شرکت گوگل با توجه به ارزیابی از شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفته بخش اعظم ۲۰۰ هزار کارمند و پیمانکار خود را تا پایان ماه ژوئن سال آینده میلادی دور کار کند.

با توجه به پژوهش های متععد و خبرهایی مبنی بر مداومت شیوع ویروس کرونا تا پایان سال جاری میلادی در جهان و شاید دائمی شدن این ویروس همچون آنفولانزا؛ بی شک پس از این مناسبات جهان دچار تغییراتی خواهد شد و روش های کار و زندگی پس از این شکلی جدید به خود خواهد گرفت.

شرکت گوگل با توجه به ارزیابی از شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفته بخش اعظم ۲۰۰ هزار کارمند و پیمانکار خود را تا پایان ماه ژوئن سال آینده میلادی دور کار کند. روز گذشته ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی گوگل این تصمیم را اعلام کرد.همچنین این اقدام شامل دیگر شرکت های زیر مجموعه آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز می شود.

گوگل قبلا اعلام کرده بود تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰) دفاتر خود را بسته نگه می دارد، اما طبق خبر جدید مدت زمان تعطیلی دفاتر این شرکت ۶ ماه افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا کارمندان گوگل را خانه نشین کرد

برای اطلاع از اخبار کرونا اینجا کلیک کنید.

مدیر ارشد اجرایی این شرکت در ایمیلی به کارمندان گوگل نوشت: می دانم افزایش مدت زمان دورکاری بازخوردهای مختلفی میان کارمندان به وجود می آورد و می خواهم به شما بگویم از خودتان مراقبت کنید. امیدوارم این اقدام انعطاف پذیری مورد نیاز کارمندان برای ایجاد توازن میان فعالیت های کاری و مراقبت از خود وخانواده شان طی ۱۲ ماه آینده را فراهم کند.
چنین تصمیمی بر روی زندگی و کار بیش از ۱۲۳ هزار کارمند گوگل و شرکت های زیر مجموعه آلفابت و همچنین ۸۰ هزار پیمانکار مشغول به کار در دفاتر این شرکت، تاثیر خواهد گذاشت.

البته گوگل ابتدا تصمیم داشت طی تابستان سال جاری اجازه دهد تعداد زیادی از کارمندان در دفاتر این شرکت واقع در ایالت کالیفرنیا به سرکار خود برگردند. اما گسترش شیوع ویروس کرونا سبب شد تا این شرکت مدت زمان دورکاری را تا ماه ژانویه ۲۰۲۱ تمدید کند و اکنون نیز اعلام کرده کارمندان تا ژوئن ۲۰۲۱ از راه دور به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

این طور که مشخص است شیوع ویروس کرونا و تبعات آن مشخص نیست تا زندگی شغلی و شخصی اهالی جهان را تحت تاثیر قرار دهد. در حال حاضر که بزرگترین کمپانی هلا و شرکت ها مجبور به تغییراتی بزرگ در شیوه ی فعایت های خود شده اند.