فناوری Quick Charge 5 کوالکام معرفی شد؛50 درصد در 5 دقیقه

همیشه باتری گوشی و زمان شارژ شدن آن از موضوعاتی بوده که همه ما درگیر آن بوده ایم. اکنون کوالکام طرحی جدید برای شارژ گوشی معرفی کرده که نام آن Quick Charge 5 بوده که این نسل جدید فناوری شارژ با شارژری 100 واتی باتری را در عرض 5 دقیقه 50 درصد شارژ می‌کند. طرح جدید فناوری شارژ کوالکام انقلابی در فناوری های شارژ سریع بوده و به ادعای این شرکت امریکایی این فناوری شارژ قادر است که در مدت زمان 15 دقیقه باتری را کاملا شارژ کند. کوالکام این فناوری را سریع ترین راهکار شارژ در جهان نامیده به طوری که در هر 6 ثانیه یک درصد به شارژ گوشی افزوده می‌شود.

معماری فناوری Quick Charge 5 کوالکام

کوالکام با ازمایش روی یک باتری 4500 میلی آمپری با ساختار Stacked Cell (سلول های انباشته) اعداد خیره کننده ای درباره این فناوری شارژ منتشر کرد. ساختار لول های انباشته باتری دارای اسلاید هایی با نام S2 و SNP2 است که 100 وات نیروی شارز به صورت دو ورودی 50 واتی به هر سلول وارد می‌شود. کوالکام دلیل افزایش بازدهی شارژ را همین معماری دو سلولی باتری می‌داند و طبق گفته های این کمپانی این معماری 70 درصد بازدهی بالاتر داشته و همچنین دمای باتری 10 درجه نسبت به نسل قبلی خود کاهش دارد.

فناوری Quick Charge 5 کوالکام معرفی شد؛50 درصد در 5 دقیقه

فناوری Quick Charge 5 کوالکام قابلیت پشتیبانی از USP-PD را هم داشته و دستگاه های الکترونیکی بزرگتر را نیز شارژ می‌کند. USB-PD Programmable Power Supply یا همان PPS دستگاهی است که توان مناسب برای شارژ دستگاه های مختلف را پیدا کرده و این امکان را فراهم می‌کند تا گوشی هایی که از قابلیت Quick Charge 5 بهره نمی‌برند را نیز شارژ کند. همچنین از این شارژ سریع در دستگاه های بی سیم نیز می‌توان استفاده کرد.

در گذشته فناوری های شارز سریع توسط شیائومی و اوپو و شرکت های مشابه دیگرا ارائه شده بود ولی مزیت این فناوری در گسترده بودن آن است. کوالکام یک شرکت با بازاری گسترده است و این موضوع باعث می‌شود تا فناوری Quick Charge 5 کوالکام در انواع حوزه ها به کار گرفته شود. شرکت های تولید کننده موبایل با شرکت کوالکام برای تهیه مودم های کوالکام در ارتباط هستند از طرفی قطعا از پیشنهاد این فناوری فوق العاده به شرکت های تولید کننده گوشی موبایل استقبال خواهد شد و شرکت ها با استفاده از این فناوری قادر خواهند بود مزیتی بزرگ به گوشی های خود اضافه کرده و خریداران بسیاری را جذب کنند. گفته شده این فناوری شارژ با اسنپدراگون 865 عرضه می‌شود و در آینده برای گوشی های موبایلی اسنپدراگون عرضه خواهد شد.

با عرضه فناوری Quick Charge 5 کوالکام دیگر نگرانی بابت زمان شارژ باتری نخواهید داشت و در مدت زمان حدود 15 دقیقه گوشیتان کاملا شارژ می‌شود.به گفته کوالکام تراشه های جدید SMB1396 و SMB1398 که مخصوص شارژ سریع هستند در مرحله نمونه سازی بوده و در آینده ای نزدیک شاهد استفاده آنها در دستگاه های تجاری خواهیم بود.

برای خرید انواع گوشی های هوشمند و مقایسه و مشاهده قیمت روی اینجا کلیک کنید