قابلیت ضربه به قاب پشتی برای انجام دستورات به MIUI 12 اضافه می‌شود

قابلیت ضربه به قاب پشتی برای انجام دستورات به MIUI 12 اضافه می‌شود

طبق گزارشات اخیر به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد که قابلیت ضربه به قاب پشتی که در ios 14 بود را به رابط کاربری MIUI 12 اضافه کند. به طوری که به وسیله آن بتوان کارهای مختلفی مثل اسکرین شات و بازکردن دوربین و …انجام داد.

انجمن بزرگ XDA-Developers اخیرا با بررسی کد های رابط کاربری MIUI 12 متوجه شده اند که شیائومی قصد اضافه کردن این قابلیت برای انجام کارهای مختلف را دارد. گفته شده گوگل نیز قصد دارد این قابلیت را به پیکسل هایش اضافه کند.  ios 14 در به برخی آیفون ها مثل آیفون 11 از قابلیت ضربه روی قاب پشتی برای انجام کارهای مختلف مثل اسکرین شات استفاده می‌کند. طبق اطلاعات بدست آمده شیائومی نیز این قابلیت را به MIUI 12 اضافه خواهد کرد.

طبق گزارشات رسانه‌ی XDA-Developers گوگل قبل از معرفی ios 14 قصد اضافه کردن این قابلیت به پیکسل ها را داشت ولی اپل این قابلیت را زودتر عملی کرد. گفته می‌شود در آینده قابلیت جدیدی به پیکسل ها اضافه خواهد شد تا مثلا کاربر با دوبار ضربه روی قاب پشتی گوشی برنامه دوربین را باز کند. یا این قابلیت را طوری تنطیم کرد که زدن ضربه های مختلف کارهایی مختلفی صورت گیرد. به کمک این قابلیت در گوشی های پیکسل امکان مشاهده فهرست برنامه های اخیر، توقف یا پخش موسیقی و گرفتن اسکرین شات فراهم خواهد شد.

با توجه به تصاویر اسکرین شات منتشر شده از رابط کاربری MIUI 12 قابلیت سه بار ضربه روی پنل پشتیی و همچنین قابلیت دوبار ضربه دیده می‌شود که با استفاده از آنها می‌توان کارهایی نظیر باز کردن کنترل سنتر، پنل نوتیفیکیشن و برنامه دوربین گوشی و یا گرفتن اسکرین شات را به دلخواه انتخاب کنید. گفته شده این قابلیت روی ردمی نوت 7 آزمایش شده است و ظاهرا کار نکرده است.

قابلیت ضربه به قاب پشتی برای انجام دستورات به MIUI 12 اضافه می‌شود

این قابلیت ها بسیار جذاب و کاربردی هستند ولی  باید به این توجه داشت که این قابلیت فعلا در مراحل آزمایشی خود می‌باشد و در آینده و بعد از عملی شدن این موضوع قطعا لیست کارهایی که به وسیله ضربه روی قاب پشتی می‌توان انجام داد گسترش پیدا خواهد کرد.

شیائومی هنوز درباره این قابلیت به طور رسمی هیچ صحبتی نکرده و باید صبر کرد و دید این قابلیت های جالب و کاربردی در چه زمانی برای دستگاه های سازگار با MIUI 12 در دسترس قرار خواهند گرفت.

برای خرید انواع گوشی های هوشمند و مقایسه و مشاهده قیمت روی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *