کاتادیوپتری سفارشی که وضوح باورنکردنی را ممکن می‌سازد، تجربه‌ای شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد. کاربرانی که نیاز به تصحیح بینایی دارند از درج های نوری ZEISS برای اطمینان از وضوح بصری و دقت ردیابی چشم استفاده خواهند کرد.

اپل ویژن پرو  دارای یک سیستم صوتی پیشرفته است که این احساس را ایجاد می کند که صداها از محیط اطراف کاربر می آیند و صدا را با فضا تطبیق می دهند. دو درایور تقویت‌شده جداگانه در داخل هر پاد صوتی، صدای فضایی شخصی‌شده را بر اساس هندسه سر و گوشِ خود کاربر ارائه می‌کنند.

سیستم ردیابی چشم با کارایی بالا در اپل ویژن پرو، علاوه بر ایجاد یک نمایشگر پیشرفته و تجارب صوتی بالا، از دوربین‌های پرسرعت و حلقه‌ای از LED استفاده می‌کند که الگوهای نور نامرئی را بر روی چشمان کاربر برای ورودی ، پاسخگویی  و بینایی ارائه میدهد.اپل برای ارائه ی این نوآوری های پیشرفته دو پردازنده به ما ارائه میدهد.پردازنده ی M2 عملکرد مستقل بی نظیری را ارائه می دهد، در حالی که تراشه کاملاً جدید R1 ورودی 12 دوربین، پنج سنسور و شش میکروفون را پردازش می کند تا اطمینان حاصل کند که محتوا درست در مقابل چشمان کاربر در زمان واقعی ظاهر می شود. R1 تصاویر جدید را در عرض 12 میلی ثانیه روی نمایشگرها پخش می کند – 8 برابر سریعتر از یک چشم بر هم زدن.

اپل ویژن پرو  در صورت اتصال مستقیم  به برق برای تمام روز و برای  استفاده از شارژ باتری  برای دوساعت و با کارایی بالا طراحی شده است.

اپل ویژن پرو  بر اساس یک پایه قوی از حریم خصوصی و امنیت ساخته شده است .

Optic ID یک سیستم احراز هویت امن جدید است که عنبیه کاربر را تحت نوردهی های مختلف نور نامرئی LED تجزیه و تحلیل می کند و سپس آن را با داده های Optic ID ثبت شده که توسط Secure Enclave محافظت می شود مقایسه می کند تا فورا قفل Apple Vision Pro را باز کند. داده های Optic ID کاربر کاملاً رمزگذاری شده است، برای برنامه ها قابل دسترسی نیست و هرگز از دستگاه خارج نمیشود، به این معنی که در سرورهای اپل ذخیره نمی شود.EyeSight همچنین دارای یک نشانگر بصری است که زمانی که کاربر در حال گرفتن عکس یا ویدیوی فضایی است، برای دیگران روشن می‌شود و به آنها اطلاع میدهد .

قیمت این هدست 3500 دلار اعلام شده و زمان عرضه ی آن اوایل سال 2024 در آمریکا خواهد بود و اواسط سال 2024 در کشور های دیگر خواهد بود.