اپل بیشترین درآمد را در سه‌ماهه دوم 2020 از فروش گوشی کسب کرد

با توجه به شرایط به وجود آمده براثر کرونا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شاهد کاهش 23 درصدی نسبت به سال گذشته بودیم. با این وجود قیمت فروش گوشی های هوشمند نیز با افزایشی 10 درصدی همراه بوده است. در کل در بازه زمانی ذکر شده نسبت به سال قبل فروش گوشی های بالارده با کاهشی 8 درصدی روبه رو بوده است که کمتر از میانگین افت فروش است. کانترپوینت معتقد است که شرایط کرونا و موضوع قرنطینه شدن شهرها موضوعی تاثیر گذار در فروش گوشی های هوشمند بوده و باعث شده افراد به سمت خرید گوشی ترقیب شوند.

همچنین عرضه گوشی های هوشمند 5G نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت و با وجود شرایط کرونا و کاهش فروش کلی بازار موبایل شاهد 43 درصد افزایش فروش گوشی های هوشمند 5G بودیم. فروش گوشی های 5G در چین بسیار بیشتر بوده است و تاثیر زیادی روی بالارفتن این درصد داشته است.

فروش گوشی های 5G از مجموع کل درامد ها حدود 20 درصد را شامل می‌شود این در حالی است که فروش گوشی های 5G فقط 10 درصد از فروش جهانی را تشکیل داده است.

بخش عمده فروش در چین به خاطر فروش گوشی های هواوی بوده است. در سه ماهه اول سال جاری میلادی نیز شاهد افزایش فروش هواوی در چین بودیم که تاثیر زیادی روی فروش بالای این کمپانی داشت و باعث شد هواوی در سه ماهه اول سال 2020 به پرفروش ترین کمپانی گوشی های موبایل تبدیل شود.هوآوی همچنین از مجموع درآمدهای جهانی این بازار سهمی ۲۰ درصدی دارد.

در این میان سامسونگ باتوجه به این موضوع که بازارهای هدف این کمپانی همگی در قرینطینه بودند با افت فروش 29 درصدی مواجه شد و توانست 17 درصد از درآمد جهانی بازار گوشی را بدست آورد.

کمپانی اپل بیشترین درآمد را در سه ماهه دوم 2020 کسب کرد و با افزایش فروش سالانه 3 درصدی همراه بود. همچنین درآمد حاصل از فروش گوشی های آیفون در مقایسه با سال قبل 2 درصد افزایش یافته است.

کمپانی اپل توانست با سهم 34 درصد از درآمد بازار جهانی موبایل و 59 درصد از سود این صنعت را کسب کند. عملکرد اپل در چین بسیار عالی بوده و با رشد فروش 32 درصدی در این کشور بالاترین نرخ رشد را کسب کرد. لازم به ذکر است که این عملکرد تا حد زیادی متاثر از فروش پایدار آیفون ۱۱ و استقبال مناسب از آیفون SE جدید بود.

اپل در آینده ای نزدیک از آیفون 12 رونمایی خواهد کرد و باید منتظر بود و دید که فروش سری آیفون 12 که شامل چهار عضو است چگونه خواهد بود.