تاثیرات کرونا روی قلب چیست؟

پژوهشگران آلمانی با مطالعات جدید و بررسی بیماری کووید 19 به نتایجی رسیده اند که نشان دهنده تاثیرات کرونا روی قلب می‌باشد.  ویروس کرونا نوعی از ویروس ها می‌باشد که توانایی آلوده کردن حیوانات و انسان ها را داشته و باعث بروز ناراحتی های تنفسی می‌شوند. ناراحتی های به وجود آمده ممکن است به اندازه سرماخوردگی خفیف و یا به اندازه ذات الریه شدید باشد.

تاثیرات کرونا روی قلب

محققان آلمانی اخیرا پژوهش هایی درباره این بیماری انجام داده اند و بیان کرده اند که عفونت های کووید 19 میتواند باعث آسیب های قلبی شده و به نظر می‌رسد این اتفاق از طریق آلودگی ویروسی مستقیم در قلب اتفاق می‌افتد.

باتوجه به مطالب فوق و نگرانی های به وجود آمده درباره اینکه این بیماری ابعاد جدیدی پیدا کرده و حتی احتمال این وجود دارد که این بیماری به عنوان یک عامل مشکل ساز قلبی شناخته شود. طبق بررسی های انجام شده و با کالبد شکافی کسانی که بر اساس بیماری کرونا جان خود را از دست داده بودند تشان دهنده این ویروس در قلب آنها بود.

با مطالعه محققان بیمارستان فرانکفورت و انجام MRI مشخص شد که از 100 نفری که به بیماری کرونا مبتلا شده بودند و توانسته بودند این بیماری را شکست دهند و رهایی یابند 78 نفر وضعیتی غیرعادی در قلب و 60 نفر نیز دارای التهاب در قلب خود بودند

طبق گفته پزشکان این بیماران فاقد بیماری های قلبی بوده و همچنین در مطالعه ای دیگر نیز که توسط پژوهشگران مرکز قلب و عروق دانشگاه هامبورگ حضور کرونا در قلب افرادی که جان خود را از دست داده بودند را تایید می‌کرد

طبق پژوهش های انجام شده و در صورت مشاهده درصد بالایی از مشکلات قلبی ناشی از بیماری کرونا و انجام آزمایش هایی دیگر برای تایید این موضوع در آینده بحران ویروس کرونا به یک تهدید کننده جدی قلب و عروق تبدیل خواهد شد.

*تمامی مطالب نوشته شده به‌صورت مقاله‌ای علمی پژوهشی در نشریه معتبر JAMA Cardiology منتشر شده‌اند.*

برای اطلاع از اخبار کرونا اینجا کلیک کنید.