یکی از اعضای ستاد ملی کرونا اعلام کرده است که دمای هوا ربطی به انتقال ویروس کرونا ندارد. همچنان افزودکه تهران همچنان در وضعیت قرمز است.

مینو محرز از اعضای ستاد ملی کرونا اعلام کرده است که دمای هوا ربطی به انتقال کرونا ندارد. او همچنان افزوده است که تهران همچنان در وضعیت قرمز است و رعایت فاصله ی 8 متری برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا صحت ندارد. مطالبی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه کرونا در هوای سرد از فاصله 8 متری هم منتقل می‌شود، بحثی که این روزها از سوی متخصصین تکذیب شده است. اما این سوال مطرح می‌شود که دمای هوا چه تاثیری بر انتقال ویروس دارد؟

انتقال ویروس کرونا با بالا رفتن دمای هوا کمتر نخواهد شد

آیا افزایش دما بر روی انتقال ویروس کرونا تاثیر دارد؟

خانم مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه ویروس کرونا در دمای 19 درجه قابل انتشار نیست، گفت: درجه هوا تاثیری در انتقال کرونا ندارد. همه می دانیم که در روزهای نخست شیوع این بیماری افزایش دمای هوا را دلیل کاهش شیوع این اپیدمی می‌دانستند، در حالی که در بحبوحه گرما در خوزستان شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم.

فاصله مناسب اجتماعی چند متر است؟

خانم محرز در رابطه با شایعاتی مبنی بر نیاز 8 متر فاصله ی اجتماعی میان افراد افزود: بنده در این باره تاکنون مطلبی نشنیده‌ام. بر اساس یافته‌های علمی رعایت فاصله اجتماعی به طول یک و نیم تا دو متر برای مصونیت در برابر ویروس کرونا مناسب است. استفاده از تلفن های همراه در مکان های عمومی باعث آلوده شدن این وسیله می شوند و باید آن ها را به درستی ضد عفونی کنید. برای اطلاع از نحوه ی صحیح این کار اینجا کلیک کنید.

درمان بیماری های دیگر را به خاطر ویروس کرونا به تعویق نیاندازید

محرز درباره انبوه جمعیت مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی تاکید کرد: در این شرایط بسیاری از بیماران قلبی و ریوی زمانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که وضعیت مناسبی ندارند و اغلب این افراد در بخش اورژانس پذیرش می‌شوند. این پزشک عفونی گفت :افراد به هر دلیل می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند، اما ماسک بزنند. این طرز فکر که از ترس  انتقال ویروسکرونا افراد به مراکز درمانی مراجعه نکنند نادرست است. در مراکز درمانی تمامی افراد باید ماسک بزنند.

وضعیت کرونا همچنان قرمز است

مینو محرز افزود: هم اکنون تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی زیاد است و مردم باید  نکات بهداشتی را رعایت کنند، چون هنوز وضعیت قرمز است. به گفته او ویروس کرونا جهش داشته و سرعت انتقال آن افزایش یافته است. در شرایط کنونی افراد خانوادگی به کرونا مبتلا می‌شوند. انتقال ویروس کرونا به افراد، هنگام مراجعه به باشگاه، رستوران، مراسم‌های خانوادگی و … است. مردم باید فاصله‌ گذاری اجتماعی را رعایت کرده  و ماسک بزنند. تلفن های