بهترین مدل موبایل ارزان قیمت در سال ۲۰۲۱

بر اساس تست و بررسی‌های ما، این بهترین موبایل ارزان قیمت زیر 400 دلار هستند. بهترین تلفن‌های ارزان قیمت این سوال را برای شما ایجاد می‌کند که چرا مردم 800 دلار یا بیشتر برای خرید گوشی موبایل جدید هزینه می‌کنند. براساس آزمایشات ما، شما می‌توانید یک تلفن بسیار خوب با قیمت کمتر از 400 دلار با تمام ویژگی‌های مورد نیاز بیشتر خریداران، چه طرفدار آیفون باشید و چه Android را ترجیح می‌دهید. کسانی که بودجه دارند می‌فهمند که بهترین مدل موبایل ارزان قیمت دوربین‌های توانمند، نمایشگرهای به اندازه کافی بزرگ برای تماشای فیلم و بازی و عمر باتری زیادی را برای شما در بیشتر روز ارائه می‌دهند.

  • بهترین تلفن‌ها: بهترین تلفن‌های هوشمند برای هر بودجه
  • اینها بهترین تلفن‌های قفل شده هستند: شرکت مخابراتی خود را انتخاب کنید.

شما باید در این محدوده قیمت معاملات را انجام دهید، زیرا همیشه قدرتمندترین پردازنده‌ها، بزرگترین صفحه نمایش‌ها یا اتصال 5G را پیدا نخواهید کرد. اما به طور کلی شما از ارائه بهترین تلفن‌های ارزان قیمت کاملاً متعجب خواهید شد.

بهترین تلفن‌های ارزان قیمت کدامند؟

بهترین تلفن ارزان قیمت در حال حاضر می‌توانید Google Pixel 4a خریداری کنید. این دوربین دارای یکی از بهترین دوربین‌هایی است که در هر گوشی پیدا خواهید کرد و با قیمت 349 دلار، 50 دلار ارزان‌تر از آیفون SE است. گفته می‌شود Pixel 5a جدیدتر در راه است، اما تاریخ انتشار آن نامشخص است.

Phone SE گزینه عالی دیگری برای یک گوشی ارزان قیمت است. تلفن 399 دلاری اپل شامل یک پردازنده سریع A13 Bionic، دوربین‌های عقب و جلو بسیار خوب و یک صفحه نمایش 4.7 اینچی روشن و رنگارنگ است. و همه در یک طراحی جمع و جور پیچیده شده است که ضد آب است و از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند.

اگر می‌خواهید حتی کمتر برای تلفن خود هزینه کنید، Moto G Power جدید را تهیه کنید که دارای ماندگاری باتری تلفن فوق العاده با هزینه کمتر از 200 دلار است. ما همچنین در حال تماشای گوشی‌ سامسونگ جدید سری A برای ایالات متحده و Moto G20 جدید هستیم که دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعت و صفحه نمایش 90 هرتز است.

بهترین تلفن‌های ارزان قیمتی که امروز می‌توانید بخرید

۱. Google Pixel 4a

Google Pixel 4a - موبایل ارزان قیمت

بهترین تلفن ارزان که می‌توانید خریداری کنید


مشخصات فنی Display: 5.81-inch OLED (2340×1080)
CPU: Snapdragon 730GRAM: 6GB
Storage / Expandable: 128GB / No
Rear camera: 12.2MP (ƒ/1.7)
Front camera: 8MP (ƒ/2.0)  Weight: 5.04 ounces

 

دلایل خرید + بهترین دوربین در کلاس
+ طراحی جذاب
+ قیمت پایین

 

دلایل اجتناب از آن – عمر باتری Subpar
– عملکرد از آیفون SE عقب است

با 349 دلار، ارزش بهتری نسبت به Google Pixel 4a نخواهید یافت. جدیدترین تلفن بودجه‌ای Google همه مواردی را که Pixel 3a را به این محبوبیت تبدیل کرده است دوباره جمع می‌کند، اما در دستگاهی که 50 دلار هزینه کمتری دارد.

فقط یک دوربین عقب 12.2 مگاپیکسلی مانند قبل وجود دارد، اما گوگل با برخی از نرم افزارهای هوشمند مانند Super Res Zoom و Live HDR + این ویژگی را تقویت می‌کند. بسیاری از ویژگی‌های عکاسی که در گران قیمت‌ترین Pixel 4 پیدا خواهید کرد، در اینجا نمایش داده می‌شوند و نتیجه آن بهترین عکس‌هایی است که از هر گوشی به هر قیمتی مشاهده خواهید کرد.

Pixel 4a نمی‌تواند با عملکرد آیفون SE مطابقت داشته باشد، اما برای اکثر کاربران تلفنهای هوشمند، تلفن گوگل از پردازشگر چیپست Snapdragon 730G خود به اندازه کافی قدرت پردازش دارد تا بتواند بیشتر کارها را انجام دهد. یک طراحی جذاب، یک صفحه نمایش OLED روشن و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی ایجاد کنید، و شما یک تلفن در Pixel 4a دریافت کرده‌اید که با قیمت پایین چیزهای زیادی را ارائه می‌دهد.

گوگل Pixel 5a برای اواخر سال جاری شایعه شده است، اما انتظار می‌رود این زودتر از اواخر بهار برگزار شود.

۲. آیفون SE

آیفون SE - موبایل ارزان قیمت

بهترین آیفون ارزان قیمت


مشخصات فنی Display: 4.7-inch LCD (1334×750)  CPU: A13 Bionic
RAM: Unknown
Storage / Expandable: 64GB, 128GB, 256GB / No
Rear camera: 12MP (ƒ/1.8)
Front camera: 7MP (ƒ/2.2)Weight: 5.22 ounces

 

دلایل خرید + بسیار مقرون به صرفه
+ عملکرد سریع A13 Bionic
+ پشتیبانی از شارژ بی سیم

 

دلایل اجتناب از آن – حاشیه‌های بزرگ
– بدون حالت شب دوربین

آیفون SE 2020 همان اتفاقی است که می‌افتد وقتی شما یک گوشی ارزان قیمت می‌سازید که ارزان نیست. با قیمت 399 دلار، این گوشی آیفون به لطف پردازنده A13 Bionic همان عملکرد سریع آیفون 11 و آیفون 11 پرو را ارائه می‌دهد و همین تراشه قابلیت‌های عکاسی iPhone SE را دارد که اکثر گوشی‌های اندرویدی با بودجه کم دارند. این شامل حالت پرتره برای دوربین‌های جلو و عقب، Smart HDR و دامنه دینامیکی گسترده هنگام فیلمبرداری است.

آیفون SE با نمایشگر 4.7 اینچی خود بهترین گزینه برای کسانی است که تلفن‌های کوچکتر را ترجیح می‌دهند، اما صفحه نمایش آن بسیار روشن و رنگارنگ است. همچنین یک دکمه Touch ID برای باز کردن قفل دستگاه، Apple Pay و وارد کردن رمزهای عبور و همچنین یک طرح ضد آب دریافت می‌کنید. آیفون SE جدید از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

آیفون SE جدید با شاسی شیشه‌ای و آلومینیومی به خوبی ساخته شده است، اما حاشیه‌ها در اندازه بزرگ هستند. بعلاوه، شما حالت شب را برای دوربین ارائه شده توسط آیفون 11 دریافت نمی‌کنید. اما به طور کلی این به راحتی بهترین تلفن ارزان قیمت است.

۳. Moto G Power (۲۰۲۱)

Moto G Power (۲۰۲۱) - موبایل ارزان قیمت

یک تلفن ارزان قیمت با بهترین عمر باتری


مشخصات فنی Display: 6.6 inches (1600 x 720)
CPU: Snapdragon 662  RAM: 3GB, 4GB
Storage / Expandable: 32GB, 64GB / Yes
Rear camera: 16MP wide (ƒ/1.7); 8MP ultrawide (ƒ/2.2); 2MP macro (ƒ/2.2)
Front camera: 16MP (ƒ/2.0)  Weight: 7 ounces

 

دلایل خرید + دوام باتری تمام روز
+ قیمت پایین
+ طراحی جذاب

 

دلایل اجتناب از آن – فقط یک به روز رسانی آندروید
– صفحه نمایش Lackluster

یک تلفن واقعاً طولانی مدت در تست باتری بیش از 11 ساعت دوام می‌آورد. Moto G Power جدید با مدت زمان 14 ساعت و 4 دقیقه آنها را از بین می‌برد. این یکی از بهترین عمر باتری گوشی است که تا به حال دیده‌ایم، وقتی که قیمت گوشی Moto G Power زیر 250 دلار را در نظر بگیرید بسیار جالب توجه است. (و اگر بتوانید با رم و حافظه کمتری زندگی کنید یک نسخه 199 دلاری نیز وجود دارد.) اما این تنها دلیل این نیست که این تلفن آندروید بهترین لیست ارزان تلفن ما را ایجاد کرده است.

Moto G Power همچنین از یک نمایشگر بزرگ 6.6 اینچی با وضوح تصویر HD کامل و دوربین‌هایی کاملاً با لنزهای سه گانه از جمله دوربین اصلی 48MP، لنز ماکرو 2MP و سنسور عمق 2MP بهره می‌برد.

با 7.3 اونس، باتری بی نظیر 5000 میلی آمپر ساعتی در داخل Moto G Power مطمئناً به وزن آن کمک می‌کند. و صفحه نمایش در این گوشی می‌تواند روشن‌تر باشد. اما به طور کلی Moto G Power به راحتی یکی از بهترین گوشی‌های ارزان قیمت در سراسر جهان است.

چگونه بهترین تلفن ارزان را برای خود انتخاب کنیم

چیدن بهترین تلفن ارزان می‌تواند مشکل باشد، زیرا در واقع این همه معلوم است که شما با کدام معاملات می‌خواهید زندگی کنید. اما مهم این است که با اصول اولیه شروع کنید. آیا صفحه بزرگتر را ترجیح می‌دهید؟ تلفن ارزان با نمایشگر بالای 5.5 اینچ را انتخاب کنید. کسانی که می‌خواهند با یک دست از تلفن به راحتی استفاده کنند، تلفن زیر 5 اینچ را ترجیح می‌دهند.

بعدی دوربین است. تلفن‌های ارزان قیمت معمولاً از یک یا دو لنز بهره می‌برند، اما این در حال تغییر است. تعداد مگاپیکسل خیلی مهم نیست. به قابلیت‌های دوربین توجه بیشتری کنید. ببینید آیا این تلفن می‌تواند عکس‌های بسیار گسترده‌ای بگیرد که این امر در تلفن‌های ارزان قیمت بیشتر دیده می‌شود. اما انتظار بزرگنمایی نوری را نداشته باشید. بزرگنمایی دیجیتالی زیر 400 دلار است.

در مورد فضای ذخیره سازی، 32 گیگابایت خوب است اما 64 گیگابایت برای تلفن‌های ارزان قیمت ترجیح داده می‌شود. و در صورت امکان ببینید که آیا این گوشی یک اسلات کارت microSD برای توسعه دارد. دوام باتری بدون توجه به قیمت یک نگرانی بزرگ است، بنابراین ظرفیت باتری را در تلفن بررسی کنید. به طور کلی، هر چیزی بالاتر از 4500 میلی آمپر ساعت ترجیح داده می‌شود.

در حالی که TCL 10 5G UW به معنای سازگاری 5G برای تلفن‌های زیر 400 دلار است، اما قاعدتاً انتظار سرعت 5G را نداشته باشید. اکنون که مودم‌های 5G در چیپست‌هایی قرار گرفته‌اند که هدف آنها تلفن‌های ارزان‌تر است، این احتمالاً در سال آینده تغییر خواهد کرد.

در آخر، بررسی کنید که تلفن از کدام اپراتور پشتیبانی می‌کند. در حالت ایده آل، این گوشی باید با شبکه‌های GSM و CDMA با چهار ارائه دهنده بزرگ در ایالات متحده کار کند.

چگونه تلفن‌های ارزان قیمت را تست می‌کنیم

ما تلفن‌های با قیمت ارزان را به همان روشی که پرچمداران انجام می‌دهیم، ارزیابی می‌کنیم. ما آزمایش‌های واقعی و معیارهای ترکیبی را طی چندین روز انجام می‌دهیم تا عملکرد و ارزش آن را ارزیابی کنیم. این شامل تست باتری خود ما است، که شامل وب گردی مداوم از طریق تلفن همراه با 150 نیت روشنایی صفحه است. دستگاه‌هایی که بهترین لیست ماندگاری باتری تلفن ما را دارند بیش از 11 ساعت دوام دارند. البته این روز ها خرید گوشی شیائومی هم انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال خرید تلفن همراه ارزان قیمت هستند.

از نظر عملکرد، ما از Geekbench 5 برای اندازه گیری سرعت کلی و مقایسه در مقایسه با گوشی‌های با همان بازه قیمت استفاده می‌کنیم. و همین مورد برای GFXBench برای آزمایش گرافیک نیز صدق می‌کند. ما همچنین با استفاده از برنامه Adobe Premiere Rush برای اندازه گیری سرعت در دنیای واقعی، تست ویرایش و کدگذاری کد خود را انجام می‌دهیم. برای ارزیابی دوربین‌ها در تلفن‌های ارزان قیمت، ما چندین عکس در شرایط مختلف می‌گیریم و از تلفن‌های با قیمت مناسب دیگر در سناریوهای مشابه برای مقایسه همدیگر استفاده خواهیم کرد.