رویداد wwdc 2023 اپل

 

 

رویداد wwdc 2023 اپل در چه تاریخی برگزار میشود؟

 

طبق گفته ی اپل رویداد wwdc 2023 در تاریخ پنج ژوئن 2023 یعنی 15 خرداد ساعت هشت و نیم شب به وقت تهران به صورت آنلاین برگزار میشود.  این رویداد بزرگ و قابل توجه به صورت آنلاین برگزار میشود. برخی توسعه دهنده های خاص و دانشجویان به صورت دعوت ویژه میتوانند در این رویداد به صورت حضوری شرکت کنند. در هر صورت، اگر شما از طرفداران اپل هستید میتوانید این رویداد را از طریق سایت های زیر به صورت انلاین مشاهده کنید :

اما بعد از دانستن زمان برگزاری رویداد wwdc 2023 اپل ، به بخش پیش بینی مواردی که قرار است در این مراسم رونمایی شوند می رسیم.

  • Macos 14
  • Watch os14
  • Tvos 17
  • Ios17
  • Ipados 17
  • مک بوک ایر 15 اینچی
  • هدست reality pro

هدست واقعیت مجازی ترکیبی  reality pro

موردی که از سال 2022 در انتظار آن هستیم، هدست واقعیت ترکیبی مجازی reality pro است. پیش بینی شده که این هدست در مراسم هفته ی آینده رویداد wwdc 2023 اپل رونمایی شود هر چند برخی معتقدند که این اتفاق بعید است اما میتواند توسط اپل معرفی شود به این منظور که  تا زمان رونمایی اصلی  ،توسعه دهنده ها بتوانند اپلیکیشن های آنرا لانچ کنند. پیش بینی میشود اپل برای این هدست چندین ماژول حسگر سه بعدی برای تشخیص ژست‌های دست و اشیایی که در اطراف کاربر قرار دارند گنجانده شده است و از کنترل صوتی، تشخیص پوست، تشخیص فضایی و تشخیص بیان پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای داخلی گنجانده خواهد شد، اما برای دریافت بهتر صدا بهتر است  به airpod وصل شوید.

اپل در حال طراحی یک اپ استور برای این هدست است که محتوای آن بر روی بازی، پخش ویدئو و ویدئو کنفرانس تمرکز خواهد کرد. سیستم عامل پیش بینی شده برای این هدست XRos خواهد بود ، یک سیستم عامل جدید که به طور خاص برای این هدست طراحی شده است. برای تجربه FaceTime از دوربین ها برای نمایش چهره و بدن فرد در یک محیط مجازی برای تماس های یک به یک استفاده می کند و همچنین برنامه های دیگری مانند Calendar، Mail، Safari و غیره وجود خواهد داشت.

از آنجایی که هدست AR/VR یک دسته محصول کاملاً جدید است که از فناوری پیشرفته استفاده می کند، ارزان نخواهد بود. شایعات حاکی از آن است که قیمت آن حدود 3000 دلار است.البته تا اواخر سال بعد یا اوایل سال 2025 نسخه ارزان تر ان روانه بازار خواهد شد. این هدست روی VR تمرکز خواهد کرد، اما قابلیت واقعیت افزوده ی AR نیز دارد. اولین هدست اپل از قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند، فناوری که معمولاً از آن با عنوان واقعیت ترکیبی یاد می‌شود. واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) فناوری های مشابهی هستند، اما کاربردهای بالقوه آنها به طور قابل توجهی متفاوت است.

واقعیت مجازی یا VR به یک تجربه غوطه وری کامل در دنیای مجازی اشاره دارد، در حالی که واقعیت افزوده AR به یک دیدگاه اصلاح شده از دنیای واقعی اشاره دارد. با یک تجربه VR، دنیای واقعی تا حد زیادی بسته می‌شود تا روی یک تجربه کاملا مجازی تمرکز کند، اما واقعیت افزوده یا AR عناصر مجازی را در نمای دنیای واقعی شما پوشش می‌دهد.

 

Ios 17

iOS 17 به‌روزرسانی‌ای نخواهد بود که در آن شاهد تغییرات اساسی در ویژگی‌ها مانند صفحه قفل iOS 16 باشیم، اما به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، برخی از «ویژگی‌های درخواستی» را خواهد داشت که کاربران آیفون به آن امیدوار بودند.

 

  • *برنامه اختصاصی JURNAL برای ردیابی و ثبت فعالیت ها و افکار روزانه.
  • *کنترل سنتر به روز میشود
  • *قابلیت های بیشتر برای جزیره پویا یا داینامیک ایسلند
  • *ویجت های تعاملی بیشتر
  • *بهبودهای جستجو
  • *برنامه health شامل عملکرد جدید ردیابی خلق و خو می شود، از کاربران در مورد روزشان سوال می کند و نتایج را در طول زمان محاسبه می کند.
  • *به‌روزرسانی‌های جزئی قفل صفحه، مانند تغییرات اندازه فونت و گزینه اشتراک‌گذاری طرح‌های صفحه قفل
  • *رابط کاربری Apple Music Lock Screen برای به دست آوردن پشتیبانی از شعر ها
  • *برنامه کیف پول ساده تر و بصری تر.
  • *پیشرفت برنامه ی find my

برای مشاهده کامل قابلیت های ios 17 کلیک کنید. 

 

Watchos 10

امسال به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی برای سخت‌افزار اپل واچ دریافت نمی‌کنیم، اما تغییراتی در watchOS 10 در حال رخ دادن است. این می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های watchOS باشد که در سال‌های اخیر داشته‌ایم، با مارک گورمن از بلومبرگ، آن را نسبتا گسترده توصیف کرد. موردی که بسیار پیش بینی شده است این است که شما با فشار دادن دکمه ی digital crown  به ویجت ها بروید و این قابلیت قابل تنظیم باشد.

 

IpadOS 17

در مورد این آپدیت هیچ نوع اطلاعاتی درز نکرده است اما به گزارش بلومبرگ ممکن است اپ health به این سیستم عامل اضافه شود. همچنین اپ jurnaling و find my هم به قابلیت های این آپدیت اضافه شود

 

MacOS 14

اپل در مورد این آپدیت بسیار چراغ خاموش پیش رفته است اما موردی که قابل انتظار است طبیعتا اضافه شدن  jurnaling و  find my به این آپدیت است.

 

Tv os 17

در مورد این آپدیت هیچ پیش بینی ای ارائه نشده است.

 

مک بوک ایر 15 اینچی

در حال حاظر تنها نسخه ی 13.6 اینچی این مورد ارائه شده است. برایاین مدل پیش بینی میشود رزولوشن برابر با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شود هر چند به علت پایین تر بودن قیمت این نسخه احتمالا نمیتوان انتظار همان روشنایی را داشته باشیم. از لحاظ قیمتی اپل همواره یک تفاوت 500 دلاری بین 13 اینچی و 15 اینچی هایش میگذارد و پیش بینی میشود این محصول در رویداد wwdc 2023 اپل با قیمتی حدود 1800 دلار معرفی شود.