اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE اپل رونمایی شد

کمپانی اپل در تاریخ 15 سپتامبر 2020 (25 شهریور) رویدادی مجازی با نام Time Flies برای اولین بار از دوساعت هوشمند همزمان با نام های اپل واچ apple watch se) se) و اپل واچ سری 6 (apple watch 6) رونمایی کرد. در ادامه به بررسی این دوساعت هوشمند جدید می‌پردازیم.

ویدئو رسمی معرفی اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE

apple watch 6

طراحی و ساخت

اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE اپل رونمایی شد

اپل واچ سری 6 نسبت به نسل قبل تغییرات زیادی نداشته است و از صفحه نمایشی مستطیلی به همراه دکمه جانبی و چرخ اسنفاده شده است. این ساعت هوشمند در دو مدل 40 و 44 میلی متری عرضه شده و مدل آلومینیومی آن دارای دو رنگ آبی و قرمز و دو رنگ خاکستری و طلایی برای  مدل دیگر که جنس آن استیل ضدزنگ بوده استفاده شده است. از تغییرات مهم طراحی apple watch 6 تغییر در بند آن است که قادر خواهید برای راحتی بیشتر از بندهایی جدید به‌نام Solo Loop که از یک تکه سیلیکون ساخته شده و بدون قفل بوده استفاده کنید. این بند زیبا  در هفت رنگ عرضه خواهد شد و با توجه به قابلیت کشسانی بالای آن هنگام شنا نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین، بند بافتنی با نام Braided Solo Loop)) برای این ساعت هوشمند در 5 رنگ عرضه خواهد شد.

 

قابلیت‌های مرتبط با سلامتی

اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE اپل رونمایی شد

امکانات و قابلیت های جدیدی در اپل واچ سری 6 قرار داده شده است. یکی از قابلیت های مهم اندازه گیری اکسیژن خون یا VO2 Max است که میزان اکسیژن جذب شده در بدن در لحظه و طبق نیاز کاربر و یا به‌صورت نامحسوس در طول شبانه روز اندازه‌گیری می‌شود. این قابلیت در اپلیکیشن Blood Oxygenانجام می‌شود. این ساعت همچنین ضمن دنبال کردن فرایند خواب کاربران، امکان تشخیص اتوماتیک شستن دست‌ها و همچنین دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی متعدد کاربران را نیز دارد.

همچنین در این ساعت امکاناتی مثل تشخیص نوار قلب یا ECG و سقوط از ارتفاع نیز در این ساعت فراهم می‌باشد.

 

پردازنده و سخت‌افزار اپل واچ سری 6

در apple watch 6 از پردازنده دو هسته‌ای جدیدی موسوم به S6 استفاده شده که گفته می‌شود در مقایسه با نسل قبلی 20 درصد سریع تر است. در این مدل همچنین از چیپ U1 نیز استفاده شده که به آنتن‌های Ultra Wideband مجهز شده و جدا از امکان نقل و انتقال فایل امکان استفاده از اپل واچ سری 6 به‌عنوان یک کلید دیجیتال در موقعیت‌های مختلف مثلا برای باز کردن در خودرو را فراهم می‌کند. صفحه نمایش این ساعت قابلیت همیشه روشن داشته و روشنایی مطلوبی دارد. به گفته اپل میزان روشنایی نسبت به نسل قبل 2.5 برابر افزایش یافته است.

باطری اپل واچ سری 6 در کمتر از یک ساعت و نیم شارژ شده و قادر است 18 ساعت در حالت اماده به کار باشد.

 

سیستم‌عامل و قابلیت‌های نرم‌افزاری اپل واچ سری 6

اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE اپل رونمایی شد

این ساعت هوشمد با سیستم عامل watchOS 7 ارائه خواهد شد. در این ساعت قابلیتی جدید با نام Family Setup قرار گرفته است که با استفاده از آن می‌توان برخی ویژگی‌های ساعت را برای کودکان بدون این‌که نیازی به آیفون داشته باشند، فعال کرد؛ از جمله این موارد می‌توان به حالت School Time اشاره کرد که از حواس‌پرتی و منحرف شدن توجه کودکان در حین انجام تکالیف درسی جلوگیری می‌‌کند. به‌علاوه، واچ فیس‌های تازه از جمله Tachymeter و MeMoji به این نسخه اضافه شده که در کنار چند واچ فیس دیگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

همچنین سرویسی جدید تحت عنوان Apple Fitness Plus در اپل واچ سری 6 قرار داده شده که با آن می‌توانید به تمرین‌های ورزشی طراحی شده برای اپل واچ از طرف «مربیان کلاس جهانی» به‌صورت هفتگی دست پیدا کنید. این تمرین‌ها را می‌توان روی آیفون، ‌آی‌پد یا Apple TV آغاز کرد و سپس با حرکاتی که اپل واچ از کاربر ثبت می‌کند آن‌ها را هماهنگ کرد. لازم به ذکر است این سرویس به صورت ماهیانه 10 دلار و یا سالانه 80 دلار در 6 کشور ارائه خواهد شد.

 

قیمت و زمان عرضه اپل واچ سری 6

اپل واچ سری 6 اکنون برای پیش سفارش در دسترس قرار گرفته و در روز 18 سپتامبر (28شهریور) به بازار عرضه خواهد شد. قیمت اپل واچ سری 6 در مدل آلومینیومی 40 میلی متری 399 دلار و نسخه 44 میلی متری آن 429 دلار می‌باشد. ورژن Cellular این ساعت در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری نیز به‌ترتیب 499 و 529 دلار قیمت دارند. نسخه‌های فولاد ضد زنگ با بندهای خاص و ویژه، این قیمت را تا نزدیک به 1,500 دلار ارتقاء می‌دهند.

 

Apple Watch SE

اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE اپل رونمایی شد

در مراسم رونمایی از اپل واچ سری 6 همچنین از ساعت هوشمند Apple Watch SE با قیمت پایین تری رونمایی کرد. Apple Watch SE که دارای شکل ظاهری مانند اپل واچ سری 4 است و نمایشگر آن از نوع رتینا بوده و حدود ۳۰ درصد بزرگ‌تر از اپل واچ ۳ است.

اپل واچ se با سیستم عامل watchOS 7 عرضه شده و از قابلیت هایی مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ارتفاع‌سنج، قابلیت ردیابی وضعیت خواب، سیستم شناسایی افتادن و شستشوی دست بهره می‌برد.

یکی از ویژگی های جالب این ساعت هوشمند امکان تشخیص سقوط از ارتفاع است که افتادن از ارتفاع کم در حد 1 فوت (نزدیک به 30 سانتی‌متر) را نیز تشخیص می‌دهد. مدل سلولار این ساعت هوشمند حتی در نسخه های بین المللی می‌تواند تماس اورژانسی برقرار کند. اپل واچ SE از جدیدترین بلندگوها و میکروفن‌های اپل استفاده می‌کند که برای ارائه صدای باکیفیت‌تر استفاده می‌شوند و تجربه صوتی کاربر را در هنگام برقراری تماس، استفاده از سیری یا واکی تاکی افزایش می‌دهند.

اپل واچ Se در دو نسخه 40 و 44 میلی متری و در مدل های GPS و سلولار عرضه می‌شود. Apple Watch SE از تاریخ (15 سپتامبر 2020 برابر با 25 شهریور 1399) برای پیش‌سفارش در دسترس قرار گرفته است و از 18 سپتامبر (28 شهریور) به بازار عرضه خواهد شد. قیمت نسخه 40 میلی‌متری این ساعت 279 دلار و نسخه 44 میلی‌متری آن نیز با قیمت 309 دلار عرضه می‌شود. همچنین با افزودن قابلیت ارتباطی Cellular قیمت این دو نسخه به ترتیب به 329 و 359 دلار افزایش پیدا می‌کند.

اپل همچنین تغییری در تصمیم قبلی خود مبتی بر فروش Apple Watch Series 3 ایجاد نکرده و این ساعت را که در دو نسخه 38 و 42 میلی‌متری به ترتیب 199 و 229 دلار قیمت دارد به ارزان‌ترین اسمارت‌واچ خود بدل کرده است. این ساعت البته ظاهرا تنها در دو ترکیب یعنی نقره‌ای آلومینیومی با بند اسپورت سفید و خاکستری آلومینیومی با بند مشکی در دسترس قرار خواهد داشت.

برای خرید جدیدترین ساعت های هوشمند با قیمتی مقرون به صرفه روی اینجا کلیک کنید.