اختراع جدید شیائومی گوشی مجهز به هدفون های خشابی (درونی)

 طبق خبرهای منتشر شده شیائومی یک حق اختراع جدید را ثبت کرده مبنی بر اینکه یک گوشی هوشمند طراحی کند که هدفون های بی سیم در آن قرار گیرند. این طراحی مانند قرار گرفتن قلم گوشی های سری نوت سامسونگ و یا دوربین های سلفی پاپ آپ می‌باشد که کاربر هنگام نیاز این هدفون ها را از گوشی خارج کرده و استفاده کند.

شیائومی علاوه بر تولید گوشی های باکیفیت یا قیمتی مناسب اخیرا متقاضی اختراعات و طراحی هایی هست که بسیار جالب بوده و در صورتی که این اختراعات تولید و عرضه شوند قطعا کاربران و علاقه مندان را جذب کرده و محبوبیتش دوچندان خواهد شد. اخیرا دیده شد که شیائومی حق اختراع طراحی یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش همه جانبه یا دورتا دور است به طوری که هیچ حاشیه ای ندارد و به دوربین 108 مگاپیکسلی با بهره گیری از هوش مصنوعی مجهز می‌باشد. اکنون شیائومی درخواست ثبت اختراعی جدید کرده است. این درخواست خبر از طراحی یک گوشی هوشمند با قابلیت قرار گرفتن هدفون های بی سیم TWS درون آن دارد.

واژه TWS مخفف “True Wireless Stereo” می‌باشد که به هدفون های بی سیم که صدایی فوق العاده داشته و با بلوتوث به موبایل وصل می شوند گفته می شود. پایگاه LetsGoDigital به وسیله اسناد اراِئه شده در سیستم طراحی بین المللی لاهه که بخشی از دفتر مالکیت معنوی جهان (WIPO) است این اختراع جدید شیائومی را کشف و فاش کرد. تصاویر منتشر شده به قرار گرفتن این هدفون ها دربالای گوشی اشاره دارد. ین هدفون ها دارای حالت چرخشی بوده به طوری که به راحتی داخل گوش قرار گیرد و همچنین  با چرخشی ساده صاف شده و درون گوشی قرار می‌گیرد.گفته می‌شود این هدفون ها از قابلیت حذف صداهای محیطی را نیز خواهد داشت.

اینکه یک گوشی با این قابلیت طراحی و تولید شود قطعا برای همه جذاب بوده ولی باید به این نکته توجه داشت که قرار گرفتن این هدفون ها در گوشی مستلزم ایجاد فضایی خالی در درون گوشی می‌باشد که برای تحقق این طرح احتمالا باید شاهد کاهش ظرفیت باتری باشیم. به هر حال حق ثبت اختراع به معنی تولید و عرضه به بازار نیست و باید منتظر بود و دید که این اتفاق می‌افتد یا خیر؟

برای خرید و مقایسه گوشی های شیائومی و اطلاع از قیمت روی اینجا کلیک کنید.