ریلمی از گوشی های ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو رونمایی کرد

ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو به همراه بهبودهایی در بخش دوربین و باتری نسبت به ریلمی 6 و ریلمی 6 پرو معرفی شدند. در ادامه این مطلب قصد بررسی مشخصات این دو گوشی هوشمند را داریم.

بررسی گوشی ریلمی 7 پرو

 

طراحی و ساخت ریلمی 7 پرو

ریلمی از گوشی های ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو رونمایی کرد

طراحی ریلمی 7 پرو زیبا و شکیل است. حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر نمایشگر قرار گرفته است. در قاب پشتی نیز شاهد 4 دوربین هستیم و دوربین سلفی نیز در بریدگی o شکل سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند  می‌توان به درگاه USB-C، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، شکاف اختصاصی برای حافظه‌ی microSD، فناوری NavIC و پشتیبانی از GPS دوفرکانسه اشاره کرد. این گوشی هوشمند در برابر قطرات آب مقاوم و آزمون‌های تاییدیه‌ی اطمینان‌پذیری سازمان TUV Rheinland را با موفقیت پشت سر گذاشته است. گوشی های realme 7 در رنگ‌های Mist White و Mist Blue و ریلمی 7 پرو در رنگ‌های Mirror Blue و Mirror Silver عرضه خواهند شد.

 

صفحه نمایش ریلمی 7 پرو

ریلمی از گوشی های ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو رونمایی کرد

ریلمی 7 پرو دارای نمایشگر 6.4 اینچی از نوع AMOLED است و رزولوشن آن FullHD+ می‌باشد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره می‌برد. همچنین از ویژگی های این نمایشگر می‌توان به قابلیت Always-on Display اشاره کرد.

 

دوربین ریلمی 7 پرو

ریلمی از گوشی های ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو رونمایی کرد

ریلمی ۷ پرو دارای پنج دوربین بوده و نسبت به نسل پیشین، یکی از دوربین‌های پنل جلو که حسگری ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید فوق عریض بود حذف شده است. دوربین های قاب پشتی شامل یک دوربین اصلی با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی IMX682 سونی، ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریضِ، دو مگاپیکسلی ماکرو و حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌باشد. دوربین سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسلی است.

 

سخت افزار و نرم افزار

 

تراشه به کار رفته در این گوشی هوشمند اسنپدراگون 720G می‌باشد و با دو نوع پیکربندی حافظه عرضه می‌شود؛ نوع اول با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نوع دو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه است. ریلمی 7 پرو نه‌تنها همچون ریلمی 6 پرو امکان پخش صدای Dolby Atmos را دارد، بلکه با اسپیکرهای استریو همراه است. این گوشی به طور پیش فرض با سیستم عامل اندروید نسخه 10 و رابط کاربری Realme UI عرضه خواهد شد.

 

باتری

ریلمی از گوشی های ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو رونمایی کرد

ریلمی 7 پرو از یک باتری 4500 میلی آمپری بهره می‌برد که  با استفاده از شارژ سریع ۶۵ واتی SuperDart به گفته شرکت سازنده در 34 دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد.

قیمت مدل پایه‌ی ریلمی ۷ پرو ۲۰ هزار روپیه(۲۷۰ دلار) و قیمت مدل گران‌تر ۲۲ هزار روپیه( ۳۰۰ دلار) است.

 

 

بررسی گوشی ریلمی 7

ریلمی از گوشی های ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو رونمایی کرد

این گوشی هوشمند دارای طراحی زیبایی می‌باشد و گوشی هوشمند مذکور در برابر قطرات آب مقاوم است، اما همچون مدل پرو از درجه‌بندی رسمی IP برخوردار نیست. ریلمی ۷ دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع LCD است و نرخ نوسازی آن 90 هرتز می‌باشد. در قاب پشتی این گوشی شاهد دوربین چهارگانه شامل حسگر ۶۴ مگاپیکسلی IMX682 سونی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌باشد.

ریلمی 7 اولین گوشی است که از تراشه HELIO G95 استفاده می‌کند و در دونسخه 128 گیگابایت با میزان رم 8 گیگابایت و مدلی دیگر با حافظه داخلی 64 گیگابایت و میزان رم 6 گیگابایت عرضه می‌شود. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری Realme UI عرضه می‌شود. از ویژگی های دیگر این گوشی هوشمند می‌توان به بهرمندی از درگاه USB-C، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و شکاف اختصاصی برای حافظه‌ی microSD اشاره کرد.

این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۳۰ واتی Dart Charger می‌باشد که طبق گفته ریلمی در یک ساعت و 5 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

ریلمی ۷ در مدل پایه قیمتی برابر ۱۵ هزار روپیه ( حدود ۲۰۵ دلار) داشته  و مدل قوی تر قیمتی برابر ۱۷ هزار روپیه (حدود ۲۳۰ دلار) دارد. این اسمارتفون از تاریخ دهم ماه سپتامبر، یعنی یک هفته‌ی دیگر ازطریق فروشگاه اینترنتی Flipkart و وب‌سایت رسمی ریلمی در هندوستان به فروش می‌رسند.

برای مشاهده جدیدترین اخبار تکنولوژی روی اینجا کلیک کنید.