تاریخ عرضه، قیمت، اخبار و اطلاعات در دسترس شیائومی می ۱۱

برند شیائومی تصمیم دارد گوشی‌های سال 2021 را زودتر از موعد رونمایی کند . یکی از این سری گوشی‌ شیائومی می ۱۱ می‌باشد . گوشی شیائومی می ۱۱ پرچمدار این برند است به همین علت پیش‌بینی می‌شود برای ساخت آن مطابق معمول از بهترین تراشه‌های ساخت کوالکام استفاده نماید .همچنین شیائومی بر روی پیشرفت دوربین و نمایشگر و بهبود عمر باتری تمرکز کرده است که ممکن است در قیمت آن تاثیرگذار باشد. در این مقاله شما را با تاریخ عرضه، قیمت، اخبار و اطلاعات شیائومی می ۱۱ بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پرچمدار جدید شیائومی

آیا ممکن است شیائومی Mi ۱۱ یکی از بزرگترین و  تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ باشد؟ این احتمال وجود دارد و با توجه به افزایش محبوبیت روزافزون این شرکت طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، چنین چیزی واقعاً تعجب‌آور نخواهد بود.

مدتی است که از معرفی تلفن همراه شیائومی Mi ۱۰ و Mi ۱۰ Pro می‌گذرد و این شرکت از این دو پرچمدار به سمت تولید گوشی‌های دیگری مانند Black Shark ۳، Redmi Note ۹S، Poco F۲ Pro  و Xiaomi Mi ۱۰T حرکت کرده است.

اما در حالی که شیائومی از خط پرچمدارِ اوایل سال ۲۰۲۰ خود عبور کرده است، ما آن را فراموش نکرده ایم – ما از زمان دستیابی به این دستگاه‌ها بطور منظم از آنها استفاده کرده‌ایم و این باعث شد هیجان ما برای تلفن‌های Mi بعدی که این شرکت ممکن است ارائه دهد بیشتر شود.

ما انتظار داریم که در اواخر سال شاهد گوشی شیائومی Mi Note ۱۱ باشیم که درواقع توسعه‌یافته‌ی گوشی Mi Note ۱۰  فوق العاده‌ی سال گذشته است؛ این گوشی با قیمت میان رده اما بسیاری از ویژگی‌های برتر که حتی همه گوشی‌های ممتاز از آن برخوردار نیستند عرضه شد.

پس از آن، ما باید شاهد گوشی شیائومی Mi ۱۱ در اوایل سال ۲۰۲۱ باشیم – که احتمالاً دستگاه اصلی این شرکت در این سال خواهد بود (خب اگر یک مدل Lite و Pro نیز وجود داشته باشد، یک مجموعه از دستگاه‌های تلفن همراه خواهد بود) که دارای برخی سخت افزار و نرم افزار برتر است.

تا شروع ماه نوامبر، ما به سختی چیزی در مورد شیائومی Mi ۱۱ شنیده بودیم، زیرا آنها یک مرتبه شروع به انتشار این تلفن همراه کردند. تمام چیزی که تاکنون شنیده ایم را در پایین به تفصیل شرح می‌دهیم.

ما همچنین فهرستی از ویژگی‌ها و مشخصات را تهیه کرده ایم که انتظار داریم در این تلفن همراه ببینیم، که در بخش زیر مشاهده خواهید کرد.

ما به Mi ۱۰ و Mi ۱۰ Pro چهار ستاره دادیم، بنابراین شیائومی جای پیشرفت دارد، مخصوصاً با توجه به اینکه Mi Note ۱۰ چهار و نیم ستاره را کسب کرد (و بسیار بسیار نزدیک به ۵ ستاره بود). شاید اگر شیائومی به برخی از این بازخوردها توجه کند بتواند یک تلفن همراه پنج ستاره بسازد.

اصل مطلب

  •       نام تلفن همراه؟ تلفن هوشمند ممتاز بعدی شیائومی
  •       چه موقع عرضه می‌شود؟ احتمالاً اوایل تا اواسط سال ۲۰۲۱
  •       قیمت آن چقدر است؟ ممکن است از حدود ۷۹۹ پوند / ۱.۶۹۹ دلار استرالیا (تقریبا ۱.۰۴۰ دلار) شروع شود.

 

تاریخ عرضه و قیمت شیائومی  Mi ۱۱

شیائومی می ۱۱ - تاریخ عرضه و قیمت شیائومی  Mi ۱۱

ما یک نکته‌ی جالب توجه در مورد تاریخ عرضه‌ی شیائومی Mi ۱۱ شنیده ایم – ظاهراً این گوشی ممکن است همانطور که انتظار داشتیم در ماه فوریه منتشر نشود، بلکه در واقع در دسامبر سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

این شایعه حاکی از آن است که این تلفن همراه همزمان با عرضه‌ی چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ که احتمالاً در Mi ۱۱ وجود دارد، به بازار عرضه خواهد شد. این تاریخ همچنین می‌تواند این گوشی را از رقبای اوایل سال ۲۰۲۰ مانند Oppo Find X۳، سامسونگ Galaxy S۲۱ و هوآوی P۵۰ جلوتر قرار دهد. اما به لحاظ سنتی تلفن‌های همراه در کریسمس عرضه نمی شوند، زیرا مردم پول خود را برای خرید هدیه پس انداز می‌کنند، بنابراین این یک اقدام عجیب است.

معرفی جهانی شیائومی Mi ۱۰ در اواخر ماه مارس رخ داد.

ما هنوز قیمت شیائومی Mi ۱۱ را نمی دانیم و حدس زدن آن دشوار است، زیرا Mi ۹ و Mi ۱۰ از این نظر بسیار با هم متفاوت بودند – مدل اول میان رده بود اما با خط تولید Mi ۱۰ به نظر می‌رسید این شرکت می‌خواهد قیمت را بالا ببرد.

قیمت شیائومی Mi ۱۰ ۷۹۹ پوند / ۱.۶۹۹ دلار استرالیا (تقریباً ۱.۰۴۰ دلار) و Mi ۱۰ Pro ۱.۹۹۹ دلار استرالیا (تقریباً ۱،۲۹۰ دلار، ۱.۰۳۰ پوند) است، بنابراین احتمالاً شاهد قیمت‌های بالای تلفن‌های همراه بعدی خواهیم بود مگر اینکه شیائومی به قیمتگذاری Mi ۹ خود برگردد (همانطور که این تلفن همراه تقریباً با نیمی از قیمت Mi ۱۰ Pro شروع شد).

اخبار و شایعات

شیائومی می ۱۱ - اخبار و شایعات

تنها اطلاعات تایید شده‌ی شیائومی Mi ۱۱ این است که از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، جدیدترین پردازنده برتر کوالکام، استفاده خواهد کرد. شیائومی این مسئله را در زمان معرفی چیپست اعلام کرد.

تاکنون چند مورد را در مورد شیائومی Mi ۱۱ شنیده ایم. اولین مورد مربوط به چیپست استفاده شده در تلفن است – در زمان انتشار این اطلاعات، ما فکر کردیم پردازنده‌ی بعدی کوالکام اسنپدراگون ۸۷۵ است، هرچند که مشخص شد این پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ نام دارد. اطلاعات قدیمی‌‌تر که به نام قبلی چیپست اشاره دارد هنوز ویرایش نشده است، بنابراین ما این اطلاعات را تغییر نمی دهیم.

ظاهراً این گوشی دارای اسنپدراگون ۸۷۵، همراه با ۶ گیگابایت رم خواهد بود که در مقایسه با Mi ۱۰ که دارای ۸ گیگابایت رم بود، سیر نزولی خواهد داشت. بنابراین قبل از اینکه این موضوع را مسلم بدانیم باید ببینیم که آیا صحت دارد.

همچنین تاکنون یک خبر در مورد طراحی به بیرون راه پیدا کرده است و نشان می‌دهد که شیائومی Mi ۱۱  و Mi ۱۱ Pro چه ظاهری می‌توانند داشته باشند.

ظاهراً، گوشی شیائومی Mi ۱۱  از یک صفحه لبه تخت، یک دکمه پاور رنگی و یک برش صفحه در مرکز بالای نمایشگر برخوردار خواهد بود. Mi ۱۱ Pro دارای یک صفحه نمایش با لبه‌های خمیده مانند Mi ۱۰ و Mi ۱۰ Pro و برش صفحه نمایش همانند Mi ۱۱ Pro خواهد بود، اما به طرز عجیبی هیچ دکمه‌ی تنظیم صدایی وجود ندارد.

ما باید ببینیم که آیا این موضوع درست است یا خیر، اما شیائومی اخیراً تلفن‌های premium با لبه‌های مسطح را ترجیح داده است، بنابراین تعجب آور نخواهد بود.

با این وجود، یک خبر غیررسمی دیگر حاکی از آن است که شیائومی Mi ۱۱ دارای صفحه نمایشی است که هر چهار گوشه‌ی آن بصورت خمیده ساخته می‌شود، طرحی که هوآوی P۴۰ Pro قبلاً از آن استفاده کرده است.

به گفته‌ی یك شخص ناشناس، صفحه نمایش شیائومی Mi ۱۱ دارای فناوری هوش مصنوعی جدیدی است كه بسته به آنچه كه در آن نشان داده می‌شود، HDR،MEMC  یا پیشرفت هایی را به طور هوشمندانه اعمال می‌كند تا باعث بهتر دیده شدن شود. در صورت صحت، این گوشی می‌تواند از نمایشگر زیبایی برخوردار باشد.

همین اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که شیائومی Mi ۱۱ Pro تنها دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است، نه ۱۰۸ مگاپیکسلی مانند پرچمداران قبلی، همراه با یک دوربین تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی یا ۴۸ مگاپیکسلی. بنابراین می‌توانیم شاهد کاهش کیفیت دوربین باشیم، اگرچه قطعاً تأیید نشده است.

آنچه انتظار داریم ببینیم

در اینجا مواردی وجود دارد که انتظار داریم در تلفن همراه شیائومی Mi ۱۱ و Mi ۱۱ Pro مشاهده کنیم تا این دستگاه‌ها برای خرید ما را بیشتر وسوسه کنند.

۱. قیمت پایین تر

شیائومی می ۱۱ - قیمت پایین تر

 

همانطور که گفتیم، تفاوت زیادی بین مدل‌های شیائومی Mi ۹ و Mi ۱۰ وجود دارد – مدل Mi ۱۰ گوشی بسیار گران قیمتی است و همیشه نسبت به از گوشی‌های رقیب با قیمت مشابه بهتر نیست. شیائومی به ارائه‌ی تلفن هایی با مشخصات عالی و با قیمت‌های متوسط ​​مشهور است و سری Mi ۱۰ با قیمت‌های بالای خود، در فروش شکست خورد.

ما دوست داریم که گوشی شیائومی Mi ۱۱ به نقطه‌ی قیمت میان رده برگردد – لازم نیست هزینه‌ی آن به همان اندازه‌ی Mi Note ۱۰ باشد که ما آن را «میان رده‌ی پایین» می‌نامیم. تلفن‌های  Mi ۱۱برای اینکه واقعاً وسوسه‌انگیز باشند باید ارزان‌‌تر از Mi ۱۰ قیمتگذاری شوند.

اگر شیائومی متقاعد شده که دستگاه‌های Mi ۱۱ باید به اندازه‌ی Mi ۱۰ گران باشند، حداقل دوست داریم که این تلفن‌های جدید از لحاظ کیفیت بتوانند این قیمتِ بالا را توجیه کنند.

۲. دوربین‌های بهتر در مدل استاندارد

در حالی که شیائومی Mi ۱۰ Pro یک نیروگاه دوربین بود، اماMi ۱۰  استاندارد اینگونه نبود – فاقد دوربین تله فوتو برای عکس‌های بزرگنمایی شده بود و دارای حسگر عمق و ماکرو اسنپرهای ضعیفی بود که چندان باعث بهبود عکاسی نمی شد.

Mi ۱۰ Pro دارای دو سنسور با لنزهای تله فوتو است، در حالی که دستگاه‌های قبلی فاقد آن هستند.

ما دوست داریم که شیائومی Mi ۱۱ حداقل یک لنز تله فوتو داشته باشد – لزوماً به دو لنز احتیاج ندارد، زیرا مدل Pro به نوعی بهتر شدن نیاز دارد، اما سرعت بزرگنمایی به یک ویژگی استاندارد دوربین تبدیل شده است.

حسگرهای عمق و ماکرو اسنپرهای ضعیف نیز باید حذف شوند یا بهبود یابند – ما تلفن‌های هوشمند زیادی را مشاهده می‌کنیم که در آنها این لنزها با سنسورهای۲MP  پیوند خورده اند و به ندرت عکاسی را بهبود می‌بخشند. در هر صورت باید حداکثر تا ۵ مگاپیکسل یا بالاتر بهبود یابند، همانطور که دیدیم این مورد می‌تواند در گوشی‌های دیگر نیز موثر باشد یا به سادگی حذف گردد تا در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

۳. پیشرفت MIUI   

شیائومی می ۱۱ - پیشرفت MIUI

 

چیزی که در هر بررسی تلفن شیائومی از آن شکایت داریم (که از این انتقاد حالمان به شدت بد می‌شود) MIUI است، یعنی فورک اندرویدی که در تلفن‌های شیائومی استفاده می‌شود.

MIUI دارای یک مشکل bloatware است، زیرا با تعداد زیادی برنامه‌ی از پیش نصب شده همراه است که هنگام راه اندازی تلفن، احتمالاً نیم ساعت را صرف حذف آنها خواهید کرد.

همچنین یک ویژگی آزار دهنده وجود دارد که در آن سیستم عامل به طور خودکار برنامه‌های جدیدی را که نصب می‌کنید از لحاظ بدافزار اسکن می‌کند – اما مانع از کار با گوشی می‌شود تا به شما اطلاع دهد که این اسکن انجام شده است. ما طرفداران دستگاه‌های ایمن هستیم، اما نمی خواهیم از جلسات، بازی‌ها و سایر عملکردها عقب بمانیم تا فقط بدانیم که یک برنامه ایمن است.

شیائومی واقعاً باید این مشکلات بزرگ MIUI را برطرف کند تا کار با آن مانند سایر فورک‌های اندرویدی که سازندگان تلفن استفاده می‌کنند آسان باشد.

۴. یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی

تلفن‌های همراه شیائومی Mi ۱۰ دارای صفحه نمایش ۹۰ هرتزی هستند، این به این معنی است که صفحه نمایش ۹۰ بار در ثانیه رفرش می‌شود. این باعث می‌شود حرکت یکنواخت و روان به نظر برسد و خیلی بیشتر از ۶۰ هرتز است که در تلفن‌های هوشمند استاندارد وجود دارد، اما تعداد کمی از دستگاه‌ها نیز از ۱۲۰ هرتزِ روانتر استفاده می‌کنند.

ما انتظار داریم ببینیم که شیائومی Mi ۱۱ از صفحه نمایش‌های ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که باعث می‌شود پیمایش در منوها، جستجوی فید توییتر و انجام برخی از بازی‌ها لذت‌بخش‌‌تر شود.

 ۵. بلندگوها در جای دیگری قرار گیرند

در حالی که تلفن‌های شیائومی Mi ۱۰ دارای بلندگوهای عالی هستند که از بلندگوهای خیلی از گوشی‌های دیگر بهتر اند، اما در وضعیت نامناسبی نیز قرار دارند. ما دائماً هنگام تماشای فیلم یا در حین بازی کردن به طور اتفاقی آنها را لمس می‌کنیم.

ما دوست داریم شیائومی جایگاه بلندگوها را اندکی روی Mi ۱۱ تغییر دهد تا لمس آنها با کف دست چندان آسان نباشد. این باعث می‌شود از رسانه در تلفن لذت ببرید بدون اینکه تصادفاً صدا را کم و زیاد کنید.

 

بهترین گوشی های آنر ۲۰۲۰

بهترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۰