مقایسه گلکسی a51 با a71:بهترین میان رده های سامسونگ

سامسونگ برای رقابت با شرکت هایی مانند شیائومی،هواوی و …که گوشی های میان رده خوبی به بازار عرضه می‌کنند شروع به تولید گوشی های میان رده سری A کرد. گوشی های سری A افراد زیادی را به به خود علاقه مند کرد و توانست فروش خوبی در بازار داشته باشد. دو گوشی سامسونگ A71 و سامسونگ A51 از بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ هستند که در ادامه به بررسی و مقایسه گلکسی A51 با A71 می‌پردازیم.

سامسونگ A71 و سامسونگ A51 دو مدل از بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ هستند که فروش بالایی در سری A سامسونگ داشتند. هر دو مدل در دسامبر 2019 معرفی شدند که چند روز بعد از معرفی A51 در تاریخ 16 دسامبر به بازار عرضه شد ولی A71 کمی دیرتر و در ژانویه 2020 به بازار عرضه شد.

مقایسه گلکسی A51 با A71 از نظر طراحی:

طراحی این دو مدل بسیار شبیه هم بوده و ممکن است در نگاه اول متوجه هیچ تفاوتی نشوید.هر دوی این گوشی ها دارای طراحی ظریف بوده و همچنین از گوشی های خوش دست و سبک می‌باشند. جنس پنل پشتی و فریم از گلاستیک مقاوم و البته با کیفیت است که به سبک بودن این دو گوشی کمک زیادی کرده است. گوشی سامسونگ A71 دارای وزنی برابر با 179 گرم و همچنین گوشی A51 مقداری سبک تر و دارای وزن 172 گرم می‌باشد.طراحی دوربین اصلی که در یک ماژول مستطیلی و به صورت L قرار گرفته اند و همچنین قاب پشتی هر دو گوشی یکسان می‌باشد. درباره دوربین سلفی نیز باید گفت که هول پانچ استفاده شده در A51 کوچکتر از A71 می‌باشد. هر دو گوشی دارای جک 3.5 میلی متری صدا هستند. در گلکسی A71 قابلیت nfc قرار داده شده که گلکسی A51 در برخی بازارها دارای این قابلیت می‌باشد.

مقایسه گلکسی A51 با A71 از نظر نمایشگر:

مقایسه گلکسی a51 با a71:بهترین میان رده های سامسونگ

پنل جلویی در هر دو مدل شیشه ای بوده از گوریلاگلس 3 محافظت می‌باشد.نمایشگر A51 از نوع سوپرامولد و در A71 از نوع سوپر امولد پلاس می‌باشد.اندازه صفحه نمایش گلکسی A71  برابر 6.7 اینچ و نسبت به a51 با اندازه ای برابر 6.5 اینچ مقداری بزرگتر است. رزولوشن هر دو نمایشگر نیز 10802400 x می‌باشد. A71 دارای تراکم پیکسلی 393 گیکسل بر اینچ و A51 دارای تراکم گیکسلی 405 پیکسل بر اینچ می‌باشد. طراحی هول_پانچ روی نمایشگر برای جای دادن دوربین سلفی استفاده شده است در A51 مقداری کوچکتر است.

دوربین:

طبق آنچه گفته شد طراحی دوربین اصلی هر دو گوشی یکسان بوده با این تفاوت که لنز اصلی دوربین  A71 64 مگاپیکسلی و لنز استفاده شده در A51 48 مگاپیکسلی می‌باشد. سایر سنسورها در هر دو گوشی یکسان بوده که شامل یک لنز 12 مگاپیکسل  فوق‌عریض، یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک لنز تشخیص عمق 5 مگا پیکسلی می‌باشد. در A71 تصاویر ثبت شده شارپ تر بوده و با زوم روی تصویر جذئیات بیشتری نمایش داده شده و همچنین از نویز کمتری نسبت به A51 برخوردار است. در مدل A71 رنگ های تصاویر ثبت شده کمی واقعی تر هستند ولی در ثبت تصاویر پرتره a51  کمی بهتر عمل کرده و مرز بین سوژه و محیط را دقیق تر تشخیص می‌دهد. در فیلمبرداری نیز تفاوت لنز 64 مگاپیکسلی با 48 مگاپیکسلی بیشتر خود را نشان داده به صورتی که فیلمبرداری در A71 بدون نویز و با ثبت جزئیاتی دقیق و همچنین ارائه رنگ بهتر صورت می‌گیرد. البته لازم به ذکر است در a51 هیچگونه گردازش نرم افزاری صورت نگرفته و رنگ ها به واقعیت نزدیک ترند.

مقایسه گلکسی a51 با a71 از نظر سخت افزار:

تراشه به کار رفته در a71  اسنگ دراگون 730 به همراه گردازنده گرافیکی Adreno 618 است که در مقابل تراشه به کار رفته در A51 که اگزینوس 9611 با گردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3  می‌باشد کمی قدرتمند تر بوده و برای کسانی که با گوشی بیشتر بازی کرده و برنامه های بیشتری به طور همزمان اجرا می‌کنند مناسب تر است ولی این جمله به این معنی نیست که a51 در اجرای بازی های به روز به مشکل خورده و یا سرعت کمتری دارد. A51 نیز بازی هایی با گرافیک بالا را اجراکرده و مشکلی در اجرای برنامه های مختلف ندارد فقط باتوجه به مشخصات سخت افزاری A71 اجرای بازی و برنامه ها در A71 عملکرد بهتری دارد.

مقایسه سامسونگ A71 و سامسونگ A51 از نظر باتری:

گلکسی ای ۵۱ دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری و باتری گلکسی ای ۷۱ ظرفیتی برابر با ۴۵۰۰ میلی‌آمپر دارد. باید به این نکته توجه داشت که نمایشگر بزرگتر و گردازنده قوی تر معمولا با مصرف بیشتر باتری همراه هستند. در تست پخش یک ساعته ویدیو در شرایط یکسان A71 میزان 8درصد شارژ و A51 میزان 4 درصد شارژ مصرف کرد که بیانگر نکته ذکر شده می‌باشد. از نظر شارژ سریع نیز باید گفت که سامسونگ A71 از نسخه فست شارژ ۲۵ واتی استفاده کرده ولی گلکسی ای ۵۱ از نسخه ۱۵ واتی استفاده کرده است.

• نتیجه گیری

در رابطه با مقایسه گلکسی A51 با A71 باید گفت که A51 در سال 2020  رتبه 2 گرفروش ترین موبایل را بعد ایفون 11 بدست اورده است و رضایت کاربران را به همراه داشته است. هر دو گوشی از بهترین میان رده های سامسونگ هستند اگر از گوشی برای نرم افزار های کاربردی معمولی تر و بازی با گرافیک پایین تر استفاده می‌کنید ما به شما خرید A51 را پیشنهاد می‌کنیم ولی اگر به دنبال اجرای بازی های سنگین با فریم ریت بالا و عکاسی بهتر هستید A71 گزینه مناسب تری می‌باشد.

برای خرید انواع گوشی های سامسونگ و همچنین مقایسه و مشاهده قیمت روی اینجا کلیک کنید