در تیر ماه سال جاری شرکت اپل نسخه‌ 13.6 سیستم‌عامل iOS را برای تمامی دستگاه‌ های سازگار دردسترس قرار داده است. این نسخه ازiOS بهبودهایی درمقایسه ‌با نسخه‌ی قبل داشته است. که از بین آن‌ها می‌ توانیم به پشتیبانی بهتر از دانلود، نصب و به ‌روزرسانی‌های سیستمی اشاره کنیم. همچنین اپلیکیشن اپل نیوز پلاس در iOS 13.6 از محتوای صوتی پشتیبانی می کند. در این نسخه اپل قابلیت دوست داشتنی Car Key را نیز دردسترس قرار داده است.

نسخه‌ 13.6 سیستم‌عامل iOS چه تغییراتی داشته

در ما‌ه‌های گذشته، اضافه ‌شدن قابلیت‌های جدیدی را به iOS 13 شاهد بودیم. همچنین، کمپانی اپل تلاش کرده برخی از قابلیت‌های فعلی سیستم‌ عامل اختصاصی خود را بهبود بخشد تا کاربران راحت تر با آیفون ها کار کنند. اپل هنگام انتشار  iOS 13.5، از اضافه ‌شدن قابلیتی با عنوان Exposure Notifications به این سیستم‌عامل خبر داد.

مدتی پیش، تیمی امنیتی با عنوان آنکاور موفق شد ایرادی در iOS کشف کند که امکان جیلبریک دستگاه‌ها را فراهم می‌کرد .اپل با انتشار iOS 13.5.1 این مشکل را برطرف کرد و جیلبریک را ناممکن کرد.

خبرنامه Apple در این نسخه iOS تغییرات اساسی داشته است

نسخه‌ 13.6 سیستم‌عامل iOS  که ابتدا با نام 13.5.5 معرفی شد. از سرویس Apple News+ Audio یا محتوای صوتی اپل نیوز پلاس پشتیبانی می کند. در این بخش از اپل نیوز پلاس، کاربر می‌تواند به نسخه‌ی صوتی مقاله‌ های مهم گوش فرادهد.

این مقاله‌ها کاملا حرفه‌ ای روایت می‌ شوند و حاصل کار اعضای تیم اپل نیوز پلاس هستند.همچنین این کمپانی قابلیت جدیدی به سرویس خبری خود اضافه کرده است که از طریق آن می‌توان به اخبار محلی دسترسی پیدا کرد. سرویس جدید اپل که با نام اپل نیوز تودی (Apple News Today) شناخته می‌شود، روزانه اخبار مهم را بررسی می‌کند.

خبرنامه Apple در این نسخه iOS تغییرات اساسی داشته است

Car Key جذاب ترین بخش iOS 13.6 اپل است

iOS 13.6 مجهز به قابلیت Car Key شده است. رسانه‌ ی 9 to5Mac در ماه فوریه ی سال جاری میلادی موفق ‌شده بود با بررسی کد بتای iOS 13.4، از اضافه ‌شدن قابلیت Car Key به آن خبردار شود. شرکت اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌ دهندگان (WWDC)    اعلام کرد قابلیت Car Key ابتدا برای BMW سری 5 دردسترس قرار می‌گیرد.

این قابلتی نوعی کلید دیجیتالی است که ازطریق آن می‌توانید درِ اتومیبل خود را قفل یا باز و حتی آن را روشن کنید. برای مثال کاربران iPhone 11 Pro Max می توانند به ‌سادگی کلیدهای دیجیتالی خود را ازطریق iMessage برای یکدیگر بفرستند. به‌علاوه، این قابلیت تا پنج ساعت پس از اتمام باتری گوشی آیفون، بدون مشکل کار خواهد کرد.

Car Key جذاب ترین بخش iOS 13.6 اپل است

برای آپدیت کردن سیستم عامل و برنامه ها گزینه های جدیدی تعبیه شده است

در نسخه‌ ی جدید سیستم ‌عامل اختصاصی کمپانی اپل، در بخش تنظیمات با ورد به مسیر Software Update > Automatic   Updates با یک گزینه‌‌ ی جدید مواجه خواهید شد. در نسخه های قبلی تنها یک گزینه ‌‌ی تغییر وضعیت وجود داشت که کاربران می‌توانستند آن را فعال یا غیرفعال کنند تا به ‌روزرسانی و نصب خودکار سیستم ‌عامل فعال یا غیرفعال شود.

اما در نسخه‌ی 13.6 سیستم ‌‌عامل ‌های iOS و iPadOS در این قسمت دو گزینه‌ی تغییر وضعیت به چشم می خورد. یکی از این گزینه‌ها این امکان را  فراهم می کند که به ‌روزرسانی به ‌صورت خودکار دانلود شود یا نه و گزینه ‌ی دوم همین امکان را برای نصب به ‌روزرسانی ارائه می‌دهد.

Automatic   Updates با یک گزینه‌‌ ی جدید مواجه خواهید شد” width=”960″ height=”540″>

نسخه‌ی جدید iOS امکان بررسی علائم بیشتری از بیماری‌ها را در اپلیکیشن Health فراهم می کند که سردرد و تب‌ و‌ لرز و گلودرد برخی از این بیماری ها هستند. همچنین، تغییرات جزئی در تنظیمات امنیتی اپلیکیشن News اعمال شده. احتمالا تاکنون iOS 13.6 برای تمامی گوشی های آیفون که قرار است از این نسخه پشتیبانی کنند منتشر شده است.