ترفند های گوشی سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ تعداد زیادی ترفند مخفی گوشی سامسونگ را ارائه می‌کنند، اما از قضا، حجم بسیار زیاد این ویژگی‌ها، یافتن آنها را در تنظیمات سخت می‌کند. این باعث می شود که بسیاری از آنها بدون استفاده رها شوند و شما نتوانید ارزش کامل دستگاه خود را  متوجه شوید.

 

در این راهنما، 10 مورد از بهترین ترفند های گوشی سامسونگ را به شما نشان می دهیم که تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد، امنیت شما را افزایش می دهد و زندگی شما را آسان تر می کند. همراه ما باشید.

 

1. گوشی خود را از زمین بردارید تا صفحه روشن شود. (lift to wake)

تلفن شما می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی آن را با استفاده از حسگرهای موجود در آن برمی‌دارید، بنابراین می‌توانید فوراً به صفحه قفل بروید و بدون نیاز به فشار دادن دکمه روشن/خاموش، قفل دستگاه را باز کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به settings> advanced features > motion and gestures بروید و lift to wake را تغییر دهید. حالا لازم نیست هر بار دکمه پاور را فشار دهید.

 

 

ترفند های سامسونگ lift to wake

2.دکمه پاور را دوبار فشار دهید تا دوربین راه اندازی شود (Quick launch camera)

می‌توانید تلفن سامسونگ خود را طوری تنظیم کنید که بدون باز کردن قفل دستگاه، دوربین را به سرعت راه‌اندازی کند تا هیچ عکسی را از دست ندهید. برای فعال سازی این ترفند گوشی سامسونگ، به Settings > Advanced features > Side key بروید و دکمه Double Press را تغییر دهید. اکنون Quick launch camera را از منو انتخاب کنید.همچنین میتوانید با انتخاب گزینه open app یک اپلیکیشن پر کاربرد را انتخاب کنید تا با دو بار فشار دادن دکمه قفل آن اپ باز شود.

 

ترفند های سامسونگ Quick launch camera

 

3. از حالت ذخیره انرژی برای افزایش عمر باتری خود استفاده کنید.

می‌توانید با رفتن به settings> battery and device care >battery> power saving >background usage limits ، عمر باتری تلفن سامسونگ خود را به حداکثر برسانید. انجام این کار تلفن شما را به برنامه های انتخابی محدود می کند، تصویر زمینه را سیاه می کند و ویژگی های اضافی مانند پانل های Edge را متوقف می کند.همه اینها در کنار هم صرفه جویی در مصرف برق را به حداکثر می رساند. نیازی نیست همیشه آنرا روشن بگذارید، اما زمانی که باتری شما کم است بسیار کارآمد است .

 

ترفند های سامسونگ (ذخیره باتری)

 

4. آلبوم های خصوصی را در گالری عکس خود مخفی کنید (Samsung Gallery)

یکی از بهترین ویژگی های اپلیکیشن Samsung Gallery امکان مخفی کردن آلبوم های حاوی محتوای حساس است. برای انجام این کار، فقط برنامه را باز کنید، به تب آلبوم ها بروید، روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و روی Hide albums ضربه بزنید. در اینجا، تمام آلبوم هایی را که می خواهید مخفی کنید، با ضربه زدن روی سوئیچ کنار آنها انتخاب کنید.

 

 

 

5. به تماس ها بدون دست از طریق بلوتوث پاسخ دهید

پاسخ دادن به تماس در حالی که مثلاً در حال آشپزی یا رانندگی هستید، یک درد بزرگ است. خوشبختانه، تلفن‌های سامسونگ دارای ویژگی دسترسی بسیار مفیدی هستند که به شما این  امکان را می‌دهد هنگامی که به هنذفری یا اسپیکر بلوتوثوتی خود وصل هستید  ، به تماس‌های دریافتی بدون نیاز به زدن دکمه ای  پاسخ دهید. برای فعال کردن آن، به Settings > Accessibility > Interaction and dexterity > Answering and ending calls رفته و گزینه Answer automatically را تغییر دهید. در این بخش میتوانید زمان پاسخ دهی اتوماتیک به تماس را از دوثانیه پس از شروع زنگ خوردن تا ده ثانیه یا زمان دلخواه تنظیم کنید. با فعال سازیREAD CALLER NAME ALOUD میتوانید یک قدم هم جلوتر بروید و گوشی با خواندن نام یا شماره ی تماس گیرنده شما را آگاه کند.

 

 

6.تا وقتی به گوشی خود نگاه میکنید صفحه روشن میماند. (keep screen on while viewing)

زمانی که در حال فیلم دیدن یا کتابخواندن هستید یکی از اتفاقات اذیت کننده خاموش شدن صفحه ی نمایش است. به جای بالا بردن زمان صفحه زمینه تان با رفتن به settings>Advanced features >motions and getures >keep screen on while viewing این قابلیت را فعال کنید.گوشی شما تا زمانی که شما به صفحه نگاه کنید روشن میماند.برای این قابلیت از دوربین جلوی گوشی استفاده میکند.

 

 

7. Edge Panels را تنظیم و استفاده کنید

Edge Panels یکی از بهترین ترفند های گوشی سامسونگ است و دسترسی دستگاه شما را بسیار آسان‌تر می‌کند. می‌توانید با رفتن به SETTINGS>DISPLAY>EDGE PANELS  ، آن را فعال کنید. پس از فعال شدن، یک دسته باید در کنار صفحه نمایش شما ظاهر شود که می توانید آن را به سمت داخل بکشید تا به پنل برنامه ها دسترسی پیدا کنید، جایی که می توانید برنامه های مورد علاقه خود را برای دسترسی سریع ذخیره کنید.همچنین با کلیک روی EDGE PANELS به تنظیمات تکمیلی آن نیز دسترسی پیدا کنید.

 

Edge Panels

 

8. برای باز کردن پنل اطلاع رسانی از حسگر اثر انگشت استفاده کنید

یکی از ترفند های گوشی سامسونگ که بسیار کاربردی است قابلیت finger sesor gestures است. با استفاده از این قابلیت تنها با لمس و کشیدن روبه پایین پنل اعلانات خود را باز کنید. برای انجام این کار ، به settings >advanced features>finger sesor gestures را فعال کنید.حال به راحتی به پنل دسترسی دارید.

 

 

 

9. فوراً اسکرین شات های اشتراک گذاری شده را حذف کنید

اسکرین شات هایی که با افراد دیگر به اشتراک می گذارید در گالری شما ذخیره می شوند و آن را به هم می ریزند. برای صرفه جویی در فضا، می توانید گوشی خود را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار اسکرین شات های به اشتراک گذاشته شده را حذف کند. برای انجام این کار، به Settings > Advanced features > Screenshots and screen recorder بروید و پس از اشتراک گذاری از نوار ابزار، گزینه Delete را تغییر دهید.برای اینکه این ویژگی کار کند، باید اسکرین شات را از نوار ابزار تصویر که بلافاصله پس از گرفتن آن ظاهر می شود، به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت، اسکرین شات طبق معمول در گالری شما ذخیره می شود.

 

 

10. صدای گوشی خود را بر اساس شنوایی خودتان تنظیم کنید.

گوش هر فردی شنوایی خاص خود را دارد.اگر احساس کردید که صدای گوشی برایتان مطلوب نیست، آرا برای خود تنظیم کنید. برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید: به Settings > Sounds and Vibration > Sound quality and effect > Adapt Sound بروید.روی تست شنوایی من ضربه بزنید، سپس روی Start ضربه بزنید تا آزمایش شروع شود. اگر صدای بوق را می شنوید پاسخ دهید.پس از انجام تست، برای پروفایل صدای خود اسم بگذارید و برای پایان، Save را فشار دهید.

 

11.برنامه ها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید

در منوی اصلی گوشی سامسونگ قابلیتی وجود دارد که به کمک آن میتوانید برنامه های خود را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید. این قابلیت در زمانی که برنامه های زیادی در گوشی خود دارید برای مرتب شدن و دسترسی سریع مناسب است. برای این کار باید در منوی برنامه ها سه نقطه ی بالای صفحه را بزنید و گزینه sort>alphabetical order را فعال کنید.

 

12.گوشی وایرلس دار خود را به پاور بانک تبدیل کنید.

با این قابلیت که تنها در یک سری از سری گوشی های سامسونگ فعال است میتوانید گوشی خود را به پاور بانک تبدیل کنید . گوشی خود را روی Wireless Power  قرار دهید و گوشی یا ساعت یا ایربادز خود را به بخش پشتی گوشی وصل کنید. این قابلیت بیشتر بر روی ساعت هوشمند و هنذفری شما کارایی دارد اما در مواقع اضطرار برای شارژگوشی هم میتوان از ان استفاده برد البته نباید انتظار سرعت شارژ بالایی داشته باشیم .

13.گوشی سامسونگ خود را سریع تر و با حرکات دست هدایت کنید.

وقتی یک گوشی جدید با قابلیت‌های فوق‌العاده می‌خرید، دیگر نباید از دکمه‌های پیمایشی قدیمی استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های گوشی‌های اندرویدی و به خصوص سامسونگ، امکان هدایت گوشی با حرکات دست است. فعال کردن آن هم بی‌نهایت ساده است. تنها کاری که باید بکنید این است که به قسمت تنظیمات بروید و عبارت “navigation type” را سرچ کنید و تمام گزینه‌ها را انتخاب کنید. البته گزینه “hints” را غیر فعال کنید چون نیازی به آن نخواهید داشت. در اندروید ۱۰ استفاده از این قابلیت خیلی زود به دلتان می‌نشیند و پیشنهاد می‌کنم حتما آن را امتحان کنید. تغییر معمولا دشوار است، اما من یک نفر را هم ندیدم که از این تغییر راضی نبوده باشد.