می 10 اولترا شیائومی با شارژ 120 واتی، زوم 120 برابری رونمایی شد

گوشی می 10 اولترا پرمدار شیائومی با سخت افزاری قدرتمند و صفحه نمایش 120 هرتزی معرفی شد. در ادامه قصد بررسی مشخصات این گوشی هوشمند را داریم. با ما همراه باشید.

 

حدود 10 سال است که شیائومی در عرصه فناوری فعالیت دارد. گوشی های شیائومی معمولا با مشخصات فنی خوب و قیمت مناسب عرضه می‌شوند و به همین دلیل شیائومی توانسته در بازار محبوبیت بالایی بدست آورد و فروش بالایی داشته باشد. شیائومی با برگزاری مراسمی از گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام می 10 اولترا (xiaomi mi 10 ultra) رونمایی کرد.

می 10 اولترا اولین گوشی کمپانی شیائومی است که پسوند اولترا داشته و همانطور که از نامش پیداست بهبودهای محسوسی نسبت به  می 10 پرو داشته و از دوربین و سخت افزار قدرتمند تری بهره می‌برد.

طراحی و ساخت می 10 اولترا

می 10 اولترا شیائومی با شارژ 120 واتی، زوم 120 برابری رونمایی شد

می 10 اولترا طراحی زیبا و خاصی دارد و در پنل جلویی از صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع OLED بهره برده است روی این صفحه نمایش یک حفره دایره ای وجود دارد که دوربین سلفی در آن قرار گرفته است. این صفحه نمایش حدود 89.5 درصد پنل جلویی را پوشانده و حسگر اثر انگشت نیز زیر آن تعبیه شده است. قاب پشتی این گوشی هوشمند شیشه‌ای بوده و با گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. روی پنل پشتی یک برآمدگی وجود دارد که از دوربین چهارگانه پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی از اسپیکر استریو بهره مند است. این گوشی با رنگ‌های مشکی (Obsidian Black) و نقره‌ای (Mercury Silver) عرضه شود که هر دو مدل پنل پشتی سرامیکی دارند. البته شیائومی نسخه‌ی ویژه‌ای از گوشی را هم با نام Transparent Edition عرضه می‌کند که پنل پشتی شفاف دارد.

 

صفحه نمایش می 10 اولترا

می 10 اولترا شیائومی با شارژ 120 واتی، زوم 120 برابری رونمایی شد

می 10 اولترا از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع OLED بهره برده است و رزولوشن این صفحه نمایش 1080 در 2340 پیکسل بوده و نسبت تصویر آن 19.5:9 (~386 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) می‌باشد. نسبت صفحه نمایش این گوشی هوشمند نسبت به بدنه حدود 89.5 درصد می‌باشد. این صفحه نمایش توسط  کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و نرخ نوسازی این صفحه نمایش 120 هرتز می‌باشد. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 800 نیت بوده و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

 

دوربین

می 10 اولترا شیائومی با شارژ 120 واتی، زوم 120 برابری رونمایی شد

دوربین اصلی می 10 اولترا دارای حسگر ۴۸ مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی و لنزی با دیافراگم f/1.85 است و به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال مجهز شده است. دوربین دوم پریسکوپی بوده و از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی 1/2.0 اینچ با دیافراگم f/4.1 بهره می‌برد. مکانیسم ویژه‌ی دوربین‌های پریسکوپی باعث انحراف نور از مسیرش می‌شود تا درنهایت فاصله‌ی کانونی افزایش یابد و دوربین بتواند بزرگ‌نمایی بسیار زیادی ارائه دهد. این دوربین بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۲۰ برابری ارائه می‌دهد و دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو‌ گوشی می‌توانند ویدئوها را با وضوح 8K ضبط کنند. دو دوربین ۲۰ مگاپیکسلی فوق‌عریض با فاصله‌ی کانونی ۱۳ میلی‌متر و دوربین تله‌فوتو ثانویه با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی مجموعه دوربین های این گوشی هوشمند را کامل می‌کند. دوربین تله‌فوتو این گوشی نیز بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری ارائه می‌دهد.

 

سخت افزار، نرم افزار و رابط کاربری

تراشه استفاده شده در این گوشی اسنپدراگون 865 است و از میزان رم 8، 12 یا 16 گیگابایتی LPDDR5 در نسخه هایی با حافظه داخلی 128، 256 و 512 از نوع UFS 3.1 بهره برده است. شیائومی در گوشی می ۱۰ اولترا از سیستم خنک‌کننده‌ی LiquidCool 2.0 مبتنی‌بر محفظه‌ی بخار استفاده کرده است. این گوشی به ۶ ورقه‌ی گرافیتی نیز مجهز است تا گرمای ناشی از فعالیت قطعات و البته شارژ سریع باتری، بهینه‌تر مدیریت شود. سیستم خنک‌کننده‌ی کارآمد در دستگاه‌هایی نظیر می ۱۰ اولترا که شارژ فوق‌سریع دارند، مشخصه‌ی بسیار پراهمیتی است. سیستم عامل این گوشی نیز اندروید ۱۰ با رابط کاربری MIUI 12 می‌باشد.

 

باتری

می 10 اولترا شیائومی با شارژ 120 واتی، زوم 120 برابری رونمایی شد

این گوشی هوشمند دارای باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم‌یون مبتنی‌بر گرافین بوده که از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند. می 10 اولترا اولین گوشی هوشمند است که از شارژ ۱۲۰ وات Mi Turbo Charge استفاده کرده است. گفته شده با استفاده از این فناوری گوشی در مدت زمان 20 دقیقه کاملا شارژ خواهد شد. این گوشی از شارژر بی سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند که توانایی شارژ کامل گوشی در 40 دقیقه را دارد. باتری این گوشی هوشمند همچنین قابلیت شارژ معکوس 10 واتی نیز دارد.

قیمت مدل پایه‌ی شیائومی می ۱۰ اولترا با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و هشت گیگابایت حافظه‌ی رم ۷۶۰ دلار و قیمت مدل دیگر با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸۰۵ دلار است. نسخه ای دیگر نیز با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قیمتی برابر ۸۶۵ دلار و در آخر برترین نسخه آن نیز ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ای ذخیره‌سازی داشته و قیمت آن ۱،۰۰۵ دلار است. گفته شده عرضه‌ی گوشی جدید شیائومی از ۱۶ اوت ۲۰۲۰ (۲۶ مرداد ۱۳۹۹) در چین آغاز خواهد شد. فعلا چیزی از تاریخ عرضه‌ی می ۱۰ اولترا در بازارهای بین‌المللی نمی‌دانیم.