شکایت کمپانی اپل

شرکت اپل به تازگی علیه یک شرکت کانادایی به خاطر شباهت لوگویش به این کمپانی شکایت کرده است.

 

بر اساس گزارش وب سایت iPhone in Canada اپلیکیشن Prepear در حال حاضر تحت پیگرد قانونی به خاطر شکایت اخیر کمپانی اپل قرار گرفته و این اپلیکیشن به کاربران خود کمک می‌کند تا کارهای مختلفی نظیر آماده کردن میز شام، ساخت لیست‌ها و مدیریت لوازم خریداری شده برای خانه را به صورت مرتب تنظیم کنند.

 

این اپلیکیشن شباهت زیادی به نرم‌افزار ‌Super Healthy Kids دارد و کارهای مشابهی را برای کاربران خود انجام می‌دهد. حال مشخص شده که این اپلیکیشن به خاطر شباهت لوگویش درگیر یک پرونده قانونی شده است و اپل از آن شکایت کرده است. در پست اینستا گرامی که از این اپلیکیشن منتشر شده، مشخص شده است که شرکت اپل اعلام کرده که لوگوی گلابی این اپلیکیشن، نام و نشان تجاری شرکت اپل را زیر سؤال برده و از آن برای مقاصد شخصی تقلید کرده است.

 

این شرکت در حال حاضر در وب سایت Change.org اقدام به نوشتن یک طومار کرده و از کاربران خواسته تا با امضا کردن آن اقدام به مقابله با درخواست‌ های قانونی شرکت اپل کنند. این شرکت اعلام کرده که لوگو و نشان تجاری گلابی هیچ ربطی به لوگوی کمپانی اپل که شبیه به سیب می باشد را ندارد و حتی از لحاظ طراحی نیز نمی ‌توان آن‌ها را شبیه به یک دیگر دانست.

توسعه دهندگان خواسته‌ اند که تا این طومار به ۱۰ هزار امضای دیجیتالی برسد تا از آن طریق بتوانند اقدام به استفاده از آن در دادگاه در مورد بررسی این پرونده کنند.

توسعه دهنده همچنین اعلام کرده که شرکت اپل با انجام این کار اقدام به وارد کردن ضربه به کسب و کاری کوچک زده و آن را به اقدامات انحصارطلبانه شرکت اپل نیز ارتباط داده است. در صورت موفقیت این شرکت برای اثبات موضوع، پیش بینی می‌شوند که توسعه دهنده این اپلیکیشن علاوه بر مبرا شدن از تمام اتهامات موفق به دریافت غرامت از شرکت اپل نیز خواهد شد.

 

برای خرید گوشی اینجا کلیک کنید.