حساب کاربری اپیک گیمز از اپ استور حذف شد

کمپانی اپل درپی درگیری ها و مشکلات با اپیک گیمز سرانجام حساب کاربری این شرکت را از اپ استور حذف کرد.

مدتی است که مشکلاتی بین دو کمپانی اپل و تیم توسعه دهنده فورتنایت پیش آمده که دلیل این درگیری ها نیز کارمزد 30 درصدی کمپانی اپل است. اپیک گیمز قصد داشت تا با پرداخت مستقیم در بازی فورتنایت کارمزد 30 درصدی اپل را پرداخت نکند که کمپانی اپل نیز به همین دلیل بازی فورتنایت را از اپ استور حذف کرد. مدتی پیش مایکروسافت نیز از اعتراض اپیک گیمز حمایت کرد و به کارمزد 30 درصدی اپل اعتراض کرد. به نظر می‌رسد اکنون دعوای دو کمپانی بالا گرفته و با حذف این بازی از اپ استور دیگر هیچ پیشنهادی برای کاربران در دسترس نخواهد بود.

اتفاق به وجود آمده نشان می‌دهد اپل قصد کوتاه آمدن در این قضیه را ندارد و این موضوع خبر خوبی برای طرفداران بازی فورتنایت نیست. با این اقدام اپل کاربرانی که از قبل این بازی را نصب کرده اند قادر خواهند بود به بازی کردن ادامه دهند ولی دیگر خبری از خرید درون برنامه ای نیست. همچنین کاربرانی که با دستگاه های اپل بازی می‌کنند فقط می‌توانند با کاربران دیگر اکو سیستم اپل بازی کنند و امکان بازی کردن با پلتفرم های دیگر مانند ایکس باکس و اندروید و … وجود ندارد. اپیک گیم نیز به اتفاقی که رخ داده مانند دیگر شرکت ها واکنشی نشان نداده است.

اپل بعد از خذف حساب کاربری اپیک گیمز بیانیه ای را منتشر کرد. در اویل هفته گذشته اپیک گیم نتوانست از حذف شدن برنامه های خود از اپ استور جلوگیری کند دادگاه نیز به اپیک گیم پیشنهاد داد که با تقسیم درآمد با اپل همکاری کند ولی همچنان این دو کمپانی با یکدیگر درگیر هستند. در ادامه بیانیه اپل را مشاهده می‌کنید

ازاینکه مجبوریم حساب کاربری اپیک گیمز را در اپ استور مسدود کنیم، متاسفیم. سال‌ها با تیم حاضر در شرکت اپیک گیمز روی بازی‌هایی که منتشر کرده‌اند، کار کرده‌ایم. دادگاه آمریکا توصیه کرد که در حین پیشبرد روال دادرسی پرونده، اپیک گیمز از دستورالعمل تعیین شده برای اپ استور پیروی کند. یعنی همان دستورالعمل‌هایی که اپیک گیمز طی یک دهه‌ی گذشته از آن‌ها پیروی کرده، تا اینکه خود شرکت شرایط فعلی را ایجاد کرده است. اپیک گیمز دنبال کردن قوانین را رد کرد. توسعه دهنده‌ی فورتنایت به جای دنبال کردن دستورالعمل‌ها، به شکل مکرر به‌روزرسانی‌های بازی را که قوانین اپ استور را نقض می‌کردند، ثبت و ارسال کرد. این رفتاری عادلانه برای سایر توسعه دهندگان حاضر در اپ استور نیست و مشتریان را در میانه‌ی جنگ قرار می‌دهد. ما امیدوار هستیم که بتوانیم در آینده مجددا با یکدیگر کارکنیم، اما متاسفانه این اتفاق امروز ممکن نیست.

طبق مشاهدات به نظر نمی‌رسد که توسعه دهندگان فورتنایت قصد ادامه همکاری با اپل را داشته باشند. همانطور که گفته شد تمام این اتفاقات زمانی شروع شد که اپیک گیمز به کارمزد 30 درصدی اپل اعتراض کرد و در یک به روزرسانی خرید های مستقیم را به بازی آورد تا مشکل کارمزد 30 درصدی را حل کند. این عمل خلاف دستورالعمل های اپل بود و منجر به حذف فورتنایت از اپ استور گردید.

علیرغم اختلافات، این دوشرکت باید در زمینه‌ی Unreal Engine، بستری برای ایجاد بازی برای کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و موبایل با یکدیگر همکاری کنند. دادگاه اوایل هفته اپل را از حذف بازی‌های اپیک گیمز منع کرده بود تا امیدی برای Unreal Engine و همکاری بین این دوشرکت باقی بماند.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی و موبایل روی اینجا کلیک کنید.