دوربین زیر نمایشگر و حسگر اثر انگشت تمام صفحه در گوشی های هواوی

کمپانی هواوی قصد دارد تا از دو فناوری جذاب دوربین زیر نمایشگر و حسگر اثر انگشت تمام صفحه در آینده استفاده کند. کمپانی هواوی گفته است که روی سیستم حسگر اثر انگشت تمام صفحه کار می‌کند به طوری که گوشی های هواوی برای تشخیص اثر انگشت از تمامی نقاط صفحه استفاده کند و کاربر برای بازکردن قفل گوشی بتواند با لمس هر نقطه از گوشی اقدام به بازگشایی قفل کند.

گفته می‌شود هواوی این فناوری را در کنار فناوری دوربین زیر صفحه نمایش عرضه خواهد کرد. هواوی در گذشته نیز تایید کرده بود که روی سیستم احراز هویتی که قادر خواهد بود از طریق تمام نقاط صفحه نمایش اثر انگشت را تشخیص دهد کار می‌کند. اکنون این شرکت اطلاعات بیشتری در این باره به اشتراک گذاشته است.

لازمه‌ی طراحی و استفاده از سیستم احراز هویت تمام صفحه قرارگرفتن حسگرهای زیادی در زیرصفحه نمایش است که این موضوع باعث پیچیدگی طراحی و تولید خواهد شد. امروزه شرکت های مختلفی ادعا کردند که به فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر دست پیدا کرده اند کمپانی ZTE نیز یکی از این شرکت هاست که قصد دارد به زودی اولین گوشی با فناوری دوربین سلفی زیر صفحه نمایش عرضه کند.

هواوی در مورد عرضه این دو فناوری گفته است: در تلاش هستیم تا فناوری حسگر اثر انگشت تمام صفحه را در کنار دوربین سلفی زیر نمایشگر ممکن کنیم

از بزرگترین مشکلات در این زمینه استفاده از چندین حسگر به جای یک حسگر می‌باشد که هواوی در این باره گفته است که سعی دارد هزینه مربوط به حسگرها را کاهش دهد تا این فناوری زودتر در گوشی های هواوی قرار گیرد.

قرار گرفتن چند حسگر اثر انگشت علاوه بر هزینه بیشتر از نظر تئوری انرژی بیشتری نیز مصرف خواهد کرد در رابطه با حل این موضوع نیز هواوی گفته که با استفاده از یادگیری ماشینی صرفا انرژی بخش‌هایی از حسگرهای صفحه را فعال نگه دارند که کاربر انگشت خود را روی آن‌ها قرار می‌دهد.

هواوی درمورد عرضه این فناوری گفت: «فعلا تاریخ مشخصی برای عرضه این فناوری وجود ندارد، اما این احتمال وجود دارد که آن را ظرف یک یا دو نسل آینده در بازار ببینیم.»

برای خرید انواع گوشی های هواوی، سامسونگ، آیفون و شیائومی به همراه مقایسه روی اینجا کلیک کنید.